Jumaat, 9 September 2011

PERSATUAN KANG KONG DAN KONG KANG

KANG KONG YANG TERBAIK


NOTA:
tolong jangan hina kang kong
sambal kang kong dengan ikan masin
masih lagi pembuka selera yang afdal

cecah cecah kang kong dengan sotong - terbaik
kang kong dalam yong tau fu terbaik

awas dan waspada
kang kong juga akan hidup segar
ditepi longkang yang kotor
seperti di sintok dan um kah kah kah

Kenyataan Rasmi : Isu 50 Ahli PAS Keluar Parti

YB Ustaz Mohd Nasir Zakaria menunjukan atap yang terkena ribut.Sebelah belaiu ialah isteri kepada En Ismail.Turut bersama ialah MKK Tandop Besar Sdr Omar Mad Zain ( Berbaju Hijau) Dan Pengarah Majlis Tindakan Dun Pedu saudara Shukri Abdullah.)Merujuk kepada berita Bernama pada 8 Sept 2011 bertajuk Lebih 50 Anggota Pas Padang Terap Keluar Parti Marah Kenyataan Mat Sabu , kami Dewan Pemuda PAS Padang Terap ingin menyatakan UMNO sanggup menipu rakyat , sudah kehabisan modal dan ketandusan isu untuk menyerang PAS. Itu kesimpulan tepat berkaitan isu 50 orang lompat parti di Padang Terap. Ada beberapa isu yang perlu dijawab oleh Umno dan difikirkan oleh rakyat.

1. Berapa ramai sebenarnya yang melompat parti. Menurut berita RTM1, yang masuk UMNO TUJUH orang. Berita Bernama dan akhbar Sinar Harian melaporkan 50 orang. Dalam gambar yang ditayangkan hanya DUA orang. Apapun seperti biasa akhbar akan bagi jumlah yang besar dan memanipilasi angka untuk meraih sokongan rakyat.

Sejarah : Adik Mat Indera hilang?

Adik bongsu Mat Indera, Johan Shah Indera
KUALA LUMPUR: Adik Mat Indera, Johan Shah Indera gagal dihubungi sejak isu Mat Indera dimainkan media arus perdana.
Bahkan,Yang Dipertua Pas kawasan Ayer Hitam, Husin Sujak memaklumkan rumah Johan di Yong Peng tidak berpenghuni sejak beberapa hari lalu.

Video : New York boosts security presence over 9/11 'terror' threat

Video : MPN Mat Sabu Berhak Beri Pendapat Tentang Sejarah Negara

Video : NUBE pickets against Maybank during Najib's visit

NGO tampal repot cincin RM24j pada pintu Utusan

samm police report on rosmah diamond ring 130711 badrul hisham shaharinNGO Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) hari ini menampal salinan laporan polis berhubung dakwaan pembelian cincin RM24 juta oleh isteri perdana menteri Rosmah Mansor di pintu pejabat Utusan Malaysia di ibu negara.

Presiden SAMM Badrul Hisham Shaharin berkata, Penyelaras SAMM Negeri Sembilan Saufi Mi'ad berbuat demikian setelah Utusan dikatakan mencabar Badrul membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Sedangkan, tambah Badrul atau lebih dikenali sebagai Cikgu Bad (kanan), laporan berkaitan telah dibuat sebelum ini.

Nenek Permata Dapat Cucu Ke 3...!!! Tapi..emmm...

Cucu Pertama dan Kedua..Nenek Permata Tak Pernah Ziarah...Yang Ketiga Ni ..????

ABU: ‘anything but Umno’ or ‘asal bukan Umno’

Since the house in Seremban is not registered in the AG’s name, this means the house does not belong to him and what Malaysia Today reported is therefore false. And this would also mean that the investigation is now complete and no further action needs to be taken against Gani Patail.


Raja Petra Kamarudin

Pressure on MACC chief to clarify Ho Hup 'visit'
(Malaysiakini) - Malaysian Anti-Corruption Commission chief commissioner Abu Kassim Mohamed should issue a statement on the graft busting body's "visit" to Ho Hup's Bukit Jalial headquarters two days ago.
Social Care Foundation chairperson Robert Phang said the MACC's quiet role would help allay fears that it will not be intimidated when acting or investigating allegations of corruption of a person while acting without fear or favour.
"MACC's Abu Kassim should issue a statement with his pledge that the MACC would not be intimidated or influenced by any person stature and that action would be taken to investigate regardless that the subject or suspect may be a 'big fish' and not just some 'ikan bilis'.

RM 24 juta!!! Cincin Permata Itu Terbukti Benar!!!!

PEMBANGKANG NI TAK HABIS HABIS MENABUR FITNAH!
GUA MENABUNG DARI KECIL TAU..
TAK MAIN LAH MEROMPAK ROMPAK WANG RAKYAT..
BUKAN TEST GUA MEROMPAK NI..
GUA CUMA AMBIL SIKIT JER HARTA NEGARA..
BUKAN LUAK PUN KAN ? KAN ? KAN?
KAH KAH KAH

Rankings are not everything

Rankings are not everythingUniversiti Malaya (UM) has moved up 40 places from 207 last year to 167 this year in the QS World University Rankings. Some people were jumping for joy while some deprecated it.
There are many world university rankings nowadays. In additional to the QS, there are also the Times Higher Education World University Rankings and the Shanghai Jiao Tong University’s 2011 Academic Ranking of World Universities (ARWU).
In fact, all university rankings have their own rules of the game and the differences could be wide. Some attract more attention and are more authoritative but there might still be controversy over impartiality and objectivity.

