Selasa, 6 Jun 2017

SPRM tutup mulut isu siasatan RM9.5 juta

Datuk Dzulkifli Ahmad berkata agensi sedang melihat 'perkembangan' isu itu.
Dzulkifli-Ahmad-macc
PUTRAJAYA: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) tutup mulut ketika ditanya adakah mereka akan menyiasaat dakwaan sebuah portal kononnya seorang peguam yang dilantik mewakili pendakwa raya untuk sebuah kes menerima RM9.5 juta.
“Kita akan lihat bagaimana keadaan kes tersebut,” kata Ketua Pesuruhjaya Datuk Dzulkifli Ahmad hari ini.
“Saya difahamkan laporan dibuat di pihak polis,” katanya kepada pemberita selepas mengedarkan bubur lambuk di bazar Ramadan Presint 3 di sini hari ini.
Khamis lalu, portal itu menerbitkan artikel mendakwa seorang peguam menerima bayaran dari Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.
Ia mendakwa wang itu dibayar dari akaun dana 1Malaysia Development Berhad (1MDB) yang sebelum ini dikaitkan dengan Najib, yang juga menteri kewangan.
Ketua Pemuda PPBM Syed Saddiq Syed Abdul Rahman membuat laporan polis berhubung dakwaan itu 2 Jun lalu.
Beliau berkata seorang pendakwa raya tidak sepatutnya menerima wang dari perdana menteri kerana ia boleh menyebabkan berlakunya percanggahan kepentingan.
Beliau berkata sekiranya dakwaan itu benar, ia boleh membawa kepada tindakan menghina mahkamah kerana pendakwaraya tidak boleh menerima bayaran langsung dari pihak yang mempunyai kepentingan dalam satu-satu kes.
Pemuda PKR juga membuat laporan polis hari ini dan menggesa peguam itu bercuti dari tugasnya.
Cubaan FMT menghubungi peguam itu tidak berjaya walaupun beberapa pesanan WhatsApp dihantar kepadanya.

Presiden Badan Peguam George Varughese 2 Jun lalu berkata polis mesti siasat laporan yang dibuat mengenai perkara itu.
Beliau menambah masih terlalu awal untuk merujuk peguam itu ke lembaga disiplin kerana kekurangan bukti yang menunjukkan salahlaku sudah dilakukan.
Pada 3 Jun lalu, Ahli Parlimen Bukit Gelugor Ramkarpal Singh menyeru Najib dan peguam itu mengambil tindakan undang-undang terhadap portal itu bagi membersihkan nama mereka dan menghalang penerbitan perkara itu melalui injunksi.
Beliau berkata Seksyen 379 Kanun Tatacara Jenayah membenarkan peguam dilantik untuk tugasan khusus, dan ganjaran diberikan daripada dana awam seperti yang diluluskan menteri kewangan.

1 ulasan:

  1. Hello Everyone, nama saya Jane alice seorang wanita dari Indonesia, dan saya bekerja dengan sebuah negara kompensasi bersatu, dan kami telah mendengar dan juga meminjam dari perusahaan pinjaman, dengan cepat saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan seluruh Indonesia untuk mencari pinjaman Internet Sangat hati-hati Berhati-hatilah untuk tidak jatuh di tangan scammers dan fraudstars, ada banyak kreditur kredit palsu di sini di internet dan beberapa di antaranya asli dan nyata,

    Saya ingin melempar testimonial tentang bagaimana Tuhan menuntun saya ke pemberi pinjaman yang sebenarnya dan dana pinjaman Real telah mengubah hidup saya dari rumput menjadi Grace, setelah saya tertipu oleh beberapa kreditor kredit di internet, saya kehilangan banyak uang untuk membayar biaya pendaftaran. . , Garansi, pajak, dan setelah pembayaran saya masih belum mendapat pinjaman saya.

    Setelah berbulan-bulan berusaha mendapatkan pinjaman di internet dan jumlah uang yang dihabiskan tanpa mendapat pinjaman dari perusahaan mereka, maka saya menjadi sangat putus asa untuk mendapatkan pinjaman dari kreditor kredit genue online yang tidak akan meningkatkan rasa sakit saya jadi saya memutuskan untuk Hubungi teman saya yang baru saja mendapatkan pinjaman online, kami mendiskusikan kesimpulan kami mengenai masalah ini dan dia bercerita tentang seorang wanita bernama Mr. Dangote yang adalah CEO Dangote Loan Company.

    Jadi saya mengajukan permohonan untuk jumlah pinjaman (Rp400.000.000) dengan tingkat bunga rendah 2%, tidak mengurus se umur saya, karena saya mengatakan kepadanya apa yang ingin saya gunakan untuk membangun bisnis saya dan pinjaman saya telah disetujui dengan mudah. Tanpa stres dan semua persiapan yang dilakukan dengan transfer kredit dan dalam waktu kurang dari 24 jam setelah mendapatkan sertifikat yang diminta, telah disimpan ke bank dan impian saya masuk. Jadi saya ingin saran yang memerlukan panggilan pinjaman cepat sekarang atau email di Dangotegrouploandepartment@Gmail.com

    Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini. Saya berdoa agar Tuhan memberkati dia atas hal-hal baik yang telah dia lakukan dalam hidup saya. Anda juga bisa menghubungi saya di ladyjanealice@gmail.com hari yang menyenangkan info lebih lanjut ..

    BalasPadam

PIHAK KAMI TIDAK BERTANGGUNGJAWAP DENGAN KOMEN YANG MENYALAHI UNDANG-UNDANG MALAYSIA