Selasa, 29 Mei 2012

Ustaz Muhadzir (UIAM): Kasyaf

Ustaz Muhadzir (UIAM): Alkisah roh

Ustaz Muhadzir (UIAM): Kisah sahabat menyambut kematian....

Ustaz Muhadzir (UIAM): Negeri roh

Ustaz Muhadzir (UIAM): Alam atas...Alam bawah

Ustaz Muhadzir (UIAM): Amalan di bulan Rejab

Ustaz Muhadzir (UIAM): Ketibaan Rejab

Ustaz Muhadzir (UIAM): Taaruf ringkas

FAKTA : APA YG PERLU KITA TAHU (FGVH)

Oleh:Panglima Megat Tarawih
Penawaran Awam….. 73 juta saham (2% daripada FGVH)
Pelabur institusi …….(KWSP, PNB, Tabung Haji, Louis Dreyfus) 1.5 bilion saham (41% daripada FGVH) 

Pekerja FELDA……. 109 juta saham (3% daripada FGVH)
Peneroka FELDA….. 91 juta saham (2.5% daripada FGVH)
Pelabur Bumiputera yang diluluskan MITI…… 420 juta saham (11.5% daripada FGVH)

Peruntukan saham diatas menimbulkan dua soalan penting:

Soalan 1: Mengapa 112,635 peneroka mendapat saham yang kurang daripada 3,835 pekerja FELDA? Pada kadar 100% penerimaan, setiap peneroka hanya akan mendapat 810 saham seorang manakala kakitangan FELDA akan mendapatkan 28,368 saham seorang. Secara purata, seorang pekerja FELDA ditawarkan 35 kali ganda saham daripada seorang peneroka.

Soalan 2: Lebih menggemparkan adalah isu pelabur Bumiputera yang diluluskan oleh MITI dengan peruntukan sebanyak 420 juta saham. Siapakah mereka Bumiputera khas ini yang berhak menerima 4.6 kali ganda peruntukan daripada semua golongan peneroka? Pernahkah pelabur khas ini kerja bantu membangunkan FELDA? Kami tidak tahu identiti mereka tetapi melalui garis panduan rasmi MITI, untuk menjadi seorang pelabur Bumiputera khas yang diluluskan oleh MITI, anda perlulah dari golongan kaya raya. Garis panduan MITI mengatakan bahawa jika pelabur Bumiputera adalah seorang individu, beliau mestilah mempunyai sekurang-kurangnya aset sebanyak RM3 juta. Jika pelabur adalah sebuah syarikat (mesti dimiliki 100% Bumiputera), ianya mesti mempunyai aset bernilai RM10 juta.
Cara saham diperuntukkan jelas menunjukkan bahawa PM lebih berminat membantu golongan kaya. Kesimpulannya, kami mencabar PM Najib untuk menarik balik peruntukan saham untuk Bumiputera kaya dan berikan ianya kepada peneroka. Kami juga meminta peruntukan pekerja dikurangkan ke tahap sewajarnya memihak kepada kepentingan peneroka.

Misteri Kehilangan RM30 Bilion Bank Negara Malaysia Bakal Terbongkar!


Penang Institute akan menganjurkan Forum mengenai misteri kehilangan RM30 bilion membabitkan Bank Negara Malaysia (BNM) pada tahun 1992 yang dikaitkan dengan spekulasi tukaran matawang pula pada 2 Jun depan bermula jam 2.30 petang di Dewan Sri Pinang, Georgetown, Pulau Pinang.

Inisiatif itu selepas kejayaan menganjurkan forum ilmiah mengenai skandal Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ) berjumlah RM12.6 bilion baru-baru ini yang turut diadakan di bandar pintar tersebut.
 

Katanya semua lawatan PM ke luar negara pada bulan Jun dibatalkan


(Terima sms berikut (betui tak betui mana aku tau):
Media Prima was given RM43m to organise 9 hora-hora event at 9 state-promosi jelajah isu, last even on 9 july in pahang. So no pru before 9 july.
Posting asal

Seorang kawan hantar SMS berikut:
Semua lawatan PM ke luar negara utk bulan Jun sudah dibatalkan. Pengumuman penting akan dibuat pada hari Jumaat. Jadi setiap Jumaat bermula 1 Jun, tunggulah kot2 ada pengumuman penting.
Cakap fasal Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, teringat berita Malaysiakini bertajuk "Tolak debat perbuatan 'lemah jiwa', kata exco Pemuda Umno". Di bawah berita tu saya tulis "Katakanlah aku org biasa ni tak nak debat dgn Pemuda Umno. Tiba2 depa celebrate sakan2 keengganan aku org biasa ni utk berdebat dgn depa sampai panggil press conference - itu apa? Gila atau bodoh? Yg sah, Najib bolehlah dipanggil Najib lemah jiwa. Pemuda Umno yg bagi nama tu.."

Puak Umno suka sungguh bajet macam bagus sangat. Sebab tu di bawah berita bertajuk "Lembah Pantai: Mengapa PKR tak 'cekup' orang Umno?" saya tulis "Moron ni ingat dia bijak sangat bila tanya gitu. Awat hang tak tanya polis yang tengok saja kejadian tu apasal depa tak cekup setan-setan tu? Hang ingat kalau orang PKR yang baling batu dan telur tu, polis nak duduk saja dan tengok saja? Bajet mcm bagus tanya gitu. Padahal bodoh. The fact that you are Pemuda Umno shows how stupid you are!".

Penarik Beca.

FELDA BARU , ERA BARU ?

Pulau Batu Putih terlepas kpd Singapura, salah siapa?
Tanah KTM 217 hektar terlepas kpd Singapura, salah siapa?
1.3 hektar Tanah Rezab Melayu terlepas kepada kaum lain, siapa brokernya?
Tanah Felda Cahaya Baru, Sg Buaya, Labu Johnson, Sendayan siapa yg gadai?

Le ni nak jual temberang pasal penyenaraian Fgvh. Tipu kononnya durian runtuh tu insentif kjaan. Macam kami tak tau mereka menyamun duit baki pinjaman KWSP sebanyak 6.5 bilion. Ada tinggal RM800 juta utk aktiviti tanam semula tu di paksa keluarkan utk bayaran fasa pertama 5k.
Utk fasa ke dua, nak rompak pulak duit anak2 sykt dlm Felda Holding dan Felda Plantation. Habis le duit FELDA.

