Ahad, 5 Februari 2012

JAMIL KHIR KE MEKAH, KAK IJAT PUN KE MEKAH - ISU WANG ZAKAT DAN LEMBU BOLEH SELESAI?

 Oleh:  WFAUZDIN NS


ANGKARA lembu dalam kondo, beramuk sakan puak-puak Umno.  Baik jantan, mahupun betina semua mahu bercakap pasal lembu.  Rakyat yang sudah di`lembu'kan juga turut mempertahankan `pencuri lembu'. 
Rafidah desak Kak Ijat letak jawatan kerana baginya `bau lembu' di tubuh Kak Ijat mengganggu Umno.  Kak Ijat pula kata, dia tak mahu kurang ajar dengan orang tua.  Siapa pemimpin di dalam Umno yang tidak pernah bermasalah?  Itu lah anggapan Kak Ijat.  Tak beritahu pun kita tahu sebab Ezam sesumpah pernah beritahu kita, "Siapa yang masuk Umno itu ikhlas?".  Itu kata Ezam sesumpah sebelum beliau di`lembu'kan.
Aku mahu tanya juga, siapa Rafidah mahu desak Kak Ijat letak jawatan?  Adakah Rafidah lupa kisah pemberian AP di zamannya?  Jika beliau sudah lupa akibat `nyanyuk' kerana terlalu tua, beliau boleh tanya Ezam sesumpah yang kini berada `sekelambu' dengan beliau di dalam Umno.  Ezam sesumpah masuk penjara kerana bongkar kisah AP.  Mahu tahu kisah lanjut, sila tanya Ezam sesumpah itu pun jika Ezam sesumpah berani mahu sebut semula kisah lama itu.  Biasanya, bila sudah masuk kandang lembu, sukar mahu membuka mulut untuk memberitahu kebenaran, kecuali untuk makan.

Bukti Terkini PRU13 Diadakan Bulan Mac 2012 ..??

Dengan maklumat yang diperolehi oleh YB Husam Musa, memaklumkan bahawa parlimen Malaysia akan dibubarkan pada minggu hadapan, menguatkan lagi kebenaran PRU13 akan diadakan pada bulan Mac 2012.

Bukti terbaru pilihanraya akan diadakan pada musim cuti sekolah bulan Mac ini, adalah terdapatnya arahan terbaru untuk kesemua Majlis Perbandaran membekukan kesemua permohonan dan kelulusan menyewa dewan perbandaran dari 8 Mac sehingga 18 Mac 2012.
Maklumat dari guru-guru yang menjadi petugas SPR juga memaklumkan bahawa satu mensyuarat khas bersama SPR akan diadakan pada 9 Februari, Khamis ini, bagi membincangkan persiapan pilihanraya.

Today in History February 5

Terima kasih kerajaan negeri Selangor

Pengundi DUN Kota Anggerik

 Mengikut laporan akhbar mangsa-mangsa kezaliman peristiwa pengambilan Kampung Berembang telah diberikan rumah oleh kerajaan negeri Selangor pimpinanPakatan Rakyat.
Saya sebagai warga Selangor mengucap seribu tahniah kepada Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor serta Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai MenteriBesar Selangor.
Walaupun ada sesetengah pihak yang mengaku memperjuangkan hak dan kebajikan orang Melayu, namun hakikatnya kerajaan Pakatan Rakyat pimpinan Tan Sri Khalid tidak hanya bercakap tetapi membuktikannya.
Penduduk-pendudik Kampung Berembang yang majoritinya Melayu telah dihalau dan dihambat dari rumah tangga mereka secara zalim.
Yang menzalimi penduduk Kampung Berembang juga adalah mereka yang mengaku membela dan memperjuangkan bangsa Melayu.
Penduduk-penduduk Kampung Berembang akan mendapat rumah di perumahan yang diberi nama Flat Berembang Indah

Mengikut laporan akhbar, mereka sudah boleh berpindah ke rumah-rumah mereka pada 1 April tahun ini.
Sekalilagi, syabas saya ucapkan kepada Tan Sri Khalid Ibrahim serta kerajaan Pakatan Rakyat Selangor.

Keluhan rakyat pendapatan lebih RM3000

Nur Hafizah Ghazali

Kebelakangan ini, galak sungguh pihak kerajaan pemerintah pimpinan Barisan Nasional memperkenalkan pelbagai inisiatif mudah, mesra kepada golongan yang pendapatan isi rumah mereka kurang daripada RM3000.

Saya tidak mempersoalkan tindakan tersebut malah menyokong segala inisiatif yang diadakan kerana itu adalah tanggungjawab kerajaan yang memerintah apabila diberi undi oleh rakyat, iaitu untuk memakmurkan kehidupan rakyat yang memilihnya.

Liow wants Lynas TOL details made public

KUALA LUMPUR, Feb 5 — The government should disclose details of the temporary operating license (TOL) issued to Lynas Corp to the public, MCA minister Datuk Seri Liow Tiong Lai said today.
The Health Minister said he hopes the Atomic Energy Licensing Board (AELB) would reveal “on what basis” the TOL was issued to Lynas.
“We urge the Government to strictly keep tabs on the refinery and do all it can to ensure public safety,” Liow was quoted as saying today by The Star Online after attending the MCA Kepong Chinese New Year open house.

Liow heads a watchdog committee on the Lynas rare earth refinery. — file pic
Liow, who is also MCA deputy president, heads a watchdog committee on the Lynas rare earth refinery. He said the committee has completed its research on the plant and submitted its findings to the government.
He added that his ministry is also keeping a close watch on the issue.
He also said the government and relevant agencies should do more to engage with Kuantan residents on the license.
On Wednesday, AELB granted a TOL to Lynas for its RM2.5 billion rare earth plant in Gebeng after almost a year of sustained public protests.
The regulator said it decided on Monday to approve the Australian mining giant’s application despite receiving 1,123 comments on Lynas’ documents during the public feedback period, which ended last week.

