Khamis, 13 Oktober 2011

A sordid tale: Coercion, corruption and thuggery in the Maxis purchase of Aircel

A sordid tale: Coercion, corruption and thuggery in the Maxis purchase of AircelThe average visitor to India does not stay at the Taj. Those who do stay there are not likely to forget the experience in a hurry. You are immediately transported from the dust, dirt and grime that is India’s streets, from the wailing beggars and the unceasing honks of cars, trucks and the ever-present auto-rickshaws, to an enchanted island of quiet and fairy-tale splendor.
In Chennai, it is the Taj Coromandel (named after the ancient, romantic name for India’s south-west coast) that the very well-heeled would retire to; as soon as they can escape the all-pervading, throat-clogging dust of Chennai.
Yet it was in this hotel in November 2005, that an episode of what can only be described as white-collar thuggery would take place. Kalanithi Maran, the brother of India’s then Telecom Minister Dayanidhi Maran would order C Sivashankaran to sell his company, Aircel, to Maxis.

Bacalah dgn nama Tuhan mu! Cara Runtuhkan Sistem Kapitalis!

ABAH KAPITALIS
TUAN GURU HAJI NAJIB RAZAK
PEMIMPIN ''ISLAM'' YG DI SANJUNGI ZIONIS BARAT.
DAN PEMIMPIN PEMIMPIN KAPITALIS DUNIA..
KAH KAH KAH

Dewan Rakyat Kecoh Isu Elaun Ahli Parlimen

KUALA LUMPUR: Isu pembatalan kenaikan gaji dan elaun ahli Parlimen merancakkan persidangan Dewan Rakyat apabila beberapa wakil rakyat Barisan Nasional (BN) dan pembangkang bertikam lidah mengenai cadanganberkenaan.
Kekecohan berlaku apabila Datuk Baharom Mohamad (BN-Sekijang) menyifatkan ahli Parlimen pembangkang sebagai hipokrit kerana menolak cadangan kenaikan gaji dan elaun seperti yang diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak dalam Bajet 2012.
Menurut Baharom, sikap hipokrit pembangkang begitu ketara apabila wakil rakyat mereka yang menganggotai Jawatankuasa Mengkaji Gaji dan Elaun Ahli Parlimen terlebih dahulu menyokong mengenai cadangan berkenaan.
"Dua wakil pembangkang dalam jawatankuasa berkenaan adalah Ahli Parlimen PAS-Kubang Kerian (Salahuddin Ayub) dan PKR-Kuala Langat (Abdullah Sani Abdul Hamid)," katanya ketika membahaskan Rang Undang-undangPerbekalan 2012 di sini, Khamis.

Video : Jawapan Tan Sri Isa Samad RAMPAS KPF Felda ....apa dia cakap eh..!!

Amoi MCA, ustazah Gombak dan bajet Najib

Ahmad Tajdid   
MENURUT istilah MABBIM, 'window dressing' ditakrifkan sebagai 'peraga hias' manakala Kamus Bahasa Inggeris DBP pula mentakrifkannya sebagai 'muslihat untuk menutup mata'.
Di bidang pentadbiran, 'window dressing' ditakrif sebagai; "Memanipulasi angka dalam penyata kewangan untuk memaparkan kedudukan kewangan yang lebih kukuh daripada yang sebenarnya". Manakala di bidang pentadbiran perniagaan, ia dihuraikan sebagai; "Strategi pengurus dana yang merubah pegangan mereka dengan tujuan menunjukkan portfolio pelaburan yang disenangi oleh pemegang unit. Ini biasanya dilakukan pada akhir tahun, iaitu dengan menjual saham spekulatif dan membeli saham teguh".

Video : Mat Sabu on current issues Part I

Video-MCA Youth: No apology to PKR Youth

Kenapa JANGAN SOKONG UMNO/BN? - Bahagian 2


100 000 anak muda tolak kerajaan BNOrang agama dalam Umno hanya bersifat kupang tembaga. Peranan golongan agama hanya untuk menjadi 'peluru' melawan PAS, baca doa, tahlil dan marhaban. Suara mereka tidak diendahkan hatta fatwa mufti pun diketepikan, Contohnya pengharama Jom Heboh

  • Dasar bumiputera sebenarnya adalah Umnoputera. Akhirnya hak orang lain dibolot oleh Umnoputera yakni menindas orang lain khususnya orang yang berlainan ideologi. Akibatnya matlamat DEB gagal ekonomi orang Melayu jauh ketinggalan

Sindrom 'NAK MATI LEMAS'


Oleh : Ibn_bacoks
BENUT - UMNO dilihat kini berdepan dengan satu sindorm yang dipanggil 'Sindrom Nak Mati Lemas' kata Badrul Hisham Shaharin, Pengerusi Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM).