Interpol issues arrest warrant for Muammar Gaddafi

A combination of screenshots shows the wanted posters issued by Interpol for Muammar Gaddafi (C), his son Saif al-Islam (L) and intelligence chief Abdullah al-Senussi September 9, 2011. — Reuters pic
PARIS, Sept 9 — Interpol has issued arrest warrants for Libya’s Muammar Gaddafi, his son Saif al-Islam, and intelligence chief Abdullah al-Senussi, it said in a statement today. The International Criminal Court (ICC) prosecutor had made the request to the Lyon-based police organisation yesterday.

Video : Yvonne Ndege reports on Gaddafi forces in Niger

Video : Empire - 9/11 and the 'war on terror'

Video : Teliti Semula Caj Perkhidmatan 'Call Block' Bukan Naikan Caj Kad Prabayar

Video : Cukai Telco, Reaksi Rakyat Kebanyakan Sudah Dijangka

Economist predicts BN, Pakatan to gun for Malay votes, dump reforms for GE-13

Economist predicts BN, Pakatan to gun for Malay votes, dump reforms for GE-13KUALA LUMPUR - An influential international weekly took aim at Malaysia’s lop-sided racial policies in its latest issue and expects both the ruling Barisan Nasional (BN) and the opposition Pakatan Rakyat (PR) to pander to the Malay vote despite the risk of further damage to already frail ethnic ties.
In its September 10 issue, The Economist Online said the signs pointed to Prime Minister Datuk Seri Najib Razak calling for a general elections as early as end of this year, ahead of the 2013 expiry of his government’s mandate, for three reasons.
It observed that Najib was still popular; that the national economy was upbeat now but may not be next year because of the global economic storm gathering in the West; and that the still fledgling PR pact was caught in a mess over the possibility that their leader Datuk Seri Anwar Ibrahim may end up in jail soon for sodomy without leaving a clear alternative candidate to be prime minister.

Pakatan Lemah : S'gor catat pelaburan tertinggi enam bulan pertama 2011

S'gor catat pelaburan tertinggi enam bulan pertama 2011Negeri Selangor terus mencatatkan prestasi membanggakan apabila berjaya merekodkan pelaburan tertinggi dalam tempoh enam bulan pertama tahun ini dengan jumlah pelaburan sebanyak RM5.2 bilion.
Dalam tempoh ini, Selangor menerima pelaburan asing sebanyak RM3.1 bilion dan pelaburan tempatan sebanyak RM2.1 bilion.
Sebanyak 135 projek telah diluluskan dalam tempoh Januari hingga Jun tahun ini dan membuka 9,847 peluang pekerjaan. Jumlah projek ini yang diluluskan ini jauh lebih tinggi berbanding negeri-negeri lain.
Daripada 135 projek ini, 89 adalah pelaburan baharu manakala 46 adalah mengembangkan pelaburan sedia ada.
Mengulas perkembangan positif ini, Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, berkata jumlah ini menunjukkan tahap keyakinan yang tinggi pelabur asing dan tempatan terhadap kerajaan negeri.

TANGGAL 31 OGOS DAH KENA TANGGAL...OLEH PARIA UMCONIS...

azlan Berdasarkan fakta sejarah, Tanah Melayu "tidak pernah terjajah", sebaliknya, hanya dinaungi atau dilindungi oleh British, dakwa sejarahwan Profesor Datuk Dr Zainal Kling.

"Fakta sejarah menunjukkan Tanah Melayu tidak pernah terjajah (oleh British). Ini mesti dibaiki dari sekarang oleh semua pihak sama ada pelajar, guru, ahli politik atau pentafsir politik," katanya.

Katanya lagi, sejak Perjanjian Pangkor ditandatangani pada tahun 1874, tidak pernah tercatat dalam perjanjian itu bahawa negeri akan dijajah, sebaliknya hanya dilindungi atau dinaungi.

Keluar dari penipuan cendekiawan sempit Umno- Azmin

KUALA LUMPUR: Timbalan Presiden KEADILAN, Azmin Ali mengajak rakyat Malaysia keluar daripada pemikiran sempit yang dibawa cendekiawan Umno, berhubung soal sejarah.
“Cukuplah. Jangan bohongi sejarah. Sudah tiba masanya kita keluar dari kelambu penipuan media dan cendekiawan sempit Umno BN,” katanya.
Menurut Azmin, penolakan idea pengagihan ekonomi dan sistem pengurusan yang dikemukakan Karl Marx, Webber dan Engel dilabel sebagai komunis dan sosialis.
Sedangkan, katanya, konsep dan idea sama pernah dirai oleh sahabat nabi dan ulama Islam seperti Abu Dzar dan Abdul Rahman Auf.

Zainal Kling memperbodohkan Tunku Abdul Rahman?

Malaysiakini melaporkan:
Berdasarkan fakta sejarah, Tanah Melayu "tidak pernah terjajah", sebaliknya, hanya dinaungi atau dilindungi oleh British, dakwa sejarahwan Profesor Datuk Dr Zainal Kling.

"Fakta sejarah menunjukkan Tanah Melayu tidak pernah terjajah (oleh British). Ini mesti dibaiki dari sekarang oleh semua pihak sama ada pelajar, guru, ahli politik atau pentafsir politik," katanya.