Layakkah Najib tanding sebagai MP Pekan?

Pemuda Prihatin

Benarkah populariti Datuk Seri Najib Abdul Razak kini lebih baik berbanding populariti Datuk Seri Anwar ibrahim pada masa ini?
Maksud "popular" di sini boleh jadi positif atau negatif.
Seseorang yang didakwa terlibat dengan kes pembunuhan berprofil tinggi boleh juga menjadi begitu popular di kalangan rakyat yang tertipu di sebalik topeng seorang ahli politik yang berjaya menduduki kerusi nombor satu di sesebuah negara itu.

At-Tarbiyyah - Mencintai Rasulullah

Iktiraf ISRAEL - Antara ANWAR & NAJIB mana lagi haram berjadah..???

http://3.bp.blogspot.com/_-0saaYhDx_s/TR_M8swz0DI/AAAAAAAAH7k/UEeYJz4QHUE/s1600/Menteri-rogol-amah-3.jpg

Anwar baru kata bahawa kemahuan dan hak rakyat Palestin mesti dibela dan itu merangkumi hak untuk mendirikan negara sendiri serta tidak terus dizalimi. Sekiranya syarat tersebut dihormati, maka, kata Ketua Umum PKR itu wajarlah hak rakyat Israel juga dihormati... DIA BARU bercakap. DAN kami penyokong PR..jika tak setuju boleh BANTAH dan HALANG apa yg diucapkan oleh ANWAR..

nie UMNO BN yg dah terbukti BERKAWAN spt contoh Dokumen EU menunjukkan Malaysia di kedudukan ke 15 menjalin hubungan dagang dengan Israel di samping Najib melantik syarikat Apco Worldwide untuk menaikkan imej kerajaan dengan membayar sebanyak RM77 juta setahun kepada syarikat zionis itu... INI APA KEJADAHNYA.. MANA SUARA BANTAHAN DALAM UMNO BN tak dengaq pun..???

Di Bawah Satu Cahaya | Konvensyen PAS Kota Bharu 2012

Boleh pun pakai tudung dengan betul !!

h pun pakai tudung dengan betul !!


Moga-moga wanita dalam gambar ini terus kekal dengan  fesyen tudung seorang muslim,  bukan  sekadar lambang atau identitI  orang baru balik dari mekah.  Kalau dah bertaubat dan nak berubah,  buatlah betul-betul !  Jangan jadi hangat-hangat taik ayam !!!!  Rakyat akan sentiasa memerhati,.. kita tunggu dan lihat !. Kalau lepas ni dia kembali balik ke fesyen berjambul lama,  confirm riwayat politiknya akan terus padam.

Namun ada sedikit yang tak kena dengan wanita ini,..  apabila  dalam kenyataan  medianya  dia ada menyebut yang dia amat  berbangga kerana dalam dua tempoh bulan dia berjaya membuat umrah sebanyak tiga kali. Seluruh rakyat Malaysia mendengar kenyataannya.  MasyaAllah, riaknya dia !  Apakah tujuan umrah itu untuk kita berbangga-bangga?  Imam muda Umno atau Ustaz  Fathul Bari tolong jawab !

  Oleh : rahimothman

Hasan mengaku dirinya ulamak !!

Kalau dah mengaku diri tu ulamak kenapa parangai buruk sangat?

 
Dalam satu kenyataannya baru-baru ini  Dr Hasan Ali berkata,….
"Saya menyertai PAS bukan untuk memesongkan PAS, tetapi ingin menambah penglibatan golongan ulama ke dalam parti tersebut," tegasnya.
Menambah ?  Kemasukannya kedalam PAS menjadikan ulamak PAS bertambah?. Sejak bila Hasan dilantik menjadi ulamak?. Siapa pula yang melantiknya/? Gila betul si mamat akidah ni !! Kesiaaaannn ! perasan rupanya !  

Wanita UMNO bergasak kerana lembu



Shahrizat: Saya tak mahu kurang ajar kepada Rafidah

Ketua Wanita Umno Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil hari ini menolak desakan Tan Sri Rafidah Aziz supaya beliau mengundurkan diri selepas terheret dengan skandal projek ternakan lembu syarikat Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC).

Mahukan Perubahan - Kaum Cina Dan India Lebih Peka

alt
KUALA TERENGGANU - Presiden PAS Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang menyifatkan kekalahan PAS pada tahun 2004 bukan kerana ditolak oleh rakyat tetapi akibat penipuan terancang dilakukan oleh Umno dan Barisan Nasional (BN).

“Saya percaya rakyat Terengganu masih mengundi kita. Barisan Nasional menang dengan tipu. Sekarang sudah berlaku perubahan di seluruh negara,”katanya.

Mahathir, his gang, financial buffoonery and a doomed Malaysia

Mahathir, his gang, financial buffoonery and a doomed MalaysiaThe average thinking Malaysian will want to have little to do with Mahathir Mohamed, Malaysia’s noisy ex-Prime Minister. Mahathir is an unapologetic racist and appears quite ready to attempt the release of xenophobic violence for political gain. He consorts with unsavoury racist organizations like Perkasa and is unashamedly pictured on the same platforms as Perkasa’s Ibrahim Ali, a veritable imbecile.
It is of course very unbecoming of a former Malaysian Prime Minister to behave in this manner and one cannot help but be embarrassed by him, particularly when his opinions are featured in the international press rather than Malaysia’s own sycophantic state-controlled mainstream publications. One cringes, and one moves on.
Talking through his hat