Ini kerana katanya UMNO yang pada zahirnya mempunyai kekuatan dengan menggunakan sewenang-wenang kuasa yang ada namun bila tidak berupaya berdepan dengan asakan Pakatan Rakyat maka akan timbullah penggunaan kekuatan yang tidak bertamadun.

''Hujah lawan hujah lah. Gentleman lah sikit. Jangan conteng papan tanda. Wujudkanlah budaya matang berpolitik. Mereka (UMNO) berada dalam sindrom orang yang nak mati lemas'' ujarnya.

Kawan Baik Rosmah Dapat Untung Besar Di Sebalik Bajet 2012

jho-low-pangkalan-udaraKONON Bajet 2012 yang dibentangkan Najib baru-baru ini adalah bajet ‘Belanjawan Transformasi untuk Semua Rakyat Malaysia’, tapi yang kaut untung di sebalik bajet adalah kroni-kroni sekeliling pinggang.
Memanglah tak dinafikan ada sebilangan rakyat Malaysia dapat merasa RM500 dan kakitangan awam dapat merasa bonus dan kenaikan gaji tapi manfaat besar hasil perbentangan bajet Najib tempoh hari adalah menjadi milik jutawan Low Taek Jho (dikenali Jho Low) iaitu rakan baik isteri Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor.
Sebelum ini PKR mendakwa, Jho Low telah dianugerahkan Datuk Seri Najib Razak projek pembangunan semula Pangkalan Udara Sungai Besi dengan perjanjian bernilai kira-kira RM500 juta.

Hudud: Hanya Muslim jahat perlu takut

Pertamanya tahniah kepada komponen Pakatan Rakyat atas sikap saling menghohttp://2.bp.blogspot.com/-3LhVbfoPvTc/ThHfxz6j5nI/AAAAAAAAAaw/Hx9rZtp1ZIY/s1600/allah2.jpgrmati dan cuba memahami kerenah serta kehendak antara parti-parti komponen. Pertembungan ketegasan generasi senior PAS dan DAP berkaitan dapat direda oleh generasi pertengahan serta generasi baru bukan saja dalam Pakatan Rakyat, bahkan mereka yang sekadar memerhati dari luar.

Khir Toyo: BN sukar tawan Selangor

Bekas Menteri Besar Selangor Dr Mohd Khir Toyo (gambar)  berkata, BN mungkin sukar untuk merampas semula negeri itu dalam pilihan raya umum akan datang.Menurutnya, masih ada kawasan hitam kepada BN di Selangor.“Masih ada kawasan Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN) yang hitam yang bermakna sukar untuk dimenangi BN.
“Walaupun BN telah melakukan pelbagai usaha BN untuk merampas semula Selangor tetapi rakyat di kawasan hitam itu belum menampakkan tanda-tanda akan menukar kerajaan,” katanya ketika dihubungi.
Bagaimanapun, Adun Sungai Panjang itu tidak mahu menamakan kerusi-kerusi yang hitam kepada BN itu.
BN pimpinan Dr Mohd Khir menyerahkan kerajaan negeri Pakatan Rakyat dalam pilihan raya umum 2008.
Dalam pilihan raya umum tersebut, Pakatan Rakyat menang 36 daripada 56 kerusi DUN dan 17 kerusi Parlimen.

GST perlu segera dilaksanakan - Utusan Malaysia


LIHAT dengan mata kepala anda sendiri taktik Najib memperbodohkan rakyat dengan belanjawan gula-gulanya. Jika BN menang PRU13 poket rakyat akan koyak rabak!

Jais, hampa paksa aku hormati Bob Lokman, bodoh oii!!

Ketika dia menjadi artis, ada juga saya tengok lakonan Bob Lokman. Saya juga respect dengan lirik lagu Isabella yang diciptanya. Perasaan saya gitu-gitu je la. Nak kata minat pun tidak. Tak minat pun tidak.

Tetapi, sejak saya baca berita dia terjah program Raja Lawak konon untuk umum dia tarik diri sebagai juri program itu, saya rasa Mamat tu terlebih poyo. Tarik diri saya hormat, tetapi aksi yang saya rasa carpab (cari publisiti) semacam bila dia umum keputusannya kat program tu, saya geli geleman. Saya mungkin salah tafsir apa yang dibuat oleh Bob Lokman itu. Mungkin dia tak carpab. Tapi, yang rasa geli geleman tu saya tak tipu.

Khas Untuk Senatak!!

