Selasa, 27 November 2012

PAU : Ucapan Muhyiddin Tiada Apa-Apa Pembaharuan

Ternanti-nanti juga sore tadi untuk mendengar apakah isi ucapan timbalan presiden Umno Muhyiddin Yassin sewaktu merasmikan serentak persidangan pemuda, wanita dan puteri parti itu. Memandangkan inilah persidangan terakhir sebelum pilihan raya umum ke-13 sudah tentu Muhyiddin serius didalam ucapannya menyuntik semangat dan memberi pesan dan amanat kepada lebih 3,000 ahli sayap-sayap Umno itu.


Muhyiddin: Hanya hero Pak Pandir.
Dirasakan tidak ada masa untuk Munyiddin bersenda ataupun memukul pembangkang tetapi lebih melihat ke dalam menguatkan jentera dan persiapan parti sendiri. Muhyiddin juga akan memberi sesuatu buah atau idea baru untuk difikirkan oleh ahli parti itu. Juga ucapannya itu akan membangunkan pemikiran orang diluar ataupun akan membuat semakan terhadap keputusan yang mereka sudah buatkan hari ini.

Muhyiddin atau Umno tahu bahawa lebih 50% rakyat sudah membuat keputusan untuk mereka persembahkan didalam pilihan raya umum kelak. Apa lagi anak-anak muda yang dilihat mendahului kesimpulan orang dewasa sekarang ini kerana mereka mendapat maklumat lebih awal dan meluas tentu Muhyiddin obses kepada situasi itu.

Justeru saya mengira Muhyiddin akan menjawab satu persatu mengenai tuduhan pembangkang kepada kerajaan yang diecerkan di dalam ceramah dan juga alam siber. Banyak isu-isu yang membelit rakyat yang perlu dijelaskan atau pun membuang kusut masai pemikiran rakyat terhadap apa yang dilemparkan oleh pembangkang itu. Antaranya ialah isu penyelewengan dan rasuah, mengenai pembelian kapal selam, NFC, pemberian wang RM40 juta kepada Umno Sabah dan macam-macam lagi.

Lagi kematian semasa tahanan polis


(Keluarga dan rakan-rakan membuat protes di depan balai polis Kota Damansara)

PETALING JAYA: Kematian Krishnan A/L Subramaniam, 34 tahun, semasa beliau ditahan polis 22 November lepas telah membangkitkan perasaan curiga keluarga dan rakan-rakannya.

Ekoran itu, keluarga serta rakan-rakannya telah mengadakan protes aman di perkarangan balai polis Kota Damansara, tempat beliau ditahan sehingga membawa kepada kematiannya.

Turut serta dalam protes kira-kira sejam itu adalah Ahli Parlimen Subang,  Sivarasa Rasiah.

Pada 26 November 2012 (Isnin), abang kepada En Krishnan iaitu En Palanisamy telah membuat laporan Polis di Balai Polis Kota Damansara untuk pihak polis menyiasat kematian adiknya.

Jenayah Merosot : Lagi warga asing rogol dan bunuh gadis bawah umur tempatan

NI LA BAHANANYA BILA KITA PERCAYA SANGAT PADA BANGSA ASING SAMPAI SANGGUP BAGI IC PERCUMA KAT DIAORANG, KERAKYATAN PERCUMA SAMPAI RAKYAT SENDIRI JADI MANGSA.... INI KALILAH...

Mangsa adalah gadis berumur 15 tahun. Dipercayai telah dirogol oleh lima orang pekerja kedai perabot yang berasal dari Pakistan. Mangsa ditemui pada 1 pm pada hari kelmarin 26.11.2012... Laporan polis telah dilakukan pada hari yang sama.
Suspek kemudiannya telah berjaya ditangkap hari ini ketika suspek cuba mengembalikan MyKad mangsa.

Kejadian bermula pada pagi kelmarin. Mangsa dikatakan menemani kakak dan sepupunya mencari kerja di Pekan G. Di pekan yang sama mangsa dan kakak dan sepupunya pergi ke sebuah kedai perabot. Mangsa yang ingin membeli sebuah almari telah dibawa ke tingkat atas oleh pekerja kedai perabot terbabit kerana dikatakan ada almari yang lebih cantik lagi di tingkat atas kedai. Kakak dan sepupu mangsa meninggalkan mangsa seorang diri dikedai tersebut (mungkin untuk mencari kedai-kedai lain yang menawarkan kerja kosong).

Lima maut kemalangan ngeri Mpv dan lori

Parlimen Diminta Wujudkan Pusat Jagaan Kanak-Kanak

Parlimen Diminta Wujudkan Pusat Jagaan Kanak-Kanak

KUALA LUMPUR – Parlimen perlu menubuhkan pusat jagaan kanak-kanak atau pusat jagaan harian mini bagi mewujudkan suasana lebih ‘mesra keluarga.’
Kemudahan itu diharap dapat dinikmati semua Anggota Parlimen wanita tanpa mengira parti politik terutama ibu muda yang menyusukan bayi mereka.
Cadangan itu dikemukakan Anggota Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar pada sidang akhbar di lobi Parlimen pada Selasa.
Beliau berkata langkah itu akan membolehkan Anggota Parlimen terbabit meninggalkan bayi mereka di pusat jagaan tersebut semasa bergelut dengan isu berkaitan negara.
“Banyak Parlimen di negara lain di dunia yang menyediakan kemudahan nurseri kepada anggota serta petugasnya, dan masanya sudah tiba untuk Parlimen kita mengikut jejak langkah yang lain. – BERNAMA

Kat Films, Royal Soiree: 1881 Celebrations of His Royal Highness Sultan of Pahang & Prince Fahad

Menteri tidak hadir sidang dewan mengecewakan


KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Jerai, Mohd Firdaus Jaafar berkata, sesi persidangan Dewan Rakyat kali ini adalah amat mendukacitakan apabila tempoh yang diberikan untuk sesi perbahasan terlalu singkat.

"Persidangan kali ini agak mendukacitakan apabila masa yang diperuntukkan amat terhad pada sesi perbahasan sehinggakan ahli parlimen tidak mempunyai masa untuk mendedahkan segala kepincangan yang berlaku pada sesi perbahasan bagi setiap kementerian," jelasnya kepada Harakahdaily.

Malah menurutnya lagi, kebanyakan menteri juga gagal hadir untuk menjawab setiap persoalan yang diutarakan oleh ahli parlimen.

"Selain dari masa yang tidak mencukupi, kita juga melihat kebanyakan menteri gagal hadir untuk menjawab setiap permasalah yang ditimbulkan.

"Malah hanya timbalan menteri sahaja yang hadir untuk menjawab, dalam pada itu juga timbalan menteri tidak membuat penyelidikan kementerian sehinggalah jawapan yang diberikan itu hanya mengikut teks yang disediakan oleh pegawai," sambung beliau lagi.

Mahathir main cucuk jarum dari dulu kini dan selama-lamanya


"Siapa tak kenal Mahathir, PM terlama Malaysia dan terhebat. Dari dulu kini dan selama-lamanya sentiasa megkritik orang lain, dan menganggap beliau adalah pemimpin terhebat di dunia ini. Sehinggakan kehebatan beliau turut diakui oleh pemimpin-pemimpin PAS seperti al-marhum Ustaz Fadzil.

Sebenarnya banyak kisah yang tidak diketahui dan diriwayatkan. Tambahan pula seperti yang Tun M sendiri katakan, "Melayu mudah lupa".