Ikhwan akan bekerjasama dengan semua pihak untuk mengislahkan Mesir


Ikhwan Muslimin (IM) akan bekerjasama dengan semua pihak termasuk Parti Nur (parti politik aliran Salafi) untuk mengislah negara Mesir. Demikian penegasan yang dibuat oleh Naib Mursyid Am IM, Dr Mahmoud Ezzat, semasa menjawab soalan daripada salah seorang yang hadir dalam sesi ceramah umum anjuran Pertubuhan Ikram Malaysia (IKRAM) di Shah Alam pada hari Ahad, 29 Januari 2012 yang lalu.
Soalan yang dikemukakan adalah tentang kenapa Parti Kebebasan dan Keadilan (Freedom and Justice Party – FJP) tidak mahu bergabung dengan Parti Nur bagi membentuk kerajaan Mesir yang baru.
Dalam pilihanraya Mesir yang pertama selepas kejatuhan Hosni Mubarak yang baru berakhir, FJP telah memenangi jumlah kerusi tertinggi. FJP telah memenangi 235 kerusi daripada 498 kerusi yang dipertandingkan. Ini merupakan penguasaan 47% daripada keseluruhan kerusi Parlimen. Manakala Parti Nur menduduki tempat kedua dengan mendapat 125 kerusi yang bersamaan dengan 25% daripada kerusi Parlimen. Gabungan antara dua parti Islam ini akan membolehkan mereka menguasai 72% daripada kerusi Parlimen.

Contohi Pengorbanan Harta Sahabat Rasulullah

Ahli dan penyokong PAS diseru menjadikan pengorbanan harta sahabat Rasulullah s.a.w sebagai contoh teladan dalam usaha untuk menumbangkan kezaliman dalam pilihanraya umum yang akan datang.

Demikian tegas Setiausaha Dewan Ulamak PAS , Us. Dr Khairuddin Razali ketika membentangkan kertas kerja yang bertajuk Ribat Mujahidin Dalam Pilihanraya ke 13 dihadapan kira-kira 800 orang peserta dalam Ijtimak Perdana Wilayah Persekutuan yang diadakan baru-baru ini.

Royalti Minyak Kelantan : Mahasiswa Tuntut Hak Perjanjian

Kuala Lumpur, 5 Feb : “Mana hak kami? Jangan nafikan hak kami!”
Demikian luahan dan persoalan yang sering timbul dalam isu royalti minyak yang tidak pernah berhenti diperkatakan saban tahun akhir-akhir ini.
Malah tuntutan demi tuntutan disuarakan seluruh rakyat negeri Kelantan di setiap peringkat dan menjadi agenda besar seluruh rakyat Kelantan yang inginkan hak mereka untuk mendapatkan wang tersebut.
Kerajaan negeri Kelantan sebelum ini diberitakan telah menandatangani perjanjian dibawah akta 144 Petroleum Development Act 1974 pada 9 Mei 1975. Perjanjian tersebut bertajuk, “ Grants Of Rights, Powers, Liberties and Privileges in respect of Petroleum”.

Tanah Rezab Melayu semakin pupus selepas 54 tahun diperintah Umno@Bn.


"Tanah Rezab Melayu disebut dalam Perlembagaan Malaysia sebagai suatu aset yang dilindungi dan dijamin hak untuk memulihara hak milik orang Melayu di negara ini. Tetapi sepanjang BN perintah Malaysia lebih 54 tahun, bilangan tanah rezab Melayu semakin pupus.

UMNO telah bertindak mengambil tanah-tanah rezab Melayu tanpa digantibalik sepertimana yang diperuntukan perkara 153 Perlembagaan.

Melalui Pindaan Kanun Tanah Negara pada tahun 1992, memberi peluang kepada kerajaan-kerajaan negeri mengambil tanah-tanah rezab Melayu dengan alasan untuk pembangunan. Dua perkara besar menyebabkan menyebabkan hak milik tanah rakyat tidak terjamin. Pertama, kerajaan berkuasa mengambil tanah rakyat tanpa halangan dan rakyat tidak berhak mendakwa kerajaan di mana-mana mahkamah.

Kuasa ketiga penting bagi keharmonian politik

Perlukah kuasa ketiga sebagai satu entiti dalam senario politik tanah air?

NONEKalau perlu, siapakah sebenarnya mereka? Adakah mereka ini golongan yang kecewa dengan parti lama mereka, atau yang kononnya membawa perjuangan baru, atau sekadar berupa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang memeriahkan suasana termasuk dengan politik jalanan?

Kalangan pemerhati politik dan sosial berpendapat istilah 'kuasa ketiga' boleh dirujuk kepada pelbagai pertubuhan bukan kerajaan yang secara terancang atau tidak, tetapi terkait dengan agenda perjuangan yang sama, yang tampil bersama menyuarakan pandangan dan tuntutan yang serupa atau;

Russia defends UN Syria veto

Putin rally organisers fined over crowd numbers

Khutbah Jumaat Oleh TGNA Di Masjid Mukim Belimbing Tanah Merah

Sembang 20 (Penutup) - Ketua Peneroka Kebangsaan

Sembang 19 - Ketua Peneroka Kebangsaan

Sembang 18 - Ketua Peneroka Kebangsaan

Sembang 17 - Ketua Peneroka Kebangsaan

Sembang 16 - Ketua Peneroka Kebangsaan

Sembang 15 - Ketua Peneroka Kebangsaan

Sembang 14 - Ketua Peneroka Kebangsaan

Sembang 13 - Ketua Peneroka Kebangsaan

Sembang 12 - Ketua Peneroka Kebangsaan

Sembang 11 - Ketua Peneroka Kebangsaan

Sembang 10 - Ketua Peneroka Kebangsaan

Sembang 9 - Ketua Peneroka Kebangsaan

Sembang 8 - Ketua Peneroka Kebangsaan

Sembang 7 - Ketua Peneroka Kebangsaan

Sembang 6 - Ketua Peneroka Kebangsaan

Sembang 5 - Ketua Peneroka Kebangsaan

Sembang 4 - Ketua Peneroka Kebangsaan

Sembang 3 - Ketua Peneroka Kebangsaan

Sembang 2 - Ketua Peneroka Kebangsaan

Sembang 1 - Ketua Peneroka Kebangsaan

Isa Samad mungkin akan tersungkur bersama FGVH.