Kononnya dialah pejuang raja-raja!!

Ezam baca ini!!


Menderhakakah Aziz Bari!!

Bandingkan ini Ezam!!!

Dr Idris Ahmad dilantik Pengerusi J/kuasa Bertindak Pembangunan Kg Baru

SHAH ALAM: Wakil Kerajaan Negeri Selangor dalam Lembaga Penasihat Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), Dr Idris Ahmad dilantik sebagai Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Pembangunan Kampung baru (JKBPKB).
Menurut kenyataan media yang dikeluar Sekretariat Akhbar Pejabat Menteri Besar, jawatankuasa berkenaan telah mengadakan mesyuarat pertamanya, semalam.
“JKBPKB ini ditubuhkan oleh Pejabat  Menteri Besar selepas menerima maklum balas berterusan dari pemilik dan pewaris tanah Kampung Baru yang mahu kepentingan dan kesejahteraan mereka diutamakan dalam  apa jua pembangunan yang dirancangkan,” kata kenyataan itu.

Is Najib hiding something? Audit report still missing after 4 days of Budget debate

Is Najib hiding something? Audit report still missing after 4 days of Budget debatePakatan Rakyat parliamentarians are fuming. Parliament is about to end second week, and yet, the Auditor-General's report has not been presented to the House. They are also worried in case there were astounding discoveries in the report that Prime Minister Najib Razak's government was trying to hide.
“We’re planning to file a motion regarding this matter because today is the fourth day we’re debating the Budget 2012, but the report is still absent,” PAS MP for Pokok Sena Mahfuz Omar told a media conference at the Parliament lobby on Thursday.
He is also puzzled why the report can be absent when some states including Kelantan have already received their respective audit reports. He called on the Public Accounts Committee to be responsible and take action, rather than wait until they were pushed to do so.

Najib's last gamble: Using GST to pay for Budget 2012's cash incentives

Najib's last gamble: Using GST to pay for Budget 2012's cash incentivesRecent economic reports show that the growth predictions of the Prime Minister unveiled in Budget 2012 are not realistic. The latest is the projection made by the Malaysian Institute of Economics Research (MIER), which lowered its projection of 2011 economic growth to 4.6%.
Based on the global economic reality, the 5%-6% growth target will be diifficult to achieve. This will affect the national income for the year 2012 caused by the decrease in the collection of taxes and other revenue following slower economic growth in 2012.
Barisan Nasional needs to borrow at least RM46 billion to pay for the Budget 2012 deficit, if the economic growth rate is at 5%-6% for the year 2012. At the same time, the capability of the government to raise bonds and other means of loans in 2012 is limited due to the nation’s debt ceiling which is capped at 55% of the Gross Domestic Product under these two Acts -  the Akta Pinjaman (Tempatan) 1959 and Akta Pendanaan Kerajaan 1983.

Lynas nafi mula hantar nadir bumi akhir bulan ini

NONESyarikat nadir bumi Australia, Lynas, menafikan dakwaan bahawa ia akan memulakan penghantaran bijih nadir bumi ke lojinya di Gebeng, Pahang pada akhir bulan ini.

Dalam satu kenyataan kepada Malaysiakini, syarikat itu berkata
dakwaan tersebut adalah 'fakta yang tidak tepat' kerana tiada import boleh dibuat tanpa kelulusan mandatori daripada pihak berkuasa.

"Terdapat beberapa kenyataan yang dibuat pada hari ini kepada media yang tidak tepat dan mengelirukan, dan Lynas perlu menjelaskan perkara ini," katanya.

Beri peruntukan PLKN kepada sekolah

KUALA LUMPUR, 13 Okt: Ahli Parlimen Pokok Sena Datuk Mahfuz Omar mendesak agar kerajaan menghentikan Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) yang dilihat gagal membuahkan hasil positif kepada negara selain dapat mengurangkan defisit negara.
Beliau semasa membahas Belanjawan 2012 di Parlimen hari ini berkata, sepatutnya kerajaan mengemaskan intitusi pendidikan dengan menerap balik subjek yang diajar di PLKN bukannya melaksanakan program tersebut.

"Peruntukan sebanyak RM5 bilion yang digunakan untuk PLKN sepatutnya diserap kepada sekolah-sekolah atau membina lebih banyak sekolah-sekolah teknikal dan serapkan juga pelajaran yang diajar ke sekolah dan dengan cara ini penjimatan dapat dilakukan.