UMNO Baru YANG SEMAKIN REPUT !!

Sedarkah kita diam tak diam sudah 23 tahun UMNO meninggalkan kita. Ya! parti UMNO sudah mati 23 tahun lalu. Matinya UMNO bukan kerana dibunuh oleh PAS, MCA, MIC atau mana-mana parti, tetapi disebabkan  percakaran sesama sendiri , lalu tertikam oleh keris telanjang milik mereka sendiri, maka matilah UMNO!

Itulah hakikatnya,..parti UMNO sudah tidak wujud lagi setelah diharamkan pendaftarannya oleh Mahkamah pada 1988 berikutan berlakunya krisis kepimpinan parti yang melibatkan Mahathir dan Ku Li.
UMNO yang ada hari ini bukan UMNO asal yang ditubuh pada 1946,  tetapi ialah UMNO Baru milik Dr.Mahathir, kemudian diwarisi oleh Pak Lah,  kini NajibTun Razak. Mari kita imbau kembali sejarah pengharaman parti UMNO dan penubuhan UMNO Baru,…

Dari Mana Dato’ Noh Omar Rompak Wang RM 77,000.00?


Akhbar Sinarharian bertarikh 30 ogos 2011 selasa menyiarkan berita bergambar bahawa YB Dato’ Noh Omar, Ahli Parlimen Tg Karang telah memberikan sumbangan hari raya berupa daging,ayam,beras,gula,minyak dan tepong kepada 11,000 pengundi Parlimen Tg Karang.

2. Kupon Berlambang UMNO/BN “Program Penyampaian Sumbangan Hari raya Daging Lembu,Ayam dan Beras” telah diedarkan disurau-surau dan masjid dalam Parlimen Tg Karang beberapa hari sebelum program tersebut.

3. Sumbangan telah disampaikan oleh pada 28 Ogos 2011 di beberapa tempat seperti:

Dokumen sejarah bukan setaraf dengan Quran dan Hadis

Oleh Zulkifli Yahaya

http://ms.wikipedia.org/wiki/Sulalatus_SalatinTiba-tiba sejarah pula jadi bahan polemik. Ia berpunca dari media propaganda BN yang memetik ucapan Timbalan Presiden PAS, Haji Mohamad Sabu lalu ‘tolong’ mentafsir ucapan tersebut mengikut niat jahat mereka dan mengheret seluruh anggota masyarakat untuk mempercayai akan tafsiran tersebut.

Mat Sabu dituduh memperjuangkan ideologi komunis, walhal sepatah perkataan ‘komunis’ pun tidak disebutnya dalam ucapan yang dianggap kontroversi tersebut.

Beliau diserang bertubi-tubi ala serangan pengganas komunis terhadap isu yang tidak dibangkitkannya dan tidak pula diberi peluang membela diri melalui media tersebut; seolah-olah Malaysia sedang berada di bawah pemerintahan komunis yang hanya membenarkan maklumat sehala.

BN Raya Sakan : Berbilion ringgit diluluskan di Parlimen dalam masa dua jam

PETALING JAYA, 9 SEPT – Masalah ekonomi negara tidak akan selesai dengan hanya dua jam perbahasan Dewan Rakyat bagi setiap portfolio kementerian kerana ia melibatkan peruntukan berbilion ringgit wang rakyat.
Wakil Jawatankuasa Bajet Alternatif Pakatan Rakyat Liew Chin Tong berkata cara untuk memastikan wang rakyat dibelanjakan secara berhemat dan cermat adalah melalui penubuhan sekurang-kurangnya tujuh jawatankuasa.
“Jawatankuasa Pakatan Rakyat mahu supaya dalam perbahasan Bajet, setiap kementerian mempunyai satu jawatankuasa yang dianggotai oleh Ahli-ahli Parlimen dari semua parti bagi membincangkan Bajet di peringkat jawatankuasa,” katanya.
Pakatan Rakyat mencadangkan tujuh jawatankuasa yang meliputi kumpulan-kumpulan kementerian, iaitu:

Mengapa SPR enggan bersikap adil

Oleh Daing Yahya

9 SEPTEMBER – Sudah berulang kali pendedahan demi pendedahan telah dibuat, aduan dan pelbagai laporan, baik dari NGO mahu pun parti politik terutamanya Pakatan Rakyat, mengenai kesilapan dan kecatatan daftar pemilih pilihan raya Malaysia.
Pertindihan alamat, pengundi yang telah mati, kesilapan jantina dan pelbagai lagi kesilapan terus berlaku. Seolah-olah Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menerima semua ini sebagai lumrah dan tradisi.
Ia menjadi satu kitaran kejam. Berulang kali aduan dibuat, berulang kali pula SPR meminta pihak yang mendakwa mengemukakan bukti.

Keintelektualan DAP wajar dicemburi dan diteladani

Oleh Zahiruddin Zabidi

9 SEPTEMBER – Kebelakangan ini apabila ke rangkai buku-buku besar, antara permandangan yang menarik adalah semakin banyak buku-buku seputar subjek politik, sosial, ekonomi dan budaya yang ditulis oleh para politikus.
Selain daripada buku-buku yang ditulis oleh penulis, sarjana dan pemimpin BN dan pro-nya, kelihatan juga buku tulisan daripada para pimpinan dan penulis-penulis pro-PR di rak-rak buku seperti MPH, Popular dan lain-lain.
Ini adalah satu perkembangan yang sangat baik kepada masyarakat Malaysia. Saya juga teruja apabila mendapati bahawa kebanyakan daripada buku-buku analisis politik, sosial dan budaya ini ditulis oleh para pimpinan DAP.
Sebagai contoh Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang sendiri muncul dengan karya terbarunya berjudul The Right To Differ iaitu sebuah biografi perjuangan politik beliau.
Selain daripada itu kemunculan buku rakaman sejarah dan pencerahan mengenai perjuangan DAP melalui tulisan Wan Hamidi Hamid berjudul Malaysia Milik Kita Bersama benar-benar tepat pada masanya sementelah ia dalam bahasa Melayu.