Kisah karier politik Tun M bermula dengan cemerlang apabila beliau menewaskan calon parti Islam dan dilantik sebagai ahli parlimen pada 1964.

Apabila mula bergiat dalam politik, beliau mula agresif dan suka main 'cucuk jarum', sehinggakan PM pertama Malaysia terpaksa mengundur diri dan meletak jawatan.

Dr. M telah menyalahkan Tunku Abdul Rahman (TAR) sebagai punca tragedi 13 Mei 1969 dan beliau telah menyebarkan surat dan risalah memburukkan TAR.

Surat Dr. M kepada TAR:


Akibat dari surat tersebut, Dr. M telah dipecat dari UMNO.

Setelah di pecat, Dr. M masih tetap mencucuk jarum memburuk-burukkan PM Malaysia dan mendapat bantuan 'dari luar' (tak salah USA).

Isma,Hassan Ali buta agaknya bersubahat dengan UMNO!

"Assamualaikum,
Isma, jemaah ala ikhwatul muslimin(kalau ikut namanya) dan Hassan Ali, doktor pala sampah yang hilang arah kerana parasit dikenalpasti bersubahat dengan UMNO dan ketika isu isu semasa semakin hangat diperkatakan mengenai kezaliman dan kebathilan UMNO, tampil mempertahankan UMNO apabila doa TGNA dan PAS untuk kehancuran UMNO.Buta kah keduanya?butakah mereka kerana dari sudut penguasaan ilmu mereka antara yang terhebat.Kalau orang kampung yang tak belajar tinggipun boleh nampak kezaliman dan kebathilan UMNO, kenapa mereka tidak?

Isma yang galak membela Hassan Ali ketika dia dipecat dari PAS nampaknya semakin menampakkan warna sebenar mereka.Menggunakan nama ikatan muslimin seperti Imam Hassan Al Bana di Mesir, mereka semakin galak menjadi pembela UMNO atau dengan kata kata lain menjadi pembelaan kezaliman dan kebathilan.

ADUN Bn mengamuk di Dewan kerana anak?

Oleh ZULKIFLI YAHAYA
Persidangan Dewan Undangan Negeri Kedah untuk Sidang Bajet 2013 baru sahaja berakhir. Ia merupakan Sidang Bajet kelima bagi Pakatan Rakyat Kedah dan pastinya yang terakhir sebelum PRU 13.

Sepanjang lima tahun bersidang, maka persidangan kali ini dianggap yang paling hangat seakalipun kehangatan Sidang DUN Kedah tidak pernah mengatasi Perak, Selangor, Pulau Pinang, Kelantan atau Negeri Sembilan.
Kehangatan kali ini ialah kerana pihak pembangkang, BN, berjaya menghimpun isu-isu yang paling banyak untuk menyerang kerajaan negeri pimpinan Dato' Seri DiRaja Ustaz Azizan Abdul Razak.
Isu-isu penting yang menjadi peluru BN tersebut ialah kerugian RM6.4 juta pelaburan projek balak di Papua New Guinea oleh Kedah Corporation Berhad anak syarikat Perbadanan Menteri Besar Kedah, kemelut yang melanda Kolej Universiti Insaniah, konfrontasi yang dibuat oleh ahli-ahli majlis kerajaan tempatan terhadap Setiausaha kerajaan Negeri, penebangan balak yang kononnya tidak terkawal di hutan simpanan kekal dan pertambahan pusat hiburan. Barangkali kerana tiada pre council antara ADUN BN, maka hampir setiap orang dari mereka asyik mengulang isu yang sama sehingga Sidang DUN menjadi sangat membosankan.

TPM: Ideologi songsang tembusi benteng politik pembangkang




 
Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata telah muncul kumpulan di peringkat antarabangsa yang memperjuangkan ideologi songsang berteraskan pemikiran sekular liberal yang bertentangan dengan agama, yang didakwanya sudah menembusi benteng politik pembangkang di negara ini.

"Kerana itu, sejak akhir-akhir ini kita lihat pandangan Ketua Pembangkang agak bercelaru. Satu ketika, beliau tanpa segan dan silu mengeluarkan kenyataan bahawa undang-undang jenayah negara kita yang menghalang perlakuan liwat adalah satu undang-undang yang kolot.

"Sedangkan kita semua tahu bahawa perbuatan terkutuk itu ditegah oleh Islam, dan juga oleh agama-agama lain. Jika undang-undang itu kolot, maka apakah Ketua Pembangkang hendak mengatakan bahawa hukum Allah juga kolot?

"Janganlah kerana perlakuan songsang ini dibenarkan di Barat, dan diterima sebagai hak asasi manusia oleh mereka, maka dia pun turut hendak menghalalkannya," tegas Muhyiddin ketika merasmikan serentak perhimpunan agung tiga sayap Umno - Wanita, Pemuda dan Puteri di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) malam ini.   

Dalam Pakatan: 'PAS si lebai malang, melukut tepi gantang' - TPM

Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin menganggap kehadiran PAS dalam Pakatan Rakyat umpama "lebai malang dan melukut di tepi gantang".

Dakwanya, PAS tidak berkongsi kuasa dengan DAP dan PKR malah kuasa yang sepatutnya diberikan kepada PAS dirampas oleh pemimpin dari kedua-dua parti itu.

"Ternyata, PAS hanya melukut di tepi gantang. Betul atau tidak? PAS tidak berkongsi kuasa dengan DAP dan PKR. Sebaliknya, kuasa yang sepatutnya diberikan kepada PAS dirampas oleh DAP dan PKR.

"Sungguh malang bagi PAS. Bagai kisah si lebai malang. Di sini tak dapat, di sana pun melepas. Bak kata orang Pulau Pinang, Balik Pulau Bayan Lepas, Sini Terpelau Sana Terlepas.

"PAS berhempas pulas menarik sokongan orang Melayu, tetapi akhirnya yang berkuasa ialah DAP dan PKR. Bagi DAP dan PKR, PAS hanyalah kuda tunggangan, tukang sorak dan tukang takbir untuk mereka merebut kuasa," katanya.

Ahli UMNO Sedang Keletihan Dan Najib Dipersalahkan

Oleh Shahbudin Husin
Minggu ini UMNO akan mengadakan perhimpunan agungnya lagi. Ini merupakan perhimpunan UMNO kali ke 4 dibawah kepimpinan Najib. Lantas ia dikatakan perhimpunan agung yang terakhir sebelum pilihanraya umum diadakan. Tetapi ramai juga yang mengatakan ia mungkin perhimpunan terakhir UMNO sebagai kerajaan.


Tanda-tanda UMNO bakal hilang kuasa semakin jelas. Rakyat juga seperti mahukan demikian. Najib dan Mahathir nyata semakin gelabah. Sambil merayu kepada pengundi, melaga-lagakan pembangkang dan cuba menakut-nakutkan rakyat dalam pelbagai isu kaum dan agama, tarikh yang sesuai untuk diadakan pilihanraya nyata masih tak kunjung tiba.

Di sebalik pelbagai ramalan dan kajian yang dilakukan oleh pelbagai pihak mengenai keputusan pilihanraya akan datang ini, ada yang memihak BN dan tidak kurang yang merimaskan Najib, penantian yang terlalu lama mengenai tarikh pilihanraya adalah bukti jelas bahawa Najib masih tidak yakin sepenuhnya untuk mencapai kemenangan dan memastikannya terus kekal menghuni Seri Perdana.