Anifah: Malaysia tak rampas tanah, kenyataan MP Indonesia tak tanggungjawab

PUTRAJAYA, 13 Okt – Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman menyifatkan demonstrasi di Kedutaan Malaysia di Jakarta adalah disebabkan oleh permainan politik murahan oleh pembangkang di negara itu.
Beliau (gambar) berkata isu sempadan Malaysia-Indonesia yang merupakan punca rusuhan itu tidak seharusnya timbul kerana tiada pencerobohan yang berlaku di kawasan terbabit, dan ia merupakan kenyataan tidak bertanggungjawab oleh anggota Parlimen yang terlibat.
“Kita cuma menjadi mangsa kerana sasaran itu bukan kita tetapi adalah politik di Indonesia dan mereka menggunakan Malaysia sebagai alasan dan ini adalah politik yang saya anggap murahan dan tidak bertanggungjawab kerana ia melibatkan sebuah negara yang berdaulat iaitu Malaysia.

Demonstrasi: Malaysia dijadikan ‘punching bag’, kata Muhyiddin

MELAKA, 13 Okt – Tindakan sekumpulan rakyat Indonesia mengadakan demonstrasi di hadapan kedutaan negara di Jakarta berkemungkinan bertujuan mahu menarik perhatian pihak-pihak tertentu di sana terhadap masalah yang dihadapi mereka, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.
Timbalan Perdana Menteri berkata kumpulan rakyat Indonesia itu mahu menjadikan Malaysia sebagai “punching bag” (tempat melepas geram).
“Masalah ini adalah masalah dalaman berkait dengan isu tempatan tetapi kita yang menjadi sasarannya. Mungkin mereka mahu menarik perhatian pihak tertentu di sana terhadap masalah mereka,” katanya pada sidang akhbar selepas menghadiri perjumpaan khas dengan warga institusi pengajian tinggi Melaka di Bangunan Seri Negeri di sini hari ini.

Pencari suaka: Tiada sokongan, PM Australia gugur pelan kerjasama Malaysia

CANBERRA, 13 Okt – Sebagaimana telah dijangkakan sebelum ini, kerajaan Australia telah menggugurkan urusan pertukaran suaka dengan Malaysia hari ini – kira-kira tiga bulan selepas perjanjian berkenaan dimeterai.
Sehubungan itu, Canberra berkata pihaknya akan memproses urusan permohonan pencari suaka di bumi Australia sendiri – keputusan yang diambil ekoran kegagalan mendapatkan sokongan ahli-ahli Parlimen.
Perdana Menteri Julia Gillard (picture) terpaksa melupakan pelan kerjasama dengan Malaysia sebab beliau tidak mempunyai sokongan yang secukupnya untuk meminda undang-undang migrasi yang membolehkan pertukaran pencari suaka, lapor Reuters petang ini.

Belanjawan 2012 sahkan BN laksana GST selepas PRU

KUALA LUMPUR: Belanjawan 2012 berjumlah RM232 bilion pada ketika pendapatan negara tidak dapat menampung keupayaan berhutang kerajaan, mengesahkan niat Datuk Seri Najib Razak melaksanakan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST).
Menurut Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli,  Perdana Menteri berniat mengaburi mata rakyat dengan menawarkan gula-gula belanjawan bermula Januari 2012, tetapi akan dicukai kembali melalui GST selepas Pilihan Raya Umum ke 13 (PRU13).
Justeru itu katanya, Biro Politik KEADILAN memutuskan untuk bersama Pakatan Rakyat membawa isu GST sebagai isu utama PRU, bagi memastikan rakyat memahami bahawa “undi kepada BN bermakna undi melaksanakan GST”.

Within a year, 300% increase in new voters

(Harakah Daily) - Even as the controversy surrounding various revelations about electoral fraud continues, minister in the Prime Minister's Department Nazri Aziz dropped a shocking figure of newly registered voters, showing a three-fold increase in 2010 compared to 2009.
In his parliamentary reply to Bukit Bendera member of parliament Liew Chin Tong, Nazri revealed that a total of 820,156 people had been registered as voters in 2010 compared to 276,621 in 2009.

According to Nazri, the sharp increase was not surprising and attributed it to rising political awareness among Malaysians.

KenapaYahudi Menggali Di Bawah Mesjid Al Aqsa?


Ambillah masa membaca tentang kejadian masa lalu dan yang akan datang dan anda benar-benar tahu apa yang berlaku di Palestin pada hari ini.
Ini serius! Apa yang Zionis lakukan dan yang lebih penting anda tahu mengapa dan kenapa!

Pertama. Lihatlah pengalian dibawah Masjid Al-Aqsa...cukup cemas, bahaya dan merosakkan asas Masjidil Al-Aqsa. Jika sebelum ini anda membaca melalui portal yang berat sebelah. Kini saksikanlah sendiri kerosakan yang teruk akibat kerja pengalian ini. Keretakkan merata-rata di tiang besar, lantai dan dinding masjid yang suci bagi umat Islam.