Lebuh raya wang

Oleh Adil Mat Selamat

9 SEPTEMBER – Setakat yang diketahui, belum ada mana-mana negara di dunia ini yang memberi satu konsesi atau tender kepada sebuah syarikat pembuat lebuh raya selama 50 tahun.
Tender ini bukan untuk syarikat pembuat kapal angkasa untuk membantu manusia meneroka angkasa lepas atau membawa kita ke bulan dan bintang demi mencari dan menambah ilmu pengetahuan tamadun kita.
Konsesi ini juga bukan untuk syarikat yang membekalkan oksigen kepada semua manusia untuk terus hidup, atau mana-mana hasil kemajuan sains kesihatan yang mampu memanjangkan usia.

Cukai 6% telefon prabayar: Berpuluh juta rakyat jadi mangsa

9 SEPTEMBER – Antara hadiah terbaik daripada kerajaan UMNO dan Barisan Nasional untuk rakyat Malaysia pada tahun ini ialah caj cukai perkhidmatan 6 peratus terhadap 26.2 juta pelanggan telefon mudah alih prabayar (prepaid).
Seramai 26.2 juta orang di Malaysia, kebanyakannya pekerja berpendapatan rendah, pelajar, peneroka Felda, petani, nelayan, penjaja, suri rumah dan ramai lagi yang sedang dihimpit tekanan ekonomi yang sepatutnya dibela oleh kerajaan, kini menjadi semakin tertekan.
Setelah subsidi barang dan perkhidmatan perlu dikurangkan, walau pun syarikat-syarikat kroni besar terus menikmati subsidi kerajaan, para pengguna dibebankan pula dengan cukai perkhidmatan untuk telefon prabayar.

Komunis memaksa penjajah British berunding dengan Tunku

Oleh Lim Hong Siang
Sering kali nama Martin Luther King Jr. (1929 - 1968) diungkit, malah ayat-ayat dalam ucapan beliau yang bersejarah, "I have a dream" (Aku mempunyai satu imhttp://frank.mtsu.edu/~vvesper/mlk.jpgpian), berulang-kali dipetik ketika memerangi politik perkauman sempit yang masih berleluasa dalam masyarakat pada kurun ke-21 ini.  Nama beliau terpahat sebagai ikon dalam sejarah ketamadunan manusia menuntut kesamarataan antara kaum.


Sebaliknya, Malcom X (1925 - 1965), seorang lagi aktivis perjuangan hak kaum kulit hitam yang sezaman dengan Martin Luther King Jr., semakin terpadam dari sejarah.  Malcom X adalah nama yang digelar dirinya oleh El-Hajj Malik El-Shabazz, seorang muslim - untuk menonjolkan bagaimana orang putih menghamba-abdikan kaum kulit hitam ketika itu, sehingga hilang nama keturunannya, diganti dengan "X" - simbol pembolehubah yang paling biasa digunakan dalam matematik.

Pakatan cadang jawatankuasa khas bahas Belanjawan secara terperinci

KUALA LUMPUR: Jawatankuasa Belanjawan Khas Pakatan Rakyat mencadangkan penubuhan jawatankuasa-jawatankuasa khas untuk membahaskan belanjawan tahunan secara lebih terperinci berbanding amalan sekarang yang melibatkan semua Ahli Parlimen dan kurang berkesan.
Cadangan itu dinyatakan secara bersama oleh Sekretariat Pakatan Rakyat yang diwakili Ahli Parlimen Hulu Selangor, Dr Dzulkefly Ahmad; Ahli Parlimen Bukit Bendera, Liew Chin Tong; dan Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar.
Di bawah cadangan itu, sebanyak tujuh jawatankuasa yang dianggotai Ahli Parlimen kerajaan dan pembangkang ditubuhkan untuk menghalusi belanjawan tahunan di peringkat jawatankuasa.
Jawatankuasa-jawatankuasa yang akan diwujudkan itu terdiri daripada Hal-Ehwal Kebangsaan dan Antarabangsa, Jawatankuasa Ekonomi dan Kewangan, Jawatankuasa Keselamatan, Jawatankuasa Pendidikan, Bakat dan Pekerjaan, Jawatankuasa Pembangunan Pertanian dan Serantau, Jawatankuasa Infrastruktur, Pengurusan Sumber, dan Alam Sekitar, dan Jawatankuasa Kebajikan Masayarakat.

Dr M agrees with poll on Najib's approval plunge, signaling it's Muhyiddin's turn

Dr M agrees with poll on Najib's approval plunge, signaling it's Muhyiddin's turnIt never rains but it pours and it is pouring buckets now for Prime Minister Najib Razak. In comments that clearly showed he was distancing himself from his protege, ex-premier Mahathir Mohamad agreed with the findings of a recent survey showing Najib's approval rating had plunged 6 percentage points to 59% from 65% three months ago in June.
Mahathir's reaction is significant and ominous, given that many other UMNO and BN leaders have either disputed or dismissed the Merdeka Centre poll. Although 85 now, Mahathir is still 'the' power broker to watch in UMNO, the country largest political party that has imposed its brand of authoritarian rule in Malaysia for the past 5 decades.

