Isnin, 28 Mac 2011

Media Umno Berpura Dungu Berhubung Facebook dan Twitter




Manusia merancang namun Tuhan menentukan –  ungkapan ini yang dikitar berulang kali,  sekali lagi menyerlah dan menunjukkan hikmahnya dalam fitnah video lucah yang cuba dikaitkan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Perancangan  begitu licik yang disusun untuk oleh Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik dan Shazryl Eskay termasuk mendapatkan pelakon yang mirip wajah Anwar (tetapi bukan perutnya) terbongkar  apabila berdepan dengan aturan hidup Anwar yang telah ditentukan oleh Allah s.w.t.

Kepemimpinan Umno yang merestui fitnah yang didalangi oleh Rahim dan Eskay  tidak mengambilkira kebarangkalian Anwar menggunakan Twitter pada masa sama perbuatan sumbang itu dirakam di sebuah hotel di Kuala Lumpur.

Tidak mustahil fitnah dikembalikan kepada tuannya

SHAH ALAM, 28 Mac: Naib Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man mengingatkan umat Islam jangan mengejutkan fitnah yang sedang tidur kerana bahayanya akan menimpa semua orang.

Menurutnya, Allah SWT menyatakan kejahatan fitnah bukan hanya terkena orang zalim sebaliknya akan terkena sesiapa sahaja.

Katanya, fitnah apabila melanda dalam masyarakat  adalah seperti malam gelap gelita dan sesiapapun sudah tidak dapat membezakan siapa yang ada di hadapannya.

Tuan Ibrahim berkata demikian ketika menyampaikan Kuliah Maghrib dalam majlis Solat Hajat dan Pidato Khas anjuran Pakatan Rakyat yang sedang diadakan di Stadium Malawati, dekat sini.
(Gambar: Ribuan turut menunaikan solat hajat yang diimamkan Presiden PAS)
Tuan Ibrahim berkata sifat fitnah, ia hanya laku ketika awal sahaja selepas itu, ia akan ditolak oleh masyarakat dan rakyat.

Beliau mengaitkan fitnah isu video seks yang ditolak selepas sahaja saiz perut pelakon kelihatan berbeza.

Revolusi Rakyat : Protes anti-kerajaan di Yemen, 110 terkorban

Yemeni anti-government protesters chant slogans against President Ali Abdullah Saleh during a demonstration calling for an end to his 32-year rule in the capital Sanaa on March 28, 2011 a day after the embattled leader warned of Somalia-like 'chaos' in Yemen if he steps down without an agreed successor.
Yemeni anti-government protesters chant slogans against President Ali Abdullah Saleh during a demonstration calling for an end to his 32-year rule in the capital Sanaa on March 28, 2011 a day after the embattled leader warned of Somalia-like ‘chaos’ in Yemen if he steps down without an agreed successor.
An anti-government protestor, center, displays his shoes with markings in arabic read, " Leave", during a demonstration demanding the resignation of Yemeni President Ali Abdullah Saleh, in Sanaa,Yemen, Monday, March 28, 2011. Yemen's president, clinging to power despite weeks of protests, scrapped an offer to step down by year's end on Sunday, as Islamic militants taking advantage of the deteriorating security took control of another southern town.
An anti-government protestor, center, displays his shoes with markings in arabic read, ” Leave”, during a demonstration demanding the resignation of Yemeni President Ali Abdullah Saleh, in Sanaa,Yemen, Monday, March 28, 2011. Yemen’s president, clinging to power despite weeks of protests, scrapped an offer to step down by year’s end on Sunday, as Islamic militants taking advantage of the deteriorating security took control of another southern town.

Mengapa Anwar masih hidup??


Anwar seperti yang semua sedia maklum, kerana telah dinyatakan berulang kali ialah musuh nombor 1 UMporNO, terutama sekali kepala taiknya serta barisan ketulan najis yang berada dalam bahagian hujung rektum.

Pelbagai pihak telah dijadikan peluru untuk menembak Anwar bin Ibrahim, namun.... manusia ini masih tetap berdiri teguh. Buat lagu tu tak kena.... Buat lagu ni tak kena juga. Fuuhh... mati akai mereka. Anwar tak mati-mati juga, malah.... semakin kuat dan semakin mengancan kedudukan mereka.

Biar Ada Akal Sikit Beb...!!!!


Subaru Impreza WRX 2.0, sebenar termasuk kos penghantaran ke Malaysia adalah RM 60,291 sahaja.

Namun, setelah dicampurkan dengan Duti Import, Duti Eksais dan Cukai Jualan iaitu RM78,378.30 + RM 60,291 dan harga kereta Subaru Impreza WRX 2.0 untuk masuk ke Malaysia adalah kira-kira RM138,669.30.

Tak termasuk harga keuntungan yang diambil oleh pengedar utama dan harga keuntungan salesman. Jumlah ini belum lagi dicampur dengan insuran dan cukai jalan untuk membolehkan kereta ini berada di atas jalanraya di Malaysia. Maknanya dah jadi 150 - 160k... belum masuk interest kat bank lagi.. dah jadi 250k beb..

BMW 3 series baru RM90k, masuk Malaysia jadi RM250k keatas.., 160k cukai jer.., itu tak termasuk lu orang loan kat bank contoh muka 20k, loan 230k... ambik aaarrr 7 tahun dah jadi dekat RM400k. Bayangkan dari RM90k harga keta tadi dah jadi dekat RM400k...? Apa barang beb....!!!!

Jadi kepada rakyat malaysia sekalian..., biar ada akal sikit... bila pembangkang nak turunkan cukai import dan harga rumah so takda sebabnya kepada sesiapa yang berakal nak tolak beb...!!!

‘North Borneo Sultan’ who burnt Sabah flag freed

SANDAKAN: Self-proclaimed sixth Sultan of North Borneo, Abdul Rajak Aliudin regained his freedom after Tawau High Court granted him a RM50, 000 bail with RM5,000 deposit pending his appeal hearing in June.
The High Court on Friday also ordered the Abdul Rajak to keep a low profile while on bail, or he will face another charge for contempt of court.
The court however refused to release Abdul Rajak’s brothers, Abdul Pasaran Aliuddin and Jul Asri Aliuddin together with nephew Amiru Pelair and six others. They remain in Tawau prison.
Abdul Rajak is believed to have returned to his home in Lahad Datu with his family who attended the appeal hearing and could not be contacted.
His wife, Ashria Saka however confirmed his release pending the appeal hearing in June 8.
“We will try our best to bail out our families’ members and friends still serving jail term in Tawau prison,” said Ashria.