Salun unisex: PAS sambut baik keterbukaan Kelantan


KUALA LUMPUR: PAS Pusat sangat mengalu-alukan sikap keterbukaan kerajaan Kelantan menimbangkan cadangan bagi membincangkan isu salun rambut unisex dan mencari jalan terbaik bagi menyelesaikan isu ini mengikut konsep hak kebebasan anutan orang bukan Islam.

"PAS sentiasa komited menyelesaikan apa jua permasalahan melalui pintu rundingan," kata kenyataan yang dibuat oleh Presiden PAS hari ini.

Kenyataan itu dibacakan oleh Naib Presiden PAS, Salahudin Ayub sekejap tadi. (gambar)

Kenyataan ini dibuat berikutan kenyataan Exco kerajaan negeri, Datuk Dr Fadzli Hassan yang menyatakan kesediaan kerajaan negeri Kelantan untuk membincangkan isu ini.

Nazri: MP perlu ikuti kursus sensitiviti gender


Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz
KUALA LUMPUR - Semua Anggota Parlimen termasuk Yang Dipertua Dewan Rakyat dan timbalan-timbalannya perlu mengikuti kursus berkaitan sensitiviti gender bagi mengelakkan mereka mengeluarkan kenyataan berbaur seksis ketika persidangan berlangsung.
Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz berkata kursus kefahaman itu akan dianjurkan dari semasa ke semasa oleh Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat bagi membantu anggota Parlimen mengetahui garis panduan mengenai isu-isu sensitif.
"Parlimen mengambil perhatian atas cadangan termasuk yang dibangkitkan oleh Batu Gajah (DAP-Fong Poh Kuan). Saya rasa ini tidak ada masalah (mengikuti kursus dari semasa ke semasa).
"Mungkin sesi akan datang ada orang baru, yang baru perlu ditarbiah, disekolahkan," katanya ketika menggulung perbahasan usul menerima penyata jawatankuasa peraturan-peraturan mesyuarat di Dewan Rakyat di sini, hari ini.

Selangor : Jika Pusat Tiada Wang, Kerajaan Negeri Sedia Dahulukan


SHAH ALAM 27 NOV : Selangor sedia mendahulukan wang rizab negeri bagi penyelenggaraan infrastruktur demi memberi keselesaan kepada rakyat sekiranya Kerajaan Pusat mengeluarkan jaminan surat hitam putih untuk membayar semula wang berkenaan.
Bagaimanapun, Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mengesa Kerajaan Pusat menunaikan tanggungjawab kerana ini menjadi sebahagian daripada tanggungjawabnya.
Bagi melicinkan gerak kerja ini Kerajaan Negeri akan menubuhkan pasukan khas yang terdiri daripada Menteri Besar, Pegawai Kewangan Negeri, Unit Perancang Ekonomi Negeri (UPEN) serta Jabatan Kerja Raya (JKR).
“Pasukan khas ini akan membentangkan kepada Kerajaan Pusat mana-mana projek atau infrastruktur yang sepatutnya dibangunkan Kerajaan Pusat di negeri ini.
“Jika Kerajaan Pusat memberi kelulusan secara surat hitam putih kepada sesuatu projek menggunakan duit rizab negeri dan bersedia bayar kembali duit, Kerajaan Negeri sedia mendahulukan wang negeri,” jelas beliau.

Hadi: Kelantan setuju kaji perundangan salun

Dewan rakyat larang guna percakapan seksis

Deepak regrets getting involved in Bala's SD

MAHATHIR LOYAR BURUK LAGI !!!


Dalam satu kenyataannya kelmarin mantan perdana menteri Tun Mahathir mendakwa  Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang lebih sesuai jadi Perdana Menteri berbanding Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim. Kah, kah!  kah!  Orang tua separuih nyanyuk ini buat lawak lagi,, tak habis-habis dengan loyar buruknya.

Sebelum ini dia kata Umno lebih baik dari Pakatan sebab Umno umpama “Syaitan yang dikenali”,,  dan Pakatan tidak baik kerana ia ibarat  “Malaikat tak dikenali”  Satu ketika dulu Tun pernah kata Nabi SAW tidak bercukur,  kerana tak ada GILLET !  Bukankah itu loyar buruk namanya?

PAS dan PKR adalah musuh Mahathir@Umno.  Anwar pula satu dunia dah maklum, beliau seorang tokoh pemimpin yang amat dikenali sangat berpengaruh,  tetapi menjadi musuh Mahathir  dunia akhirat,,  justeru mana mungkin beliau mahu berkata Anwar lebih baik dari Haji Hadi untuk jadi PM?  

Kita semua sudah faham dan cukup matang dengan sepak terajang politik Mahathir. Kenyataan yang dibuat ini,, lain maksud tak ada, melainkan bertujuan memerangkap Pakatan Rakyat. Apabila PR berpecah dan berbalah, Mahathir dan Umno bertepuk tangan,, ini yang mereka mahu !  Kepada seluruh rakyat Malaysia,mari kita berdoa agar BN tumbang dan tersembam menyembah bumi. 

Duhai Tun Madey yang merasai diri masih muda. Dah bersara buatlah cara bersara.Tak perlulah bikin sibuk pasal PM!   Siapa pun yang menjadi PM Malaysia bukanlah  persoalan utama bagi PR,  kerana ramai pemimpin PR yang layak, bersih dan berintegriti.  Kalau pun Tun mahukan Haji Hadi benar menjadi PM, sudi-sudikan lah mendoa’kannya. Tetapi andainya Allah beri tempat itu pada Anwar, harap Tun tidak tumbang berdiri!!  atau termangu dan melopong !!!  

Oleh : rahimothman

DALANG YANG MEROBOHKAN BILLBOARD PKR......

PROPEL ROBOH ATAS ARAHAN PEJABAT SETIAUSAHA KERAJAAN NEGERI PERAK DENGAN DIKAWAL OLEH PIHAK POLIS!!!!!


PETALING JAYA, 27 NOV: Tidak mampu berpolitik secara matang, Umno-BN sekali lagi bertindak ‘liar’ apabila bertindak merobohkan papan tanda iklan (billboard) PKR yang memaparkan gambar Datuk Seri Anwar Ibrahim Jumaat lalu di Perak.

Tindakan yang dibuat kira-kira jam 11.00 malam pada hari tersebut juga didapati menggunakan jentera kerajaan apabila Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) Perak sendiri mengarahkan anak syarikat milik Projek Lebuh Raya Utara Selatan (PLUS), Propel Berhad (Propel) agar merobohkan billboard yang didirikan di atas tanah persendirian itu.

Propel merupakan sebuah syarikat yang bertanggungjawab menyelenggara lebuh raya milik Plus itu.

Billboard yang terletak di kilometer 383, lebuh raya Plus menghala ke arah utara itu dibina oleh Pengarah Jentera Pilihan Raya PKR Tanjung Malim, Shahbudin Abdul Khatab di atas tanah milik beliau sendiri.

Pecat guru taktik Umno untuk menakut-nakutkan rakyat – Abas

KUALA LUMPUR 27 November: Ketua Biro Pendidikan KEADILAN, Abas Awang berkata, pemecatan guru sementara Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) merupakan taktik kotor Umno untuk menakut-nakutkan rakyat supaya tidak lagi menyokong Pakatan Rakyat.
“Memberi ceramah dan mendengar ceramah adalah amalan biasa dalam negara yang mengamalkan konsep demokrasi.
“Apakah Umno BN tidak faham apa itu demokrasi yang mereka sendiri sering sebutkan? Sedangkan hadir ke program ceramah merupakan hak rakyat dan ia tidak sepatutnya dinafikan.
“Inilah Umno BN, cakap tak serupa bikin. Tak cukup di Semenanjung, di Borneo dan Labuan pun mereka nak buat kacau,” katanya ketika dihubungi.
Abas berkata, selain dipecat, ada kemungkinan sebilangan kakitangan kerajaan dinafikan kenaikan pangkat kerana sokongan terhadap Pakatan Rakyat.