Debat Tak Berani.. Kutuk Belakang Berani Laa...

Najib: Janji Pakatan tidak realistik

KUALA LUMPUR, 29 Mei — Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini mengutuk cadangan ekonomi Pakatan Rakyat (PR) sebagai janji populis yang direka untuk mendapat kuasa.

Najib (gambar) berkata bahawa cadangan PR untuk memansuhkan skim pinjaman pelajar Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) bernilai RM45 bilion dan polisi untuk menetapkan gaji minima pada kadar RM4,000 adalah tidak realistik.


“Tidak perlu ahli ekonomi untuk melihat bahawa janji-janji ini adalah tidak realistik (far-fetched),” beliau berkata dalam satu sesi soal jawab di persidangan Invest Malaysia hari ini.

Labuan handover: Not a legal issue but a political one - so let the people decide

Labuan handover: Not a legal issue but a political one - so let the people decideEveryone involved should perhaps seriously rethink -- from all angles and sides -- the suit pending in Court on the legality of the handover of Labuan to the Federal Government. They should consider leaving the matter in the hands of the politicians. They are the right party to take the issue to the people and the Court of Public Opinion to help resolve it.
Or do we want to merely flog the issue in Court for all it's worth and then deftly restrain the Court from ruling against the people? That will be like spinning a sob-story in Court and running away bawling loudly for all to hear.
If so, perhaps there are some who just want to make political capital out of it.
However, people always remember winners and heroes.

Not ready for a non-Malay non-Muslim PM: What sort of 4TH WORLD mindset is this?

Not ready for a non-Malay non-Muslim PM: What sort of 4TH WORLD mindset is this?Malaysia can easily rate as a first world status by physical development. But when it comes to political mindsets we certainly sink into a fourth world benchmark.
Each time we cross into the general election year, the same arguments keep popping up. It is always and finally all about race and religion, period.
In the latest twist, we are arguing about what and who can qualify as the prime minister of this country.
Yes, race and religion are two of the several realities that demarcate the world’s population. But at the same time one race and one religion are not the sole and absolute, discriminating factors that establish humanity’s journey in managing its earthly matters for a progressive life’s experience on earth in this New Age century.
Not ready? What sort of 4th world mindset!

Tangguh ceramah Ustaz Idrus tiada kaitan konsert K-Pop...alasan terbodoh dalam dunia..!!!!

TANJUNG MALIM - Menteri Belia dan Sukan Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek menafikan dakwaan kononnya penangguhan majlis ceramah oleh penceramah motivasi Ustaz Azhar Idrus yang sepatutnya berlangsung pada 26 Mei lepas di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) disebabkan konsert K-Pop.

Sebaliknya, beliau berkata penangguhan itu berkaitan dengan masalah trafik kerana kedua-dua program terbabit berlangsung pada hari yang sama dan memerlukan komponen tambahan dalam menguruskan perjalanan trafik.

"Kementerian saya tidak ada kena mengena dengan soal ini (pembatalan ceramah) dan bukan disebabkan konsert ini. Ia di bawah kawalan pihak pengurusan PICC yang merasakan masalah trafik menjadi punca (pembatalan ceramah) dan perlu ditangguhkan," katanya.

Tunku Abdul Rahman Minta Orang Melayu Hapuskan UMNO


Wahai orang orang ameno. Lihatlah dan saksikanlah, orang yang luorang sendiri kagumi sebagai ikon pejuang kemerdekaan negara, iaitu Tunku Abdul Rahman, telah pun meminta agar luorang hapuskan parti ameno yang luorang bangga bangga kan tu .. takkan ini pon luorang nak spin salahkan Pakatan Rakyat gak ? kah kah kah

Aksi Gedik Paling Hodoh & Bodoh Di Dunia?

Ustaz Azhar Idrus : Kuliah Maghrib Khas 27-05-2012

SPR Kedah siap sedia hadapi PRU13

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Kedah bersedia dari segi logistik, termasuk melantik lebih 15,000 petugas, untuk membantu mengendalikan pilihan raya umum (PRU) ke-13 tidak lama lagi.

Timbalan pengarahnya, Norazam Mohd Noor berkata semua petugas tersebut termasuk pegawai pengurus, diberi taklimat persediaan pada November dan Disember tahun lepas manakala taklimat ulangan pula pada Jun ini.

NONE"SPR juga telah mengenal pasti pusat pengundian, kebanyakannya sekolah," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan taklimat khas kepada hampir 40 pengamal media di negeri ini bagi menghadapi PRU ke-13 di Jabatan Penerangan Kedah hari ini.
  
Norazam berkata taklimat persediaan kepada petugas pilihan raya, antaranya menyentuh peraturan baru yang digunapakai pada PRU ke-13, penggunaan dakwat kekal, cop SPR pada kertas undi, 'istilah orang dipercayai,' undi awal dan undi pos.

Kelantan minta Soi Lek jangan prejudis


KOTA BHARU: Presiden MCA Datuk Seri  Chua Soi Lek diminta tidak bersikap prejudis terhadap kerajaan Kelantan kerana kesannya amat tidak baik baginya sebagai seorang pemimpin besar bangsa Cina di negara ini.


Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Pelancongan dan Kebudayaan negeri, Datuk Takiyuddin Hassan (gambar) berkata Soi Lek seharusnya tidak begitu emosional dalam membuat kenyataannya yang berkaitan kerajaan Kelantan kerana ideologi politik yang berbeza.

Beliau berkata demikian dalam sidang medianya semalam ketika menjawab kenyataan bekas menteri itu dua hari lalu yang mendakwa kerajaan Kelantan telah menolak permohonan Persatuan Buddhist Kelantan yang ingin membuat rumah ibadat di bandar Kota Bharu.

Sila hentikan permainan yang gila ini!