Telco: Lagi NGO, parti politik gesa Putrajaya batal cukai enam peratus


KUALA LUMPUR, 9 Sept — Pelbagai parti politik dan pertubuhan bukan kerajaan, antara lain Angkatan Muda PKR berkata pihaknya kesal dengan keputusan syarikat telekomunikasi yang mengumumkan pengenalan cukai perkhidmatan enam peratus ke atas pembelian tambah nilai prabayar dan pek atau kad SIM berkuat kuasa pada 15 September ini.
Ini bererti, pengguna yang membeli tambah nilai prabayar bernilai RM10 selepas ini terpaksa membayar RM10.60 iaitu dengan kos tambahan sebanyak 60 sen.
Ketua Pemuda PKR Shamsul Iskandar Mohd Akin berkata alasan syarikat telekomunikasi bahawa caj tambahan sebanyak enam peratus ini merupakan ‘cukai perbelanjaan’ adalah tidak bertanggungjawab kerana ia secara langsung telah menambah beban pengguna terutamanya golongan muda, pelajar universiti, pekerja kilang dan rakyat berpendapatan rendah.

Khianat : Kereta Tian Chua Dipecah, Dokumen Hilang


KUALA LUMPUR 9 SEPT : Naib Presiden PKR, Tian Chua mendakwa kehilangan komputer pintar iPad dan beberapa dokumen penting miliknya selepas keretanya dipecahkan kira-kira jam 11.00 malam tadi.

Tian berkata, kehilangan itu hanya disedari ketika beliau beredar ke keretanya selepas makan di sebuah medan selera di Taman Megah, Petaling Jaya.

“Saya belum dapat pastikan dokumen apa dalam beg itu, tapi laporan polis dah dibuat,” kata Tian dipetik Keadilandaily.

Video : The Lady on the Lake

Video : Iran and Turkey pressure Syria to end crackdown

Video - Persepsi: Mengintai Peluang PAS di Terengganu

Video : Kad Prabayar, Lagi Desakan Batal Caj Enam Peratus

Video - Swasta IWK : Najib Ulangi Mahathirisme

Video : 'Pengampu Rosmah Sahkan Pembelian Berlian RM24 Juta'

Video - Kad Prabayar : SAMM Gesa Putrajaya Batal Caj Enam Peratus

Video : Putrajaya Masih Kaji Sistem Biometrik untuk PRU-13

Video - Zainal Kling: Malaya tak pernah dijajah

Video - Majlis prof: Gerakan kiri bukan perjuangan merdeka

Harap Zainal Kling Tidak Jadi Sejarahwan Double Standard.......

Prof Ibnu Kling, maaf Zainal Kling (foto) kata menurut fakta sejarah Tanah Melayu tidak pernah dijajah tetapi hanya dinaungi oleh British saja. Perjanjian Pangkor 1847 tidak mencatat dalam perjanjian British akan menjajah Tanah Melayu, sebaliknya ditulis sebagai melindungi.

Saya ingin tanya profesor yang mahir sejarah itu, apakah yang dilakukan oleh British semasa mereka melindungi Tanah Melayu dalam tempoh itu mereka tidak melaksanakan kerja-kerja menjajah Tanah Melayu. Siapa yang mengawal kewangan, hasil bumi serta menjaga keselamatan? Bukankah pihak British. Apakah pengertian dilindungi berbanding dengan dijajah?

Bukankah British melantik suruhanjayanya di negeri-negeri yang bertindak menjadi Pegawai Daerah yang mempunyai kuasa eksekutif? Apakah hanya kerana tidak ada catatan itu maka ia diterima sebagai tidak kena dijajah atau digoreng oleh British. Semudah itukah penerimaan dan pentafsiran kita. Bukankah selama 'melindungi' itu penjajah membunuh ramai pahlawan Melayu, seperti Tok Janggut, Tok Sago dan lain-lain. Atau sejarah baru akan ditulis oleh Zainal dan sekutunya akan membuangkan pengikhtiraf mereka dibunuh penjajah itu sebagai penderhaka atau dalam semangat sehari dua ini komunis?

SAMM lapor salahguna dana awam oleh Najib untuk bercuti

SAMM lapor salahguna dana awam oleh Najib untuk bercutiPagi ini Solidariti Anak Muda Malaysia telah tampil untuk membuat laporan polis terhadap salahguna dana awam oleh Najib Razak (Perdana Menteri Malaysia) ketika percutiannya ke Australia ketika negara merayakan 31 Ogos lalu.
Laporan Polis telah dibuat oleh penyelaras SAMM negeri masing - masing di Perlis, Pahang dan Negeri Sembilan. Di Negeri Sembilan laporan telah dibuat oleh Sdr. Saufi Mi'ad, Penyelaras SAMM NS. Laporan Polis yang dibuat jam 10.45 pagi di Balai Polis Seremban 2 seperti dibawah :
Portal berita dalam talian, Malaysiakini.com pada 2 September 2011 telah melaporkan berita Perdana Menteri Dato’ Seri Najib Razak telah pergi bercuti ke Perth Australia pada tarikh 31 Ogos 2011 dengan menaiki pesawat rasmi Kerajaan Malaysia no. pendaftaran 9M-NAA. Pesawat tersebut yang berlogokan 1Malaysia dimiliki oleh Jet Premier One (M) Sdn Bhd yang merupakan subsidiari kepada Penerbangan Malaysia Bhd iaitu entiti milik Kerajaan Malaysia melalui Khazanah Nasional Bhd.