"20 Siri Bicara bersama tetamu pertama iaitu En. Shamsuddin Othman, Ketua Peneroka Felda Kebangsaan yang juga Ahli Lembaga Pengarah Felda. Sembang kali ini berkenaan isu-isu semasa Felda seperti penyenaraian FGV, rampasan kuasa pengerusi KPF, kekecewaan pemimpin peneroka yang dipinggirkan, campur tangan pihak luar dalam isu Felda, penghinaan pengerusi Felda dan saman, penubuhan gempak dan tuduhan terhadap Tan Sri Rozali, permainan media terhadap kenyataan peneroka, pandangan terhadap kepimpinan atasan belia felda dan lain-lain.

Saksikan sendiri dan nilaikan! http://www.youtube.com

Usaha-usaha ni dilakukan bagi menghalang Penyenaraian FGVH kerana cara perlaksanaan untuk Penyenaraian amat merugikan Warga FELDA.




Sekitar Majlis Mahabbah Anak Kedah Perantauan

Aishah Ganti Azizan Razak?

Malam tadi saya hadir majlis Mahabbah Anak-Anak Kedah di Perantauan bertempat di Dewan Mohd Fadzil Noor kompleks KUIZM di Taman Melawar Gombak. Di backdrop tertera yang akan menjadi tetamu ialah MB Kedah Azizan Razak, Mahfuz Omar, Saifuddin Nasution Ismail dan Dr Mariah Mahmud.

Ingat boleh berjumpa dengan Azizan Razak untuk bertanya mengenai serangan anak muda ke atas beliau berhubung kenyataannya mempertahankan tindakan KUIN yang mengenakan tindakan AUKU untuk menggantung lima orang mahasiswanya yang tunjuk perasaan.

Tetapi mendukacitakan sedikit kerana Azizan tidak hadir. Seorang orang kuat Pas Kedah memberi tahu Azizan ke Terengganu berjumpa dengan presiden Abdul Hadi Awang. Katanya ada hal penting. Tetapi saya sudah boleh mengagak pemergian Azizan itu adalah untuk menyerahkan senarai calon Pas Kedah dan pembahagian kerusi dengan PKR dan DAP.

Nampaknya negeri Kedah menjadi negeri terawal telah finalize calon-calonnya untuk diletakkan bertanding dalam pilihan raya akan datang. Perkembangan ini menunjukkan Pas Kedah tidak ada sebarang masalah dan perebutan calon. Situasi ini memberi peluang cerah Pas dan PKR untuk mempertahankan kerajaan Kedah dalam pilihan raya akan datang.

Bukan saja Azizan, Saifuddin yang baru menerima gelaran Datuk yang dijangka hadir juga tidak hadir. Saifuddin ketika ini katanya berada diTurki bersama Anwar Ibrahim, Mohamed Azmin Ali dan lain-lain. Saifuddin bersama rombongan Anwar akan pulang 11 Februari nanti. Sebelum itu mereka akan ke Makkah untuk mengerjakan umrah.

1Care: Yang sakit bertambah sakit

Oleh Fairuz Azhan

5 FEBRUARI – Kerajaan Persekutuan sedang berada di fasa terakhir untuk memperkenalkan satu sistem insurans kesihatan nasional bernama 1Care. Cantik namanya tetapi penuh kontroversi, tidak masuk akal dan tidak munasabah.
Di bawah skim ini Kerajaan Persekutuan akan mewajibkan setiap rakyat Malaysia yang bekerja untuk memberi 10 peratus daripada gaji mereka untuk disalurkan kepada skim insurans kesihatan ini. Pemotongan ini wajib dan rakyat tidak mempunyai pilihan kerana ia akan dipotong seperti KWSP, SOCSO dan sebagainya.
Alasan yang diberikan oleh kerajaan adalah dalam kertas konsep 1Care adalah, “Malaysia sedang menuju ke arah negara berpendapatan tinggi, peningkatan kos kesihatan, peningkatan jangkaan orang ramai terhadap mutu kesihatan, perubahan demografik penduduk dan corak penyakit mereka, kebergantungan kepada perkhidmatan yang disubsidi, dan perlindungan yang terhad untuk penyakit yang teruk.”

Bila Shahrizat Pun Guna Nama Allah swt

Bila Shahrizat Pun Guna Nama Allah swtDATUK Seri Shahrizat Abdul Jali, Menteri Pembangunan Wanita & Masyarakat merangkap Ketua Wanita UMNO, kembali semula bertugas setelah ‘diarahkan’ bercuti selama 3 minggu untuk memberi peluang penyiasatan dijalankan ke atasnya oleh pihak polis dan SPRM.
Nampaknya Shahrizat tidak kelihatan bersalah atau menyesal sedikit pun dengan segala perkembangan dalam siasatan ke atas syarikat milik keluarganya NFCorp.
Keadaan ini hanya boleh berlaku, sama ada disebabkan Shahrizat memang benar tidak terlibat ataupun memang ada ‘kuasa yang lebih besar’ sedang melindunginya sekarang.

Bani Melayu dan Maulidur Rasul

Oleh: Teh Tarik Gelas Besar
Honestly – Hari Maulidur Rasul atau Maulud Nabi ialah hari membongkang tidur.Aku rasa orang Bani Melayu je lebih-lebih mengalahkan tuan punya birthday.Aku kadang-kadang baca tweet – “Daku rindu padamu Ya Rasulullah” – come on,have you meet him before?Pernah mengeteh sambil sembang-sembang dengan dia.Pernah ke kau main bola sekali dengan dia?Pernah ke kau lepak dengan dia sekali?No right?Then mana datang rindu?Kau bukan hidup djaman dia pun.
Anyway – I don’t believe in fake plastic pious based on your guilt after all these while.Ini sama macam kapitalis nak derma juta-juta kat mangsa kebuluran Afrika tapi dalam masa sama menindas kaum pekerja.Derma juta-juta kat mangsa gempa bumi last-last mangsa gempa bumi hanya dapat megi dan kain batik.Kalau best sikit dapatlah sardin.

