Ahad, 24 April 2011

Utusan targets Kit Siang in screed over Chinese vote

Utusan demanded Lim (centre) be held accountable for any outbreak of racial violence here. — file pic
KUALA LUMPUR, April 24 — Utusan Malaysia continued its tirade calling DAP a racist party, hinting today of “stories” that could mar strongman Lim Kit Siang’s image as a clean politician. Writing under the pseudonym Awang Selamat today, the paper’s editors declared DAP the country’s most racist party and was being run at the whims and fancies of Kit Siang and his son, Penang Chief Minister Lim Guan Eng.

Rezeki PRK : Burger Boy - Rezeki Anwar Bertanding

Datuk Seri Anwar Ibrahim diistiharkan sebagai pemenang dalam pilihan raya kecil di Parlimen Permatang pauh pada 26hb Ogos 2008. Beliau menewaskan Datuk Arif Shah Omar Shah dengan majoriti 15,671 undi.

Anwar diberikan laluan oleh isterinya yang merupakan penyandang kerusi P44 tersebut bagi membolehkannya berperanan lebih besar dalam pesada politik tanah air. Kemenangannya disambut meriah oleh seluruh penyokong PKR di seluruh negara.

Ada banyak pilihan raya kecil berlansung di negara kita sejak PRU-12 tahun 2008 lalu. Sehingga sekarang setiap PRK merupakan suatu pesta besar-besaran yang cukup meriah.


Zaman negara dikuasai oleh satu parti sudah berlalu. Kini kita ada 2 gergasi besar yang sering bersaing di mana saja ada kekosongan kerusi.

Video : Ketepikan Soal Politik Demi Kepentingan Rakyat

PKR says won’t cede Sarawak seats to DAP yet

Nurul Izzah said the swing towards PKR was greater than DAP’s. — file pic
KUCHING, April 24 — PKR today declared it will not bow to outside pressure to surrender more seats to DAP in Sarawak for the next general election, saying it will discuss the matter with the Pakatan Rakyat leadership before making any decision. At a press conference in Kuching today, PKR leaders pointed out that its vote swing in non-Chinese majority areas had been greater than DAP’s during the just-concluded state polls although the latter party had fared better at winning.

Video: Tornado Hits St. Louis Airport

Taufan Melanda Lapangan Terbang Lambert-St Louis


Lapangan Terbang Lambert-St Louis, Amerika Serikat ditutup setelah tornado melanda terminal utamanya.

Taufan tersebut telah merosakkan sebahagian besar bumbung terminal, meremukkan jendela dan menyebarkan sampah sarap.

Beberapa orang cedera ringan dalam kejadian ini.

Pengelola lapangan terbang Lambert-St Louis menyatakan semua penerbangan dibatalkan sambil menunggu siasatan keselamatan dan pembersihan.

Badai, yang merupakan salah satu dari serentetan taupan yang melintasi bahagian tengah dan timur Missouri, juga merosakkan beberapa rumah di kawasan, merobohkan pokok dan menumbangkan jaringan kabel elektrik.

Yang kebulor jer masuk UMNO


Heboh... AC Mizal masuk UMNO. La, what's the big deal?? Dia masuk UMNO ke, masuk lombong ke, dia punya pasal ler.

Just becoz Bob Lokman masuk PAS, depa nak heboh pulak AC Mizal masuk UMNO. Ha... ha... ha... mampuih pi dia la nak masuk apa pun!!

Semua parti politik Singapura dibenar berkempen di media arus perdana

Demokrasi yang diamalkan di Singapura sangat berbeza dengan Malaysia. Parti PAP yang selama ini memerintah negara itu yang dikatakan parti komunis, kononnya didakwa sebagai parti yang tidak demokratik boleh memberikan saingan yang sama rata kepada semua parti-parti politik yang berkempen, sewaktu pilihanraya Umum Singapura.

Terima Kasih Polis Kerana Tidak Lagi Menyorot

Terima kasih Polis Diraja Malaysia (PDRM) kerana tidak lagi menyorok di balik pokok atau semak untuk menyaman pemandu yang melakukan kesalahan lalu lintas termasuk mememcut lebih daripada had, memotong line berkembar atau sebagainya.

Perkara ini diumumkan oleh Timbalan Ketua Polis Negara yang baru Khalid Abu Bakar. Bagaimana pun katanya polis tetap akan menyaman kesalahan jalan raya secara berdepan. Dalam pada itu polis juga tetap menggunakan beberapa alat termasuk kamera untuk mengesan pesalah trafik.

Penjelasan Khalid itu dibuat ketika Ketua Polis Negara, Ismail Omar sedang dirawat di hospital.

