Jumaat, 9 Jun 2017

PAS tolak budaya samseng, kata Hadi Awang

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyeru seluruh rakyat Malaysia agar menjaga keharmonian dan perpaduan antara kaum dan bangsa di tanah air tercinta.
"Rakyat Malaysia adalah sinonim dengan budaya ketimuran yang lemah lembut dan sopan santun bersesuaian dengan Rukun Negara iaitu kesopanan dan ketatasusilaan.
"Amat tidak wajar budaya samseng wujud dan membiak dalam negara ini yang tidak memberi faedah dan kebaikan kepada pembangunan negara dan bangsa Malaysia," kata beliau dalam kenyataan itu.
Ahli Parlimen Marang itu melahirkan kerisaukan setelah berlakunya beberapa insiden yang 'viral' di media sosial tentang gejala baru dalam masyarakat seperti pukul sebelum dibawa kepada pihak berkuasa dan tanpa soal siasat sehingga membawa kes kematian dan budaya membuli.
Mengulas lanjut, jelas Abdul Hadi, gejala seperti itu telah mengundang suasana tidak harmoni dalam masyarakat dan menimbulkan ketegangan antara kaum dan bangsa.
"Lapor dan serahkan kepada pihak berkuasa untuk menyelesaikan masalah yang berlaku.
"Bertindak sendirian seperti memukul kerana marah tanpa usul periksa dan siasatan boleh mengundang insiden yang mengakibatkan kecederaan parah dan kematian," tambah beliau lagi.

7 ulasan:

  1. ANDA PERLU PINJAMAN A TODAY
    Memerlukan pinjaman yang cepat, mudah, selamat dan terjamin?
    Anda berada satu langkah lagi untuk Wang anda!
    pinjaman cepat dan fleksibel!
    Permohonan diterima 24 jam sehari, 7 hari seminggu.
    Ia mengambil masa hanya tiga langkah mudah
    1) Pilih jumlah dan tempoh pinjaman anda
    2) Lengkapkan permohonan anda
    3) Dapatkan wang anda dalam beberapa minit!
    Kami boleh memberi jaminan perkhidmatan kewangan yang terbaik berpengalaman & profesional!
    Mesej ini ditujukan untuk anda!
    Peti masuk saya jika anda berminat
    Jika anda memerlukan pinjaman, sila hubungi kakitangan yang bertanggungjawab untuk pinjaman
    pemprosesan melalui hubungan di bawah
    Whatsapp +13176681073
    atau sila membalas e-mel
    idaghehernadez@gmail.com

    BalasPadam
  2. Aku xnak pasal kolum diatas. Aku perasan Nazri berlagak mcm dia yg best. Kenyataan dia menolak cdgn Puad Zarkashi tu menunjuk keangkuhan Nazri. Jom pengundi Padang Rengas TOLAK NAZRI PRU14. Takda dia, bukan kita xmkn, takda dia bukan projek xjln..takda dia bukan takda pengganti. Takda dia tu lebih baik. Mamat ni bodek giler kat PM dan Kak Mah.

    BalasPadam
  3. Awas, pembohong bersiri dalam artikel.

    BalasPadam
  4. Samseng ni, bukan dengan perbuatan je bro haji!!! Lebai-lebai pun boleh dikategorikan sebagai pemula budaya samseng kerana bermulut busuk!!!
    Mengeluarkan kata-kata makian, bercakap kasar yg keluar dari mulut busuk kohong dgn kata-kata nista adalah lebih samseng drp perbuatan.
    Apa la lebai Marang ni...singkat sangat la fikiran kamu tu!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tgk lks...mana ada guna bahasa kasar...klu x...xkan abby lbh percaya lks dari ulamak islam dalm pas

      Padam
  5. Pernah x dap tuduh tghh pembohong penipu...xder bro...fitnah pas terima duit pun xder ..lagi xpercaya kami lebih islamik...dap lbh pegang janji tau

    BalasPadam
    Balasan
    1. Gila kuasa pun tidak dap ni...x mcm pas...beratus2 jawatan di selangor x nak lepas...lge cuma memjawat 19 jer...untung sokong dap ni

      Padam

PIHAK KAMI TIDAK BERTANGGUNGJAWAP DENGAN KOMEN YANG MENYALAHI UNDANG-UNDANG MALAYSIA