WAJARKAH GELARAN DATUK DIGUGUR?



Politik Umno, hari demi hari bertambah kotor. Ini terbukti dengan kes terbaru dimana tiga individu dari parti Umno, seorang darinya bekas Ketua Menteri,  telah terlibat dengan kes penayangan video lucah dikhalayak ramai khasnya kepada editor-editor akhbar dan wakil-wakil media.pada Isnin 21 Mac lalu!!  Nampaknya mereka telah melampaui undang-undang. Pasti ada orang besar dibelakang mereka !!  kalau tidak, takkan mereka begitu berani. Dan untuk kita meneka siapa DALANG nya tidaklah begitu sukar!!

ZAMAN BODEK TELAH HABIS

KALAU NAK BODEK


nota:
kalau nak bodek
bodek betul betul
sila hadiahkan bra
ini kepada yang berkenaan
jika mahu dapat projek

tak perlu guna urusan ksu

tapi awas bra ini kena tupang
kah kah ka


KONVENSYEN BIMBANG 6 KSU DIGANTI BUKAN MELAYU - mkini

Konvensyen tranformasi ekonomi bumiputera anjuran Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) hari ini menyuarakan kebimbangan terhadap pelantikan bukan bumiputera sebagai ketua setiausaha (KSU) di enam kementerian.

Politik paria amalan BN

Ini kisah di bumi Kenyalang Negeri Sarawak yang akan mengundi pada 16 April nanti.

Menurut pensyarah dari Universiti Malaysia Sarawak Jeneri Amir, dalam beberapa kes lalu, jalan-jalan menunju ke rumah panjang di mana penduduknya menyokong pembangkang telah tidak diturap manakala mentol dikeluarkan dari tiang lampu.

“Ada yang takut dihukum. Mereka tahu harga yang perlu dibayar... rumah panjang akan jadi susah. Bagi tuai rumah, elaun bulanan RM800 juga mungkin hilang,” katanya sambil menambah masyarakat berkenaan amat bergantung kepada bantuan kerajaan.

BLOGGER CMK MENENTANG NAJIB DI PEKAN?

Oleh: WFAUZDIN NS
SANTAI seketika. Baru-baru ni aku ada berjumpa dengan CMK (Blogger Cucu Mat Kilau) sewaktu kami dengan beberapa orang rakan dari bersembang di sebuah restoren berdepan dengan Pejabat PKR Pahang di Kuantan. CMK ni Blogger ternama yang selalu menulis di PahangDaily dan beliau dulunya ahli PKR dan telah pun keluar dari PKR.

Sewaktu PRK di Dun Kerdau baru-baru ni hangat diperkatakan bahawa CMK akan menyerahkan borang menyertai PAS. Tetapi berita tersebut tenggelam sehingga hangat pula diperkatakan bahawa beliau akan berpaling tadah untuk menyertai Umno. Bahkan, foto beliau berada di hadapan rumah pemimpin Umno sewaktu kempen hangat sedang berjalan tersebar di dalam beberapa blog. Aku sudah bersiap sedia untuk `berperang' dengan Blogger senior ini jika benar beliau menyertai Umno.

DR ASRI PULA YANG DISERANG OLEH JUAK JAHIL UMNO.

  http://mstar.com.my/archives/2009/10/4/mstar_hiburan/DrAsri02.jpgWritten by MB Warrior

Juak UMNO memahami politik tanpa sempadan.

Politik tanpa sempadan ini makna nya dalam mencapai sesuatu matlamat , maka
sebarang cara akan di 'halal' kan.

Ini pemain politik fahaman Machiavelli.

Fitnah merupakan cara yang paling popular digunakan oleh juak UMNO ini.

Fitnah ini bukan lagi dilihat sebagai satu dosa besar , tetapi di fahami sebagai salah satu cabang dalam berpolitik.

VIDEO : NEGARA INI BUKAN ROSMAH PUNYA. NEGARA INI MILIK RAKYAT !!!

Video seks: Hisham lantik Cecil Abraham saman Anwar

KUALA LUMPUR, 28 Mac – Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein melantik peguam Tan Sri Cecil Abraham untuk mengambil tindakan undang-undang ke atas Datuk Seri Anwar Ibrahim berhubung isu yang berkaitan dengan rakaman video seks, yang didedahkan “Datuk T” minggu lalu.
The Malaysian Insider difahamkan Hishammuddin (gambar) yang juga naib presiden Umno melantik khidmat peguam dari firma Zul Rafique & Partners itu hari ini – enam hari selepas memberi amaran kepada Anwar.
“Datuk Seri Hisham telah lantik Tan Sri Cecil Abraham untuk mewakili beliau hari ini, untuk failkan kes ke atas Datuk Seri Anwar... bermakna seperti kata Datuk Seri Hishammuddin minggu lepas, beliau mahu mengambil tindakan undang-undang,” kata sumber petang ini.

Building a force to whip BN at the 13th GE

Daim Zainuddin says that the mood of the people has changed since the last GE, as they are now able to see through the pre-election promises of the Pakatan Rakyat parties in the run-up to the last election as sloganeering and rhetoric and little else.
Pakatan, Daim says, has failed to become a relevant opposition force.
For these reasons, Daim says that BN will do better in the next GE.
Difficult as it may be, the Pakatan Rakyat leaders must accept that many Malaysians, many of whom would like to see BN finally deposed in the next GE, share the views espoused by Daim.
Many have begun to feel that left to Pakatan Rakyat alone, BN will come back stronger in the next GE.
Are we then powerless to remove BN from Putrajaya come the 13th GE?