Oleh SELENA TAY
Sudah 6 kali pihak BN buat 'acah' seolah-olah hendak mengadakan Pilihanraya Umum Ke-13 (PRU13):
1. Oktober/November 2010 (ketika pemilihan parti Parti KeADILan sedang berjalan);
2. April 2011 (bersama dengan pilihanraya negeri Sarawak)
3. Jun 2011
4. 11 November 2011
5. Mac 2012
6. 9 Jun 2012

Rashdan Yusof letak jawatan dari MAS

KUALA LUMPUR, 29 Mei — Pengarah Eksekutif dan Timbalan Ketua Eksekutif MAS Mohammed Rashdan Mohd Yusof telah meletak jawatan, sembilan bulan selepas dilantik untuk memangku jawatan berkenaan di syarikat penerbangan nasional yang mengalami kerugian itu pertukaran saham dengan pesaing AirAsia diumumkan.
Akhbar bahasa Inggeris The SunDaily melaporkan bahawa Rashdan telah menghantarkan surat letak jawatannya kepada pengerusi MAS Tan Sri Md Nor Yusof petang semalam. Satu sumber dari MAS telah mengesahkan laporan ini.
“Perletakan jawatannya adalah tidak dapat dielakkan,” sumber dari MAS itu memberitahu The Malaysian Insider.
The Malaysian Insider mendapat tahu bahawa Rashdan (gambar) dan keluarganya telah mengalami tekanan sejak ada laporan timbul bahawa mereka telah melanggar larangan syarikat penerbangan itu dengan membawa anak kecil (toddler) mereka ke dalam kabin kelas pertama. Eksekutif senior dari Khazanah Nasional Berhad itu telah menafikan dakwaan itu dan satu siasatan dalaman telah mendapati beliau tidak bersalah.
“Beliau telah mengalami banyak tekanan keranan kejadian itu. Pada kreditnya, dia telah kekal berada (di MAS) untuk mengusahakan pengumpulan dana melalui sukuk untuk MAS,” satu sumber berkata, merujuk kepada satu rancangan sukuk bernilai RM2.5 bilion yang mempunyai tempoh matang 10 tahun untuk menambahkan permodalan asas syarikat itu di bawah satu pelan pengumpulan dana yang mempunyai tiga cadangan.
Pelan mengumpul dana ini adalah sebahagian daripada strategi syarikat penerbangan kebangsaan ini untuk kembali mendapat keuntungan lagi selepas mengalami kerugian bersih untuk suku pertama yang lebih rendah.
MAS juga telah berkata ia telah mendapat satu pinjaman bernilai RM1 bilion dari satu bank komersial tempatan pada 30 Mac untuk memastikan baki tunai modalnya kekal memadai sehingga penerbitan bahagian pertama rancangan sukuk itu.
Semasa perkhidmatannya yang pendek di MAS, Rashdan bertanggungjawab untuk operasi jarak pendek, komersial, kewangan, kewangan korporat dan unit pembeliaan strategik. Ini termasuklah pembeliaan pesawat.
Tetapi bahagian operasi jarak pendek itu telah digugurkan apabila MAS memutuskan untuk menangguhkan pelan untuk penerbangan jarak pendek premium.
Perkhidmatan Rashdan yang terbaru di MAS ini adalah kali kedua beliau terlibat dalam penyusunan semula syarikat penerbangan kebangsaan ini dalam dekad ini.
Pada tahun 2002, syarikat BinaFikir Sdn Bhd yang dimiliki Rashdan memainkan peranan penting dalam penyusunan semula MAS di bawah skim Widespread Asset Unbundling (WAU). Pengasas Binafikir yang satu lagi adalah Pengarah Urusan Khazanah Tan Sri Azman Mokhtar.

Syed Zainal letak jawatan MD Proton


Proton Holdings Bhd KUALA LUMPUR - Proton Holdings Bhd mengesahkan peletakan jawatan Pengarah Urusan Kumpulannya, Datuk Seri Syed Zainal Abidin Syed Mohamed Tahir berkuat kuasa 4 Julai ini.

“Syed Zainal sudah bersama Proton lebih enam tahun dan kami menghargai sumbangannya kepada syarikat. Beliau membuat keputusan untuk meninggalkan Proton bagi meneruskan cita-citanya dan kami menghormati keputusan itu,” kata syarikat pengeluar kereta negara dalam satu kenyataan hari ini.

Syarikat itu turut mengumumkan peletakan jawatan Ketua Pegawai Kewangannya, Azhar Othman berkuat kuasa 6 Julai. - Bernama

Last chance for the Sabahans

Myles Togoh
It used to be that if you wanted a quiet, almost idyllic place to live, you come to Sabah. And they came, thousands of them, from neighbouring countries along with those from Sarawak and Peninsular Malaysia.With them came major changes – language, religion, education, political guarantees and special rights – all went under the hammer and a quiet uneasiness spread.Hints of a state and population morphing into something “foreign” have long been in the making in the Bornean state known as the “Land Below the Wind”.
And that has reawakened a long dormant nationalistic feeling among locals who believe they have been steadily losing ground in the fight for control of their future.
The more they hear the mantra “remember all the good things we have done for you” from fickle leaders, the more wary they grow.

Guards watch while resident gets robbed at Kelana D'Putra Condo

DR Congo rebels considers closing ranks

Doha mall blaze: an eyewitness account

Annans holds talks with Syria's Assad

Egypt: Violence Follows Election Results

Musa: Protesters shouldn't be beaten after arrest..!!

Let’s jointly condemn political violence

Let’s jointly condemn political violence — Nurul Izzah Anwar Raja Nong Chik’s response to the “Night of Bloodshed in Lembah Pantai” reveals an attempt to distract and distort the facts of the incident.
The fact is that violence did take place which caused injuries to an elderly man and a young girl, both who rightly should be respected and protected by society. Unfortunately, it was not only an attack on innocent citizens but also an attack on democracy.
Firstly, the violence that occurred was fostered through the Lembah Pantai Umno-created climate of intimidation and political thuggery, clearly seen by several incidences on the night and prior to it as well. (In the cases of 1. Pekida protest at Masjid al-Ikhlasiah, Pantai Dalam; 2. the punching of Adam Adli at Flat PKNS 4 Tingkat Kampung Kerinchi by known Lembah Pantai Umn members; 3. TIBAI-Umno-organised ceramahs such as the one in Kampung Kerinchi recently.)

