Ahad, 27 Mac 2011

"Gua Melayu umno"... Kata Mamak Ni... Kah..kah..kah...!!!!

Gua Melayu Umno... apa...??? tak percaya ka...??? Jom check DNA...!!!

Ha...ha...ha.... mangkuk2 umnoapco Pulau Pinang dah ketandusan ide macammana nak memburukkan Kerajaan Pulau Pinang sekarang nih...., weiii... lu orang tengok muka mamak Musa Sheikh Padin nih... macam haram wa cakap luuuu....

Mangkaq punya kepala otak pengampu dia ni... dajai haramjadah tak habih dengan propaganda murahan depa..., ada ka patut usaha Kerajaan Pulau Pinang menyalurkan maklumat tentang perkembangan negeri melalui Sistem SMS kepada rakyat di pertikaikan...

Apa dia ingat semua maklumat tentang aktiviti kerajaan negeri boleh masuk suratkhabar perdana ka....??? Sampai Musa Sheikh Padin ni mampuih pun... dan orang kampung dia dah habis buat kenduri pulut serabai genap 100 hari dia mampuih pun... cerita tentang kebaikkan kerajaan negeri takan masuk suratkhabar pencacai tu... tapi kalau bab fitnah dan berita keburukkan kerajaan negeri pulau pinang kompom masuk suratkhabaq pencacai...

Bagi gua... sudah la akhbar pencacai hanya tau memberitakan fitnah terhadap kerajaan negeri PR, kini alternatif yang di ambil oleh kerajaan negeri pulau pinang adalah jalan terbaik. Rakyat pulau pinang pula pasti bersyukur kerana segala maklumat aktiviti kerajaan negeri sampai ke  pengetahuan mereka, ini baru di katakan telus dan mulus...

Bukan macam kerajaan barisan nasional (gerakan) dulu, segala aktiviti tak sampai kepada rakyat, tanah orang melayu habis kena jual rakyat pun tak tau.... pulau jerjak kena gadai pun sapa pun tak tau... semuanya di lakukan secara senyap2... bila tembelang dah pecah kowtim sana kowtim sini... tuduh sana sini... akhirnya puak2 haramjadah umnoapco penang sendiri dengan 110% hipokritnya melalak melaungkan pertahankan orang melayu, padahal puak2 haramjadah tu sendiri yang punya angkara...

Kesimpulannya di sini, selagi puak2 haramjadah nih ada... segala kebaikkan yang diberikan kepada rakyat akan di anggap mereka sebagai keburukkan, kalau boleh puak2 ni tak nak melihat rakyat senang, biar rakyat sentiasa dalam keadaan susah supaya senang untuk puak2 haramjadah nih memperbodohkan dan memperkotak-katikkan... orang2 melayu dan rakyat sekalian...

Ok... tutup cerita pasal SMS Kerajaan Penang, la ni... gua nak kutuk mamak tua kutuk nih pulak... hahaha...

Mampuih barisan nasional/umnoapco... rakyat sejahtera...

p/s: Weiii... Mamak Musa Sheikh Padin... hang pi tukaq darah dulu laaaa...., yang gua tau umnoapco tu parti untuk orang melayu..., hang sesat mai kot mana mamak oooiiiii.... kah...kah...kah.... hang betui2 haramjadah punya makhluk laaaa...., dah laaa.. hari tu hang berlakon jadi wargaemas pulangkan duit wang ehsan... hari ni.. hang mula melalut lagi... hang memang jenis kufur nikmat laaaa...

Pelik kan...., puak2 umnoapco kata parti diorang parti untuk orang melayu..., tapi nama parti pun tak menunjukkan unsur2 kemelayuan, dah tu pulak ahlinya ramai mamak mendeliar... dan sekarang nih... mamat indon pun boleh jadi ahli parti nih... patut la ramai ahli parti haramjadah nih.. sampai 3 juta orang... rupa2 nya... sampah sarap dari india dan indonesia ntah mai dari mana pun diorang belasah untuk di sumbatkan dalam Tong Taik.... untuk mencukupkan 3 juta ahli... kah...kah...kah....

Kononnya parti yang perjuangkan Bangsa dan Agama,  apa yang di perjuangkannya..???