Ex-cop says Rahim likely to escape blame for sex video


Zain predicts Gani will give Rahim another free pass. — file pic
KUALA LUMPUR, March 28 — A former senior police investigating officer said today that he did not expect Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik to be prosecuted over the sex video scandal because of the ultimate involvement of Tan Sri Abdul Gani Patail as Attorney-General. Former Kuala Lumpur CID chief Datuk Mat Zain Ibrahim also accused Abdul Gani of hijacking an investigation against Datuk Seri Anwar Ibrahim in 1999 in order to conceal his role in “indemnifying” the former Malacca chief minister from being prosecuted for corruption.
The investigation, he explained, had been wrested from him and given instead to former Inspector-General of Police Tan Sri Musa Hassan, who was then an investigating officer.

NGO Kristian 'keras', PEMBELA ugut tarik diri

Sebuah gabungan pertubuhan Islam hari ini mengugut untuk menarik diri daripada sebuah jawatankuasa persefahaman agama sekiranya NGO Kristian terus berkeras dalam isu melibatkan naskhah Injil dalam berbahasa Melayu.

Satu kenyataan gabungan pertubuhan itu menyebut, NGO Kristian berkenaan perlu menggunakan "saluran perbincangan" melalui Jawatankuasa Kerja Mempromosi Persefahaman Keharmonian Antara Penganut Agama (JKMPKAPA) bagi mengutarakan isu berkenaan.
"Kami menegaskan, jikalau mereka berterusan hendak mengambil pendekatan konfrontasi dan (tindakan) keras, kami mungkin mengambil keputusan untuk menarik diri daripada jawatankuasa tersebut," kenyataan itu dipetik.

JPJ Tak Dapat Kesan Kereta WQU 1925 Yang Bawa Chegubard Ke Hotel Shangri-La


Kereta misteri yang membawa Badrul Hisham Shaharin (chegubard) dari Institut Jantung Negara (IJN) ke Hotel Shangri-La bagi menyaksikan video seks di satu bilik pada 21 Mac is “benar-benar pelik dan tidak dapat dikesani”.

Semakan chegubard menunjukkan kereta berkenaan mungkin digunakan oleh "seseorang yang melakukan kerja-kerja risikan pihak polis”.

Semakannya juga mendapati, kereta Volvo Sedan yang berwarna emas tidak dapat dikesan oleh Jabatan Pengangkutan Jalan.

“Nombor pendaftarannya ialah WQU 1925 tidak wujud di dalam pengkalan data JPJ,” kata beliau apabil dihubungi hari ini.

Tok Mun lebih JANTAN dari Ezam Senatak.....



Tok mun tak miliki banglo
Tok mun tak usung kotak
Tok mun tak fitnah sana sini
Tok mun tak hebat di pentas ceramah
Tok mmun tak cerita pasal liwat
Tapi Tok mum lebih jantan dari Ezam ...
Tok mun tampal posternya sendiri
Tok mun cuma ada basikal tua
Wakakakak !!!!
Dah la pengecut .. bangang pulak tu .. wakakak !!!
-----------------------------------
KUALA LUMPUR, 28 Mac — Bekas ketua Angkatan Muda Keadilan Senator Ezam Mohd Nor berkata keputusannya tidak mahu bertanding pilihan raya umum ke-13, yang disebut-sebut diadakan tahun ini, adalah muktamad kerana sudah “serik” untuk aktif berpolitik.[ lagi ]

Pakatan: Daim Tak Layak Cakap Pasal Rasuah


KUALA LUMPUR 28 MAC: Kenyataan Tun Daim Zainuddin bahawa negara dalam landasan yang betul dalam mengatasi masalah rasuah hanya satu percubaan menyelamatkan diri bekas Menteri Kewangan itu dari dakwaan-dakwaan rasuah yang membelenggui beliau sepanjang masa beliau menganggotai Kabinet.
Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata Daim pernah dikaitkan dengan penyelewengan dalam penswastaan lebuhraya Plus dan syarikat penerbangan negara, Malaysian Airlines (MAS) jelas meremehkan isu rasuah di negara ini, khususnya di Sarawak di bawah pemerintahan Ketua Menteri Tan Sri Abdul Taib Mahmud.
"Saya melihat kenyataan Tun Daim itu sebagai satu percubaan untuk menyelamatkan penekanan isu rasuah besar di Sarawak kerana Tun Daimlah orang paling terlibat dan berkepentingan sejak penswastaan tol PLUS, dan juga MAS, memperkayakan bini dan keluarga hingga berbillion ringgit. Maka sebab itu dia gunakan kesempatan untuk mempertahankan rasuah yang berlaku dan mmebicarakan soal negara yang bebas rasuah," tegas beliau.

Keputusan pemilihan 3 cabang KEADILAN

KUALA LUMPUR: Proses pemilihan semula tiga cabang KEADILAN iaitu Kapar, Subang dan Kuala Langat yang berlangsung semalam berjalan lancar tanpa sebarang masalah.
Sebelum ini, semua cabang berkenaan berdepan masalah, antara lain berpunca dari anasir luar yang menyusup dalam parti.
KEADILAN adalah satu-satunya parti di Malaysia, mungkin di dunia yang mengamal konsep satu ahli satu undi bagi memilih pimpinan baik di peringkat pusat mahupun cabang.
Berikut ialah pemenang persaingan jawatan utama di ketiga-tiga cabang itu.

Kelantan : PAS kekal haramkan jualan tiket loteri

Pengharaman penjualan tiket judi loteri seperti 'big sweep' di Kelantan akan diteruskan selepas tindakan itu didakwa tidak bertentangan dengan undang-undang Persekutuan.

NONEPengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Pelancongan dan Kebudayaan Negeri, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, penasihat undang-undang negeri, Datuk Azlan Abdul Halim bersetuju dengan tindakan kerajaan Kelantan itu.

Katanya, keputusan dibuat selepas melihat semula pengharaman tersebut dari aspek perundangan sebaik diarahkan oleh Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat baru-baru ini.

Takiyuddin berkata, perkara tersebut juga telah dibincangkan pada mesyuarat exco hari ini dan mendapati ia selaras dengan Seksyen 9 Akta Kerajaan Tempatan.