‘No’ to Hanif panel, ‘yes’ to Suhakam probe

Bar Council to shun the government panel headed by ex-IGP Hanif Omar, and instead take part in Suhakam's probe on human rights violations at the Bersih rally.
PETALING JAYA: The Bar Council has rejected having two similar inquiries to investigate human rights violations during the Bersih 3.0 rally as it “serves no purpose”.
Bar Council vice-president Christopher Leong said that it was improper for the government’s Independent Advisory Panel, headed by former IGP Hanif Omar, to proceed with the inquiry when Suhakam was already doing the same thing.
“What purpose would it serve to have two inquiries? asked Leong.
When asked if the council would boycott Hanif’s panel, he said: “The Bar Council had stated earlier that it would take part in the Suhakam inquiry. Therefore we do not see what useful purpose would be served in duplicating the process and expending double the resources.”

Jejak Seni : Dihalau keluar Burma kerana seni pertunjukan

Rahmat Haron

NONEAku di Mandalay, bersama empat orang lagi seniman dari Malaysia – meskipun salah seorang daripadanya, seniman kelahiran Jerman, warga Amerika hanya berpengkalan di Malaysia. Kami di sini atas kunjungan balas. Pada minggu sebelumnya, lima orang seniman Burma hadir ke Malaysia, melakukan presentasi karya, bengkel dan pertunjukan di tempat awam di Jalan Sultan, Kuala Lumpur.

Acara ini dianjurkan oleh Beyond Pressure - sebuah organisasi seni pertunjukan di Yangon -  bersama Buka Kolektif (penganjur Buka Festival, KL) dan Findars Art Space (Ruangan Kendalian Seniman Visual) serta disokong oleh Sekeping Tenggiri (KL). Melalui Beyond Pressure, program ini mendapat dana Open Society Institute.

Kami sedang melakukan sebuah projek seni dengan nama Open Relations In A Time of Transition, suatu program pertukaran kesenian di antara dua buah negara dalam peralihan ini.

Amcham: Perhimpunan BERSIH tidak jejas pelaburan...yang jejas sokongan terhadap BN..!!!!

Dewan Perniagaan Amerika (Amcham) tidak melihat sebarang impak ke atas sentimen pelabur di kalangan ahlinya selepas siri perhimpunan BERSIH dijalankan.
NONE
Gabenor Amcham, Wong Siew Hai (kanan) berkata kajian oleh Malaysian American Electronics Industry malah mendapati pelaburan meningkat sejak tahun lalu.

Beliau berpendapat bahawa perhimpunan berkenaan tidak memberikan impak dan kebanyakan syarikat anggotanya semakin berkembang.

Pelabur hanya "memerhati dari sisi" namun dijangka tidak mengurangkan pelaburan mereka, katanya kepada pemberita di persidangan Invest Malaysia 2012 di Kuala Lumpur hari ini.

Ada di kalangan syarikat berkenaan turut membuka pejabat serantau mereka di sini, katanya lagi.

Najib langgar wasatiyah yang dilaung-laungkannya

Berbangga sungguh PM dan juga pemimpin-pemimpin Umno dengan kejayaan sambutan SEJUTA HIMPUNAN BELIA  di Putrajaya yang baru selesai semalam. Sejuta, dua juta belia berhimpun, telah  membuatkan Najib senyum lebar sampai ke telinga,  tetapi berapa puluh juta atau ratus juta pula yang kerajaan dah hanguskan! Senangnya Najib menghabiskan duit rakyat

Ramai yang tercedera!,disebabkan perlumbaan kereta drag. Tiga nyawa hampir-hampir hilang kerana mengalami kecederaan parah ! Terbelakah nasib mangsa,.. terubatkan keremukan dan kesedihan  hati ibubapa dan keluarga mangsa?  Najib dan Shabery Cik masih nak berbangga? Perlu sangatkah pesta lumba kereta/ drag yang tidak ada jaminan keselamatan itu diadakan?


Terisikah kerohanian belia dengan mengadakan kosert K-pop yang kelihatan separuh lucah ? Nampaknya pemimpin Umno suka sangat dengan hiburan,  padahal aktivti hiburan seperti tarian dan nyanyian yang diadakan sangat bertentangan dengan konsep wasatiyyah yang dicanang Perdana Menteri, datuk Seri Najib Razak.

Pemimpin lawat orang sakit : Shabery pertikai ?

Dalam pemikiran orang Umno pemimpin,. pembangkang seperti Haji Hadi, Nik Aziz, Lim Kit Siang,  Wan Azizah atau siapa saja tidak boleh melawat rakyat Malaysia yang dalam kesusahan atau mendapat kemalangan, walaupun ingin membantu.
Walhal sebagai seorang manusia normal,.. bersifat perihatin dan simpati bukan sesuatu yang luar biasa. Melawat atau menziarahi orang dalam kesusahan, orang sakit atau ditimpa kecelakaan adalah amalan yang mulia disisi agama Islam, malahan mana –mana agama pun. 
Orang yang dilawati pula pasti tidak ada sikap memilih-milih terhadap orang yang melawatnya. Lagi ramai orang melawat,.   lagi mereka gembira dan berbesar hati.  Apatah lagi kedatangan mereka  membawa niat baik  untuk membantu  sebagaimana yang dilakukan oleh dua pemimpin Pakatan Rakyat ini. (gambar)

Perbezaan antara PR dan BN

Pilihan di antara Beyonce dengan Whoopi Goldberg

Dr Mahathir tetap dengan pandangan bahawa Najib sedang memimpin kerajaan yang lemah dan wajar melupakan untuk mengadakan pilihanraya dalam masa yang terdekat ini. Mahathir mengakui hakikat ini semasa ditemuramah oleh media antarabangsa baru-baru ini. Mahathir menyarankan pilihanraya mesti ditangguhkan kerana keadaan lemah kerajaan akan hanya membawa Najib berhadapan dengan masalah yang sudah hendak diselesaikan semasa menghadapi rakyat dalam PRU ini.
Saya percaya dengan pandangan Mahathir yang kerajaan sekarang terlalu lemah. Kalau tidak masakan Presiden MCA, Chua Soi Lek menyarankan supaya kerajaan memberikan sekali lagi bantuan rakyat 1Malaysia sebelum pilihanraya diadakan. Nasihat CSL ini menguatkan pandangan yang BN dalam keadaan ‘desperate’ dan terpaksa membeli perasaan rakyat dengan duit sejemput seorang.

Gaji Minimum Sabah Sarawak: Tindakan penganak-tirian kerajaan BN?