Ariel Sharon Sudah Lima Tahun KOMA!!! Orang jahat lambat mampus..!!!


Semua kita tahu mengenai cerita Kamal Artaturk yg mati secara terhina sehingga bumi tidak menerimanya. Namun manusia terus berani menentang Allah. Terbaru Allah buktikan kekuasaannya seperti berlaku di zaman Firaun dan Qarun yg mana kedua mereka mati dlm keaiban.

Ariel Sharon telah banyak merosakkan bumi Palestin. Banyak air mata yang mengalir kerana kezalimannya dulu. Hari ini, Ariel Sharon bagaikan mayat hidup selepas 5 tahun koma. Sehinggakan media di seluruh dunia malu untuk menerbitkan gambar keadaannya. Kini Ariel Sharon yg berusia 82 tahun dikatakan mempunyai berat sekitar 15 kg sahaja.

Masuk Umno sekali lagi..?? berapa kali daa....!!

BERITA yang dipetik dari sahabat blogger pulakdah memaklumkan bahawa tiga orang artis terkenal telah menyerahkan borang keahlian Umno kepada Khairy Jamaluddin.

Mereka adalah penyanyi rock terkenal, Awie atau nama sebenarnya Ahmad Azhar Othman dan beberapa orang artis lain.

ReJaM© berpendapat, jika artis masuk Umno bukanlah sesuatu yang pelik, kerana mereka masih terus menjalankan aktiviti seni sama ada menyanyi, berlakon dan sebagainya.

Malah maklumat yang diterima, Zaid Zaidi, Awie, dan Adam AF memang sudah lama menjadi ahli Umno. Cuma yang peliknya kenapa dia masuk Umno sekali lagi?

Jais Jangan Jadi Jahil?

SELEPAS Sultan Selangor hanya melahir rasa tersinggung atas kegiatan memurtadkan umat Islam dan memberi tahu tidak ada pendakwaan ke atas sesiapa berhubungan kejadian di gereja Damansara Utama awal Ramdhan lalu, mata Jais kini berpaling bengkeng kepada Bob Lokman pula.

Penghibur itu yang telah menyertai Pas kini dalam perhatian dan tindakan Jais.

Khabarnya Jais telah menahan Bob Lokman semasa bekas seleberiti tv itu mengadakan syarahan agama di sebuah premis di bawah kelolaaan Jais di Hulu Langat Selangor atas alasan Bob Lokman tidak mempunyai tauliah. Ekoran itu Jais akan mengadakan soal siasat lanjut terhadap Bob Lokman.

Revolusi Y

Oleh: MSK
Aku tau hangpa pun dah fed-up bukak Malaysiatimes. Tiap hari bukak…tak ada perubahan. Hari tu dok kalut pasai Revolusi dan perubahan…tup-tup Malaysiatimes pulak tak berubah. No apology bro!
Najib kata pilihanraya akan diadakan bila-bila masa. Tapi kalau biasa baca kenyataan Najib, dia boleh berubah sepanjang masa. Hari ni dia kata Bersih 2.0 pertubuhan haram, esok dia halalkan. Hari ni dia kata Bersih 2.0 boleh pakai Stadium..esok dia kata tak boleh. So…jangan percaya sangat cakap Najib.
Walaubagaimanapun, pilihanraya umum di Malaysia sepatutnya tidak boleh dikatakan pilihanraya umum. Sebaliknya dipangggil Pilihanraya Mengejut. (Snap election).

Bolehkah Tangkap Polis yang Curi Tulang di Ceramah Pakatan?

Oleh: ruhan

"Kita selalu mendengar ceramah Pakatan yang mendapat permit diganggu oleh parti yang rasa tergugat. Mereka telah melakukannya melalui PERKASA. Apabila terbongkar rahsia bahawa yang menyertai PERKASA itu termasuk beberapa orang pemimpin UMNO/APCO, mereka mengubah taktik. Mat Rempit pula diupah untuk buat kacau. Ini merupakan satu tindakan yang benar-benar primitif. Hanya orang yang tidak bertamadun sahaja melakukannya. Orang yang bertamadun akan mengambil sikap gentleman.

Antara QS dengan THE: Di manakah kedudukan universiti kita?

Baru-baru ini dua senarai utama kedudukan universiti dunia, iaitu QS World University Rankings dan Times Higher Education (THE) diumumkan.  Isu kedudukan universiti negara kita dalam senarai dunia menjadi hangat semula.

