Rabu, 2 Ogos 2017

Masa depan Zahid tidak tentu selepas dakwaan perjumpaan sulit dengan Dr M

Bekas menteri penerangan itu berkata Najib Razak sedia maklum mengenai ancaman timbalannya.
zam_Zahid-Hamid_600
Masa depan politik Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi kini mungkin tidak menentu apabila pemangku timbalan presiden Umno itu berdepan tekanan daripada dalam dan luar partinya, menurut bekas menteri Tan Sri Zainuddin Maidin.
Zainuddin yang mesra dengan panggilan Zam berkata ia mungkin sebab mengapa Zahid masih berdiam diri mengenai kritikan dan laporan polis terhadapnya, termasuk dakwaan beliau pernah mengadakan perjumpaan sulit dengan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad yang kini memimpin gabungan pembangkang, Pakatan Harapan.
“Semangat Zahid kini di tahap rendah. Tindak tanduknya dalam isu kad pengenalan Dr Mahathir, hanya budak-budak lakukan perkara begitu. Rakyat tidak sangka seorang timbalan perdana menteri boleh ke tahap itu.
“Kesetiaannya kepada Umno dan presidennya, Datuk Seri Najib Razak juga menjadi tanda tanya, dan ia akan berterusan melainkan beliau boleh meyakinkan ahli parti yang dakwaan Dr Mahathir tidak benar,” kata Zam kepada FMT.
Zahid dalam beberapa kenyataan dan ucapan mempertingkatkan serangannya terhadap Dr Mahathir. Ahad lalu, beliau mengungkit asal-usul Dr Mahathir dengan mendakwa kad pengenalan bekas perdana menteri itu tertera nama “Mahathir a/l Iskandar Kutty”.
“Patutlah dia kata kita mudah lupa. Sebab dia anak laki-laki Iskandar Kutty,” kata Zahid semasa berucap menutup Mesyuarat Perwakilan Umno Kelana Jaya.
Susulan itu, Dr Mahathir mendedahkan Zahid pernah bertemu dengannya selepas dilantik sebagai timbalan Najib, selepas pemecatan Tan Sri Muhyiddin Yassin pada 2015, dalam usaha mendapatkan sokongan untuk mengambil alih jawatan perdana menteri.
“Saya kata kepada Zahid kalau pun Najib letak jawatan – yang mana itu tak mungkin – Zahid kena tunggu Umno tentukan siapa ganti Najib. Belum tentu Zahid akan ganti Najib.
“Jadi bila nak simpati saya, datanglah. Ini dah tak boleh dapat cari jalan macam ini… Saya malu orang macam ini ada dalam Kabinet,” kata Dr Mahathir dalam video dimuatnaik di Facebook PPBM Isnin lalu.
Zam berkata Zahid akan berdepan cabaran besar menyangkal dakwaan Dr Mahathir.
“Sebab integritinya sudah dicemari oleh serangannya terhadap Dr Mahathir,” kata bekas menteri penerangan itu.
Menurut Zam, Najib memang sudah tahu akan “bahaya” Zahid.
“Malah lebih bahaya daripada Muhyiddin,” tambahnya.

“Sebab itu, dia tiba-tiba lantik Datuk Seri Hishammuddin Hussein sebagai menteri tugas khas.
“Zahid sedia maklum. Dia dapat melihat jalan Hishammuddin menuju jawatan perdana menteri terbentang lebih luas.”
Bagaimanapun, Zam berkata Zahid seorang ahli politik yang bercita-cita tinggi dan tidak akan menyerah kalah.
Ini kerana, jelasnya, Zahid sedar sokongan akar umbi Umno terhadapnya.
“Najib juga tahu apa yang boleh dilakukan Zahid. Dia tahu musuh dalaman yang hanya tunggu masa menerkam,” katanya, sambil menambah Najib kini perlu menangani ancaman terhadapnya tanpa melemahkan lagi kepimpinannya.
Tetapi Zainuddin berkata, sekiranya Zahid meneruskan tindak tanduknya kini, Najib tidak perlu berbuat apa, cuma melihat sahaja Zahid “menggali kubur sendiri”.
“Apa yang Zahid sudah lakukan, dan didakwa lakukan, adalah perbuatan bunuh diri politik.”

1 ulasan:

  1. Hello Everyone, nama saya Jane alice seorang wanita dari Indonesia, dan saya bekerja dengan sebuah negara kompensasi bersatu, dan kami telah mendengar dan juga meminjam dari perusahaan pinjaman, dengan cepat saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan seluruh Indonesia untuk mencari pinjaman Internet Sangat hati-hati Berhati-hatilah untuk tidak jatuh di tangan scammers dan fraudstars, ada banyak kreditur kredit palsu di sini di internet dan beberapa di antaranya asli dan nyata,

    Saya ingin melempar testimonial tentang bagaimana Tuhan menuntun saya ke pemberi pinjaman yang sebenarnya dan dana pinjaman Real telah mengubah hidup saya dari rumput menjadi Grace, setelah saya tertipu oleh beberapa kreditor kredit di internet, saya kehilangan banyak uang untuk membayar biaya pendaftaran. . , Garansi, pajak, dan setelah pembayaran saya masih belum mendapat pinjaman saya.

    Setelah berbulan-bulan berusaha mendapatkan pinjaman di internet dan jumlah uang yang dihabiskan tanpa mendapat pinjaman dari perusahaan mereka, maka saya menjadi sangat putus asa untuk mendapatkan pinjaman dari kreditor kredit genue online yang tidak akan meningkatkan rasa sakit saya jadi saya memutuskan untuk Hubungi teman saya yang baru saja mendapatkan pinjaman online, kami mendiskusikan kesimpulan kami mengenai masalah ini dan dia bercerita tentang seorang wanita bernama Mr. Dangote yang adalah CEO Dangote Loan Company.

    Jadi saya mengajukan permohonan untuk jumlah pinjaman (Rp400.000.000) dengan tingkat bunga rendah 2%, tidak mengurus se umur saya, karena saya mengatakan kepadanya apa yang ingin saya gunakan untuk membangun bisnis saya dan pinjaman saya telah disetujui dengan mudah. Tanpa stres dan semua persiapan yang dilakukan dengan transfer kredit dan dalam waktu kurang dari 24 jam setelah mendapatkan sertifikat yang diminta, telah disimpan ke bank dan impian saya masuk. Jadi saya ingin saran yang memerlukan panggilan pinjaman cepat sekarang atau email di Dangotegrouploandepartment@Gmail.com

    Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini. Saya berdoa agar Tuhan memberkati dia atas hal-hal baik yang telah dia lakukan dalam hidup saya. Anda juga bisa menghubungi saya di ladyjanealice@gmail.com hari yang menyenangkan info lebih lanjut ..

    BalasPadam

PIHAK KAMI TIDAK BERTANGGUNGJAWAP DENGAN KOMEN YANG MENYALAHI UNDANG-UNDANG MALAYSIA