Tiga pemimpin dipecat Samy terkejut MIC kembalikan jawatan

Mugilan dipecat 11 bulan lalu selepas mencabar Samy Vellu agar melepas jawatan. — gambar fail
KUALA LUMPUR, 24 April — Tiga pemimpin MIC pusat, yang telah dipecat Datuk Seri S. Samy Vellu tahun lalu, terkejut dengan keputusan parti itu menerima semula mereka dan mengembalikan jawatan terakhir masing-masing. “Ya, saya terkejut,” kata V. Mugilan yang merupakan timbalan ketua Pemuda MIC pusat ketika dipecat 11 bulan lalu oleh Samy Vellu ekoran tindakannya mencabar beliau agar melepaskan jawatannya dengan segera, menjelang penghujung 2010.

Chinese ungrateful? Why bother with elections?

'It is as if the Chinese are not supposed to vote for other political parties. So what democracy is Umno talking about?'
The Chinese are not ungrateful

Anonymous_4056: To those who accuse the Chinese of being ungrateful, please bear in mind: do the Chinese owe their lives to BN and only BN, that we have to prove we are grateful and patriotic to them? Then why not turn Malaysia into a single-party nation?

Who's the extremist? That's you, Dr M

'During his reign as PM of Malaysia, he was propagating and building up all the bad 'chi' by injecting poisonous venom into the mind of the Malays.'

Dr M: Chinese voters not always anti-BN

Sjmc: It is very wrong to racialise Chinese Sarawakians for voting DAP. DAP contest in Chinese-majority seats not only gain the support of Chinese voters but voters of all races.

PRN Sarawak : Semangat Juang Pakatan Rakyat Luar Biasa



KUCHING 24 APRIL : Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat, Datuk Sri Anwar Ibrahim mengucapkan tahniah atas semangat luar biasa Pakatan Rakyat di Pilihan Raya Negeri Sarawak Ke 10, 16 April lalu.
Menurut Anwar, walaupun gagal menafikan dua pertiga majoriti Kerajaan Barisan Nasional namun prestasi dan semangat yang ditunjukkan Pakatan Rakyat bukan sahaja mampu memberi tentangan kepada parti itu malah telah meniup semangat kebangkitan rakyat di negeri 'Bumi Kenyalang' ini. 

Dr M to MSM: Stop self-censorship, start criticising

Many in the mainstream media were unwilling to criticise the government as they felt that they should support it all the way.
KUALA LUMPUR: Mainstream media in the country should allow themselves to be critical of the government now and then, said former prime minister Tun Dr Mahathir Mohamad.
He said that many were unwilling to criticise the government as they felt that they should support it all the way.
Mahathir said the mainstream media also practised self-censorship, and this had given the wrong impression that they were being censored by the government.
“So, the government sometimes gets lopsided views about what the public is thinking. They (media) think that they should self-censor.

Semangat untuk Ubah Sarawak kian tinggi

KUCHING: Kesedaran rakyat Sarawak semua lapisan etnik untuk melakukan perubahan politik di negeri itu semakin tinggi dan teguh pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13, kata Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
“Kita lihat semangat begitu tinggi di kalangan pekerja parti dan kesedaran rakyat baik Cina, Iban, Melayu dan Bidayuh, nampak semangat begitu tinggi.
“Jadi, kita memiliki tekad yang satu – membina kekuatan kita untuk masa depan, untuk mempertahan pronsip yang kita bawa dan muafakat untuk maju menghadapi PRU 13 yang dijangka diadakan tidak lama lagi,” katanya.
Beliau berkata demikian pada sidang media selepas mengadakan pertemuan dengan pimpinan KEADILAN Pusat dan pimpinan parti itu di Sarawak, hari ini.

Khalid : Ketepikan Soal Politik Demi Kepentingan Rakyat


 SHAH ALAM 24 APRIL :  Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menggesa Kerajaan Persekutuan mengenepikan kepentingan politik dalam isu memberikan kelulusan segera terhadap hasrat kerajaan Selangor untuk membina sekolah berasrama penuh demi kepentingan rakyat.
Menurut Khalid, perbincangan dengan pihak Kementerian Pelajaran akan tetap diteruskan selepas beberapa siri perbincangan dengan pihak kementerian tidak mendatangkan hasil positif.
“Sama ada kerajaan negeri atau kerajaan persekutuan, usaha meningkatkan pendidikan dan  kemahiran mesti diberi keutamaan tidak perlu fikir sama ada ia dibuat oleh negeri  atau persekutuan yang penting keperluan rakyat menjadi keutamaan  kerana kita mahu setiap rakyat  negeri dan negara  mesti dapat pendidikan yang terbaik. Jadi saya rasa  tidak ada halangan dari segi  visi boleh jadi birokrasi  saja yang melambatkannya.”