PAC digesa siasat prolehan kendali kamera AES

KUALA LUMPUR: PAS hari ini menyerahkan memorandum aduan berkaitan pertikaian perlaksanaan Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) dan sistem saman ekor polis kepada Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC).

Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar yang menyerahkan memorandum tersebut di lobi parlimen kepada Pengerusi PAC, Datuk Seri Azmi Khalid agar satu siasatan dibuat berhubung perkara tersebut.

Beliau yang juga Pengerusi Jawatankuasa Kempen Anti Saman Ekor (Kase) berkata, PAC perlu menyiasat bagaimana dua syarikat iaitu Beta Tegap Sdn Bhd dan ATES Sdn Bhd yang mengendalikan kamera AES telah mendapat hak pengendalian kamera tersebut.

"PAC perlu menyiasat pemilik-pemilik syarikat pengendali kamera AES untuk menjamin ketelusan dan tiada sebarang salahguna kuasa dalam pemberian kontrak pengendali kamera tersebut," jelasnya.

Kes Scorpene: Malaysia digesa beri kerjasama

SINGAPURA: Ketua Pengarah Jabatan Pilihan Raya PAS Pusat, Dr Mohd Hatta Md Ramli menggesa kerajaan Malaysia memberikan kerjasama sepenuhnya kepada penyiasatan kes pembelian kapal selam Scorpene yang sedang disiasat kerajaan Perancis.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Kuala Krai berkata, berdasarkan fakta yang dibentangkan peguam Apolene Cagnat mewakili Suaram hari ini, memberikan keyakinan bahawa dakwaan pemberian komisyen pembelian kapal selam kepada individu tertentu mempunyai asas.

Tegas beliau, penyiasataan yang dibuat dua orang hakim Perancis sedang berjalan sekarang dan pihak pendakwa memang mengambil isu ini secara serius kerana ia membabitkan komisyen sebanyak RM500 juta.

Tegasnya untuk menyegerakan siasatan yang akhirnya pendakwaan boleh dilakukan, pihak Perancis memerlukan kerjasama orang-orang yang disapina, khususnya tujuh nama yang disenarikan peguam Perancis.

"Namun kita masih belum pasti bagaimana kerjasama itu akan dibuat. Tetapi saya rasa, jika kita mahu menyegerakan lagi siasatan ini, kita perlu mempunyai sebuah kerajaan yang mahukan kebenaran. Justeru kita tidak boleh mengharapkan kerajaan Barisan Nasional memberikan kerjasama, kerana mereka terbabit," ujarnya.

Scorpene Singapore briefing 'skyped' to KLites

Najib : PRU13 bukan bulan depan...tahun depan confirm...!!!


Najib Tun Razak KUALA LUMPUR - Datuk Seri Najib Tun Razak dikatakan telah mengesahkan bahawa Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) tidak akan diadakan bulan depan meskipun dalam temu bual sempena Perhimpunan Agung Umno (AGM) 2012, yang disiarkan kelmarin, beliau ada mengatakan musim hujan bukan halangan untuk memanggil pilihan raya.
Perdana Menteri yang juga Presiden Umno mengatakan perkara ini kepada ahli-ahli Umno pada majlis taklimat presiden yang diadakan di Dewan Merdeka, petang ini sempena AGM kali ini.
"Datuk Seri Najib sudah mengatakan dengan jelas PRU13 bukan bulan depan. Beliau berkata 'oleh kerana ini majlis tertutup, saya boleh memberitahu pilihan raya bukan bulan Disember'... jadi, pasal pilihan raya, ini bayangan yang jelas," kata seorang pemimpin parti kepada Sinar Harian Online.
Majlis Presiden merupakan sesi tradisi menjelang AGM parti.
Pemimpin yang enggan namanya didedahkan menambah Najib secara berseloroh ada menyebut bahawa "PRU13 akan diadakan tahun depan" sambil merujuk kepada tempoh sama ada antara Januari atau April, atau "dalam dua bulan selepas itu."

One Sunday, TWO mega-rallies: WRITING'S ON THE WALL FOR BN!

Although I was in Johor Bahru, I was worried about those in Kuala Lumpur, Petaling Jaya and Kuantan.
A hundred of containers containing rare earth concentrate had arrived in Kuantan last Wednesday night and a significant number of them had even arrived at its Lynas Advanced Materials Plant (LAMP) in Gebeng.
One Sunday, TWO mega-rallies: WRITING'S ON THE WALL FOR BN!From 9pm to 10.15pm last Friday, about 200 Kuantan residents staged a candlelight peace petition. Although they were disturbed by a group of motorists, some were undeterred by the threat and insisted to stay overnight.
In addition, a group of people had joined a 300km march led by Himpunan Hijau chairman Wong Tack. Enduring cold rains and hot sun, the group walked for more than 10 days from Kuantan to Kuala Lumpur to say "No" to the Lynas rare-earth plant believed to endanger residents' health.
In the morning of November 25, about 10,000 people had gathered at the Dataran PJ for the Dong Zong rally meant to protest against the National Education Blueprint (NEB) preliminary report, and make a petition requesting the government to fairly and reasonably treat vernacular schools and mother-tongue education, and guarantee them some space to develop and survive.

Siapa Kasi Tumbang, Kena Heret Ke Mahkamah!


Semua pihak yang bertanggungjawab merobohkan papan iklan KEADILAN di Lebuh Raya Utara Selatan akan diheret ke muka pengadilan, kata Pengarah Kempen Pilihan Raya KEADILAN Perak, Shahbudin Abdul Khatab.

Papan iklan yang tertera gambar Ketua Umum, Anwar Ibrahim dan slogan ‘Harga Minyak Turun, Pakatan Harapan Rakyat’ itu didirikan pada 20 November lalu, di Kilometer 383 Lebuh Raya Utara-Selatan, berhampiran kawasan Hentian Rawat & Rehat (R&R) Behrang.
Ia dibina oleh Shahbudin di atas tanah miliknya.
Menurut Shahbudin, kejadian tersebut disedari beliau pada 4.30 petang Sabtu lalu, apabila mendapati pagar antara sempadan papan iklan dan lebuh raya dirobohkan.
“Saya dapati tiang papan iklan turut digergaji,” jelasnya pada sidang media di ibu pejabat parti, hari ini.
Beliau percaya perobohan itu atas arahan pimpinan Umno BN.

Scorpene briefing: Elements of Altantuya case important

French lawyer Apoline Cagnat says that the French judge involved in the Scorpene probe will also look into the murder of Mongolian Altantuya Shaariibuu. 

PETALING JAYA: Elements of the murder case of Mongolian Altantuya Shaariibuu are important in the ongoing French probe into the multi-billion purchase of Scorpene submarines.
Lawyer Apoline Cagnat, who represents human rights organisation Suaram, told this to reporters via Skype after conducting a briefing on the Scorpene probe in Singapore today.
“The judge is not investigating the murder of Altantuya, but rather the purchase of the two Scorpene submarines,” she said.
“However, elements of the murder case will be important to them and they will look into it.”
According to a tweet by Batu MP Tian Chua, who was present at the briefing, Cagnat told the parliamentarians that the French judge has requested to obtain the Altantuya trial record as part of the investigation.

