Ahad, 3 Mac 2013

Tragedi Lahad Datu

Abuamar writes "Bila membaca kronologi peristiwa Lahad Datu ini,teman cuma boleh mengurut dada....terasa sgt SEBAK. Terfikir di kepala,kenapalah kita ada kerajaan dan pemimpin yg sebegini teruk;mengambil masa yg terlalu lama (22 hari) hanya utk bertindak keatas 150 penceroboh. (jumlah yg dilaporkan sentiasa berbeza2,mungkin depa tak bilang dg betul kut.)

BAYANGKAN JIKA YG DTG ITU 15 RIBU ORANG.....

 TEMAN RASA MENTERI PERTAHANAN DAN PARA JENERAL SINGAPURA TERGULING2 KETAWA MELIHAT "BETAPA HEBATNYA KITA"
Dan berbagai persoalan bermain di kepala: kita ada 4 pasukan pengawal pantai yg lengkap dg peralatan canggih termasuk 12 radar yg boleh mengesan jarak 100 km..(berapa juta la harga alat tu). TAPI kenapa mereka boleh bolos? Dan yg lucunya, kehadiran mereka pertama kali di kesan oleh sekumpulan NELAYAN...tahniah para nelayan.
Atau mungkinkah kumpulan penceroboh itu menggunakan "ilmu Halimunan" yg menyebabkan mereka gagal di kesan????
Kenapa Polis yg hanya berkepakaran menyuraikan perhimpunan "BERSIH" yg di tugaskan menangani perkara tsb? kenapa tdk diserahkan hal tsb kpd para general tentera kita yg hebat2 dlm ilmu tempur? kenapa masa mengepung penceroboh tu kita tak guna peralatan canggih yg dibeli beratus juta ringgit spt  KERETA KEBAL,KERETA PERISAI, MERIAM BESAR  ? APAKAH KITA BELI TU HANYA UTK PAMERAN? Atau kita simpan shj dl stor,takut nanti peralatan tu berkarat????
Akhirnya dua anggota polis menjadi korban.Kita ucapkan takziah kpd keluarga mereka.Semoga mereta dpt bertenang dan redka dg takdir Allah ini. ALFATEHAH.
Malang nya nasib rakyat Malaysia kerana memiliki pemimpin yg begitu lembab  bertindak menjaga kedaulatan negara dan keselamatan rakyat.Mereka kelihatannya teraba-raba seperti kehilangan punca. Adalah di cadangkan agar PM,TPM dan menteri KDN eloklah MELETAK   JAWATAN

7 ulasan:

  1. mungkin senjata kita tak boleh berfungsi hanya akan jadi pameran bila ada aktiviti di merata tempat. Kita bekerja kerana nak nama saja bukan bersungguh sungguh pun

    BalasPadam
  2. Pemimpin kita dia nak bawak berbincang. 1 nyawa sungguh la mahal. Sbb tu dia nak bawak berbincang. Cuba la anda jgn buat fitnah je. Dosa fitnah lebih besar dari membunuh. Kat akhirat kelak kau akan disoal sebab menfitnah. Api neraka sebesar biji kurma. Boleh memusnahkan 7 petala langit dan hancurkan bumi. Manakala kalau setengah dari biji kurma. 1 titis hujan pun tk akan turun kebumi. Anda dah tau belom macam mana panasnye api neraka. Lebih baik jgn membuat fitnah

    BalasPadam
  3. kepada bond 007,

    katakan tentera singapore masuk malaysia, kire kite benarkan diorg masuk dn lepak dkt sekudai hmpir 3 minggu, dgn tempoh 3 minggu tu mcm2 diorg boleh buat..buat pertahanan dan kumpul intel..adakah menteri kite akan cakap, xpe, kite berbincang dulu..diorg bukan militan, bkn pengganas, sesaje masuk skudai nk shopping kt sana..wtf menteri2 kite..pastu tu pulak x pyh antar tentera,m polis cukup dah..even walau pun komando polis, tp bab keselamatan biarlah tentera yg uruskan..sepatutnya hari pertama lg diorg masuk beratus ribu tentera kite dh kepong kwsan tu, bukan nya buat drama antara hisamudin ngan polis..

    BalasPadam
  4. penulisan tanpa berfikir...artikel ini lebih kepada menyuarakan emosi penulis....lebih kpd memburukkan keadaan dr membantu...gunalah akal tu dengan betul ye..

    BalasPadam
  5. pada saya kita sebagai rakyat berfikir matang...jangan hanya kerana arus politik kita terpengaruh......saya nak tanya anda apakah yang anda dapat selama ini..... adakah di biayai oleh fahaman politik ataupun pemerintah yang sedia membuatkan anda dewasa dan menikmati keamanan sediaada dan anda menjadi seorang insan .........cuba jadi pengajaran di Iraq ataupun di Libya adakah pemerintahan mereka sekarang ini lebih baik daripada yang lama???????
    Kita sebagai rakyat sepatutnya bersatu bukanya menyebar onar sesama kita

    BalasPadam
  6. Penulis tulis ikut emosi tanpa memikirkan banyak perkara.So saya ucapkan kepada kerajaan yang bijak menangani isu ini.

    BalasPadam
  7. Pemimpin Pakatan Rakyat khususnya di Kelantan memberi pelbagai ulasan tentang Pencerobohan di Lahad Datu tak ubah bagaikan panglima perang di medan perang tapi masalah sampah di Kelantan sehingga hari ini tidak pernah selesai. Fikir-fikirlah

    BalasPadam

PIHAK KAMI TIDAK BERTANGGUNGJAWAP DENGAN KOMEN YANG MENYALAHI UNDANG-UNDANG MALAYSIA