Disclose details of IWK deal

The opposition is demanding for details regarding the takeover bid of the national sewerage company.

PETALING JAYA: Pakatan Rakyat leaders are demanding the disclosure of details on the shrouded takeover bid of national sewerage company Indah Water Konsortium (IWK).
Secretariat member Liew Chin Tong from DAP said the coalition is against the privatisation of sewerage and argued that it is best to place it in state governments’ hands.
An online news portal reported yesterday of a takeover bid of IWK by a 1Malaysia Development Bhd-led consortium 11 years after the government was forced to bail out the national sewerage company from financial predicaments under its previous owners.

Youth NGO gives Rosmah till mth-end to come clean on RM24mil ring, Perth

Youth NGO gives Rosmah till mth-end to come clean on RM24mil ring, PerthPKR Rembau division head Badrul Hisham Shaharin is giving Prime Minister Najib Razak and First Lady Rosmah Mansor until the end of this month to come clean on their travelling expenses including the latest trip to Perth, a gargantuan RM24 million diamond ring and the Mafia connection to it via an in-law, plus Rosmah's much-talked about Birkin bag collection worth more than a million.
Otherwise, youth movement Solidariti Anak Muda Malaysia will proceed to distribute leaflets to inform the people of their rights to question the first couple over their extraordinary lifestyles.
"There is obvious abuse of power and the people must know their rights as taxpayers to demand swift explanation from the federal government. SAMM has gone through the proper channels. We have lodged reports over the RM24 million diamond ring with the MACC on July 13, and we have made police complaints about the use of government jetplane to Perth, but where is the action," Badrul, who also heads SAMM, told Malaysia Chronicle.

Azmin: Mat Indera kuat beribadat

Mat Indera merupakan seorang Muslim yang kuat beribadat, seorang hafiz dan amat cintakan kemerdekaan negara dan bangsanya.
PETALING JAYA: Ahli Parlimen Gombak, Mohamad Azmin Ali menyifatkan Muhammad Indera @ Mat Indera sebagai seorang Muslim yang kuat beribadat dan amat cintakan kemerdekaan negara dan bangsanya.
Beliau sekaligus menyokong tindakan Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu @ Mat Sabu mengangkat martabat Mat Indera sebagai pejuang dan memberi penilaian yang adil kepada mana-mana pejuang kemerdekaan yang lain.
Azmin yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Bukit Antarabangsa menegaskan, sudah tiba masanya masyarakat keluar daripada kelambu penipuan media dan cendiakawan sempit oleh Umno-Barisan Nasional (BN).

Khaled: Subjek Sejarah dikaji semula..uiks nant i umno kata kianat..!!!

KUALA LUMPUR, 9 Sept — Silabus subjek sejarah peringkat sekolah akan dikaji semula selepas didapati beberapa fakta sebelum ini tidak lengkap dan terdapat percanggahan fakta mengenainya hasil kajian ahli falsafah dan Teologi Negara, Tan Sri Prof Syed Muhammad Naquib Al-Attas dalam buku terbarunya ‘Historical Fact and Fiction’.
Menteri Pengajian Tinggi Datuk Seri Mohd Khaled Nordin (gambar) berkata sehubungan dengan itu satu kajian mendalam mengenainya akan diadakan oleh fakulti sejarah.
“Lepas itu macam mana nak sebarkannya, nak jadikan silabus sekolah menengah atau universiti ke kita akan fikirkan, soalnya sekarang kita nak kaji dulu ‘what is the real’ sejarah,” kata beliau dipetik Bernama Online.

Teliti Semula Caj Perkhidmatan 'Call Block' Bukan Naikan Caj Kad Prabayar


SHAH ALAM 9 SEPT :  Gabungan Persatuan Pengguna Malaysia (FOMCA) menggesa semua syarikat telekomunikasi (Telco) di Malaysia untuk mengemaskini caj perkhidmatan yang dikenakan kepada pengguna agar lebih relevan sebelum mengenakan caj perkhidmatan enam peratus bagi pembelian tambah nilai perkhidmatan prabayar dan pek permulaan kad SIM mulai 15 September ini.

Justeru, Setiausaha Agungnya, Muhammad Sha'ani Abdullah menyifatkan cukai perkhidmatan itu tidak wajar ketika syarikat-syarikat komunikasi mengaut keuntungan berbilion ringgit setahun.

Sebaliknya, beliau mahu Telco meneliti semula caj perkhidmatan 'call block' yang dikenakan selama ini kerana ia didakwa membebankan pengguna prabayar.

"Sebelum cukai (enam peratus) ini dikenakan kepada pengguna kad prabayar bagi pembelian tambah nilai perkhidmatan prabayar dan pek permulaan kad SIM, Telco seharusnya menukar kadar caj perkhidmatan yang dikenakan kepada perkhidmatan 'call block' iaitu tempoh caj penggunaan yang dikenakan kepada pengguna walaupun hanya beberapa saat ia digunakan," katanya memberitahu Tv Selangor.