DEEPAK BOMBSHELL: Wanita's Raja Ropiaah 'stole' land while Najib's family made 'millions'

It looks like Deepak Jaikishan, known for his close ties to Rosmah Mansor the wife of Prime Minister Najib Razak, is no longer so happy with the controversial first couple or their Umno party mates.
Deepak, a carpet trader who is branching out into bigger business, has accused Umno women's wing leader Senator Raja Ropiaah Abdullah of 'stealing' land from his company Astacanggih Sdn Bhd and reselling a portion of it to a third party.
DEEPAK BOMBSHELL: Wanita's Raja Ropiaah 'stole' land while Najib's family made 'millions'In his exposures to Malaysia Chronicle at an exclusive interview, Deepak also alleged that a member of Najib's family had taken a 'commission' worth millions for Najib's role in getting the land owned by the Ministry of Defense privatized to Raja Ropiaah in 2005 under a project called Puspahanas.
"Ropiaah has no previous experience at all but based on Najib's recommendation, she got the deal," Deepak told Malaysia Chronicle.
He declined to name who in Najib's family had allegedly pocketed the 'commission' but speculation is rife that it may have been Rosmah herself as she usually takes care of Najib's business matters.
Puspahanas, which stands for Pusat Pengajian Pertahanan National, is a project granted to Ropiaah's firm Awan Megah (M) Sdn Bhd. Awan was granted the land to build and set up a research centre akin to Britain's intelligence unit MI5 for the Malaysian Defense Ministry.
Made millions
Deepak, who burst into national prominence following a shock revelation related to Najib's scandalous purchase of two Scorpene submarines and the mysterious murder of a Mongolian translator, denied harboring any political motives.
"No, this is for me. I am not acting for any factions inside Umno who want to attack Najib or Raja Ropiaah. Neither am I acting for the Opposition," said Deepak.
He further accused Najib, who was then the Defense minister, of "not taking responsibility" for the transaction which is now "stuck".
"I have had enough of all this. I am a businessman and this is taking to long. I have written letters to Najib but he is not doing a thing. He is just sitting on it," said Deepak.
"As for Raja Ropiah, she is just like her mentor Shahrizat Jalil. The difference is that Shahrizat didn't put her name on anything but Ropiaah did."
Just like her mentor?

THE FRENCH ARE COMING: No escape for Najib, Scorpene judges may come to KL

THE FRENCH ARE COMING: No escape for Najib, Scorpene judges may come to KLFrench investigative judges may come to investigation-shy Malaysia to probe the controversial RM7.3 billion procurement of two Scorpene submarines from naval arms vendor DCNS if Malaysian officials including Prime Minister Najib Razak refuses to co-operate or take the witness stand in Paris.
Apoline Cagnat, a French lawyer appointed by SUARAM, confirmed this, adding that Najib was a "priority witness" and could be arrested by the French authorities if he chose to ignore any subpoena issued by the Parisian courts.
"This could definitely happen in the Scorpene case if the judges have enough evidence to issue such a warrant," Cagnat told a press conference in Singapore.
"They (the French judges) can ask for cooperation (from Putrajaya). They can also come. It is up to them. Sometimes they come, sometimes they send police. It is possible."
Deported & safety UN-ASSURED
Cagnat and her colleagues, including William Bourdon and Joseph Breham, were invited by Opposition Leader Anwar Ibrahim to brief the Malaysian Parliament on the latest in the Scorpene case which is now being heard by a French investigative judge.
However, due to the Najib administration's refusal to assure their safety or to promise not to deport them on arrival at the Kuala Lumpur International Airport, they decided to hold the briefing in Singapore.
In July 2011, Najib had raised international eyebrows when he deported Bourdon when the latter came to Kuala Lumpur to brief Suaram and speak at a dinner fundraiser. Earlier this year, Breham was forced to hold a press conference in Bangkok after having failed to get the all clear from Putrajaya.
And now, it appears that Najib's Umno party has begun lashing out at the Singapore government, accusing it of interfering in Malaysia's domestic matters by allowing the press conference to be held on its soil.
“This clearly shows Singapore is interfering in our country’s affairs,” Mohd Ali Rustam, a former Umno vice-president was reported as saying by  Malaysian Insider.

Rekod kes pembunuhan Altantuya akan diteliti Hakim Scorpene

SINGAPURA 27 NOV: Kes pembunuhan Altantuya Shariibuu yang diletup menggunakan bahan letupan C4 pada 2006 hampir pasti diteliti oleh Hakim Siasatan di Mahkamah Perancis bagi merungkai skandal Scorpene.
Apoline Cagnat, peguam Perancis yang juga rakan sejawat kepada William Bourdon, berkata Hakim Siasatan pasti tidak akan meninggalkan bahagian sepenting itu kerana ia mungkin  ‘kunci’ kepada kes Scorpene di Malaysia.
“Mungkin itu kuncinya. Ia pastinya agak sukar kerana dua orang sudah dijatuhi hukuman mati melalui sistem kehakiman di Malaysia. Tapi, ia bahagian penting, tentu rekod itu akan disiasat,” katanya.
Bagaimanapun, Apoline kemudian menyatakan, penelitian itu bukan untuk menyiasat kejadian pembunuhan sebaliknya meneliti peranan Altantuya dan pihak lain dalam skandal Scorpene.
Beliau berkata demikian pada memberi taklimat kepada sekumpulan ahli parlimen Malaysia dari Pakatan Rakyat dan pengamal media di Hotel Changi, Singapura tengah hari ini.
Taklimat berkenaan sepatutnya dijalankan di Parlimen Malaysia tetapi dihalang Speaker Dewan Rakyat tanpa sebarang alasan munasabah.
Apoline terlibat dalam siasatan kes skandal Scorpene di Karachi, Pakistan yang dikaitkan dengan beberapa pembunuhan jurutera Perancis.
Sementara itu, Keadilan Daily mendapati Apoline menyebut ‘Najib Razak’ sebanyak dua kali termasuk menyatakan Perdana Menteri itu adalah antara nama yang diberi tumpuan dalam tujuh senarai saksi yang diberi Suaram.

Kes Scorpene ‘bapak’ segala jenayah di M’sia – Chegu Bard

KUALA LUMPUR 27 November: Penyelaras Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shaharin menyifatkan kes rasuah pembelian kapal selam Scorpene yang sedang dibicara di Mahkamah Perancis adalah ‘bapak’ kepada semua kes jenayah di Malaysia.
Beliau yang dikenali Chegu Bard berkata, kes itu melibatkan Kerajaan Malaysia, rasuah, pembunuhan, pembaziran dan penyalahgunaan kuasa dan oleh kerana itu rakyat perlu tahu mengenainya.
“Rakyat perlu tahu kerajaan bazirkan RM5 bilion, itu belum termasuk kos-kos lain yang tidak diambil kira, semua menjadikannya lebih RM7 bilion dalam urusniaga pembelian Scorpene ,” katanya.
“Sebab itu pelbagai usaha kita buat agar rakyat celik tentang isu ini, termasuk membawa masuk peguam dari Perancis ke Parlimen, namun akhirnya dihalang kerajaan,” jelasnya kepada kepada Keadilan Daily dalam program tayangan secara langsung taklimat Scorpene yang dibawakan oleh SAMM di Dewan Himpunan Cina Kuala Lumpur-Selangor (KLSCAH) tengahari tadi.