Dalam senarai QS, Universiti Malaya kita melonjak, memasuki senarai 200 universiti terbaik.  Naib Canselor UM kini lebih kerap tampil di depan media, menyasarkan matlamat 100 universiti terbaik di dunia.  Namun, THE yang diumumkan selepas itu memperlihatkan tiada sebuah universiti tempatan yang tersenarai.  Naib Canselor UM memberi penjelasan bahawa cara penilaian THE tidak adil, maka universiti kita tidak terlibat.

927 Mak Nyahs demand TV3 to apology


We, the Mak Nyah community of Malaysia, are appalled at the defamatory and slanderous statements made by the host of TV3′s Wanita Hari Ini programme titled “Pondan, Ancaman Wanita” aired on  Oct 4, 2011 as well as the invited guest speakers towards the Mak Nyah community.We feel that as a national TV station, it is TV3′s responsibility to foster national unity in the spirit of 1Malaysia. By providing publicity to unsubstantiated statements and relying on sensationalism, TV3 has shown that it is no better than the tabloids that rely on cheap publicity. We demand a public apology.

Najib sembah salib bila jumpa Pope?

Ketika ini hangat berlegar di ruang siber terutama di blog-blog dan portal pembangkang gambar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menyembah salib yang dipegang oleh Pope Benedict XVI di Apostolic Palace ketika kunjungan beliau ke kediaman musim panas pemimpin penganut Katolik itu di Castel Gandolfo di pinggir Rome pada 19 Julai lalu.
Banyak komen negatif dilemparkan pelbagai pihak ke atas Najib di atas tindakan beliau itu.
Namun, sumber kerajaan memberitahu Mynewshub.my, gambar itu adalah palsu dan nyata dihasilkan menggunakan teknik pertindihan atau superimpose.

BUSUK PERUT UMNO!!! Pengilang beras percuma kepada rakyat miskin Kelantan diugut akan ditarik lesen

http://1.bp.blogspot.com/_1XQ-W6RPBh4/TArhqiNecdI/AAAAAAAAATs/AiK5BC1MA8E/s320/kautsar-albums-kautsar_cool-picture3593-beras-dibuat-jadi-nasi-makanan-pokok-makhluk-indonesia.jpg 
KOTA BHARU, 13 Okt: Slogan Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan yang diuar-uarkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak kini dianggap semakin pudar, apabila diskriminasi politik masih menebal.
Dendam pemimpin Umno terhadap keberanian rakyat Kelantan menyingkir parti itu pada 1990 belum berpenghujung kerana deraan politik masih lagi subur dalam diari politik Umno.

Video TGNA : Zina

Video : Pentadbiran Abdul Khalid Mendapat Sokongan Padu Rakyat Selangor

Video :Aziz Bari Saya Cuma Persoal, Bukan Hina Raja

Video-PR diberi MyKad: PAS tuntut penjelasan KDN

Video : 4 hari bahas Bajet tanpa Laporan Audit

Video : Where are the 6 highways from last year's budget?

Video : PAS wants ministry's answer to citizenship-for-votes claim

Video-Home Ministry: French lawyer breached visa rules

Video : DAP seeks debate on S'wak CM probes

Apa hebatnya Warga Asing ini Sampai dapat jadi Warganegara Malaysia

5 Soalan Untuk Kementerian Dalam Negeri (KDN)


Rakyat Malaysia telah dimaklumkan oleh Parlimen Malaysia bahawa terdapat 27,293 warga asing telah diterima menjadi warganegara sejak tahun 2008 hingga 2011. Suatu jumlah yang sangat besar bagi sebuah negara seperti Malaysia. Dalam keadaan rakyat negara ini berada dalam kesempitan hidup mereka terpaksa bersaing denga warga asing yang seolah-olah menjadi anak emas kerajaan kerana begitu mudah menjadi warga negara ini. Pemuda PAS tetap curiga terhadap pemberian hak warganegara ini. Kami mengesaki bahawa tujuan pemberian hak warganegara ini ada kaitan dengan terdesaknya Barisan Nasional(BN) untuk terus berkuasa selepas pilianraya ke-13.

Petanda Awal : Persiapan SPR hadapi pilihan raya semakin rancak

azlanSekolah-sekolah tertentu di seluruh negara yang dipilih sebagai tempat mengundi telah secara rasmi dimaklumkan oleh pegawai pengurus bahagian pilihan raya masing-masing bagi membuat persiapan menjelang pilihan raya umum akan datang.