Umno complicit in sowing racial discord


'If it has been Sin Chew Daily or Tamil Nesan, those editors would have been carted off to Kamunting without delay to 'protect' their own safety.'

PM, show you're in charge, go after Utusan

Cannon: This shows Najib Razak is a weak prime minister who is not in command of his own party. He advocates 1Malaysia while his Umno warlords, with their huge vested interests to protect, are resisting change and pull in the opposite direction to maintain the status quo.

Rahim says won’t wash hands of sex video role


Rahim said “Datuk T” did not produce the sex video, and only “discovered” it. — file pic
KUALA LUMPUR, April 24 — Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik today said he will not seek to avoid prosecution for his part in the screening of a sex video implicating Datuk Seri Anwar Ibrahim. Rahim was part of a trio collectively known as “Datuk T”, which claimed responsibility for the March 21 screening of the sex video at Carcosa Seri Negara here.

Pakatan to meet on May 1 over 'DAP-Snap merger'

NONEThe proposed merger between the DAP and the Sarawak National Party is still at the primary discussion stage, DAP advisor Lim Kit Siang said today.

He said the merger would be in the interest of the present opposition pact and was no threat to any party in the grouping.

"The Sarawak DAP leadership is still exploring the idea of merger. It (the discussion) will be discontinued if the SNAP leadership is against it (the merger)," he told a press conference in Sibu after the DAP post mortem of the April 16 state election.

According to Lim (right), the DAP had won 12 seats in the election not because of the Chinese support alone,

He said the party would have had difficulty winning constituencies such as Batu Kawah, Meradong, Kidurong, Kota Sentosa,Repok, Piasau and Dudong without the support of bumiputras.

DAP state chairman Wong Ho Leng said the DAP, PKR and PAS would meet on May 1 in Kuching to discuss the proposed merger.

- Bernama

Sodomy II: Judgment day beckons

Judgment day is fast approaching for Anwar Ibrahim as the Kuala Lumpur High Court will from tomorrow, hear submissions at the end of the prosecution's case with regards to the ongoing Sodomy II trial, where the opposition leader's former aide Mohd Saiful Bukhari Azlan is the complainant and star witness.

Certainly the case had seen a lot of drama in and outside court when the prosecution took 57 days to try and prove its case against the Permatang Pauh MP.

Perkasa warns MCA to toe the line in 1Melayu row

Perkasa has given vocal support to Utusan Malaysia’s “1Melayu” idea. — file pic
KUALA LUMPUR, April 24 —The Perak chapter of Malay-rights group Perkasa today slammed MCA leaders for urging a boycott of Utusan Malaysia, claiming the party’s call was a ploy to regain dwindling Chinese support. The head of the chapter, Ahmad Zaini, accused the Chinese party of sacrificing the co-operation among Barisan Nasional parties as it sought to remain relevant to a community that has now abandoned them in favour of the opposition.

Mahathir dan KPN adalah dalang utama kesemua kes pembikinan & pengedaran video lucah?

Sekiranya diambilkira daripada pendedahan di bawah yang mana ianya bermula sejak 1999, maka sudah hampir pasti lelaki keturunan Mamak yang berasal dari india itulah yang menjadi dalang utamanya. Siapa lelaki itu kalau bukan menusia yang hampir pupus.... Mahathir s/o Mohammed Kutty. Mamak Kerala ini tidak mungkin dapat menjalankan aktiviti sundal tersebut sekiranya dia tidak mendapat sokongan dan bantuan daripada... siapa lagi jika tidak Ketua Polis Negara yang berkaitan.... contoh terbaik... jantan sundal yang diberi nama Rahim Nor.. !!!

Membalas kenyataan meracau si tua nyanyok

Haramkan parti politik dan pertubuhan yang berdasarkan kaum 

Saya merujuk kepada kenyataan meracau baru-baru ini oleh Tun Dr Mahathir terhadap DAP, dimana beliau tergamak untuk menuduh DAP melaksanakan politik rasisma. Ini adalah suatu kenyataan yang mengejutkan apabila datang daripada bekas pemimpin gabungan politik pemerintah yang terdiri daripada parti-parti politik yang eksklusif kepada satu kaum. Di kebanyakan negara bertamaddun sekitar dunia, UMNO-MCA-MIC akan didakwa mahkamah kerana mempunyai kriteria keahlian yang mendiskriminasi atas dasar kaum. Bahawa parti-parti politik satu kaum ini membentuk kerajaan pusat di Malaysia adalah sesuatu yang amat memalukan negara kita. Ia merupakan titik hitam yang amat besar dalam sejarah negara kita setelah Merdeka. 