Carpet dealer says Wanita Umno leader cheated him in land deal

 
Controversial businessman Deepak Jaikishan has dropped a bombshell on the eve of the annual Umno general assembly alleging that a senior Wanita Umno politician had cheated him out of millions in a land deal.
Deepak, who deals in carpets, said he had agreed to buy three parcels of land in 2007 for RM13 million with a RM72 million bank guarantee for a land bond from the Wanita Umno leader, who was awarded a RM100 million privatisation deal for the development of the defence research centre called Pusat Pengajian Pertahanan Nasional (PUSPAHANAS).
But she had sold one parcel for RM2 million in cash and a RM16 million overdraft facility in a “joint-venture” with another company specialising in plasticware, prompting the carpet dealer to put a caveat on the land in Bukit Raja and lodge a police report last July.
“This is my land... I want to develop it,” Deepak told The Malaysian Insider, hours after he spoke to several other news portals about the matter.

Bacul : Pemimpin Umno kecam Singapura benarkan taklimat peguam Scorpene

KUALA LUMPUR, 27 Nov — Singapura telah campur tangan urusan Malaysia selepas membenarkan peguam Perancis memberi taklimat isu kes mahkamah Scorpene kepada ahli parlimen (MP) Pakatan Rakyat di sana, kata pemimpin Umno Datuk Seri Mohd Ali Rustam hari ini.
Isu kontroversi itu kembali dibangkitkan semula yang didakwa oleh Barisan Nasional (BN) sebagai modal pembangkang untuk mewujudkan sentimen anti-kerajaan menjelang pilihan raya tidak lama lagi.
Awal hari ini, peguam yang dibawa oleh badan bukan kerajaan (NGO) Suaram tersebut telah memberikan taklimat kepada beberapa pemimpin pembangkang di Singapura selepas Speaker Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Mulia menghalang Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada membawa tetamu jemputan dari luar negara itu mengadakan mesyuarat di Bilik Taklimat bangunan Parlimen.

Deepak kesal terlibat dengan SD Bala





 
Ahli perniagaan Deepak Jaikishan kesal dengan penglibatannya dalam usaha membuatkan P Balasubramaniam membuat pengakuan bersumpah kedua sehingga menggugurkan pengakuan pertama yang mengaitkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dengan mendiang Altantuya Shaariibuu.
Dalam satu wawancara dengan Malaysiakini lewat malam tadi, Deepak berkata beliau hanya terlibat dalam usaha berkenaan atas permintaan seorang "kawan wanita" yang didakwanya mempunyai hubungan dengan satu pihak yang mungkin akan terjejas jika pengakuan bersumpah pertama itu tidak digugurkan.

Cerita sebenar Deepak Jaikishan kawan Rosmah


KUALA LUMPUR: Hasil desakan perwakilan Muktamar agar wartawan bertanya Datuk Seri Najib siapa dia, Deepak Jaikishan (gambar) dengan sukarela menghubungi Harakahdaily untuk menceritakan siapakah dia sebenarnya.

Deepak J Tekwani, pengarah kepada Carpet Corporation menghubungi Harakahdaily untuk memberikan cerita sebenar di sebalik hubungan beliau dengan keluarga Datuk Seri Najib Razak.

Dalam pertemuan berdepan kira-kira setengah jam di sebuah hotel terkemuka itu, Deepak menceritakan apa sebenarnya hubungan beliau dengan keluarga Perdana Menteri khasnya Datin Seri Rosmah Mansor, isteri Najib.

Ia bermula apabila Rosmah menjadi pelanggan kedai karpet beliau di Jalan Tunku Abdul Rahman. Selepas itu hubungan mereka baik dan Deepak diperkenalkan kepada Najib.

Ketika itu, Najib adalah Menteri Petahanan.

Namun persahabatan mereka berakhir apabila Deepak diminta menolong keluarga Najib ekoran akuan bersumpah (SD) yang dibuat oleh penyiasat persendirian P Balasubramaniam.

Ia berakhir apabila Bala tidak berpuashati dan Deepak dipersalahkan oleh keluarga Najib.

"Cara dia bertindak bukan sebagai kawan yang menolong kawan, tetapi dia hantar 50 orang penguatkuasa datang ke ofis saya, rumah, dan kilang saya dengan niat memberi amaran untuk saya tidak mendedahkan perkara sebenar & menutup cerita sebenar SD," cerita Deepak kepada Harakahdaily.

Nota bicara pembunuhan Altantuya untuk siasatan Scorpene?

Seorang peguam Perancis yang mewakili NGO hak asasi manusia, Suaram, berkata para hakim Perancis yang menyiasat skandal Scorpene, tidak mempunyai pilihan tetapi akan menggabungkan perbicaraan pembunuhan warganegara Mongolia, Altantuya Shaariibuu, dalam siasatan mereka.

NONE"... mereka sudah pasti akan menelitinya," kata Apoline Cagnat
(tengah dalam gambar), di majlis taklimat untuk ahli Parlimen Malaysia di Singapura hari ini.

Walaupun pembunuhan Altantuya bukan merupakan elemen paling kritikal dalam siasatan tersebut - yang memberi tumpuan kepada dakwaan pembayaran komisen dalam perolehan dua kapal selam kelas Scorpene oleh Malaysia - tetapi ia adalah salah satu aspek utama, kata Cagnat.

Oleh itu, beliau percaya dua hakim penyiasat akan meminta nota prosiding perbicaraan kes pembunuhan itu, di mana dua anggota keselamatan, telah disabitkan dengan kesalahan membunuh Altantuya.

NGO 'R' dihalau di Perhimpunan Agung Umno

KUALA LUMPUR: Wakil NGO Royalti (R) yang hadir ke Perhimpunan Agung Umno di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) hari ini didakwa telah dihalau ketika cuba masuk ke dewan itu.

Enam orang wakilnya termasuk presiden NGO tersebut, Nazri Deraman telah dihalau ketika berada di tingkat 4 untuk mesuk ke dewan.

Kumpulan mereka kemudian diiring keluar sehingga ke kaki lima luar dewan.

Menurut kenyataan ringkas di Facebook Setiausaha NGO itu, Hishamuddin Ghazali, beliau mendakwa telah dihalau oleh sekumpulan 'samseng' Umno.

"Kami hadir dengan aman untuk membawa suara rakyat Kelantan bagi menyerahkan memorandum kepada perwakilan Umno Kelantan untuk mencadangkan usul tergempar berikan royalti Kelantan.

"Berginikah layanan parti yg kononnya memperjuangkn Melayu. Adakah rakyat masih tidur selepas kami diperlakukan bergini?" soal beliau.

Sehubungan itu, mereka terpaksa membuat satu sidang media di kaki lima di luar dewan.