1) Bangsa - Melayu, Mamak Merican, Naina, Mami, Mamu, Indon, Siam... kah..kah...kah....
2) Agama - Agama apa yang di perjuangkan... lagi bertambah bangang dalam beragama ada lah..., fitnah nombor wahid, perkara yang di tegah... jadi peberet diorang, rasuah... jangan cakap laaa... puak2 ni lah Juaranya... video seks... diorang lah tauke.., Judi... GRO... Bini orang... semuanya borong selambak beb...

Paling gua tak bleh blah... ada jugak yang BANGANG pi cabar TGNA tonton video lucah... depa tak tau kaaa.. nonton video lucah tu hukumnya dalam agama Islam adalah HARAM, yang di katakan suku tu pasal depa ikut hukum Pak Guard Parlimen... nonton video lucah HALAL... tak salah... kat mana salahnya tolong bagitau kat Nazri Aziz... kah..kah..kah... apa punya bangang kepala otak puak2 nih pun wa pu chitau..., kompom belajaq agama suku politik suku nih.. tapi bila tiba 1 Ramadhan semua pakat2 Puasa... Islam lah kononnya... tapi jambul masih terjojol... ngeeeee.....

(Dalam hal keahlian dan nama Parti pun dah terang2 adanya unsur2 penipuan... kah..kah...kah.... Apatah lagi dalam hal berAgama... pasal tu ramai di kalangan ahli dan penyokong Parti Haramjadah nih... semuanya senang di perbodohkan...)

Perghhhh... betapa bangangnya orang yang masih menyokong parti Penipu Melayu nih.... hahaha....

ISA.

Najib-Rahim Bukti Pemerintahan Songsong, Kata Anwar Ibrahim



PERMATANG PAUH 27 MAC : Dengan menggunakan Perdana Menteri Najib Razak dan bekas Ketua Menteri Melaka Rahim Thamby Chik sebagai contoh, Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata Malaysia kini melalui zaman pemerintahan songsang.
Anwar berkata mereka yang terbelit dengan tuduhan rogol dan salah guna wang diangkat oleh kerajaan dan media arus perdana, manakala pemimpin pembangkang yang mendokong urus tadbir telus dan amanah ditekan.

" Yang pertahankan soal moral, orang yang pernah ditanya soal rogol, orang yang pernah hidup dalam skandal video seks, dia cakap soal moral. Jatuhkan orang lain. Orang yang bercakap soal negara bersih, orang yang mengambil dana yang begitu besar, membinasakan orang yang hendak mentadbir dengan baik. Tanya Lim Guan Eng, berapa hari dia boleh hidup aman tanpa diganggu untuk menjalankan urustadbir?,"kata Anwar.  

Berucap pada majlis ceramah di Permatang Pauh, Pulau Pinang, Anwar sekali lagi menunjukkan ketegasan berdepan dengan pusingan fitnah terbaru dalam bentuk video seks yang didalangi oleh Rahim yang kini Pengerusi Risda.

Rahim terpaksa meletak jawatan sebagai Ketua Menteri Melaka pada tahun 1994 setelah terpalit dengan tuduhan merogol seorang pelajar bawah umur selain didakwa
mengamalkan rasuah.

Beliau diangkat menjadi Pengerusi Risda tahun 2008 oleh Datuk Seri Najib Tun Razak yang sendiri berdepan dengan skandal pembunuhan Altantuya Sharibuu dan komisyen lumayan pembelian peralatan ketenteraan semasa menjadi Menteri Pertahanan.   

Rahim, ahli perniagaan Shazryl Eskay dan Bendahari Perkasa Shuaib Lazim dilaporkan berjumpa dengan  Najib di Bangunan Parlimen Selasa lalu selepas identiti mereka dibongkar oleh Parti Keadilan Rakyat.

Anwar mengajak rakyat supaya mengimbas penyelewengan besar-besaran yang berlaku di negara ini membabitkan pemimpin utama negara.

" Orang yang terlibat dalam bunuh Altantuya tak berdosakah? Orang yang ambil RM500 juta beli dua kapal selam tidak berdosakah? Orang yang terlibat dalam skandal di Port Dickson tak berdosakah?," soal Anwar.