Sultan: Rakyat miskin jika pemimpin cari kekayaan peribadi

PARIT - Kemiskinan ummah akan menjadi lebih buruk jika barisan pemimpin lebih mengutamakan agenda untuk membina kekayaan peribadi, keluarga dan kelompok, titah Sultan Perak Sultan Azlan Shah.

Baginda bertitah kekayaan material yang diperolehi secara mendadak lagi mencurigakan akan melahirkan individu kaya yang 'artificial' dan sementara.

"Kekayaan material sedemikian tanpa dilengkapi kekayaan minda, intelek, ilmudan rohani merupakan kekayaan palsu yang sekadar melahirkan budaya bermewah-mewah, bermegah-megah dan banyak melakukan pembaziran.

"Lalu berlaku ketirisan sumber, pembangunan yang tempang, kadar pengangguran, penghijrahan, penyeludupan dan jenayah yang tinggi dituruti pula dengan pelbagai penyakit sosial," titah baginda semasa merasmikan majlis sambutan Maulidur Rasul Peringkat Negeri Perak di perkarangan Masjid Raudhatul Mardhiah di sini, hari ini.

Politik Malaysia Politik Ala-Mafia

MB Gesa Masyarakat Sokong PBT Kutip Sampah

PETALING JAYA, 5 FEB : Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menggesa masyarakat setempat supaya bersama-sama berganding bahu dengan pihak berkuasa tempatan (PBT) bagi mewujudkan persekitaran yang bersih dan selamat didiami.Beliau menyampaikan amanat itu dalam ucapannya di Majlis Mesra Gong Xi Fa Cai Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) 2012 yang diadakan di perkarangan parkir Dewan Sivik MBPJ malam tadi.
"Saya mahu semua memberi sokongan tentang usaha membersihkan sampah kerana ia sekarang di bawah bidang kuasa majlis bandaraya.

Kesatuan diminta tolak skim guna RM1.5b dana KWSP

Pemimpin kesatuan dan perwakilan profesional yang menganggotai Lembaga Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) diminta membuat penjelasan sekiranya mereka membantah rancangan kerajaan bagi menggunakan dana RM1.5 bilion KWSP membiayai skim perumahan kos rendah dan mampu dimiliki untuk rakyat.

Provokatif: PAS gesa polis bertindak adil, profesional

KUALA LUMPUR, 5 Feb: Suasana dalam masyarakat kita sekarang amat merbahaya kerana pihak yang berlawan dengan Pakatan Rakyat ternyata cenderung menggunakan tindakan-tindakan provokatif yang melampau, sehingga mengancam nyawa para pemimpin dan penyokong Pakatan Rakyat.

Pihak polis digesa bertindak adil dan profesional dengan tidak memihak kepada parti dan pemimpin-pemimpin tertentu dalam menangani setiap kejadian dalam masyarakat.

Dr Mahfodz: Saya paling rapat dengan Dr Hasan


Pesuruhjaya PAS Johor, Datuk Dr Mahfodz Mohamed (gambar) mungkin paling kecewa dengan keputusan Datuk Dr Hasan Ali tidak mahu merayu menyertai semula PAS.

Naib ketua dewan ulamak PAS mengakui beliau sangat rapat dengan Dr Hasan yang dipecat dari parti awal Januari lalu.

Bekas pesuruhjaya PAS Selangor itu dipecat kerana mempunyai pendirian berbeza dengan parti dan juga Pakatan Rakyat.

Dr Hasan yang menubuhkan NGO JATI kerap menyerang PAS dalam siri program di seluruh negara.

“Saya kenal rapat dengan Dr Hasan dan selalu bertemu di masjid Mujahiddin Damansara Utama.

Thaipusam: Hindraf anjur kempen 'sambut' Najib

najib thaipusam 2011Kumpulan pendesak India, Hindraf merancang untuk mendapatkan 100,000 tandatangan bagi kempen mereka ketika perayaan Thaipusam di Batu Caves, Kuala Lumpur Selasa ini, sebagai  membantah kegagalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menunaikan tuntutan badan itu.

Kempen itu dijadualkan bermula pada pukul 9 pagi pada hari pertama masyarakat Hindu menyembah Dewa Murugan yang kebetulan bersamaan dengan hari Najib dijadual melawat kawasan kompleks kuil di Baru Caves itu.

Masuk IPT, calon perlu aktif kokurikulum


Datuk Saifuddin Abdullah
TEMERLOH - Calon-calon Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dan Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM) diingatkan supaya aktif dalam kegiatan kokurikulum sebagai syarat tambahan bagi melanjutkan pelajaran ke universiti di negara ini.

Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah (gambar) berkata, ini kerana terdapat di mana pelajar tidak dapat menyambung pelajaran dalam kursus yang dipohon berikutan tidak mengambil bidang kokurikulum ketika persekolahan.

Menurutnya untuk memasuki universiti bukan sesuatu yang sukar, sebaliknya seseorang pelajar memerlukan dua persediaan awal iaitu kelulusan akademik yang cemerlang dan 10 peratus pencapaian dalam kokurikulum.

Shahrizat: 'Paparazi Si Jambu intip saya'

KUALA LUMPUR – Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil mendakwa hidupnya kini diekori oleh ‘paparazi Si Jambu’ yang diupah pihak tertentu untuk mengintip dan mengorek rahsia bagi merosakkan reputasi politik beliau.

Beliau berkata, perkara itu terbongkar semasa membuat lawatan ke Perak selepas pulang dari mengerjakan umrah minggu lalu.

Kata Shahrizat, beliau dimaklumkan ada seorang 'paparazi muda' dan dengan perwatakan lembut mengikuti pergerakannya untuk mengetahui apa yang dilakukan setiap masa.