Eskay menipu atau Polis berbohong atau kedua-duanya Pendusta?


Tiga Datuk Temberang

Kerajaan Rakyat - KUALA LUMPUR: Terdapat banyak percanggahan antara kenyataan yang dikeluarkan pihak Polis Diraja Malaysia dan kenyataan yang dibuat salah seorang Trio Datuk T, Datuk Eskay Shazryl Abdullah berhubung video seks palsu membabitkan Ketua Pembangkang.

AC Mizal ni kaki kelentong.. sesuailah masuk umno!

Komen Aidid Mu'addib di Say No To MLM di facebook, 22 Okt 2010 - Point of view: Kalau anda sungguh2 nak kaya dengan kaedah MLM-skim piramid, anda perlulah jadi seseorang yg bercita2 tinggi, cekal dan sgt menghargai kemewahan.
Macam perlukan oxygen gitu... dan tak kesah ambik O2 org lain. Lepas tu mesti senang kena ayat oleh upline, dan pandai pulak tipu diri sendiri, kasi ada "feelgood factor" dalam hati tu.... supaya, lepas tu boleh senang ayat kpd prospek tanpa ada rasa guilty. Takde rasa mengencing org. Bak kata org unstobebal... "I'm bebal, I'm impossible. My skin is thick, like a pig... u dig?" Sekian, mekasih!.

DAYAK BANGUN MELAWAN

DAYAK BERONTAK


nota:
taib mahmud adalah nasionalis sarawak
memang dia rasuah
memang dia salah guna kuasa

tetapi

taib mahmud adalah benteng
yangh menahan gerombolan
masuk ke sarawak!

gerombolan berniat
untuk masuk ke sarawak
jika ini berlaku
lagi hancur sarawak

'Gerila OKU Facebook' ditutup mata dan dibogel


“Mereka tuduh saya hendak bom Suruhanjaya Pilihan raya, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah, polis, sistem maklumat mereka... Saya rasa ini agak lucu dan mereka yang mengenali saya juga akan berpendapat yang sama.

“Saya cacat. Macam mana nak buat bom?” soalnya di rumah yang dikongsinya bersama ibunya yang uzur


Bekas tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) Ahmad Abdul Kadir komited dengan perjuangannya bersama KEADILAN, meskipun berhadapan dengan cabaran getir, termasuk deraan mental sepanjang tempoh penahanannya di bawah akta zalim tersebut.
“Saya akan tetap menyertai aktiviti parti. Ini hanyalah sebahagian dari liku-liku perjuangan untuk menguji ketahanan,” katanya kepada Suara Keadilan ketika ditemui di rumahnya di Kampung Kerinchi 22 April lalu.
Menceritakan pengalamannya, Kadir yang merupakan Orang Kelainan Upaya (OKU) menjelaskan pada awal penahanan, beliau dibawa berpindah dari satu sel tahanan ke tempat yang lain tanpa diketahui lokasinya.

Sebelum Matahari Naik Di Sebelah Barat

TERNYATA keputusan pilihan raya Sarawak tidak memberi indikasi yang baik buat UBN khasnya dan untuk orang Melayu amnya. Kejayaan Taib Mahmud mengekalkan kedudukannya sebagai Ketua Meteri terlama di negara ini tidaklah mengembirakan UBN khususnya Najib Razak. Kejayaan itu juga bukan memberi indikasi baik kepada politik Sarawak. Kalau perasaan, tidak banyak ulasan Najib mengenai keputusan pilihan raya tersebut. Najib hanya membuat ulasan biasa saja tanpa alu-aluan yang berlebihan seperti biasanya.

Beliau juga tidak turun meraikan kejayaan Taib itu. Mungkin selepas ini? Gambaran itu menjelaskan bahawa kejayaan Taib itu tidak menyenangkan Najib. Apa lagi bila mana masyarkat Cina Sarawak menolak SUPP dan memilih DAP menjadikan Najib tidak seronok dengan perkembangan itu dan ini membuatkan beliau terpaksa mencipta keadaan baru bagi membubar Parlimen.

Gilerr demer dibuat si Guan Eng!!

Kredit gambar: sini

cmlimguaneng profile
cmlimguaneng @Khairykj call me No Shame,no class bcos I exposed his lies! Touche. RT@Khairykj:BN Pusat bagi warga emas $300 SEBULAN kebajikan Xdabik dada

cmlimguaneng profile
cmlimguaneng All senior citzns never got RM300 mthly from BN dat's @Khairykj lie RT@ruffleseed:G Eng gave RM100 2 115k p'gite.Since when BN give RM300/m?