Daim should be last to speak about graft, says Pakatan


KUALA LUMPUR, March 28 — Pakatan Rakyat (PR) scoffed at Tun Daim Zainuddin’s call for a graft-free government today, pointing to allegations of cronyism when he was twice finance minister under former Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad.
“He should be the last person to speak about corruption,” said DAP parliamentary leader Lim Kit Siang (picture).
“Daim’s statement is just an attempt to salvage the situation in Sarawak where corruption is rife,” Opposition Leader Datuk Seri Anwar Ibrahim said, referring to the upcoming state polls on April 16.
The former deputy prime minister also said that Daim was a key player in the privatisation of tolled highway concessionaire PLUS and also national carrier Malaysia Airlines (MAS), where he was accused of appointing his own proxies to benefit from these deals.

Isu video seks: Trio Datuk T boleh dilindungi undang-undang, kata Nazri

KUALA LUMPUR, 28 Mac – Trio ‘‘Datuk T’’ yang mendedahkan rakaman video aksi seks didakwa melibatkan mirip seorang pemimpin pembangkang akan dilindungi di bawah Akta Perlindungan Saksi dan Akta Pemberi Maklumat sekiranya pihak berkuasa mendapati ada kes.
Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz (gambar) hari ini berkata akta tersebut boleh digunakan bagi melindungi keselamatan trio itu yang bertanggungjawab mendedahkan video berkenaan.
“Bagaimanapun, kedua-dua akta itu tidak perlu digunakan ketika ini memandangkan belum ada sebarang pendakwaan dibuat ke atas mana-mana pihak sehingga kini dengan perkara itu juga masih dalam siasatan polis,” katanya kepada pemberita di lobi Parlimen di sini, ketika diminta mengulas mengenai perlindungan undang-undang yang boleh diberi kepada trio berkenaan.

Memoir Mahathir: Ketebalan ada, ketinggian kurang

Selain dibongkarkan media bahawa wujudnya kesilapan dari segi fakta sejarah, memoir Mahathir Mohamad turut mengandungi kesalahan tatabahasa.  Namun demikian, kesalahan ini sekadar disebabkan kurang jitunya ingatan, kononnya, dan kesilapan dalam proses penyuntingan.  Nampaknya pembaca akan dikecewakan, seandainya ingin memperolehi hikmah daripada mulut ahli politik veteran yang memerintah Malaysia untuk sekian lama.
Kesilapan terbesar dalam memoir Mahathir adalah pemahaman dan pentafsirannya terhadap Malaysia yang masih tersinggah di zaman lalu.  Tiada apa-apa yang baru dalam 800 muka surat memoir itu, selain mengulangi pandangannya selama ini, dan membela diri dalam dendam yang timbul - sama ada yang berlaku dahulu atau yang terkini.
Apa yang mencungkil kesangsian ramai adalah, kepada siapa memoir ini ditulis?  Sememangnya ia agak "politik" apabila memilih syarikat penerbitan bernama MPH.  Jelas, hanya kumpulan syarikat penerbit ini mampu membawa memoir ini kepada pembaca aliran bahasa Inggeris yang lebih ramai, melihat kepada syarikat penerbit yang sedia ada di Malaysia.

Video : Tsunami ravaging Kesennuma port

Rakaman Tsunami Ke-2 Melanda Jepun Hari Ini

Berita gempa bumi hari ini sekali lagi menggemparkan Jepun, kesan kemusnahan yang mengerikan dari gempa bumi dan tsunami pada 11 Mac lalu telah meragut ribuan nyawa ditakuti berulang.

Klip video ini dirakam dari atas bangunan di Kesennuma, kira-kira 300 mil sebelah utara-timur Tokyo, rakaman menunjukkan gelombang air mengalir melanda tebing pantai di sepanjang Kesennuma Bay ketika penggera tsunami berbunyi.

Ombak air yang laju itu dengan cepat menyapu segalanya - termasuk kereta, kapal dan bangunan.

TERKINI: Ketika penggera amaran masih berbunyi di atas kota, arus air terus menghambat di sekitar Kesennuma Bay dan memasuki jalan raya.

Pertahan jawatan Naib Presiden PAS, jika dicalonkan

Saya tidak berminat kerusi timbalan, saya beri laluan kepada orang lain - Tuan Ibrahim.

PETALING JAYA: Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man akan mempertahankan jawatan Naib Presiden PAS dalam Muktamar Tahunan parti itu yang turut mengadakan pemilihan pada bulan Jun depan jika beliau dicalonkan.
Ketika dihubungi hari ini, Pesuruhjaya PAS Pahang itu berkata, “saya akan bertanding jawatan Naib Presiden PAS kalau ada pencalonan.”
Di tanya mengenai jawatan Timbalan Presiden beliau berkata, “saya tidak berminat merebut kerusi timbalan……saya beri laluan kepada orang lain.”
Keputusan Tuan Ibrahim itu sekaligus mengenepikan desas desus bahawa beliau berminat untuk bertanding jawatan timbalan presiden.
Jawatan nombor dua dalam parti itu kini dipegang oleh Ahli Parlimen Bachok, Nasharuddin Mat Isa yang mengalahkan dua pencabar, Datuk Husam Musa dan Mohamad Sabu pada pemilihan 2009.

Novandri blogger Umno mungkin ada pengalaman buat 'kerja' tergesa-gesa

http://2.bp.blogspot.com/-iAtVZjAZ2EE/TYb30UaMcjI/AAAAAAAABsE/pjKk-itwUn8/s400/cctv.pngNovandri blogger Umno sekali lagi menimbulkan kekeliruan bahawa Anwar hilang 2 jam . Novandri mungkin mengabaikan pengakuan Ketua PKR Dungun Abd Rahman Yusuf bahawa Anwar ada di rumah pada malam 21 Februari.

Dalam kepala Novandri si pencacai Umno ini mungkin Anwar bergegas dari rumahnya ke hotel terdekat secara menyelinap tanpa diketahui orang lain.

Namun dalam masa 2 jam apa yang boleh Anwar lakukan. Mungkin Novandri ada pengalaman keluar dari rumahnya masuk hotel buat 'kerja' lepas tu balik ke rumah. Hebatla Novandri boleh buat tergesa-gesa begitu, ikuti ulasan GB pula dibawah :

Mahukah Anda Percaya Kata-Kata Blogger Yang Minum Arak??

