Ahad, 30 Julai 2017

Zahid dakwa Dr Mahathir gunakan orang Melayu, Umno

Dengan mengungkit sejarah Dr Mahathir sebagai "berketurunan India", timbalan perdana menteri berkata, perdana menteri selama 22 tahun itu sebenarnya seorang yang "mudah lupa".
zahid-mahathit
Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menyerang Tun Dr Mahathir Mohamad dengan mendakwa bekas perdana menteri itu menggunakan orang Melayu dan Umno selama ini atas nama memperjuangkan agenda Melayu.
Dengan mengungkit sejarah Dr Mahathir sebagai “berketurunan India”, timbalan perdana menteri berkata, perdana menteri selama 22 tahun itu sebenarnya seorang yang “mudah lupa”.
“Ketua pengarah Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) beri pada saya maklumat ini. Sebab itu, dia (Dr Mahathir) kata Melayu mudah lupa. Ini yang dikongsi. Ini IC (Kad Pengenalan) biru dia. Nama dia Mahathir anak lelaki Iskandar Kutty. No IC biru dia 2232519. Ini yang dihantar oleh Ketua pengarah JPN kepada saya.
“Patut lah dia kata kita mudah lupa. Sebab dia anak laki-laki Iskandar Kutty.”
Kata Zahid: “Orang itu yang memperjuangkan agenda Melayu untuk menggunakan Melayu. Bila habis madu, sepah dibuang. Umno ini sebagai madu dan kita adalah sepah yang dibuang.”
Naib presiden Umno ini yang kini menjalankan tugas sebagai timbalan presiden berkata demikian semasa berucap menutup Mesyuarat Perwakilan Umno Bahagian Kelana Jaya di sini hari ini.
Dr Mahathir yang menjadi perdana menteri selama 22 tahun keluar Umno tahun lalu dan menubuhkan PPBM.
PPBM kemudian menyertai Pakatan Harapan manakala Dr Mahathir pula dilantik sebagai pengerusinya.
Dalam klip video yang disiarkan PPBM kelmarin, Dr Mahathir menegaskan beliau tidak akan kembali ke pangkuan Umno walaupun Datuk Seri Najib Razak ditewaskan dalam pilihan raya umum akan datang.
Dalam ucapannya, Zahid menambah, Umno selaku parti bertunjangkan Melayu tidak perlu ditukar malah bekas pemimpin yang tidak elok harus ditukar demi kelangsungan dan survival parti.
“Umno sudah 70 tahun. Parti terbaik kita capai kemerdekaan, gelang emas sanggup digadaikan untuk mencapai kemerdekaan. Itu semangat Umno.
“Kita baiki Umno apabila pemimpin saling berganti ikut proses demokrasi. Perdana menteri juga saling berganti ikut proses biasa,” katanya.

2 ulasan:

  1. Hahahaha...meludah kelangit...kena batang hidung sendiri...nak tanya sebelum ni...ko dgn mahathir didlm kerajaan penyamun...berapa tahun....knp ko tak bangkit mcm DSAI....ko pun pelupa jugak ker....tak habis2 nk kencing rakyat....itu korang tak luper....

    BalasPadam
  2. Adakah anda memerlukan pinjaman untuk membayar hutang atau memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda memerlukan wang untuk pendidikan anak-anak atau rawatan anda? Hubungi kami untuk pinjaman cepat semalam. Email: (golden.tcs001@gmail.com atau nombor Whatsapp +918015861823)

    BalasPadam

PIHAK KAMI TIDAK BERTANGGUNGJAWAP DENGAN KOMEN YANG MENYALAHI UNDANG-UNDANG MALAYSIA