Khairykj profile
Khairykj @cmlimguaneng You have problems understanding Malay it seems. Kebajikan = welfare which is means-tested. You blowing own trumpet = no class.

Drama Bangkok Raja Petra-PDRM berterusan

KUALA LUMPUR, 24 April — “Drama Bangkok” melibatkan Raja Petra Kamarudin dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) berterusan sehingga lewat petang ini dengan kedua-dua pihak bertukar-tukar SMS menanti sama satu lain berhubung usaha pihak berkuasa itu untuk mendapatkan kenyataan blogger kontroversial tersebut.
PDRM menghantar anggotanya ke Bangkok untuk bertemu dengan Raja Petra semalam, tetapi usaha itu tidak menjadi kenyataan selepas beliau tidak mahu kenyataannya diambil di Kedutaan Malaysia.
Raja Petra (gambar) hanya bersetuju jika keterangan diambil di hotel beliau tinggal.
Peguam dan isteri Raja Petra khuatir ia sebagai satu helah untuk menahan beliau dan dibawa balik ke Malaysia.

RCI exposed MACC's poor investigation techniques

What did Mustafa say that so irked Azmin?

What has sex video to do with bomb-making?

Peguam syaki polis mahu tahan Raja Petra, dibawa ke Malaysia


KUALA LUMPUR, 24 April — Peguam dan isteri Raja Petra Kamarudin mengesyaki langkah polis Malaysia mahu menemu bual blogger kontroversial itu di premis kedutaan negara di Bangkok kemungkinan bertujuan membawa dia balik ke Malaysia dan menahan semula di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).
Kakitangan Kedutaan Malaysia dan polis Malaysia telah mendampingi Raja Petra di Florida Hotel, Bangkok untuk mendapatkan keterangan beliau malam tadi.
Bagaimanapun urusan itu tidak menjadi sehingga awal hari ini.
Peguam Raja Petra, Haris Ibrahim (gambar) berkata beliau, seorang lagi peguamnya Amarjit Sindhu dan isteri blogger itu Marina Abdullah tidak begitu “senang” untuk melihat dia pergi ke Kedutaan Malaysia untuk diambil keterangan.

Tiada Paksaan Untuk Hafarizam Menghadap JKHK DUN Selangor



SHAH ALAM 24 APRIL : Kerajaan Negeri Selangor tidak akan memaksa Datuk Mohd Hafarizam Harun, peguam yang mewakili Adun Pelabuhan Klang Badrul Hisham Abdullah untuk menghadap Jawatankuasa Hak dan Kebebasan (JKHK) Dewan Negeri Selangor (DNS)  pada 29 April ini. 
Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata sebagai pengamal undang-undang, Mohd Hafarizam bebas untuk bercakap apa sahaja dan tahu menilai mana yang betul dalam sebarang tindakannya. 
"Saya tidak mahu komen lanjut kerana seperti yang kita tahu Mohd Hafarizam ialah peguam UMNO dan beliau boleh cakap apa dia suka.

Yes, PM Najib. Let's stick to facts in the Altantuya-murder and subs deal

Yes, PM Najib. Let's stick to facts in the Altantuya-murder and subs dealThese are the INDISPUTABLE facts as we know them. So let's stick to them, i.e. the FACTS.
1. Sometime after 2000 when Najib Tun Razak (now Prime Minister) was re-appointed Defence Minister, the Malaysian Government/Ministry of Defence awarded a contract for the purchase of 2 Scorpene Class Submarines to French DCNS naval shipbuilders, through Armaris in partnership with Navantia of Spain, both state owned companies.
2. The cost of the contract which has now been fulfilled, is estimated at RM6.7 billion (exchange rate 1 Euro=RM5) as follows:
* Submarines-Euro 969,000,000 =RM4,845,000,000
* Missiles etc-Euro 257,000,000 =RM1,270.000,000
* Co-ordination & Support Service Fees Euro114,000,000 =RM 570,000,000

Remove ‘bumi’ obstacle, Najib told

The government must relax the system, with regard to bumiputera requirement, if it is serious in spurring the economic growth for Indians, says a business leader.
KUALA LUMPUR: An Indian business leader has urged the government to relax certain age-old requirements pertaining to the bumiputera in the economic sphere.
Malaysian Indian Business Association (Miba) president P Sivakumar said the government must do this if it was serious in wanting to spur the Indian community’s economic growth.
“Mere lip service and grand promises are not enough. Miba feels that things must be loosened a little at the Economic Planning Unit, especially its stranglehold over such regulations,” he added.
Sivakumar was responding to Prime Minister Najib Tun Razak’s statement yesterday that Indians were unaware of the potential benefits of the government’s Economic Transformation Programme (ETP).
The Miba president said there were only a handful of Indians with “Class A to E” licences but the requirement remained that these companies must have a 51% bumiputera composition.