Nantikan kemunculan sekeping gambar blogger pro-UMNO yang sedang meneguk arak ketika masuk waktu Maghrib. Gambar tersebut berada dalam keadaan selamat dan akan disiarkan secara serentak oleh beberapa blog Pakatan Rakyat !! Tarikh dan waktu publish gambar tersebut akan diuar-uarkan kelak.
 
Beberapa blogger UMNO juga telah panas bontot dengan khabar angin mengenai gambar peminum arak ini. Khabar-khabar angin ini berterbangan di ruangan twitterjaya, jadi sila daftar dan follow.
 
Ada di antara mereka yang tanpa segan sila mengatakan bahawa mereka bukanlah pemimpin parti jadi apa yang perlu dirisaukan sekiranya gambar mereka minum arak tersiar. Sudah hilangkah nilai islam di dalam sanubari mereka?

Anti politik kotor, lucah: SMM anjur perhimpunan besar-besaran

KUALA LUMPUR: Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) akan melancarkan kempen ‘Rakyat Selamatkan Malaysia yang akan berlangsung selama dua minggu bermula 28 Mac hingga 8 April ini bagi membantah amalan politik lucah dan kotor yang semakin membimbangkan.
Menurut pengerusinya, Ahmad Syukri Ab Razab, SMM meletakkan sasaran untuk mengadakan perhimpunan besar-besaran dengan tema “Himpunan Rakyat untuk Politik Bersih Dan Adil pada kemuncak kempen tersebut.
“Kempen ini antara lain bertujuan untuk memberi pendedahan kepada rakyat mengenai situasi semasa dan langkah yang perlu dimainkan oleh semua pihak untuk merawati keparahan kondisi politik Malaysia,” ujar beliau dalam satu kenyataan hari ini.
Kenyataan itu sekaligus menyambut saranan bekas Mufti Perlis, Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin yang mengajak semua pihak menganjurkan perhimpunan besar bagi menyatakan kebencian rakyat terhadap politik lucah dan kotor.
Dalam kenyataannya, Ahmad Syukri mengulas isu rakaman video seks oleh individu yang menggelar diri mereka sebagai ‘Datuk T’, menyifatkan perbuatan itu sudah melampaui norma politik yang seharusnya diamalkan secara bersih dan adil.

Blogger upahan Umno sorok fakta waktu twitter Anwar – Rafizi

KUALA LUMPUR: Utusan Malaysia, media perdana serta penulis blog pro-Umno sengaja menyembunyikan beberapa fakta berkenaan rekod masa Twitter Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Demikian dinyatakan Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli. Menurutnya, penipuan pertama adalah apabila mereka menyatakan Anwar hilang di antara jam 9.20 malam sehingga jam 11.40 malam seperti yang tertera pada catatan masa di laman Twitter Anwar.
Menurut Rafizi, satu faktor yang tidak diambil kira mereka yang melemparkan tuduhan itu adalah faktor Daylight Savings Time (DST).
Negara yang menggunakan DST akan menambah satu jam kepada masa standard mereka sementara negara yang tidak mengguna pakai DST akan awal sejam masa standard mereka berbanding negara yang menggunakan DST.

Politik Malaysia kotor – The Jakarta Post

Kebusukan politik Malaysia yang didalangi Umno BN tersebar ke negara jiran
JAKARTA: The Jakarta Post menyifatkan politik di Malaysia, kotor kerana melibatkan seks, media dan video konspirasi yang berterusan.
Kolum editorial akhbar terkenal Indonesia itu memuatkan pandangannya dengan menyentuh siri fitnah terbaru terhadap Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang didakwa terlibat dengan rakaman video lucah palsu baru-baru ini.
“Minggu lalu media tempatan melaporkan politik kotor terbaru Malaysia (kononnya) melibatkan Anwar Ibrahim dalam video lucah bersama pelacur di hotel.
“Timbul pertanyaan bagaimana ia boleh berlaku sedangkan Anwar berdepan kes sodomi di mahkamah,” kata  editorial itu yang turut menyebut kerajaan mengawal media untuk diperalat bagi merosakkan imej Anwar, sekalipun terpaksa melanggar etika kewartawanan.

Teresa Desak LDP Keluar Dari BN



 SHAH ALAM 28 MAC : Parti Liberal Demokratik (LDP) disaran keluar dari komponen Barisan Nasional (BN) kerana disisihkan dalam membuat keputusan menukar Timbalan Ketua Menteri Sabah oleh Pengerusi Umno negeri itu baru-baru ini.
Pengerusi DAP Selangor, Teresa Kok tindakan UMNO Sabah membelakangkan LDP dalam membuat sesuatu keputusan adalah satu penghinaan.
Tindakan itu hanya menggambarkan UMNO seolah- olah bersekongkol dengan Parti Bersatu Sabah (PBS) mahu memonopoli dua jawatan tertinggi dinegeri itu.
"Ini menunjukkan bagaimana ketidakseimbangan hubungan antara BN Sabah di mana mengandungi enam parti komponen, dan bukan dua," jelas beliau dalam kenyataan media hari ini.
Minggu lalu, Ketua Menteri Sabah, Musa Aman mengumumkan Menteri Pembangunan Sumber dan Kemajuan Teknologi Maklumat Sabah, Datuk Dr Yee Moh Chai, dilantik sebagai Timbalan Ketua Menteri yang baru.

Video Lucah:Surat Terbuka Kepada Ketua Polis Negara

Mat Zain bin Ibrahim,
SAC II G/5776(Retired),
Email:matzainibrahim@gmail.com
Kepada,
YDH Tan Sri Haji Ismail bin Haji Omar,IGP,
Ketua Polis Negara,
Polis Di-Raja Malaysia,
Bukit Aman,
50560 Kuala Lumpur.
Email:iho@rmp.gov.com
28hb.March 2010
YDH Tan Sri,
PENYIASATAN KES VIDEO LUCAH DAN KESUDAHANNYA :-
MAKLUMAT HUBUNGAN LAMPAU DIANTARA TIGA TAN SRI IAITU, GHANI PATAIL , MUSA HASSAN DAN RAHIM THAMBI CHIK.
Semoga Tan Sri tenang dan tabah menangani cabaran mendatang.
2. Saya percaya Tan Sri sedar video lucah mana yang saya maksudkan.Saya yakin sepenuhnya bahawa PDRM mampu menjalankan tanggung jawabnya menjalankan siasatan tersebut secara professional dan berkecuali dan tidak terpengaruh dengan tekanan mana-mana pihak sekalipun, lebih-lebih lagi dibawah pimpinan Tan Sri ketika ini.