Surat pekeliling juga telah dihantar pada awal bulan ini bagi menjemput guru-guru dan kakitangan sekolah yang lain untuk mendaftarkan diri mereka sebagai ketua pusat mengundi dan kerani pengundian.

"Dimaklumkan bahawa, saya telah dilantik oleh Suruhajaya Pilihan Raya Malaysia (SPR) sebagai Pegawai Pengurus bagi Pilihan Raya Umum ke-13 yang akan diadakan pada bila-bila masa sahaja sebelum tamat tempoh tamat Dewan Rakyat ke-12.

Tak Bersedia : Rakyat diminta tak ke LHDN bagi pohon bantuan RM500

Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) meminta orang ramai yang layak mendapat bantuan rakyat sebanyak RM500 bagi isi rumah yang berpendapatan bulanan RM3,000 dan ke bawah, tidak mengunjungi kaunter perkhidmatan LHDN pada waktu ini bagi tujuan pendaftaran.

"Rakyat Malaysia yang layak mendapat bantuan ini tidak perlu mengunjungi kaunter LHDN pada waktu ini bagi tujuan pendaftaran itu sehinggalah semua urusan pelaksanaan siap dilakukan,” kata LHDN dalam satu kenyataan hari ini.

‘Radioactive ore to reach Kuantan this month’

PKR MP Fuziah Salleh says that the raw material will arrive in Kuantan from Australia by the end of the month. Not true, rebuts Lynas.

KUALA LUMPUR: Kuantan MP Fuziah Salleh today raised the alarm bells again on the controversial Lynas plant. The PKR leader revealed that the radioactive ore from Mount Weld is scheduled to reach Malaysia by the end of this month despite public outcry against the project and many unresolved safety issues.
The rare earth processing plant in Gebeng, Pahang, using raw materials sourced from the Mount Weld mine in Australia, would produce rare earth products essential for making hi-tech gadgets.
From the mine, the raw materials are taken to a concentration plant within the site and processed into concentrates before being shipped from the Port of Fremantle to Malaysia to be processed into rare earth products in the Gebeng plant.

Sah, pegawai komunikasi Najib kini ketuai NSTP ...projek PRU 13..!!

Sah, pegawai komunikasi Najib kini ketuai NSTPKUALA LUMPUR – Anggota pasukan komunikasi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, Abdul Jalil Jamid yang juga bekas wartawan Reuters sah dilantik untuk mengetuai The New Straits Times Press (M) Bhd (NSTP).
Jalil dilantik sebagai pengarang urusan NSTP menggantikan Datuk Zainul Ariffin Mohamd Isa.
Difahamkan langkah itu diambil bagi memperkukuhkan NSTP yang menerbitkan akhbar perdana utama negara menjelang pilihan raya umum ke-13.
Zainul akan kembali mengambil alih jawatan pengarang urusan e-media NSTP dan juga sebagai ketua Bahagian Media Baru Media Prima Berhad.

Pua: Mana 6 lebuh raya dari bajet tahun lalu? rakyat kena kencing lagi..!!

Ketika mengalu-alukan lima lebuh raya baru iberimpak tinggi' yang diumumkan dalam Bajet 2012, seorang wakil rakyat Pakatan Rakyat mempersoalkan tentang enam projek lebuh raya yang serupa dari bajet tahun lepas.

BNONEercakap dalam sidang akhbar di bangunan Parlimen hari ini, ahli parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua (kiri) berkata enam projek lebuh raya tersebut yang diumumkan dalam bajet tahun lepas, masih belum bermula pembinaannya.

Katanya, jika tidak satu pun pembinaan lebuh raya tersebut telah dimulakan, maka pastinya lebuh raya yang diumumkan dalam bajet tahun ini, juga sukar menjadi kenyataan dalam masa terdekat ini.

Katanya, ini adalah berdasarkan kepada jawapan bertulis perdana menteri semalam yang menyatakan bahawa enam projek tersebut sama ada masih dinilai atau hanya diberi kelulusan pada prinsipnya, dengan tiada kontrak atau pelan, setakat ini.

Ezam buat laporan polis pada Aziz Bari

NONELima laporan polis dibuat terhadap Pakar Perlembagaan Prof Dr Abdul Aziz Bari kerana didakwa mempertikai titah Sultan Selangor berhubung isu pemeriksaan terhadap Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC).

Satu laporan dibuat oleh bekas ketua Pemuda PKR Ezam Mohd Nor manakala empat lagi oleh NGO yang kritikal terhadap kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor Gabungan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS).

Dalam laporan masing-masing, mereka mendakwa, Aziz tidak sepatunya mengeluarkan kenyataan itu kerana kuasa sultan dalam hal ehwal Islam termaktub dalam undang-undang tubuh negeri.

