Rabu, 30 November 2016

Shahrizat: Ini zaman 'idea is king'

Tan Sri Shahrizat Abdul Jalil
Ketua Wanita Umno Tan Sri Shahrizat Abdul Jalil menyampaikan ucapan perasmian pada Persidangan Wanita Umno sempena Perhimpunan Agung Umno 2016 di Pusat Dagangan Dunia Putra hari ini.
KUALA LUMPUR - Zaman sekarang adalah zaman idea adalah segala-galanya, menurut Ketua Wanita Umno, Tan Sri Shahrizat Abdul Jalil.
Katanya, masyarakat zaman kini hidup di zaman moden di mana semua orang ingin menjadi wartawan dan berlumba untuk melaporkan apa sahaja di media sosial.
"Zaman sekarang idea is king (idea adalah segala-galanya). Semua mahu jadi reporter (wartawan). Ini zaman di mana kita (Wanita Umno) perlukan neuroleader (pemimpin neuro) di kalangan kita
"Ini zaman di mana wanita tak mahu ketinggalan. Kena sama naik dengan kaum bapa (Pemuda Umno)," katanya ketika berucap merasmikan perhimpunan Wanita Umno di Pusat Dagangan Dunia Putra, di sini, hari ini.
Menurutnya lagi, pemimpin neuro Wanita Umno perlu ke hadapan supaya sentiasa relevan kepada parti dan negara.
"Pemimpin neuro perlu sentiasa terbuka untuk bekerjasama dengan pelbagai pihak. Pemimpin ini juga mesti memiliki wawasan yang sesuai, punyai misi dan visi yang mampu membawa parti ke tahap tertinggi.
"Wanita berkepimpinan neuro juga mesti dinamik, tangkas, efisyen dan berkeupayaan untuk menjadi juara dalam menyampaikan kebajikan kepada rakyat.
"Selain itu, mereka juga harus bijak berkomunikasi dan berinteraksi dengan semua pihak," ujarnya lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PIHAK KAMI TIDAK BERTANGGUNGJAWAP DENGAN KOMEN YANG MENYALAHI UNDANG-UNDANG MALAYSIA