Malah menurut Shahrizat, ‘paparazi Si Jambu’ akhirnya terbongkar dan mendedahkan mengenai apa yang dilakukannya sebelum ini serta setiap langkah beliau, akan dijadikan modal politik.

Tapping EPF for housing scheme ‘illogical’

Was Prime Minister Najib Tun Razak lying when he said the national revenue had increased by RM26 billion for 2010-2011?
KOTA KINABALU: Why is the ruling Barisan Nasional (BN) government dipping into the Employees Provident Fund (EPF) to finance a controversial housing scheme when Prime
Minister Najib Tun Razak had announced that the national revenue had grown by RM26 billion for 2010-2011?
This question, posed by Sabah Progressive Party (SAPP), demands an explanation, said its information chief Chong Pit Fah.
He said the federal government must stop abusing the EPF to bail itself out through short-term populist measures.
“A responsible government should always strive to protect the people’s hard-earned savings, instead of abusing it.
“The decision is illogical especially since the prime minister said that the national revenue had grown by RM26 billion for 2010-2011,” Chong said.

Zaid Ibrahim batal hasrat bubar Kita

G MANIMARAN
ZAID IBRAHIM
SHAH ALAM - Datuk Zaid Ibrahim telah menarik balik keputusan untuk membubarkan Parti Keadilan Insan Tanah Air (Kita), tiga hari selepas beliau mengejutkan banyak pihak termasuk ahli dan pengikutnya akan memanggil satu mesyuarat agung luar biasa (EGM) bagi tujuan itu.
Sinar Harian Online difahamkan Zaid menerusi pegawai kanannya telah memaklumkan beberapa pengerusi negeri pagi ini.
Pengerusi Kita Johor, Dr Mohd Zaid Mohd Yusof ketika dihubungi mengesahkan perkara itu.
"Saya menerima panggilan sekitar jam 8 pagi tadi, pegawai penyelaras parti ada menghubungi saya untuk memaklumkan pendirian terbaru Datuk Zaid iaitu tidak mahu membubarkan parti Kita, EGM tidak akan diadakan," kata beliau.

Dr M kecewa terhadap Najib: Dia tak akan dapat majoriti 2/3

Dr M kecewa terhadap Najib: Dia tak akan dapat majority 2/3 Kelihatan seperti Mahathir sudah putus harapan terhadap Najib. Beliau akhirnya mengaku bahawa adalah lebih baik PRU dilaksanakan selepas BN beroleh semula sokongan masyarakat Cina yang membentuk 30% daripada pengundi.
“Kita boleh beritahu beliau tentang itu dan Najib dapat menyelamatkan wang beratus juta dalam bujet 2012. Daripada memberi bantuan kewangan sekali itu, wang tersebut boleh disalurkan ke arah mekanisma yang lebih berkesan atau skim yang lebih baik. Tetapi, disebabkan PRU 13, beliau membuat keputusan untuk mengeluarkan wang dari dana negara yang sememangnya sudah tenat. Sekarang, sungguhpun dengan banyak faedah dan wang bantuan, rakyat masih enggan mengundi BN. Apa yang dapat kita simpulkan mengenai strategi kepimpinan negara? “ ujar timbalan presiden PKR Chua Jui Meng kepada Malaysia Chronicle.

DAP: Mengapa MCA gentar dengan PERKASA?

pakatan pokok sena ceramah 140112 lim guan engDAP hari ini menggesa MCA melarang ahli-ahlinya daripada menghadiri majlis yang bakal dianjurkan oleh kumpulan pendesak Melayu, PERKASA kerana mendakawa NGO itu adalah organisasi "perkauman".

Dalam kenyataan media hari ini, setiausaha agung DAP Lim Guan Eng berkata jika MCA tidak menguatkuasakan larangan itu, ini hanya membuktikan bahawa parti Cina itu mempunyai hubungan dengan PERKASA.

Menurut Lim DAP "terkejut" apabila dimaklumkan bahawa presiden MCA Datuk Dr Chua Soi Lek mengumumkan bahawa tiada larangan dikeluarkan bagi mengharamkan ahli-ahlinya daripada menghadiri majlis dan acara yang dianjurkan oleh PERKASA.

Utusan : Nik Aziz tidak sedar keadaan diri sendiri - Awang Selamat

KUALA LUMPUR, 5 Feb — Utusan Malaysia hari ini menyifatkan kesediaan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat untuk terus bertanding pada pilihan raya umum ke-13 membuktikan pemimpin veteran PAS itu tidak memahami realiti bahawa dirinya sudah uzur.
Mengambil contoh umur Nik Aziz, akhbar milik Umno itu mendakwa pemimpin berusia 80-an itu masih “ghairah untuk berkuasa” walaupun sudah memimpin Kelantan selama empat penggal atau lebih 21 tahun.
Tidak sangka dalam keadaan yang agak uzur, Nik Aziz (gambar) masih mahukan jawatan tersebut. Khabarnya, hendak menyampaikan taklimat kepada beliau juga sukar atas masalah pendengaran dan fikirannya yang tidak lagi tajam,” kata akhbar itu dalam ruangan Awang Selamat.

Fokus PRU13, jangan sibuk cabut kemuncup

KUALA TERENGGANU, 5 Feb: PAS mengarahkan semua jenteranya memberikan fokus sepenuhnya untuk memenangi pilihan raya umum akan datang kerana peluang  untuk PAS menang amat besar.

"Kita sekarang nak hadapi pilihan raya jadi kena fokus. Masa ini tak perlu cabut kemuncup kat baju atau stokin kita, fokus kepada nak sumbat gol.

"Ini tak, penjaga gol pun dok sibuk sabut kemuncuk sampai orang sumbat gol pun tak sedar," kata Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man ketika memberi taklimat kepada jentera penerangan PAS Terengganu.