Teng : 'Saya Sekadar Patuh Perintah Mahkamah, Benarkan Badrul Bersidang'




SHAH ALAM 28 MAC : Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor, Datuk Teng Chang Khim membenarkan Ahli DUN Pelabuhan Klang, Badrul Hisham Abdullah untuk menghadiri Sidang DUN Selangor bermula hari ini sementara menunggu permohonan mengenepikan keputusan mahkamah bersabit status beliau sebagai wakil rakyat.
Teng berkata, tiada alasan untuk beliau ingkar dengan perintah mahkamah yang diserahkan oleh peguam Badrul kepadanya Rabu lalu, namun tetap dengan pendirian untuk membuat rayuan.
"Pada minggu lepas apabila saya memberi taklimat kepada pihak akhbar, masa itu saya belum lagi menerima perintah mahkamah daripada peguam beliau. Selepas taklimat saya disiarkan di akhbar, perintah tersebut telah disampaikan.

Jangan sampai rakyat doa wakil rakyat mati

KUALA LUMPUR, 28 Mac: Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang menasihatkan kerajaan BN agar tidak hanya menjalankan projek pembangunan bila ada pilihan raya.

Katanya, keadaan itu telah menimbulkan satu kefahaman di kalangan rakyat bahawa untuk mendapat kemudahan asas perlu berlaku pilihan raya di tempat mereka.

"Kita merasakan dukacita bila ada rakyat menunggu-nunggu wakil rakyat mati untuk mudah mendapat kemudahan asas," katanya.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Marang berkata demikian ketika membahaskan Rang Undang-undang Perbekalan Tambahan (2010) 2011 (Bacaan kali kedua) di Dewan Rakyat hari ini.

Beliau sebelum itu membangkitkan isu kemudahan infrastruktur di beberapa kawasan khususnya pedalaman termasuk Sabah dan Sarawak yang masih belum diselesaikan kerajaan biarpun sudah lebih 50 tahun memerintah.

Apatah lagi katanya, Sarawak mempunyai hasil negeri yang banyak namun rakyatnya masih dibelengu kemiskinan dan kawasan-kawasannya masih tidak mempunyai kemudahan asas yang lengkap.

Dedah video seks tindakan jijik, kata majlis rundingan bukan-Islam


KUALA LUMPUR, 28 Mac – Majlis Perundingan Malaysia Agama Buddha, Kristian, Hindu, Sikh dan Tao menggesa kerajaan mengambil tindakan tegas ke atas mereka yang bertanggungjawab terhadap pendedahan rakaman video seks minggu lalu, yang didakwa melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Anwar telah pun menafikan dakwaan itu.
Presidennya Rev. Dr Thomas Philips berkata, perkembangan itu meletakkan negara pada peta kerana sebab-sebab yang berbeza.
Malah kata beliau, ia juga satu perkembangan menjijikkan dan tidak dapat percaya yang Malaysia dihiburkan dengan naratif grafik berhubung video seks 21 minit, didedahkan oleh tiga pihak yang menggunakan nama “Datuk T”.
“Matlamat mereka mengaibkan Ketua Pembangkang Parlimen yang dipilih menyinggung sensitiviti mereka yang (mementingkan) kesopanan, tidak kira kaum atau agama mereka anuti,” kata beliau.

Malang Bila Malaysia Melahirkan Seorang Profesor SeBODOH Ini

SHAH ALAM - Sudah sampai masa bagi Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berundur daripada kancah politik negara.

Itulah pendapat pensyarah Program Sains Politik, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Dr Nidzammudin Sulaiman berikutan pendedahan video seks yang didakwa membabitkan pemimpin nombor satu Pakatan Rakyat (PR) itu.

Dr Nidzammudin berkata, meskipun Anwar belum dipastikan terlibat dalam skandal itu, sedikit sebanyak ia akan turut memberi kesan bagi imej dan reputasinya berdasarkan rekod sedia ada termasuk perbicaraan kes liwat yang sedang berlangsung di mahkamah.

"Orang akan jadi muak. Ini tidak kira sama ada beliau bersalah ataupun tidak kerana bagi seorang pemimpin politik, apa yang lebih utama adalah kepentingan rakyat, bukan permainan politik yang berulang-ulang.

Selepas ini...keluarga Anwar pula jadi sasaran fitnah dan adu-domba...

Oleh Tok Pepijat
Menjelang PRU ke 13 ini, serangan UMNO/APCO terhadap Anwar Ibrahim dinaikkan ke tahap tertinggi. Kita melihat betapa bersungguhnya UMNO untuk "memampuskan" karier politik Anwar. Dosa Anwar hanyalah kerana beliau hendak menjadi PM. Itu sahaja. Itupun jika dipanjangkan umur. Sejarah politik Malaysia, inilah pertama kali UMNO mensasarkan secara khusus musuh utamanya iaitu Anwar.


Sejak Anwar dipecat tahun 1998 hinggalah kini, UMNO siang malam "bermesyuarat" untuk jahanamkan karier politik Anwar. Begitu benci sekali UMNO terhadap keliat Anwar.

Hard Truth dan ‘Kebenaran Keras’

Oleh: Shirzad Lifeboat
Kebenaran, lebih lazim dari tidak, adalah sesuatu yang cukup pahit untuk ditelan. Adakalanya, apabila kebenaran akhirnya menyerlah maka timbullah penyesalan. Di lain masa pula, malah jauh lebih kerap dari penyesalan – sama ada yang dilahirkan mahupun disimpan sahaja di dalam hati – kebatilan begitu beriya-iya dipertahankan bagi menyembunyikan rasa aib bukan kepalang.