Drama in Bangkok

It seems Utusan Malaysia carried a news report on my TV3 interview and a police report had been made by someone relating to this Utusan Malaysia report. So it was not about my June 2008 SD. It was also not about my TV3 interview. It was about the Utusan Malaysia news report.

Raja Petra Kamarudin
Just before the start of the Malaysian Civil Liberties Movement (MCLM) talk in Thailand at 6.00pm yesterday, a police officer attached to the Malaysian embassy in Thailand approached me and requested that I follow him to the embassy for my statement to be recorded. He informed me that a police officer from Kuala Lumpur, ACP Aziz, is in town waiting to see me.

Mustafa minta Azmin jangan percaya media perdana

Setiausaha agung PAS, Datuk Mustafa Ali berkata timbalan presiden PKR, Azmin Ali tidak seharusnya melenting dan dengan mudah mempercayai apa yang dilaporkan dalam media arus perdana berhubung ulasannya mengenai kes video seks.

Mustafa berkata, Azmin tidak seharusnya mempercayai apa yang disiarkan oleh media 'milik Umno' semalam yang menyebut PAS akan menyemak semula hubungannya dengan PKR ekoran skandal video seks yang dikaitkan dengan ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Media arus perdana, kata Mustafa, hanya mahu memecah-belahkan gabungan Pakatan Rakyat.

PERKASA: Gesaan boikot Utusan tindakan terdesak

Pertubuhan Pribumi Perkasa (PERKASA) Perak menyifatkan gesaan beberapa pemimpin MCA supaya memboikot akhbar Utusan Malaysia sebagai suara daripada golongan yang terdesak mencari sokongan.

Yang Dipertuanya, Ahmad Zaini berkata kumpulan yang hebat menghentam akhbar tersebut adalah kalangan pemimpin yang tidak lagi diterima di kalangan orang Cina sendiri.

"Mereka kini cuba mencari pelbagai cara termasuk memainkan isu sensitif tanpa mempedulikan semangat setiakawan dalam BN bagi tujuan menarik semula sokongan di kalangan orang Cina... tidak perlu layan desakan tersebut, sedangkan mereka sendiri sudah tidak laku lagi di mata kaum mereka sendiri," katanya kepada Bernama di Lumut.

“AC Mizal nak masuk liang lahad pun orang tak peduli…”

KUALA LUMPUR: Pengacara dan pelakon ‘terkenal’, AC Mizal menggamatkan dunia maya, apabila beritanya menyertai Umno tersebar petang ini.
Berita yang turut dimuat naik dalam portal Malaysikini itu turut menerima reaksi pembaca, majoritinya berpandangan negatif.
Lebih kelakar dan mencuit hati, AC dilapor membuat kenyataan turut ditawar menyertai sebuah parti pembangkang serta dijanjikan jawatan tinggi.
Bagaimanapun, katanya, beliau menolak tawaran itu kerana tidak bersetuju dengan ‘dasar’ yang diperjuangkan parti berkenaan.
Akibatnya, kenyataan AC itu menerima kecaman di ruangan komen berita itu oleh pembaca-pembaca Malaysiakini.
Seorang pembaca bernama Mohd Hishamuddin Hasan berkata, “Orang bisnes mana boleh menunjuk-nunjuk sangat condong ke arah parti mana. Projek gelang sakti dia tu jangan lupa orang PR pun ramai yang melabur kat gelang dia tu. Ayuh orang PR.. boikot je diri korang dari menyokong bisnes mamat ni..dah pilih Umno tu jangan nak kutuk pihak lain pulak. Diam-diam sudah,” katanya.

PM: K'jaan tak takut hadapi pandangan blogger..tapi kena DDOS la...!!!

Kerajaan tidak pernah takut dengan kehadiran penulis blog, malah sebaliknya ingin menjadi sebahagian daripada mereka serta mengetahui pandangan mereka, termasuk yang bersifat membina, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Saya percaya hubungan ini akan menjadi hubungan penting yang berlandaskan sikap saling menghormati. Mungkin kita tidak boleh mempunyai pendapat yang serupa sepanjang masa, tapi kita tidak boleh bermusuhan.