Cukai prabayar 6%: BN terus peras rakyat

KUALA LUMPUR, 9 Sep: Kerajaan terbukti 'hilang akal' untuk menambah pendapatan negara sehingga bertindak memeras rakyat miskin, kata Naib Presiden PAS Datuk Haji Mahfuz Omar.

Sambil mengajak rakyat menolak cukai perkhidmatan sebanyak enam peratus bagi pembelian tambah nilai prabayar dan permulaan prabayar/pek SIM bagi semua syarikat telekomunikasi, beliau berkata, rakyat mesti memahami bahawa langkah itu sebenarnya adalah langkah kerajaan sendiri dan bukannya langkah syarikat-syarikat telekomunikasi.

"Pertamanya, syarikat-syarikat telekomunikasi berebut-berebut menawarkan perkhidmatan yang lebih murah kepada pengguna dan agak ironi jika tiba-tiba mereka mahu mengenakan tambahan bayaran sebanyak enam peratus.

Cukai prabayar 6% untuk dana PRU-13 BN?

PETALING JAYA, 9 Sept: AJK PAS Pusat, Dr Dzulkefly Ahmad menyifatkan kenaikan caj prabayar sebanyak enam peratus bukan sahaja membebankan rakyat malah ia adalah satu sumber kerajaan Barisan Nasional mengumpul dana bagi menghadapi Pilihanraya Umum (PRU) ke-13 yang akan datang.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Kuala Selangor ketika ditemui pada satu sidang media di Pejabat Sekretariat Pakatan Rakyat hari ini juga menjelaskan tindakan itu dilihat sebagai sikap tidak bertanggungjawab kerajaan terhadap rakyat dibawah yang dihimpit dengan masalah ekonomi yang semakin teruk.

Bakun: Najib digesa bela nasib orang asal

PETALING JAYA, 9 Sept: Pakatan Rakyat mahu Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan kerajaan Sarawak memberi pembelaan terhadap nasib pemilik tanah adat (NCR) yang kehilangan tanah mereka akibat ditenggelami air daripada projek empangan hidroelektrik Bakun.

Biarpun Mahkamah Persekutuan mengenepikan rayuan berhubung saman yang dikemukakan oleh pemilik tanah iaitu Bato Bagi dan lima yang lain, namun hak yang perlu diperolehi oleh komuniti yang masih tinggal di sana mesti ditunaikan.

Apa makna dakwat kekal kalau ‘hantu’ ada jari

KUALA LUMPUR, 9 Sept: Walaupun penggunaan dakwat kekal akan dibincangkan oleh Jawatankuasa Terpilih Parlimen ia tidak ada makna jika ‘hantu’ masih ada jari.
“Ini kerana nama mereka ada di dalam daftar pemilih, walaupun mereka bukan penduduk tetap,” kata AJK PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad dalam satu kenyataan.
Katanya, walaupun pendedahan dan bukti dibuat oleh PAS dan Pakatan Rakyat mengenai daftar pemilih namun sikap pekak badak yang ada kepada orang suruhan Umno di SPR masih tidak berubah.
“Mungkin inilah cara  kerja jahat mereka untuk merampas Selangor dengan cara tidak demokratik,” ujarnya.
Menurutnya, pendedahan demi pendedahan seperti Mismah yang bertukar status dalam masa 2 jam kepada warganegara, nama Kg Baru telah menjadi pengundi berdaftar, kes nombor kad pengenalan lama dimiliki oleh dua individu, nama sama cuma nombor kad pengenalan 4 digit belakang berbeza, undi pos yang menjadi undi dipangkah oleh pihak lain dan yang terbaru penduduk sementara disahkan boleh mengundi iatu Numi bin Syukri (880306115096) mengundi di Hulu Besut, Parlimen Besut dan Hasmidah Binti Surahbil (820315126446) mengundi di Dun Semenyeh Parlimen Hulu Langat.

'Bukan surau Al-Musyrikin, TV3 mungkin silap'.....pulak dah..!!

Ketua bahagian Umno Seputeh, Datuk Mustapha Kamal Mohd Yusof berkata kekeliruan berhubung nama surau yang diwakilinya mungkin timbul akibat kesilapan dalam satu laporan berita TV3 berhubung satu dakwaan kegiatan kristianisasi yang berlaku di kawasan itu.

Bercakap kepada Malaysiakini hari ini, Mustapha menjelaskan bahawa beliau merupakan pengerusi surau Al-Imatun dan bukannya surau Al-Musyrikin seperti laporan TV3.

Zainal Kling: Malaya tak pernah terjajah.....mereka datang buat lawatan sambil belajar.. eh ..!!

azlanBerdasarkan fakta sejarah, Tanah Melayu "tidak pernah terjajah", sebaliknya, hanya dinaungi atau dilindungi oleh British, dakwa sejarahwan Profesor Datuk Dr Zainal Kling.

"Fakta sejarah menunjukkan Tanah Melayu tidak pernah terjajah (oleh British). Ini mesti dibaiki dari sekarang oleh semua pihak sama ada pelajar, guru, ahli politik atau pentafsir politik," katanya.

Katanya lagi, sejak Perjanjian Pangkor ditandatangani pada tahun 1874, tidak pernah tercatat dalam perjanjian itu bahawa negeri akan dijajah, sebaliknya hanya dilindungi atau dinaungi.