Pendahuluan

Pelbagai reaksi telah timbul semenjak pengumuman dasar gaji minimum, antaranya termasuk desakan terkini oleh Terengganu Chinese Chamber of Commerce and Industry, supaya negeri Terengganu dikecualikan daripada pelaksanaan dasar gaji minimum (1) dan sebelum itu, respons Pengerusi Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia Negeri Sarawak Mohamad Ibrahim Hamid bahawa dasar tersebut tidak melakukan keadilan terhadap pekerja di Sarawak. (2)

BERSIH - Dalam jalur sejarah kebangkitan anak muda

Anak muda adalah aset negara yang bakal mencanai masa depan bangsa. Persis, kudrat anak muda bukan sahaja untuk menolak kereta mogok, apabila kereta sudah bergerak dan meluncur kerapkali mereka ditinggalkan begitu sahaja.  Demikianlah yang selalu terjadi dalam kehidupan ini dan begitulah yang sering menimpa nasib anak-anak muda sepanjang sejarah.  Acapkali mereka diketepikan dan jasa mereka dilupakan begitu saja.

Hari ini kita memerlukan tenaga dan intelek mereka bagi mengembalikan erti demokrasi dan kedaulatan rakyat, menghidupkan kembali sistem kehidupan masyarakat yang kian punah kerana rasuah, penipuan dan salahguna kuasa oleh pemerintah.

Kerajaan negeri pertikai tindakan penswastaan Penang Port

Effingham hunger strike called off

LAPORAN KHAS : Isu Bukit Botak

Siti Aishah Shaik Ismail: Kita Anak Muda Yang Lawan Dengan Fakta, Lawan Dengan Ideologi

Indraf 2.0 gathering

Police complete MIC-PKR fracas probe

Musa : Ada orang politik marah 'rezeki' disekat

Pas dakwa Mufti Perak juga 'ghulup'


Salahuddin Ayub SHAH ALAM - Pas tidak akan melayan tuduhan-tuduhan dilemparkan Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria, yang menyifatkan Pas sebagai ‘ghulup’ atau melampau ekoran pendiriannya syarat untuk bermuzakarah bersama Umno.

Menurut Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub, pihaknya dapat melihat gambaran secara jelas yang Mufti Perak dipergunakan oleh Umno untuk menggunakan isu lapuk.

“Bagi saya, segala tuduhan ini sudah lali. Bagaikan 'lagu lama' yang diperdengarkan kembali. Jadi, tidak perlu buang masa lagi bercakap mengenai isu ini,” jelas beliau.

Batal Panel Hanif, Beri SUHAKAM Siasat BERSIH

SHAH ALAM 29 MEI : Suruhanjaya Hak Asasi Manusia(Suhakam) perlu diberikan sokongan penuh untuk menyiasat aksi keganasan semasa perhimpunan aman BERSIH 3.0 28 April lalu.
Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang berpendapat Suhakam lebih layak berbanding ‘Panel Penyiasatan Bebas’ yang dikepalai Tun Hanif Omar.
Katanya, panel penyiasat ini seharusnya bebas dari tangan-tangan yang tidak sepatutnya apalagi sebelum ini bekas Ketua Polis Negara itu dilihat keras mengutuk perhimpunan menuntut pilihan raya bersih dan adil itu.

Dr Rundi: SWP bukan mesra BN

Aneh bagi SWP isytihar ia parti mesra BN tapi pada masa sama bertanding menentang salah satu komponen BN negeri, PRS.
MIRI: Barisan Nasional (BN) Sarawak menyifatkan keputusan parti yang baru ditubuhkan, Parti Pekerja Sarawak (SWP) untuk
bertanding menentang Parti Rakyat Sarawak (PRS) sebagai “bukan langkah yang betul”.
Setiausaha Agung BN Sarawak Datuk Dr Stephen Rundi Utom berkata adalah aneh bagi SWP untuk mengisytiharkan ia sebagai parti yang mesra BN tetapi pada masa yang sama memutuskan untuk bertanding di enam kerusi Parlimen yang dikuasai PRS, satu daripada parti komponen BN negeri.
“Bagaimana boleh anda anggap kami sebagai kawan apabila anda menentang satu daripada kami?” katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat jawatankuasa perhimpunan belia 2012 peringkat negeri di sini hari ini.

Symantec: Waspada perisian perosak canggih W32.Flamer

KUALA LUMPUR - Pasukan Bertindak Keselamatan Symantec sedang menganalisis satu ancaman licik baharu yang amat canggih: W32.Flamer yang, katanya setanding dengan ancaman ruang siber lain seperti Stuxnet dan Duqu.

Dalam satu kenyataan, Symantec berkata setakat ini analisis itu mendedahkan bahawa perisian perosak itu telah dibina dengan keupayaan untuk mendapatkan maklumat dari sistem yang dijangkiti terutamanya di Timur Tengah.

Seperti juga dua ancaman sebelum ini, kod ini tidak ditulis oleh individu, tetapi oleh sekumpulan kakitangan terancang yang diberikan arahan, katanya.

Kerajaan dituntut tunai 3 syarat, jika gagal kami mogok lagi – Peserta

KUALA LUMPUR 29 Mei: Lima peserta mogok lapar yang menuntut supaya MIC memulangkan tiga ekar tanah milik SRJK (T) Effingham sejak 26 Mei lalu telah dibawa ke hospital hari ini atas nasihat doktor.
Presiden Return Effingham Land Action Team (Reflax), Manivanan Gowin berkata, setelah berbincang dengan lima peserta mogok yang diketuai Loganathan, mereka sebulat suara untuk menghentikan mogok tersebut.
“Setelah lebih 75 jam tanpa makan dan minum dan hasil perbincangan bersama, kami setuju untuk menghentikan mogok ini dengan tiga syarat iaitu pertama kami tidak akan menganggap ini sebagai satu kejayaan sehingga kejayaan muktamad diperoleh.