Kedah : Ketum dan shisha haram

Himpunan Kebangkitan Rakyat Sabah - Mat Sabu

Himpunan Kebangkitan Rakyat Sabah - Lim Kit Siang

Himpunan Kebangkitan Rakyat Sabah - Lajim Ukin

Himpunan Kebangkitan Rakyat Sabah - Wilfred Bumburing

Himpunan Kebangkitan Rakyat Sabah - Aminuddin Aling

Himpunan Kebangkitan Rakyat Sabah - Edwin Bosi

Himpunan Kebangkitan Rakyat Sabah - Hamzah Abdullah

Islam, Iman & Amal Dato' Dr MAZA

Today in History for November 27th

Kerajaan PR kekal, sumbangan Kafalah dinaikkan

MB Nafi Arahan Kepada SYABAS Beku Modal Capex - Detik Semasa

Kedah : Bantuan tahunan RM2000 kepada persatuan sukan

Kedah : Rancangan dan pelaksanaan projek perumahan

Kedah : RM2 08 juta kutipan royalti bijih besi dan timah

Hanya Tunggu Masa BN Pulau Pinang Tepati Janji Bayar RM22 juta Tanah Taman Manggis

Bacul : SUK Perak arah billboard PKR dirobohkan

Perjalanan Altantuya Ke Malaysia Dipadamkan

Isu Tanah-Hutan-Air : Orang Asli Pahang hantar memo ke SUHAKAM

Amalkan doa ini sehingga tertumbangnya kerajaan zalim Umno BN

Amalkan sehingga tertumbangnya kerajaan zalim Umno Barisan Nasional
Jadikan doa ini sebagai doa harian.
Amalkan doa ini sehingga tertumbangnya kerajaan zalim Umno Barisan Nasional.
Doa untuk kesejahteraan masa depan negara dan anak cucu kita.

"Ya Allah. Ya Rabbul Jalil, Tuhan yang memiliki Kerajaan Alam Semesta ini, dengan segala kekuasaanMu ke atas kami, kami mohon ke hadrat Mu, Ya Rabb.

Engkau hancurkanlah parti umno dan sekutunya, barisan nasional dalam pilihanraya umum ke-13 nanti.

Engkau binasakanlah pemimpin-pemimpin yang menzalimi rakyat, yang rasuah, yang merompak harta negara, yang berpura-pura menyayangi agamaMu demi kepentingan politik mereka, Engkau hancurkanlah juga pemimpin-pemimpin negara yang menghina Agama dan Rasul Mu, dan gantikanlah dengan pemimpin-pemimpin yang perjuangkan Agama Mu dan memelihara kebajikan rakyat.

Ya Allah, Ya Rabb, Engkau hancurkanlah semua akhbar yang menyebarkan fitnah serta berita palsu terutamanya Utusan Malaysia dan Berita Harian" ... Ameen Ya Rabbal Alameen

Warga Pendidik Mangsa Propaganda UMNO

Oleh: Ummu Zahra
JOHOR BAHRU - Persatuan Gerakan Kebangkitan Pendidik Kebangsaan (NGO PENDIDIK) melahirkan rasa kesal dan dukacita atas laporan yang diterima baru- baru ini tentang Program Seminar Keselamatan Bersama Warga Pendidik Negeri Johor yang mengandungi propaganda UMNO Barisan Nasional.
Program yang diadakan pada 10 November 2012 lalu, menghimpunkan semua pengetua dan guru besar seluruh negeri Johor yang bertempat di Kompleks Seri Pekembar, Pagoh.
“Apa yang menyedihkan adalah taklimat yang kononnya di buat atas anjuran Majlis Keselamatan Negara Negeri Johor (Jabatan Perdana Menteri) itu menjemput salah seorangnya adalah Dato’ Shazryl Eskay Abdullah yang pernah menggemparkan tanah air dengan ‘kumpulan Trio’ dan terlibat dengan penyebaran CD yang cuba memfitnah Dato’ Seri Anwar Ibrahim”, menurut Puan Normala Sudirman atau lebih dikenali sebagai Cikgu Mala dalam satu kenyataan media yang dikirimkan kepada Nusajaya Kini hari ini.

Kenyataan seksis berpunca daripada provokasi, kata Bung Mokhtar

KUALA LUMPUR, 27 Nov — Provokasi dicetuskan oleh ahli parlimen (MP) adalah punca kepada kata-kata seksis yang dikeluarkan semasa perdebatan, kata Datuk Bung Mokhtar Radin di Dewan Rakyat hari ini.
MP Kinabatangan itu (gambar) walaubagaimanapun bersetuju dengan cadangan untuk menghalang kata-kata seksis digunakan ketika perdebatan semasa berucap dalam Perbahasan Usul hari ini.
“Cadangan ini adalah baik tetapi pada pandangan saya, sesuatu kenyataan seksis itu timbul adalah kerana sikap sesetengah MP yang suka mencetuskan provokasi.
“Bila ada provokasi, maka akan keluarkan kata-kata yang tidak sihat itu,” kata Bung Mokhtar.
Selain itu, Bung Mokhtar mendakwa terdapat sesetengah MP yang juga berani mencabar keputusan Speaker di Parlimen.
“Kalaulah saya jadi Yang Dipertua, sudah pasti sudah menggantung atau menghalau mereka yang mencabar keputusan itu,” tambah Bung Mokhtar lagi.
MP Kinabatangan tersebut antara individu yang sering mencetuskan kontroversi di sidang Parlimen terutamanya dengan kata-kata yang mengundang kemarahan daripada MP kaum wanita.
Pada tahun 2007, ketika perdebatan hangat di Dewan Rakyat dengan MP pembangkang tentang kebocoran bumbung di Parlimen, Bung Mokhtar berkata: “Mana ada bocor? Batu Gajah pun bocor tiap-tiap bulan juga.”

Pas Perak mahu calon DAP, PKR wajib baiah


Abu Bakar Hussain PARIT BUNTAR - Pas Perak menggesa kepimpinan parti Pakatan Rakyat (PR) lain seperti PKR dan DAP turut mewajibkan syarat ‘baiah’ terhadap calon-calon pilihan raya yang bakal diketengahkan parti-parti berkenaan di negeri ini bagi mengelakkan senario lompat parti yang berlaku sebelum ini berulang.

Pesuruhjaya Pas Perak, Abu Bakar Hussain berkata, perkara ini pernah dibangkitkan Pas melalui mesyuarat Sekretariat PR sebelum ini dan kedua-dua parti berkenaan berjanji untuk mewujudkan satu mekanisme bagi mengatasi masalah calon ‘lompat parti’ sehingga menyebabkan Kerajaan PR di Perak digulingkan pada tahun 2009.

Menurutnya, sehingga kini, PR masih belum menemui formula terbaik dalam memastikan calon yang dipilih tidak berpaling tadah dan pihaknya melihat pendekatan ‘baiah’ diguna pakai Pas adalah langkah terbaik.

Lynas: Melayu bantah melalui peti undi


KUALA LUMPUR: PAS Pahang akan terus menyokong sebarang program Himpunan Hijau dalam usaha memastikan keadilan ke atas alam sekitar terpelihara.

Ketua Penerangan PAS Pahang, Suhaimi Md Saad (gambar), berkata pihaknya akan membantu usaha kumpulan tersebut memandangkan ia merupakan suara hati rakyat serta membabitkan generasi akan datang.

Dalam masa sama, tambah beliau PAS akan memulakan kempen yang menjurus kepada peti undi bagi memastikan rakyat membuat keputusan penting melalui undi mereka.

"Kempen peti undi ini akan digerakkan di setiap ruang yang ada, di ceramah-ceramah, sesi dialog dan apa sahaja bentuk kempen yang dijalankan.

Scorpene: Najib, Razak Baginda mungkin disapina


SINGAPURA: Peguam kes Scorpene di Perancis menegaskan mahkamah negara tersebut bakal memanggil dua orang kenamaan terkemuka di Malaysia, iaitu Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak dan Abdul Razak Baginda sebagai saksi kes tersebut.

Mereka adalah di antara tujuh orang yang bakal dipanggil sebagai saksi, antaranya Menteri Pertahanan, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, bapa Altantuya, Dr Shaariibu Setev, penyiasat Balasubramaniam dan seorang korporat Lodin Wok Kamaruddin.