"Apa yang penting bagi kita ialah mengetengahkan pandangan anda (penulis blog), termasuklah pandangan yang bersifat membina dan dengan cara ini kita dapat sama-sama membina sebuah negara Malaysia dan masa depan yang lebih baik untuk kita," kata Najib dalam ucaptama beliau pada Persidangan Penulis-penulis Blog Rantau Malaysia-Asean Pertama di ibunegara hari ini.

Video : Hata Selar KDN Gagal Ambil Tindakan Terhadap Zain, Utusan.

RPK: Saya tak beri kenyataan pada polis....apa plan B Bik Mama kali ni..!!!

NONEPenulis blog Raja Petra Kamaruddin tidak memberi kenyataannya kepada polis Malaysia di Bangkok semalam, selepas peguamnya mempertikaikan mengapa ia mahu dibuat di kedutaan Malaysia.

Bernama melaporkan Raja Petra sebagai berkata polis Malaysia
mahu menemubualnya di kedutaan Malaysia, tetapi atas nasihat peguamnya, ia telah dipersetujui supaya rakaman kenyataan RPK dibuat "di tempat berkecuali", seperti di hotel penginapannya.

"Saya bersedia bekerjasama dan memberi kenyataan kerana mereka mahu tahu sama ada saya membuat dakwaan terhadap Rosmah," katanyanya di majlis dialog MCLM di Bangkok semalamn.

Pihak polis mahu menemubual Raja Petra ekoran akuan bersumpahnya yang didakwa mengaitkan isteri perdana menteri Datin Seri Rosmah Mansor dengan kes pembunuhan Altantuya Shaariibuu empat tahun lepas.

Bagaimanapun, bercanggah dengan laporan Bernama yang mendakwa kenyataannya telah dirakamkan, Raja Petra berkata, dia akhirnya menunggu pegawai berkenaan kembali selepas permintaan mereka untuk membawanya ke kedutaan, ditolak oleh peguamnya - Haris Ibrahim dan Amarjit Sidhu.

Sementara itu, dalam ceramahnya sebelum itu, Raja Petra mengulangi pendiriannya bahawa beliau telah disalah dakwa kerana beliau tidak membuat dakwaan itu terhadap Rosmah dan dua orang lagi, tetapi terhadap sumbernya, seorang kolonel tentera yang memberi maklumat itu kepadanya.

Raja Petra: Drama Bangkok, sejarah 2008 berulang

Raja Petra Kamarudin.
KUALA LUMPUR, 24 April — Raja Petra Kamarudin yang menyifatkan perkembangan terbaru mengenai dirinya semalam sebagai “drama Bangkok” menjelaskan, pihak polis mahu mengambil kenyataan daripadanya berkaitan laporan Utusan Malaysia susulan temu bual siaran TV3 dua minggu lalu. Malah kata beliau drama Bangkok juga menunjukkan nasib yang menimpa dirinya berulang dikenakan tuduhan fitnah jenayah selepas ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri.
Sehubungan itu, tegas editor kontroversial Malaysia Today ini, polis mendampingi beliau di ibu negara Thailand semalam untuk mendapatkan kenyataan beliau bukan berkaitan temu bual TV3 ataupun akuan bersumpah (SD) yang dibuatnya tiga tahun lalu.

P'raya umum: MCLM senarai 30 calon

Gerakan Masyarakat Sivil Malaysia (MCLM) yang dipimpin pengendali blog Malaysia Today, Raja Petra Kamaruddin, merancang untuk meletakkan 30 calon untuk bertanding dalam pilihan raya umum di Malaysia.

Presiden MCLM Haris Ibrahim berkata calon-calon itu akan bertanding kerusi parlimen sebagai calon Bebas kerana MCLM bukan sebuah parti politik.

"Kita telah melantik agensi pengurusan risiko (penyiasat persendirian) untuk meneliti latar belakang termasuk biodata, harta dan status kewangan dan juga memantau bakal calon," katanya dalam dialog MCLM dengan rakyat Malaysia yang menetap di Bangkok malam tadi.

Beliau berkata MCLM yang ditubuhkan pada 2004 belum mendapat kelulusan Pendaftar Pertubuhan tetapi mereka telah dibenarkan bergiat secara sah di London, Oktober tahun lepas.

Kit Siang : Cadangan Penggabungan DAP-SNAP Masih Dibincangkan


SIBU 24 APRIL : Cadangan penggabungan antara DAP dan Parti Kebangsaan Sarawak (SNAP) masih di peringkat awal perbincangan, kata penasihat DAP, Lim Kit Siang. 
Beliau berkata, ia tidak sepatutnya dilihat sebagai satu ancaman kepada perpaduan pakatan pembangkang tetapi bagi menggalakkan pertumbuhan, sokongan dan kekuatan bukan sahaja di negeri ini tetapi juga di seluruh negara.
"Cadangan itu adalah demi kepentingan pakatan pembangkang dan bukan satu penentangan terhadapnya.
"Kepimpinan DAP Sarawak masih meneliti idea ini lebih lanjut. Ia tidak akan diteruskan jika pimpinan SNAP menentangnya," katanya di sini, hari ini selepas bedah siasat parti mengenai pilihan raya negeri. 