Nurul Izzah berjaya tamat mogok lapar, PR pula tawar ganti tanah

KUALA LUMPUR 29 Mei: Pemimpin Pakatan Rakyat (PR) dalam lawatannya hari ini hadir memujuk lima peserta mogok lapar di Brickfields agar berhenti mogok setelah lebih 75 jam tanpa makan dan minum.
“Atas komitmen yang ditunjukkan peserta mogok serta hasil perbincangan antara kami dan Naib Presiden MIC, Datuk M Saravanan, beliau (Saravanan) bersetuju agar usul kami (PR) dibawa ke mesyuarat MIC untuk diberi perhatian serius.
“RM3 juta yang mereka telah bayar untuk tapak sekarang akan dikreditkan pada tanah yang akan diberi nanti,” jelas Ahli Biro Politik KEADILAN, R Sivarasa pada sidang media di Dataran Gajah, dekat sini tengahari tadi.

Bimbang FGVH gagal seperti penswastaan Dr Mahathir

Jika projek penswastaan beratus bilion bangkrap pada krisis kewangan 1997-1998, apa lah sangat modal FGVH hanya RM20 bilion.
PETALING JAYA: NGO pejuang peneroka Felda bimbang nasib Felda Global Ventures Holdings (FGVH) akan gagal seperti penswastaan negara sekitar tahun 1990-an.
“Saya bimbang FGVH akan mengalami nasib sama dengan  projek penswastaan beratus bilion ringgit semasa pemerintahan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri.
“Jika projek penswastaan beratus bilion bangkrap pada krisis kewangan 1997-1998, apa lah sangat modal FGVH hanya RM20 bilion,” kata Presiden Anak, Mazlan Aliman.

Asalkan bukan Umno, PR putuskan PM beragama Islam


KUALA LUMPUR, 29 Mei: Asalkan bukan Umno, Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar (gambar) yakin rakyat bersetuju dengan keputusan Pakatan Rakyat (PR) bahawa Perdana Menteri adalah seorang yang beragama Islam.

"Yang ditolak oleh tiga juta dari dari 5.7 juta pengundi Melayu dalam pilihan raya umum yang lalu ialah perdana menteri dari Umno dan BN (Barisan Nasional).

"Yang ditolak oleh 51 peratus undi popular yang tidak mengundi BN dalam pilihan raya umum yang lalu ialah perdana menteri dari Umno dan BN.

"Mereka tidak tolak perdana menteri yang beragama Islam seperti yang dipersetujui oleh PR," katanya.

Mahfuz yakin majoriti pengundi, sama ada Melayu atau bukan Melayu, tidak mempunyai sebarang masalah dengan keputusan PR itu.

Kadir Sheikh Fadzir forms new party, could bolster opposition to BN in polls

KUALA LUMPUR, May 29 — Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir has left NGO Angkatan Amanah Merdeka (Amanah) to form a new political party which could bolster opposition towards Barisan Nasional (BN) in the next general election.
The former Umno supreme council member will now head Parti Ikatan Bangsa Malaysia (Ikatan) after serving as Amanah’s deputy president for just over a year.
Abdul Kadir (picture) refused to divulge details of his new party, but said that “all will be revealed” this Thursday.

Tiada Muzakarah, Harussani Perlu Nasihat Umno Ikut Islam Sebenar

SHAH ALAM, 29 MEI : PAS hari ini menggesa Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria untuk mendesak kerajaan Umno-BN supaya tidak mempolitikkan isu muzakarah dan kembali kepada keadilan dengan mengikut dasar Islam yang sebenar.
Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man mengulas tindakan Harussani yang menyatakan bahawa Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebagai ‘melampau’ kerana kerana mengenakan syarat untuk bermuzakarah bersama Umno hingga menyebabkan usaha itu tidak menjadi kenyataan berhubung muzakarah kedua-dua parti itu.
Tuan Ibrahim berkata, syarat yang ditetapkan PAS bagi muzakarah adalah syarat biasa iaitu membersihkan sistem pilihan raya dan kembali semula pada ajaran Islam.

AMK anjur forum Harapan Mahasiswa Mendepani PRU 13

KUALA LUMPUR 29 Mei: Biro Mahasiswa Angkatan Muda KEADILAN (AMK) akan mengadakan forum ‘Harapan Mahasiswa: Tawaran Kepada Mahasiswa Mendepani Pilihan Raya Umum Ke-13′ malam ini bertempat di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur Selangor ((KLSCAH).
Timbalan Pengarah Biro Mahasiswa AMK, Mohd Affandi Abdul Malik berkata, forum yang bermula jam 8.30 malam ini  bertujuan bagi menjelaskan tawaran Pakatan Rakyat kepada mahasiswa menjelang PRU13.

Bida nombor kenderaan ada unsur spekulatif?


nizar SHAH ALAM - Pemimpin Pas, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin mahu Majlis Fatwa Kebangsaan membuat pendirian berkenaan pembidaan nombor plat pendaftaran kereta yang melibatkan unsur angka dan wang bidaan.

"Tunggu fatwa Majlis Fatwa Kebangsaan boleh tidak terlibat dalam pembidaan nombor pendaftaran kenderaan, yang berkemungkinan berunsur spekulatif," kata bekas Menteri Besar Perak ini dalam satu mesej Twitter hari ini.

Beliau melahirkan pendirian ini tanpa merujuk kepada mana-mana pihak tetapi dilihat berkaitan dengan bidaan nombor pendaftaran WWW yang menarik minat banyak pihak dan pelbagai kaum.

Why not Pakatan, Kadir?

Umno Youth chief Khairy Jamaluddin wonders why the veteran chose to form his own party instead of carrying on his political struggle with any of the opposition parties.
PETALING JAYA: Former Umno leader Abdul Kadir Sheikh Fadzir’s move to form a new party has surprised Barisan Nasional Youth chief Khairy Jamaluddin.
The latter questioned why Kadir did not choose to continue his political struggle with any of the opposition parties and wondered if this reflected his lack of faith in Pakatan Rakyat.
“I am surprised he didn’t choose any of the opposition parties. He has been sharing the stage with some of them over the last few weeks.
“Maybe by setting up a new party, it shows his lack of confidence in the available alternatives vis-a-vis Pakatan Rakyat,” he told FMT.
Khairy was commenting on a news report that Kadir would launch his Parti Ikatan Bangsa Malaysia on Thursday, adding to a long list of parties that had mushroomed since the 2008 general election.
‘It will not cause problems for Umno and BN’

Mangsa Drag : Limpa Fairuz hancur habis kena buang...