Anwar berkata dalam usaha untuk melemahkan Pakatan Rakyat, umno sanggup menggunakan taktik yang keji dan tanpa peri kemanusiaan dalam mencari kelebihan
politik semata-mata.
" Saudara-saudara, saya pun ada keluarga. Kenapa harus diaibkan terus menerus? Bukan setahun tetapi berbelas tahun dirancang begini rupa? Hendak tanam sekurang-kurangnya ada persoalan sedikit, Kerana apa? Kerana Anwar beri tazkirah, kerana Anwar baca ayat Al-Quran.
"Hendak tanam sikit Anwar ini tidak boleh dipercayai. Jangan percaya kepada Anwar, percaya kepada Najib dan Rosmah. Jangan percaya kepada Lim Guan Eng, percayalah kepada Rahim Thamby Chik,"kata Anwar sambil disambut sorakan hadirin yang mendengar ceramahnya.       

Beliau berkata program pembaharuan Buku Jingga yang dilancarkan oleh Pakatan Rakyat menjadi punca utama Umno melancarkan asakan fitnah secara bertubi-tubi
untuk melemahkan gagasan itu.
Buku Jingga itu menyenaraikan dasar dan program untuk merombak struktur politik, ekonomi dan sosial negara ini jika Pakatan diberi mandat menubuhkan Kerajaan
Persekutuan.

Anwar berkata fitnah video seks lucah adalah serangan terbaru untuk mengalihkan pandangan rakyat daripada dasar-dasar tuntas yang disenaraikan dalam Buku Jingga.

" Dia takut orang baca dan dia takut orang membuat penilaian sebab dia mesti cipta masalah-masalah supaya padamkan isu yang kita hendak ketengahkan. Saya kata, jangan lupa. Program Pakatan Rakyat, Buku Jingga,"jelas Anwar.

KEADILAN lancar tabung pilihan raya, RM820,000 disumbang

Demi perjuangan untuk rakyat, wang ringgit sedia dikorbankan bila-bila masa.
KUALA LUMPUR: KEADILAN hari ini melancarkan kutipan dana sebagai persiapan menghadapi Pilihan Raya Sarawak dan Pilihan Raya Umum ke-13.
“Kita tak mampu gunakan pendapatan sendiri, tetapi kita cuba jumpa rakyat yang kuat sentimen untuk membantu parti, yang benci perkembangan politik, kezaliman, dan kegilaan yang ada sekarang ini,” kata Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Ketua Umum KEADILAN itu berkata demikian ketika menyempurnakan perasmian pelancaran itu di Hotel De Palma, Ampang di sini, petang ini. Hadir sama, Presiden KEADILAN, Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail.
Biarpun baru dilancarkan, atas semangat jitu terhadap pejuangan rakyat marhaen,  sejumlah RM802,000 berjaya dikumpulkan setakat ini.
Dalam pada itu, Bendahari KEADILAN, William Leong berkata, kutipan itu bertujuan untuk membayar pelbagai penyediaan material seperti program ceramah dan sebagainya.
“Untuk membayar bot, petrol, percetakan untuk sebaran kepada rakyat, melawat rumah ke rumah dan ia kemungkinan memakan jutaan ringgit,” katanya.
Program kutipan dana ini akan berterusan sehingga Pilihan Raya Umum ke-13 yang kemungkinan akan berlaku bila-bila masa.
Untuk membuat sumbangan, semua maklumat ada di laman ini.

Datuk T @ Shazryl Eskay Abdullah Admits He is IN the Sex-Tape


Does it feel like a bunch of gangsters are running this country?


Photobucket

The most recent act by UMNO to try and kill off Anwar with a lowly sex video moved me to write this article.

Because it increasingly feels like we are living in a country run by GANGSTERS.

What characterizes gangsters?

Is there any difference between what GANGSTERS do and what UMNO is doing?

Use of force, fear, bribes, threats, violence, deceit, unchallengeable positions, indulgence, and parasitic existence and not worrying about appearances would be a reasonable answer to the first question.

To answer the second question “Is there any difference?

I will examine how UMNO performs in many of these dimensions to answer that question.
  1. Force –The Police, the Attorney General’s office, the Courts (I will call them the Unholy Trio from now on) are the instruments of force of UMNO.

    You see them figuring prominently in all occasions where UMNO’s lawlessness are questioned.