Ibrahim Ali and the Dawn of a New Era

Ibrahim Ali and the Dawn of a New EraFinally, a leader has emerged from the ashes of the last election. It is the Chosen One. All Hail the Chosen One. His name is uttered with bated breath and is on everyone’s lips. As the supreme leader of PERKASA, a coalition of over 100 Malay NGOs, he has the undivided support of some of the Malays. He also comes across as a Saviour of the country. He will right the wrongs, throw out the corrupt, unite the country and implement equal rights for all citizens. The Chosen One is here to stay.
Lately, he is hogging the political limelight, and the front page news everywhere. Chided by PAS for his connections to the Chinese, the Chosen One is unperturbed by all the false accusations levelled against him. Born with a destiny, and nobly bred, an aristocrat that has fought against all odds, to champion equal Rights for the Malays, His Love and Sacrifice for the Malays is an embarrassment to UMNO which has tried for half a century but failed miserably.

PC Dato Seri Anwar Ibrahim Bersama Pemimpin PKR Swak 24/4/11 Part 2

Pakatan pastikan tuntutan gaji minima dipenuhi selaras Buku Jingga

KEADILAN dan Pakatan Rakyat akan mengadakan program sempena Hari Pekerja 1 Mei ini dengan tema ‘Raikan hari pekerja, amati Buku Jingga’, kata Pengarah Biro Pekerja KEADILAN, Abdullah Sani Abdul Hamid.
Abdullah Sani berkata, antara tujuan program itu bagi memastikan tuntutan gaji minima benar-benar dilaksanakan kerajaan sebagaimana yang dituntut kesatuan sekerja sejak dahulu hingga kini.
“Pekerja sehingga kini terus tertanya-tanya, apakah status tuntutan gaji minimum. Jawapan kerajaan setiap kali diajukan mengenainya hanya menyatakan ‘kita akan kaji dan bentang pada mesyuarat kabinet’.

Mengapa polis cekap susah dakwa trio Umno?

KUANTAN, 24 April: Siasatan siap, dihantar ke pejabat Peguam Negara, kena tendang, sudah lengkapkan siasatan dan hantar semula, pejabat Peguam Negara tendang lagi dan kini tetiba polis meminta lebih banyak masa untuk melengkapkan siasatan berhubung video lucah yang didakwa melibatkan mirip seorang pemimpin pembangkang.

“Polis Malaysia yang terkenal dengan kecekapannya, apa yang payah sangat untuk dakwa pemilik video dan orang yang menayang klip video lucah kepada orang awam? Kan ini terang-bederang sudah bercanggah dengan akta yang ada?” sindir Naib Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dalam satu kenyataannya ke Harakahdaily hari ini.

DAP-SNAP merger plan triggers concern of a Pakatan rift

DAP-SNAP merger plan triggers concern of a Pakatan riftAmid concerns that Pakatan Rakyat might be infiltrated by rival elements from Prime Minister Najib Razak's BN coalition, Opposition Leader Anwar Ibrahim held a "pow-wow" with top leaders of his PKR party in Sarawak.
At the closed-door meeting, they are expected to chart plans for the national elections expected to take place soon. They may also discuss alternative solutions in the event of multi-parties contesting the same seats should an internal row brewing amongst coalition members get out of hand.
"The meeting will include top leaders from the PKR national leadership. They need to strengthen the state machinery fast in case the GE really comes early. Another hot topic will course be the SNAP-DAP merger," a PKR insider told Malaysia Chronicle.

PC Dato Seri Anwar Ibrahim Bersama Pemimpin PKR Swak 24/4/11 Part 1

Mufti Kelantan : Pandangan Harussani, Majlis Fatwa Tidak Bercanggah



KOTA BHARU 24 APRIL : Tiada percanggahan fatwa antara Muzakarah Jawatankuasa Majlis Fatwa Kebangsaan yang membolehkan tarian poco-poco dengan Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria yang mengharamkan tarian itu, kata Mufti Kelantan, Datuk Mohamad Shukri Mohamad.
Beliau berkata, umat Islam harus melihat kedua-dua keputusan itu dari skop yang lebih luas dan menyeluruh sebelum memberi pandangan masing-masing.