Mangsa langgar kereta dakwa tak dengar pengumuman

Salah seorang mangsa, Fairuz yang cedera parah di bahagian limpa membuat pembedahan petang semalam untuk membuang organ tersebut yang hancur.

PUTRAJAYA: “Limpa Fairuz hancur habis kena buang. Makcik hiba lihat anak kami terlantar kesakitan macam ini. Kami tak mampu nak tanggung segala perubatannya.”

Demikian rintihan ibu salah seorang 17 mangsa yang cedera selepas dilanggar kereta ketika menonton perlumbaan drag yang diadakan sempena Himpunan Jutaan Belia 2012, pada Sabtu lalu.

Hamidah Zainal Abidin, 51, yang bekerja sebagai guru tadika di Rembau hanya mampu menitiskan air mata tatkala ditanya mengenai perkembangan anaknya itu.

Fairuz yang disahkan doktor cedera parah di bahagian limpa membuat pembedahan petang semalam untuk membuang organ tersebut yang hancur.

Menurut Hamidah, beliau dihubungi tunang Fairuz dan memaklumkan kejadian malang yang menimpa anaknya itu.

Fairuz yang dijadualkan akan berkahwin pada Februari tahun depan kini stabil dan mendapat rawatan rapi di wad ICU sejak malam kejadian tersebut.

Nurul Izzah: Politik ganas tidak boleh diterima


Nurul Izzah Anwar JAWAPAN Datuk Raja Nong Chik terhadap isu “Malam Berdarah di Lembah Pantai” membuktikan wujud percubaan untuk mengalih perhatian dan memutarbelit fakta kejadian.
Tidak boleh dinafikan telah berlaku keganasan yang mengakibatkan kecederaan kepada seorang warga emas yang wajib dihormati dan kepada seorang anak kecil yang wajib dilindungi.

Malangnya, serangan keganasan ini bukan hanya satu serangan terhadap rakyat yang tidak bersalah tetapi juga merupakan satu serangan terhadap demokrasi.

TMJ pertahan Sultan Johor bida WWW 1


Tengku Mahkota Johor, Tunku Ismail Idris ibni Sultan Ibrahim SHAH ALAM - Tengku Mahkota Johor, Tunku Ismail Idris ibni Sultan Ibrahim bertitah mempertahankan pembidaan nombor pendaftaran WWW 1 oleh ayanda baginda Sultan Johor sambil menegaskan, kerabat diraja Johor tidak mengambil sebarang wang daripada kerajaan.
"Kerabat diraja Johor tidak ambil wang kerajaan. Sejak era Almarhum Sultan Ibrahim," titah baginda menerusi mesej Twitter lewat semalam.
Baginda juga bertitah bahawa pihak-pihak yang mempertikaikan perkara itu boleh bertanya kepada Menteri Besar Johor ataupun mana-mana pegawai-pegawai kerajaan negeri.
Dalam mesej itu, baginda juga bertitah bahawa wang yang diperuntukkan kepada Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ismail dan baginda sendiri dimasukkan ke dalam Yayasan Iskandar dan Yayasan Ibrahim.
"Tujuan yayasan-yayasan ini ialah untuk membantu rakyat dan untuk membantu Kerajaan Negeri Johor," kata Tunku Ismail sambil menambah, baginda sendiri, sejak menjadi Raja Muda, tidak mengambil "satu sen pun daripada kerajaan, sehingga ke hari ini."

Bar Council to shun Hanif panel, backs Suhakam’s Bersih probe

KUALA LUMPUR, May 29 — The Bar Council will not participate in Putrajaya’s “Hanif panel” investigation on violence during Bersih 3.0, saying today it was pointless to do so when the Malaysian Human Rights Commission (Suhakam) is already conducting its own probe.
“We do not see the purpose to duplicate the process... we already said earlier that we would participate in Suhakam’s inquiry. There is no public purpose served by duplicating the enquiry process,” council vice-president Christopher Leong told The Malaysian Insider when contacted here.
He said the council holds strong to its position that Tun Hanif Omar (picture) should be disqualified from the post of the panel’s chairman as the latter had already previously indicated his anti-Bersih views.

Then Hindraf, now Ambiga

Has BN handed the Indian votes to Pakatan on a silver platter once again? It certainly seems so.

In recent Indian gatherings, Opposition Leader Anwar Ibrahim, who is well-known for his timely political oratories, has been consistently driving home a few key points into the minds of Indian voters while drumming up support for the opposition.
He begins by saying that when the opposition forms the next federal government, he will reduce the price of petrol and secondly he narrates how he will raise RM5 billion to provide free education for all Malaysians irrespective of race.
Next, he comes to one of the core Indian issues: citizenship for all Indians who are still with red identity cards and without proper birth certificate and registered documents. Then he raises the most important issue which is plaguing the minds of the Indians today: S Ambiga.

Kadir forms new party, to unveil details on Thursday

Kadir forms new party, to unveil details on ThursdayKUALA LUMPUR — Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir has left NGO Angkatan Amanah Merdeka (Amanah) to form a new political party which could bolster opposition towards Barisan Nasional (BN) in the next general election.
The former Umno supreme council member will now head Parti Ikatan Bangsa Malaysia (Ikatan) after serving as Amanah’s deputy president for just over a year.
Abdul Kadir refused to divulge details of his new party, but said that “all will be revealed” this Thursday.
“There will be an official launch and a press conference after that… I will answer queries then,” he told The Malaysian Insider when contacted.
"Original fight"

TGNA di Majlis Ramah Mesra Siam

Witness - Antoine: A Journey from Hell

WCC HELPS TO CURB CHILD ABUSE

Cikgu Mala: Perjuangan kami...

Salahuddin bertanding dua kerusi di Johor

BANK NEGARA : SPEKULASI MATAWANG , HEDGING , SHORT SELLING , GEORGE SOROS

Sidang Media Lebuh Raya Rakyat Kota Bharu-Kuala Krai 28 Mei 2012

Siapa menganut ajaran sesat......


KUALA LUMPUR: Dewan Pemuda PAS Malaysia mengambil inisiatif menerbitkan sebuah buku bagi menjawab tuduhan Umno bahawa PAS parti ajaran sesat.