Buku terbaru mengenai Menteri Mentor dan mantan Perdana Menteri Singapura berjudul Hard Truth: To Keep Singapore Going (Straits Times Press, 458 halaman) mendedahkan segala kepahitan yang perlu diharungi oleh rakyat dan pemimpin republik tersebut sekiranya mereka mahu mengekalkan status negara maju dan taraf hidup yang sedang dinikmati kini.
Sementara buku ini agak menarik kerana ia sebuah karya Lee Kuan Yew (dalam bentuk pemikiran beliau) tetapi ia sebenarnya ditulis oleh satu pasukan penulis terdiri daripada Pengarang dan Timbalan Pengarang akhbar harian The Straits Times serta beberapa orang lagi pengarang termasuk dari Singapore Press Holdings.

Bayaran saman ekor boleh dipulang?

Oleh Haji Abdul Subky Latif
Alangkah sengsaranya orang yang dikenakan saman ekor untuk menjelaskan beban yang dikenakan kepada pada hari akhir ia perlu dijelaskan bagi mendapatkan kemudahan separuh denda.
Setiap satu saman dikenakan denda RM300. bagi menunjukkan kerajaan bermurah hati maka diberi tawaran membayar separuh denda saja sehingga minit terakhir bulan Februari 2011.


Saman yang perlu diselesaikan itu bukan sekadar memandu lebih dari had laju yang ditetapkan tetapi melibatkan berbagai kesalahan lalulintas termasuk saman tidak menjelaskan pakir kereta di majlis bandaran tertentu. Ada yang tertonggak lebih seuluh tahun lalu.

Penipuan Berterusan UMNO Mengenai Rekod Masa Twitter - Rafizi



Saya merujuk kepada laporan berterusan oleh Utusan Malaysia, media perdana dan blogger-blogger UMNO yang mempertikaikan kononnya masa pesanan-pesanan yang dibuat di laman Twitter pada 21 Februari 2011 adalah masa yang tepat. Mereka mendakwa Dato’ Seri Anwar Ibrahim hanya mula menghantar pesanan pada jam 11:40 malam, seperti yang dipetik di laman Twitter.
Oleh itu, mereka mempersendakan kenyataan saya pada 26 Mac lalu yang menerangkan bagaimana Dato’ Seri Anwar Ibrahim telah membuat 9 pesanan melalui akaun Twitter yang turut dipamerkan di laman Facebook bermula jam 10:38 malam, 21 Februari 2011. Pesanan-pesanan ini secara jelas menunjukkan adalah mustahil Dato’ Seri Anwar Ibrahim adalah pelaku di dalam video seperti yang difitnah oleh Tan Sri Rahim Thamby Chik dan Dato’ Shazryl Eskay Abdullah.

Terima sahaja cabaran untuk berdebat terbuka itu

Oleh Aspan ALias
PKR ulangi cabaran untuk mengadakan debat di antara Najib dan Anwar dan cabaran ulangan ini dinyatakan dengan terbuka oleh salah seorang Naib Presidennya iaitu Nurul Izzah Anwar. Cabaran ini telah dibuat beberapa bulan dahulu oleh Anwar tetapi ditolak oleh Najib dengan bermacam-macam alasan tetapi bukan bersebab.

Saya berkeyakinan Najib boleh mengambil kesempatan jika beliau benar-benar terbuka dan yakin beliau telah melakukan yang terbaik dan diterima rakyat dan akan dapat membuktikan apa juga yang dicadangkan oleh PR itu tidak akan dapat menandingi apa yang telah dilakukan oleh beliau (Najib).

Alkitab: NGO Islam gesa kumpulan Kristian mohon maaf

Kitab Injil dalam Bahasa Malaysia
KUALA LUMPUR, 28 Mac — Pertubuhan-pertubuhan Pembela Islam (Pembela), yang dianggotai 19 badan bukan kerajaan, menuntut kumpulan masyarakat Kristian supaya memohon maaf kepada umat Islam ekoran pelbagai kenyataan dalam isu kitab Injil dalam Bahasa Malaysia, yang sebahagiannya didakwa telah menggores umat Islam. Selain itu, Pembela juga berpendapat bahawa kumpulan 35,100 Alkitab tidak patut dibenarkan untuk edaran kerana bercanggah dengan undang-undang negara ini.
Minggu lalu kerajaan membolehkan pelepasan naskhah Alkitab yang ditahan di Pelabuhan Klang dan Pelabuhan Kuching tanpa dikenakan dua syarat iaitu tag dan nombor bersiri.
Sebaliknya ia akan dikeluarkan dengan dicap “Untuk Kristian” sahaja.
“Keputusan awal kerajaan sudah merupakan satu kompromi yang sebenarnya sudah melampaui peruntukan-peruntukan ini.

Cabar tinggalkan BN: MCA terus berperang dengan Nazri

KUALA LUMPUR, 28 Mac: Kemarahan pimpinan MCA terhadap Datuk Seri Nazri Aziz nampaknya belum berakhir walaupun Naib Presidennya, Datuk Ng Yen Yen berkata, parti tidak mencadangkan agar Nazri meletakkan jawatan.

Hari ini, ahli Jawatankuasa Pusat MCA, Loh Seng Kok mencadangkan agar Nazri menyertai DAP ekoran dakwaannya DAP adalah parti pelbagai kaum.

Loh yang juga Timbalan Pengerusi Biro Penerangan MCA dalam kenyataan medianya hari ini berkata, penyertaan Nazri sesuai kerana DAP masih belum mempunyai suara Melayu yang cukup.

Loh menyertai rakan-rakannya dalam MCA menyerang Nazri ekoran temubual khas Nazri dengan akhbar Nanyang Siang Pau baru-baru ini.

Hamas sedia henti lancar peluru berpandu jika rejim Israel henti serang Gaza

GAZA: Kumpulan pejuang Hamas mengumumkan sedia berhenti melancarkan peluru berpandu terhadap Israel jika rejim itu menghentikan serangan udara ke atas Gaza.


Seorang lelaki Palestin bersedih selepas ahli keluarganya mati ketika serangan udara Israel di Gaza. Israel mendakwa mereka mensasarkan pengganas. | foto Reuters
Pengumuman itu dibuat kelmarin selepas keganasan semakin meruncing di sempadan kedua negara sehingga menimbulkan kebimbangan peperangan baru akan berlaku.

Serangan udara bertubi-tubi oleh rejim Israel ke atas Gaza mengorbankan lima pejuang dan empat orang awam termasuk kanak-kanak sepanjang minggu lalu.