Beliau bersama 80 ahli rombongan sedang dalam siri konvoi penerangan menjelajah seluruh negara menjelang pilihan raya ke-13.

Hari ini adalah hari kedua jelajah selepas mereka berada sehari suntuk di Kelantan semalam.

PRU13 : Guna duit parti untuk parti, bukan duit kerajaan

KUALA LUMPUR, 5 Feb: Sesebuah parti politik berperanan menentukan corak pemerintahan kerajaan tetapi sesebuah kerajaan tidak bertanggungjawab membangunkan parti, kata Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar.

Beliau berkata, kerajaan negeri tidak berhak menggunakan peruntukan untuk sebarang aktiviti parti.

Mengambil contoh di Kedah, walaupun PAS memerintah negeri itu, kerajaan negeri tidak pernah menyediakan peruntukan untuk aktiviti parti.

"Parti yang menentukan kerajaan tapi kerajaan tidak ada tanggungjawab untuk membangunkan parti.

'Lampu hijau' bagi Lynas cetuskan bantahan baru

Kira-kira 2,000 penduduk sekitar Kuantan semalam berhimpun  di pantai Teluk Cempedak sebagai membantah tindakan Lembaga Pelesenan Tenaga Atom (AELB) yang meluluskan lesen kendalian sementara (TOL) untuk projek kontroversi Syarikat Lynas Advanced di Gebeng.

NONEBermula sejak 5 petang semalam, penunjuk perasaan yang berpakaian kemeja-T anti-Lynas hitam dan kuning membawa bersama kira-kira 1,000 belon dalam warna yang sama.

Mereka diminta untuk menulis hasrat mereka pada cebisan kertas sebelum dilekatkan pada belon-belon berkenaan sebelum dilepaskan.

Antara mesej itu berbunyi: "Hentikan Lynas, Radiasi Lynas? Tidak, terima kasih saja!". Satu lagi sepanduk panjang dalam bentuk kaligrafi Cina berbunyi: "hapuskan racun, jadikan negara kita gembira dan sihat,"

Dalam usaha mewujudkan kesedaran kepada orang ramai, para penunjuk perasaan juga memberi belon kepada orang ramai.

Pengerusi Selamatkan Malysia, Hentikan Lynas (SMSL) Tan Bun Teet, ketika dihubungi malam tadi, berkata keputusan AELB meluluskan lesen TOL telah mengabaikan sentimen tempatan yang mencetuskan kemarahan rakyat yang berhimpun itu.

Wanita Umno akan beri Rafizi baju kurung merah putih, kata Shahrizat

Shahrizat tidak menamakan "penghendap", tetapi secara jelasnya merujuk kepada Rafizi Ramli dari PKR—Gambar oleh Yow Hong Chieh
KUALA LUMPUR, 5 Feb—Ketua Wanita Umno Datuk Seri Shahrizat Jalil  hari ini berkata beliau akan menghantar baju kurung merah putih kepada “penghendap” dalam PKR menambah yang berniat mahu mengambil alih jawatan itu.
Secara jelas merujuk kepada Rafizi Ramli, yang telah mengetuai serangan PKR terhadap Shahrizat dan Pusat Fidlot Nasional (NFC), menteri Kabinet ini berkata idea itu diberikan Wanita Umno pada satu mesyuarat baru-baru ini.

‘Our Oil, Our Future’ new battle-cry in Borneo

It is all about real reforms and making a difference for the better for the two poorest states in Malaysia.
Oil and gas, among others, have become the mother of all political hot potatoes in Sabah and Sarawak, especially among the more nationalist-minded young, and especially following huge recent discoveries of the two commodities in local waters and in their sizeable portion of the adjacent Spratly Islands.
The result has been that the one-sided oil agreement evidently signed under extreme duress in 1976 between the federal government/Petronas and the Sabah and Sarawak state governments has come under increasing public scrutiny.

Keengganan Shahrizat letak jawatan menarik UMNO dan SPRM jauh dalam api NFC


Ketua Wanita Umno Shahrizat Jalil yang sedang dilanda kontroversi enggan letak jawatan walaupun sudah banyak suara-suara sumbang dalam parti yang menggesa beliau berbuat demikian termasuk timbalannya serta pemimpin veteran seperti Mahathir dan Rafidah Aziz. Shahrizat memilih untuk menyalahkan pihak pembangakang.
“Pihak pembangkan tidak membuat-buat cerita mengenai pembelian kondo, Mercedes Benz dan lain-lain. Sudah tiba masanya Shahrizat mengaku sahaja. Parti beliau sendiri mahu beliau letak jawatan. Tiada sebab mengapa beliau harus menyalahkan PKR kerana mendedahkan penyalahgunaan dana kerajaan oleh keluarga beliau. Adakah beliau menyeru rakyat supaya menghukum Pakatan kerana mendedahkan salahlaku keluarga beliau dan undi BN sebab membantu beliau menutup skandal tersebut?” beritahu Ahli Parlimen Batu PKR Tian Chua kepada Malaysia Chronicle.

Shahrizat starting to crack: Turns bitchy and calls Rafizi "jambu" but dare not reply to Rafidah

Shahrizat starting to crack: Turns bitchy and calls Rafizi "jambu" but dare not reply to RafidahBack to the wall Shahrizat Jalil showed her claws with a low blow at PKR strategy director Rafizi Ramli, but did not have the guts to refute her seniors and her own deputy in Umno who want her out before she destroys the party beyond repair.
"It is a low blow and I understand she must feel the pressure. But we have to be professional. If she and her family are innocent, she would welcome the chance to prove her innocence," Rafizi told Malaysia Chronicle.
Under pressure, Shahrizat resorted to the farcical and the crude

Told in no uncertain terms by the former Umno Wanita chief Rafidah Aziz to "damn it" and get out, and before that by former premier Mahathir Mohamad to "go before she is chased out", and just a day ago by deputy Wanita chief Kamilia Ibrahim to not be a burden to Umno, it was tough for the shell-shocked Shahrizat to put on a brave face.