Kantoi : JPN nafi terlibat dengan 'sindiket' IC..apahal pegawai JPN jumpa warga asing tu..!!

Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) menafikan terlibat dengan program yang didakwa memberikan kerakyatan untuk warga asing untuk didaftar sebagai pengundi.

bangi resort foreigners citizenship 121011"Setakat ini, tiada maklumat berhubung sebarang program itu sama sekali dalam dua atau tiga hari ini," kata pegawai perhubungan awamnya Jainisah Mohd Nor said.

Ketika dihubungi Malaysiakini, Jainisah juga menolak dakwaan pegawai jabatan itu kelihatan bertemu warga asing yang datang dengan enam bas di Masjid Putrajaya sebelum tiba di resort berdekatan.

"(Dakwaan bahawa) pegawai kami bertemu (dengan warga asing)... Tiada maklumat sebegitu, tiada perkara sebegitu," katanya.

Jelaskan bentuk pembangunan Kampung Baru

KUALA LUMPUR : Naib Presiden KEADILAN, Tian Chua menggesa Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin menjelaskan bentuk pembangunan di Kampung Baru.
Tegasnya, rancangan pembangunan menerusi Rang Undang-undang Perbadanan Pembangunan Kampong Baru 2011 yang diluluskan minggu lalu, masih kabur dan tidak jelas pelaksanaanya.
“Isunya ialah corak pembangunan yang dilaksanakan tidak memberi kuasa kepada pemilik tanah untuk menentukan corak pembangunan,”
“Kita tidak menolak pembanggunan tetapi apabila kuasa tidak diberikan kepada pemilik, yang dibimbangi adakah tanah itu akan terus kekal menjadi hak pemilik tanah?,” soalnya.

Bagi IC: Najib semakin terdesak menang PRU

KUALA LUMPUR: Pemberian Kad Pengenalan (MyKad) segera kepada warga asing bagi tujuan mengundi Umno-BN, merupakan tindakan terdesak Datuk Seri Najib Razak, kata Ahli Parlimen Balik Pulau, Yusmadi Yusoff.
Tindakan itu katanya, menunjukkan perdana menteri sendiri tidak yakin untuk menang pilihan raya umum akan datang, kecuali mengamalkan taktik kotor.
Beliau berkata demikian mengulas kehadiran lebih 200 warga asing dari Johor yang dikesan di sebuah resort di Putrajaya, semalam.
Mereka yang terdiri daripada warganegara Indonesia, Bangladesh dan Kemboja, dibawa menaiki enam buah bas, dipercayai untuk diberikan kad pengenalan bagi mengundi kerajaan pada pilihan raya umum akan datang.
“Persoalan paling besar dalam isu ini ialah kalau benarpun mereka berstatus penduduk tetap dan layak mendapat warganegara, megapa perlu memberi Mykad di resort?
“Ini menunjukkan sistem terancang pentadbiran Najib untuk terus menjadikan warga asing sebagai pengundi Umno-BN untuk menang PRU,” kata Yusmadi.

27,293 warganegara asing disyaki bakal undi Umno-BN

KUALA LUMPUR: Jumlah sebanyak 27,293 warga asing yang diterima menjadi warganegara Malaysia sejak 2008 disyaki usaha kerajaan menjadikan mereka pengundi pada Pilihanraya Umum akan datang.
Menurut Pengerusi Pemulihan Demokrasi dan Mobilisasi Pemuda Pas, Suhaizan Kaiat, jumlah itu merupakan angka yang cukup besar bagi negara seperti Malaysia.
“Kami mengesyaki bahawa tujuan pemberian hak warganegara ini ada kaitan dengan terdesaknya Barisan Nasional(BN) untuk terus berkuasa selepas pilihanraya ke-13,” ujarnya dalam satu kenyataan hari ini.
Katanya lagi, dalam keadaan rakyat negara ini menghadapi kesempitan hidup, warga asing seolah-olah menjadi anak emas kerajaan kerana mudah menjadi warganegara.

Aziz Bari: Saya Cuma Persoal, Bukan Hina Raja

SHAH ALAM, 13 OKT : Pakar Perlembagaan Malaysia Prof Dr Abdul Aziz Bari berkata beliau hanya mempersoal titah seorang Raja Melayu dan bukan menghina institusi Raja-Raja Melayu seperti yang didakwa media pro-Umno. Pensyarah Universiti Islam Antarabangsa itu berkata Perlembangan memberinya hak untuk membincang titah tersebut dan mereka yang mengkritiknya sebenarnya tidak faham undang-undang.