Khamis, 27 Oktober 2016

KENAPA 1MDB PAYAH SANGAT NAK CARI JURUAUDIT?

Pernahkah kita mendengar ada mana-mana syarikat milik kerajaan sebelum ini yang juruauditnya bertukar ganti sampai tiga kali?

Kemudian, pernahkah juga kita dengar ada mana-mana syarikat milik kerajaan yang begitu sukar untuk mendapatkan juruaudit baru sebagai pengganti?

Kenapa hanya 1MDB yang ditimpa masalah begitu?
Masihkah lagi kita mahu percaya bahawa 1MDB adalah sebuah syarikat milik kerajaan yang tidak bermasalah dan semuanya selama ini diurus dengan baik?

Jika tidak bermasalah dan semuanya okay, mengapa sehingga ini seolah-olah tiada juruaudit yang sanggup melakukan audit untuk 1MDB?

Selama 22 tahun Tun Mahathir Mohamad jadi Perdana Menteri, pernahkah kita dengar ada syarikat milik kerajaan yang bukan saja tidak diaudit lebih daripada setahun, bahkan untuk melantik juruaudit baru pun banyak kesukarannya?

Dalam hal ini, apa kata Kementerian Kewangan dan 1MDB meminta bantuan Salleh Said Keruak, Abdul Rahman Dahlan atau Annuar Musa untuk mendapatkan juruaudit baru bagi syarikat pelaburan kerajaan paling bermasalah sejak merdeka itu?

Manalah tahu kalau-kalau ada syarikat audit di Kota Belud atau Ketereh yang sanggup menjalankan "tugas murni"  untuk 1MDB itu!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PIHAK KAMI TIDAK BERTANGGUNGJAWAP DENGAN KOMEN YANG MENYALAHI UNDANG-UNDANG MALAYSIA