Selain itu dalam kejadian terbaru, dua penduduk Gaza terbunuh dan tiga lagi cedera selepas satu lagi serangan Israel, awal pagi semalam, iaitu sehari selepas Hamas mengumumkan hasrat untuk mengadakan gencatan senjata.

MyKad bertindih: JPN, KDN gagal ketepi saman

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini menolak satu permohonan bagi mengetepikan saman kecuaian oleh seorang pemandu teksi yang mendakwa bahawa Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) telah mengeluarkan dua kad pengenalan dengan nama dan nombor yang sama bagi individu berbeza.

Pesuruhjaya Kehakiman Lee Swee Seng membuat keputusan itu, di kamar selepas mendengar hujah, bagi mengetepikan permohonan yang difailkan oleh bekas dan Ketua Pengarah JPN pada masa ini, Kementerian Dalam Negeri dan kerajaan.

SPRM geledah pejabat ahli majlis MBSA

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini menggeledah pejabat ahli perniagaan Ang Leng Kiat, yang juga ahli majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA).

NONEAng ketika dihubungi Malaysiakini, berkata enam anggota SPRM dari ibu pejabat Putrajaya tiba di pejabatnya sekitar jam 10 pagi tanpa sebarang makluman dan mula mengambil beberapa dokumen.

“Mereka berkata sedang menjalankan pemeriksaan rambang ke atas saya dan syarikat saya. Mereka tidak beritahu apa-apa mengenai MBSA,” kata Ang.

Ang terbabit dengan perniagaan dalam industri perkapalan dan katanya pegawai SPRM berkenaan mahu memeriksa fail peribadinya.

"Saya kata teruskan.”

Menurut Ang yang juga ahli jawatankuasa eksekutif DAP Selangor, beliau sedia bekerjasama dengan SPRM dan tidak mempunyai apa-apa yang mahu disembunyikan.

PAS Temerloh usul perhimpuan BERSIH 2

TEMERLOH, 28 Mac: Masyuarat Agung PAS Kawasan Temerloh ke 24 semalam (Ahad) meluluskan usul menuntut PAS Pusat supaya menggerakkan perhimpunan BERSIH 2 bagi menuntut pilihan raya yang adil.

Usul daripada jawatankuasa yang dibawa oleh Amiruslan Manaf itu, mahukan pertandingan demokrasi yang betul-betul telus dan adil bagi membolehkan rakyat dapat menilai dan memilih pemimpin mereka tanpa dipengaruhi penipuan dan ugutan.

“Sehubungan dengan itu, PAS Kawasan Temerloh menggesa PAS Pusat menggerakkan perhimpunan sejuta rakyat BERSIH 2 bagi menuntut proses demokrasi yang adil sebagai mana tuntutan yang terdahulu iaitu akses kepada media awam yang bebas dan adil kepada semua parti politik.

“SPR juga mesti melaksanakan penggunaan dakwat kekal (celup jari) untuk menghalang pengundian berganda. Selain itu memansuhkan sistem pengundian pos kecuali untuk para diplomat dan pengundi yang berada di luar negara,” tambah Amiruslan.

Di sebalik lumpuhnya tentera udara Gaddafi

Subky Latif   
REVOLUSI di Libya berlaku selepas kejayaan revolusi di Tunisia dan di Mesir. Muammar Gaddafi telah menyaksikannya dan telah mempelajarinya. Dia telah melihat Zine Al Abidene Ben Ali dan Hosni Mubarak. Mempertahankan diri pun tak selamat, menyerah seperti tuntutan para demonstran pun tidak selamat.
Komen Gaddafi sebelum tercetus revolusi di Libya,  tidak mungkin tercetus revolusi di Libya seperti di Tunisia dan di Mesir kerana rakyat Libya mengasihinya.
Tidak sampai seminggu lepas dia berkata, rakyat Libya pun bangun hingga berjaya menguasai sebahagian bandar besar di Libya kecuali di Tripoli.
Gaddafi rupanya sudah tertipu dengan rakyatnya sendiri. Ketika dia menyangka rakyat Libya menyayanginya, rupanya sebahagian besar dari mereka membencinya.

Buta agama punca Ibrahim Ali bimbang KSU ‘bukan Melayu’?

Presiden Perkasa Datuk Ibrahim Ali hari ini menyuarakan rasa bimbang Ketua Setiausaha (KSU) di enam kementerian mungkin bukan di kalangan orang Bumiputera?
Malaysiakini melaporkan enam kementerian tersebut ialah ialah Kementerian Kerja Raya, Kementerian Pelancongan, Kementerian Tenaga dan Hijau, Kementerian Perdagangan Antarabangsa (MITI), Kementerian Sumber Manusia dan Kementerian Pengangkutan.

Tiada makna orang Melayu menyandang jawatan jawatan KSU sekiranya penyandang tersebut seorang yang zalim, khianat amanah rakyat, kronisme, bangang serta lazim dengan rasuah.
KSU baik dilantik dari kalangan yang adil, amanah, anti kronisme, kebijakan ajaib serta anti rasuah – tak kira lah sama ada peribadi itu seorang Melayu atau tidak.

Ceramah DNA: Siasatan ke atas PKR ditunda Rabu

Siasatan ke atas timbalan presiden PKR, Azmin Ali; ADUN Hulu Klang, Saari Sungib dan ADUN Batu Caves, Amirudin Shari kerana mengadakan ceramah tanpa permit pada Jumaat lalu telah ditunda ke Rabu ini.

NONEPeguam Azmin, N Surendren ketika dihubungi Malaysiakini berkata siasatan yang dijadualkan di ibu pejabat polis Ampang terpkasa ditunda kerana Azmin yang juga ADUN Bukit Antarabangsa diperlukan hadir pada sidang DUN Selangor yang bermula hari ini.

Sidang DUN itu dirasmikan oleh Sultan Selangor di Shah Alam, pagi ini.

"Kami telah maklumkan kepada polis mengapa Azmin tidak boleh hadir untuk soal siasat ghari ini dan mereka telah menjadualkannya Rabu ini,” kata Surendran yang juga naib presiden PKR.

Menurutnya, Azmin juga akan mengambil tindakan undang-undang terhadap polis yang didakwa menyalah-gunakan kuasa mereka.