Bagaimanapun belum dapat dijelaskan, bilakah tarikh mereka akan dipanggil mahkamah.

Maklumat tersebut dijelaskan dalam taklimat mengenai kes Scorpene yang sepatutnya diadakan di Parlimen hari ini, terpaksa dipindahkan ke Changi, Singapura.

Harga kamera AES & peluru berpandu...

Kamera AES & Peluru Berpandu...

Harga sebuah Roket Al-Qassam Hamas: USD 800 (RM 2,500)
Harga sebuah Peluru Berpandu Penangkis (Iron Dome) milik Yahudi Zionis: USD 50,000 (RM 160,000)

Hari pertama Hamas balas serangan Yahudi Zionis, sebanyak 225 buah Roket Al-Qassam dilancarkan & hanya 90 buah SAHAJA Roket Al-Qassam berjaya ditangkis oleh Iron Dome sehinggakan para Yahudi Zionis di Tel Aviv terpaksa menyembunyikan diri mereka dibawah tanah selama seminggu.

Tak da la hebat sangat pun Yahudi Zionis ni...
***Kerajaan Malaysia lagi hebat... Beli "kamera AES" dengan harga yang JAUH LEBIH MAHAL dari Iron Dome...
"Kementerian itu dalam satu jawapan bertulis kepada Ahli Parlimen Jerai, Mohd Firdaus Jaafar memberitahu, kamera Laser Digicam itu dibeli dengan harga RM173,385 seunit manakala bagi kamera model Laser Truecam pula dibeli dengan harga RM223,500 seunit".
Hebat kan...???

Antara Doa PAS dan Tindakan Umno

KOMENTAR: Selepas tamat Muktamar Agung PAS ke-55 hampir dua minggu lalu, Umno agak kecewa kerana dua isu yang diharap akan memerangkap parti Islam itu tidak mengena.
Isu tersebut mengenai Hudud dan kenyataan Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar berhubung murtad.
Tindakan bijak perwakilan PAS yang lebih memberi tumpuan untuk menguatkan jentera dalaman dan media parti Islam itu dalam menghadapi PRU13 nanti langsung tidak menarik minat mereka.
Usaha untuk memecahbelahkan perpaduan orang Melayu yang membabitkan PAS-PKR di lihat ruangnya apabila seorang perwakilan memberikan pandangan supaya Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang di lantik menjadi Perdana Menteri sekiranya PR berjaya kuasai Putrajaya.
Malangnya isu tersebut tidak mendapat respon dari PR samaada dari PAS-PKR-DAP termasuk dari Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Isu tersebut tenggelam apabila PAS dan Abdul Hadi sendiri menyatakan setiap perwakilan berhak meluahkan pandangan bagi membuktikan PAS sebuah parti yang menerima pandangan dari semua pihak.
Begitu juga dengan Anwar yang membuat kenyataan bahawa perkara tersebut boleh dibincang dan belum diputuskan.
Sebelum ini hampir dalam setiap ceramah yang dihadiri pemimpin DAP dan PAS pun kenyataan untuk melantik Anwar menjadi PM bukanlah suatu polimik yang besar.
Doa hancurkan Umno

Selangor : Laporan Penyata Jawatan Kuasa Khas Dicetak dan Diedar kepada Umum


SHAH ALAM 27 NOV : Dewan Negeri Selangor (DNS) hari ini mengorak langkah terbaru dengan menerbitkan penyata laporan setiap jawatankuasa khasnya untuk diedarkan kepada masyarakat awam.
Sepaker DNS, Datuk Teng Chang Kim berkata setiap jawatankuasa akan menyiapkan penyata laporan berbentuk buku yang lengkap untuk tujuan pencetakan dan pengedaran.
Sebelum ini, katanya, penyata laporan hanya dibentangkan dalam DNS dan pengedarannya terhad.
“Mulai hari ini DNS membuat satu langkah terbaru dengan penerbitan semua penyata laporan bagi setiap jawatankuasa.
“Kita mngikut amalan berparlimen dipraktikkan di negara komanwel lain di mana ia diterbitkan untuk dieadarkan kepada pihak awam,” katanya dalam sidang media di sini hari ini.
Jawatankuasa Pilihan Khas tersebut adalah :

Desak SPRM siasat kekayaan anak Taib Mahmud – Baru Bian

SARAWAK 27 November: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) didesak menjalankan siasatan segera terhadap kemewahan Tan Sri Abdul Taib Mahmud ekoran pendedahan anak lelaki Ketua Menteri Sarawak itu berbelanja tiga suka juta ringgit dalam tempoh enam bulan pertama tahun ini.
Pengerusi KEADILAN Sarawak, Baru Bian berkata, perbelanjaan mewah Datuk Seri Mahmud Abu Bekir menggunakan kad caj itu dikhuatiri hasil kemewahan luar biasa keluarga Taib melalui rasuah dan penyalahgunaan kuasa.
Menurutnya, banyak laporan dibuat tetapi pihak berkuasa kerajaan termasuk polis dan SPRM hingga kini enggan menyiasat, malah berdolak-dalik.
“Selaku penjawat awam, mana mungkin beliau meraih kekayaan luar biasa sebegitu. Dengan pendedahan bukti tersebut di mahkamah, kita desak agar siasatan dibuat segera,” kata Ahli Dewan Undangan Negeri Ba’kelalan itu.
“Kegagalan SPRM mengambil tindakan menguatkan lagi dakwaan keluarga Taib mengamal rasuah dan salah guna kuasa,” katanya ketika dihubungi.

Pakatan optimis tawan Putrajaya dengan 'sopan'


Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali
SHAH ALAM – Pakatan Rakyat (PR)  menolak dakwaan kononnya akan menimbulkan kekacauan sekiranya gagal pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) akan datang, malah optimis bakal merampas Putrajaya.

Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali berkata, beliau yakin tidak akan berlaku sebarang kekacauan kerana PR akan memenangi PRU akan datang malah menegaskan itu bukan budaya pakatan itu.

Beliau yang juga Pengerusi PKR Selangor berkata, PR tidak membawakan budaya samseng sebaliknya menonjolkan dasar-dasar melalui program-program diadakan dalam memartabatkan rakyat.

“PR akan menang jadi tidak timbul isu ini... tidak ada kalau kerana saya cukup optimis dan yakin PR akan menerajui kerajaan baru di Putrajaya selepas PRU13.

Water crisis: Learn from Mahathir’s blunder

The fake water crisis in Selangor, perpetuated by BN, features the same blunder that Mahathir made, forcing Singapore to look to technology for water self-efficiency.

Singapore’s $9 billion per annum water industry exposes Barisan Nasional government as incompetent, unable to think out of the box.
The island republic is now thanking Malaysia’s former premier Dr Mahathir Mohamad for its current $9 billion per annum water industry.
If not for Mahathir’s devious intentions and actions to use the raw water supply to hold Singapore to ransom, the island republic today would not have such a thriving industry.
So, Mahathir is, after all, not all that Machiavellian?
Only a man without conscience will threaten to deny human beings their right and thirst for water.
Let’s now look at Selangor’s water issues for a parallel comparison. The ongoing Langat 2 dispute between the Pakatan Rakyat-led Selangor government and the BN federal government is another inhumane attempt to try and hold the people of Selangor to ransom.
The BN’s intention to bulldoze the construction of the RM8.6 billion Langat 2 water treatment plant is to realise its share of the gravy train for its cronies which is also linked to the RM60 million annual royalty for raw water supply from Pahang.