MTUC simpati nasib pekerja MAS, sokong piket diputuskan 25 Sept


KUALA LUMPUR, 9 Sept — Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC) pada dasarnya menyokong pendirian tiga kesatuan pekerja Malaysia Airlines (MAS) yang mahu berpiket berhubung perjanjian kerjasama MAS-AirAsia dan keputusan akhir ke atas tindakan perhubungan industri itu akan dimuktamadkan akhir bulan ini.

44 DALIL : DARI PERAWI SEJARAH PEJUANG MELAYU UMCONIS..!!

YG TIADA PEMBOHONGAN DI DALAMNYA
KAH KAH KAH

Pakatan to beat Najib in announcing budget

The alternative budget will be announced two days before Najib unveils his budget as Pakatan wants to deflect possible accusations that it copies BN's spending plan.

PETALING JAYA: Opposition pact Pakatan Rakyat will unveil its budget on Oct 5, two days before Prime Minister-cum-Finance Minister Najib Tun Razak announces his budget for the next year.
Barisan Nasional’s budget is expected to be a people-friendly budget following talk of an impending general election.
The early announcement of Pakatan’s alternative budget is part of a political game aimed at deflecting possible accusations that the opposition copies its spending plan from the federal government.
The bloc’s PAS secretariat member Dr Dzulkefly Ahmad said they have two crucial proposals – to set up seven Pakatan-BN mixed committees with respective areas to discuss allocations and effective research aided by government funds to help MPs provide quality inputs.

1M’sia shops death knell for other stores

Unemployment is expected to rise with the opening of more Kedai Rakyat 1Malaysia shops.

PETALING JAYA: Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) shops will spell the end for family-run grocery stores.
A report drafted by economist group Research for Social Advancement (REFSA) said that opening more KR1M shops will drive private stores out of business.
While the intention to help Malaysians hard-hit by stagnant incomes and the rising cost of living is admirable, these 1Malaysia stores and similar moves could lead to a negative cycle, the report entitled Pre-Budget 2012 – The Rakyat’s Guide said.
The report said that the government intended to see KR1M’s goods sold at a 40% cheaper rate than other supermarkets and retail outlets.

7 rombongan iblis di saat sakaratul maut

Iblis akan sentiasa mengganggu manusia, mulai dengan memperdayakan manusia dari terjadinya dengan setitik mani hingga ke akhir hayat mereka, dan yang paling dahsyat ialah sewaktu akhir hayat iaitu ketika sakaratul maut.


Iblis mengganggu manusia sewaktu sakaratul maut disusun menjadi 7 golongan dan rombongan.
Hadith Rasulullah S.A.W. menerangkan:
"Ya Allah aku berlindung kepada Engkau dari tipuan syaitan diwaktu sakaratul maut. "

Bongkar : SPR daftar alamat pengundi tak wujud

KUALA LUMPUR, 9 Sept: Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) terus mencipta keanehan apabila jalan yang tidak wujud turut dijadikan alamat kepada pengundi yang juga tidak wujud di sesuatu kawasan pada sesetengah negeri di seluruh negara.

Salah satu bukti berhubung perkara itu termasuklah Jalan Pintar 11 dekat Taman Universiti yang terletak dalam kawasan Dun Bangi di Selangor yang jelas tidak wujud, tetapi turut didaftarkan sebagai alamat salah seorang pengundi di kawasan itu.

Kerajaan tunduk pada syarikat telekomunikasi- SAMM

KUALA LUMPUR: Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) membantah keras cukai perkhidmatan sebanyak 6 peratus yang dikenakan syarikat telekomunikasi kepada pelanggan prabayar di negara ini, kata pengerusinya, Badrul Hisham Shaharin.
Menurut Badrul,  kenaikan itu membuktikan kerajaan hanya menjaga kepentingan korporat dengan mengalih beban kepada pengguna, meskipun syarikat- syarikat telekomunikasi menunjukkan keuntungan setiap tahun.

Menjejak MAT INDERA - Siri Akhir : Dihina Sehingga Ke AKHIR HAYATNYA

Mat Indera Ditangkap Dan TERUS DIFITNAH

British terus meningkatkan propaganda buruk terhadap Mat Indera. Peristiwa serangan Balai Polis Bukit Kepong digunakan sebaik mungkin oleh penjajah British untuk memburuk-burukkan Mat Indera. British sanggup menaikkan wang ganjaran untuk menangkap Mat Indera kepada $75,000 bagi menggambarkan Mat Indera adalah seorang yang sangat dikehendaki dan merbahaya. Kematian anggota Polis Bukit Kepung yang terdiri daripada bangsa Melayu dimanipulasi sebaik mungkin sehingga berjaya menarik simpati masyarakat Melayu.


Masjid Jamek Kg Parit Warijo, Seri Medan, Batu Pahat.

Baram Dam put on hold for now

The dam will be built at a later date after problems with the Orang Ulu natives are sorted out.

KUCHING: The proposed Baram Dam is to be placed on hold following strong opposition from the Orang Ulu natives of Kayan, Kenyah and Penan communities – about 20,000 of whom face displacement as a result of the project.
Instead the proposed Baleh Dam, in the neighborhood of Murum and Bakun dams in the Kapit division is to be built first.
Construction of the Baleh Dam will start after the completion of the Murum Dam by the end of 2013, said Awang Tengah Ali Hassan, Second Minister of Planning and Resource Management.
He said that the government decision to build the Baleh HEP dam first instead of the Baram Hydro Electricity Power (HEP) dam was because the Baleh dam project would affect a limited number of people upstream of the dam.