Shahrizat: Saya tak mahu kurang ajar kepada Rafidah

shahrizat general hospital 050212Ketua Wanita Umno Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil hari ini menolak desakan Tan Sri Rafidah Aziz supaya beliau mengundurkan diri selepas terheret dengan skandal projek ternakan lembu syarikat Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC).

Bercakap kepada wartawan selepas majlis penyampaian hamper sempena sambutan Maulidul Rasul, di Wad Bersalin, Hospital Kuala Lumpur (HKL) di Kuala Lumpur hari ini, Shahrizat berkata beliau tidak akan mengulas kerana dia tidak mahu dianggap kurang ajar terhadap bekas ketuannya itu.

"Saya tidak mahu serang orang yang lebih tua daripada saya, saya datang dari keluarga di mana ibu bapa saya mengajar saya untuk tidak kurang ajar kepada sesiapa, lebih-lebih lagi mereka yang lebih tua daripada saya, jadi saya akan tutup mulut," katanya.

Young people battle unemployment in France

Houthis celebrate Prophet birth in Saada

Protesters block Panama highway over mining rights

Thousands hold protest march in Colombia

Khas MAULIDUR RASUL 1433H w/ Wakaf Selangor

Kak Ijat jawab mengenai kedudukan dalam Wanita

Saya Tidak Pernah Halang Rakyat Malaysia Luar Negara Menjadi Pengundi Pos

Maahad Tahfiz An Nur

TGNA Bersama Masyarakat Buddha Di Kg Jelatok Tanah Merah

Khalid Ibrahim: In The Year Of The Dragon, We Got To Change To Get What We Want

Khalid Ibrahim: You Are The Owner Of This City, You Determine What's Best For This City

Xavier Jayakumar: If You Don't Change The Regime, You Will Still Be Stuck With What We Have Today

Xavier Jayakumar: Who Are The Troublemakers In Selangor?

Pengerusi SPR Terima Tokoh Maulidur Rasul Selangor

“HAJI EKSPRESS” HARAM???? TANYA JAMIL….

KUALA LUMPUR 4 Feb. - Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom mengesahkan beberapa pegawai dan kakitangan Lembaga Tabung Haji (TH) yang disyaki terlibat dalam sindiket haji ekspres sedang disiasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia .
Menurutnya, siasatan dijalankan hasil susulan laporan yang diterima pihak berkuasa tentang tuduhan meminta suapan bagi membolehkan jemaah haji menunaikan ibadat itu lebih awal daripada dijadualkan.

YB Zuraida Kamaruddin - Dengkil

Bandar Raub dilanda banjir kilat lagi


Bandar Raub dilanda banjir kilat lagi
RAUB – Bandar Raub dilanda banjir kilat buat kali kedua dalam tempoh lebih kurang dua bulan selepas berlaku hujan lebat selama lebih satu jam bermula lebih kurang jam 4.30 petang kelmarin.

Seorang penduduk, Muhammad Zulkifly Mat Yatim, 30-an, berkata, banjir kilat kali ini disertai lumpur dan berlaku pada sebelah petang.
Menurutnya, sebelum ini, kejadian serupa berlaku pada sebelah malam sehingga mengakibatkan aliran trafik terjejas selama lebih dua jam.

“Difahamkan, kejadian itu berpunca daripada projek pembinaan di kawasan bukit pinggiran bandar ini yang menjadikan kawasan tadahan air terjejas dan air hujan terus mengalir deras tanpa halangan.

Pas bimbang politik ala mafia pihak lawan.

KUALA TERENGGANU – Pas semalam melahirkan rasa bimbang terhadap perubahan terkini landskap politik negara yang disifatkannya sebagai sudah diresapi politik ala mafia.

Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar berkata, perkara itu terbukti de­ngan kes terbaru yang menimpa Timbalan Pesuruhjaya Pas Johor, Dzulkefly Ahmad apabila rumahnya dibakar malam kelmarin.

Sebelum itu, menurutnya, negara ini pernah dikejutkan dengan letupan di luar Mahkamah Jalan Duta ketika penghakiman kes liwat membabitkan Ketua Umum Pakatan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Mesra Rakyat : Lima jam atas kerusi roda tunggu rawatan


Lima jam atas kerusi roda tunggu rawatan
KOTA BHARU - Seorang warga emas orang kurang upaya (OKU) yang mengalami patah tulang kaki mendakwa terpaksa tunggu kira-kira 5 jam atas kerusi roda ketika mendapatkan rawatan di sebuah klinik daerah, kelmarin.

Minah Sulong, 82, yang tinggal di Rumah Seri Kenangan Pengkalan Chepa berkata, dia bersama dua jururawat daripada rumah berkenaan cuba untuk mendapatkan sedikit ihsan dari klinik berkenaan supaya mempercepatkan rawatan memandangkan dia OKU.

“Kaki makcik berasa sangat kebas dan lenguh kerana terpaksa menunggu lama dari pagi sampailah jam 4 petang baru dipanggil untuk berjumpa doktor.

Kepala Babi : 10 laporan polis, desak siasatan terperinci


10 laporan polis, desak siasatan terperinci
KUALA LUMPUR - Sebanyak sepuluh laporan polis dibuat bagi memastikan siasatan terperinci dilaksanakan pihak berkuasa berkenaan kes penemuan kepala babi di Masjid Al Hidayah, Sentul.

Ahli Parlimen Batu, Tian Chua, beberapa aktivis daripada pertubuhan badan bukan kerajaan (NGO) dan dua individu tampil di Balai Polis Sentul semalam bagi membuat laporan ke atas kejadian tersebut.

Tian Chua menyifatkan kejadian tersebut bermotifkan politik dan mahu mencetuskan suasana tidak harmoni dalam kalangan masyarakat Malaysia yang pelbagai kaum.