Buku bertajuk 'Siapa Menganut Ajaran Sesat?' itu memuatkan ucapan penuh Presiden PAS Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang semasa persidangan Dewan Undangan Negeri Terengganu pada 27 November 1984.

Beliau ketika itu ada Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Marang merangkap Ketua Pembangkang di Dun Terengganu.

Dalam ucapan itu beliau antara lain menyentuh perbezaan ketara PAS dan Umno seperti dinyatakan dalam perlembagaan parti masing-masing.

"Fasal 7, Perlembagaan PAS menyatakan bahawa kuasa tertinggi di dalam PAS ialah al Quran, Hadis Nabi, Ijmak Ulama dan Qias.

Himpunan Belia: Kerajaan belanja RM20 juta?

KUALA LUMPUR 29 Mei: Kerajaan Umno BN didakwa berbelanja sebanyak RM20 juta bagi menjayakan Himpunan Jutaan Belia minggu lalu.
Menurut sumber yang enggan namanya didedahkan memberitahu, Kementerian Belia dan Sukan turut melantik sebuah syarikat baru yang dikhususkan untuk mengurus sepenuhnya program yang berlangsung sepanjang lima hari di Putrajaya itu.
“Saya dapat maklumat daripada orang dalam iaitu rakan saya yang bertugas dari Kementeria Belia dan Sukan sendiri memberitahu bahawa kerajaan telah berbelanja sebanyak RM20 juta untuk penganjuran Himpunan Belia di Putrajaya itu.
“Malah beliau turut memaklumkan kementerian juga melantik sebuah syarikat yang baru dua bulan ditubuhkan bagi mengendalikan pengurusan program tersebut,” kata pesara kakitangan kerajaan itu menghubungi pejabat Keadilan Daily, hari ini.

Lebuh raya rakyat : Tunjuk jalan keluar buat Umno Kelantan

KUALA LUMPUR: Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) mengucapkan tahniah kepada kerajaan PAS Kelantan yang dipimpin oleh Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat kerana berjaya mengusahakan projek pembinaan lebuhraya dari Kuala Krai ke Kota Bharu yang bernilai RM1.8 bilion.
“DPPM percaya pembinaan lebuhraya ini adalah hasil dari kecekalan dan kesungguhan pemimpin PAS berjuang demi rakyat dan bukannya khayalan atau gimik politik seperti tohmahan sesetengah pihak,” kata Ketua Penerangannya, Riduan Mohd Nor.

Beliau berkata, hanya dengan sikap amanah, adil, jujur dan bersih serta menjauhi rasuah atau penyelewengan kuasa menjadikan kerajaan PAS Kelantan mampu berdikari meskipun tanpa bantuan kerajaan pusat.

Bekas IGP: Ada orang politik marah 'rezeki' disekat..??? Dah pencen baru cerita, bila berkuasa senyap....!!!!

Mantan Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan mengesahkan wujud pakatan sulit di antara rangkaian kongsi gelap dan pasukan Polis Di Raja Malaysia.

Dalam temubual eksklusif dengan Malaysiakini, Musa turut mengakui rangkaian sama wujud antara kongsi gelap dan ahli politik tanah air yang disifatkannya berada pada tahap "serius."

Katanya, beliau mula mengambil langkah serius untuk membanteras aktiviti haram seperti judi, pelacuran dan sindiket peminjam wang ketika mula memegang jawatan Ketua Polis Johor.

Ini kerana beliau tidak percaya kepada konsep "menggunakan penjenayah untuk mengawal penjenayah lain," seperti digambarkan dalam filem Godfather yang menceritakan hubungan kongsi gelap dan pasukan polis.

"Mereka sendiri (di Amerika Syarikat) mengambil masa bertahun-tahun untuk menghapuskan perkara ini," katanya.

Menurutnya, rangkaian kongsi gelap yang memperolehi banyak wang melalui aktiviti haram tidak boleh dibiarkan "mengawal" ahli politik.

"Mereka ini banyak dana. Jadi apabila dana luas mereka boleh kawal orang. Kalau ahli politik terlibat, mereka boleh kawal ahli politik," katanya.

Usaha tersebut katanya diperhebatkan lagi apabila beliau mengetuai Jabatan Siasatan Jenayah.

Namun, tindakan tegasnya kurang disenangi ahli politik tertentu dan sebahagian daripada mereka di dalam pasukan polis.

"Apabila saya ambil tindakan, orang politik datang pejabat saya tanya 'Kenapa you ambil tindakan sebegini?' dan mengatakan ini (mereka yang dikenakan tindakan adalah) kawan-kawan mereka.

"Jadi apabila kita hendak banteras, mereka marahlah kita sekat rezeki mereka," katanya.

FGVH bakal jatuh ke tangan Yahudi?

Peruntukan 4.9% saham FGVH kepada sebuah syarikat Yahudi, Louis Dreyfus melebihi peruntukan 2.5% kepada kesemua jumlah 112,635 peneroka di negara ini.

Kontroversi penyenaraian Felda Global Ventures Holdings Berhad (FGVH) semakin hangat apabila PKR mendakwa para peneroka hanya diberi peruntukan sebanyak 91 juta saham atau 2.5% dari jumlah keseluruhan saham di bawah Tawaran Awam Permulaan (IPO – Initial Public Offering).
Data dari Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (Miti) mengesahkan sebahagian besar jumlah saham akan dibolot oleh kroni Umno, yang diistilahkan sebagai “pelabur-pelabur bumiputera yang diiktiraf Miti”.  Mereka diberi peruntukan sebanyak 420 juta saham atau 11.5% dari jumlah saham.

Hang Samseng : Ceramah Anwar terus diganggu

Selepas Lembah Pantai kejadian sama juga berlaku di Parlimen Semberong yang diwakili Datuk Seri Hishamuddin Husein.
PETALING JAYA: Ceramah-ceramah politik Datuk Seri Anwar Ibrahim terus diganggu. Selepas  Lembah Pantai, ia berjangkit ke Parlimen Maran di Pahang dan Parlimen Semberong di Johor.
Parlimen Maran diwakili Datuk Ismail Mutalib yang juga Pengerusi Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Negara (PTPTN) manakala Parlimen Semberong oleh Naib Presiden Umno, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein yang juga Menteri Dalam Negeri.
Jika di Lembah Pantai, ada orang yang mengalami kecederaan perkara sama berlaku di Semberong.