    Being involved with Hindraf Makkal Sakthi, I can tell you that, without batting an eyelid– our people are constantly threatened with detention under ISA, or with charges of sedition, or are charged with being involved in an illegal organization after UMNO unconstitutionally and unlawfully outlawed Hindraf.

    The form of force used and the way it is administered may vary in specifics between the gangsters and UMNO but in essence they are the same – UMNO and the gangsters equally resort to force because that is the sole source of their power.

    UMNO has lost its moral legitimacy in its claim for power and hangs on to power only because of the control of the instruments of force – the Unholy Trio being the prime instruments.

    The gangsters never had moral or legitimate basis for claims to power, their claim to power hinges only on one thing – the use of raw and brutal force.
  2. Fear – UMNO so readily instills fear just like the local gangsters.

    UMNO uses the Unholy Trio along with the Media, and when necessary the underworld members to achieve this. The Police have a special unit the Special Branch just for this – the Malaysian Gestapo.

    Every so often we see battalions of the Light Strike Force or the Federal Reserve Units to disallow, to disrupt, to frighten off citizen’s gatherings.

    You should have seen the hundreds at the anti –Interlok forums throughout the country and the thousands at KLCC for Hindraf’s Solidarity March against UMNO’s racism.

    This is exactly what the local gang boss. Putting in the fear of god they say. What the gang boss does is what UMNO is doing.
  3. Threats – The laws enacted by UMNO – ISA, Publishing and Printing Presses Act, Official Secrets Act, Seditions Act, Police Act and even the MACC are all actually devices crafted by UMNO that threaten all those that dare cross the line.

    This is the primary purpose of these acts and organizations, though more noble intentions are proffered to legitimize them. But the true intentions of these are to act as a sword over the heads of any that dare.

    The Media for its part carries statements from time to time from the Ministers, from the IGP, from the Attorney General,from UMNO stalwarts, from Right wing Perkasa or carries images and reports of the Police overpowering any attempts to challenge them or of right wing demonstrations threatening the rest.

    But the purpose is one – to pre-empt potential trouble makers.

    The gang bosses just use outright threats, they do not need these more sophisticated devices.

    As the saying goes, cut the throat of one chicken in front of all the monkeys so the monkeys will behave themselves. In that sense the devices of threatening may be different but both UMNO and Gangsters use threats to remain in power.
  4. Violence – What happened in Kampung Medan in 2005 is a clear example of the workings of the Unholy Trio, the Media and the underworld in the meting out violence whenever they see a need.

    A little further back we had the May 13th riots and May 13th is still a keyword for violence . Hundreds of police killing and maiming continue till today in UMNO’s Police Stations.

    The Police in the fore and the Armed Forces at the back are nothing more than UMNO’s killing machines.

    The threat of violence that UMNO can unleash, should it decide to, is what holds much of the opposition back. Violence is the bread and butter of gangsters and it is the bread and butter of UMNO.

    UMNO and the gangsters understand this very well.
  5. Bribes – When expediency requires and it is wiser, then UMNO bribes to clear their way of trouble makers.

    They buy up leaders of groups outside their circle of influence. They make “mafia offers”. They use skeletons in cupboards to assist them, as we see regularly happening in buying up of the opposition members of the legislature. Other forms of bribe, we see at election times.

    There is a free flow of gifts, goodies and promises. These are tidbits used to corrupt and remove obstacles or create perceptions while UMNO walks away with the loot – to UMNO these bribes are nothing more than the cost of doing business.

    Gangsters for their part use bribes to share their bounty when attempting to get at very large bounties. It is a cost of doing business for them too.
  6. Unchallengeable positions – UMNO’s positions on issues are unchallengeable, just like it is with the local gangster. You challenge at the risk of losing everything.

    When you challenge they fight tooth and nail so you do not get what you seek, on the contrary they make you lose further with intense vindictiveness. Case in point is the Interlok novel. The book remains in the curriculum and the rest who voiced dissatisfaction get beaten up and charged in courts for speaking up, but the book remains in the curriculum.

    Another clear case in point is what UMNO is doing to Anwar Ibrahim. He gets all kinds of s*** thrown at him and with increasing frequency just because he dares to challenge the UMNOPutras.

    Challenge at great personal risk – they will ruin you if they can. Their position must not be challenged. This is very clearly the ways of gangsters too.

    The hallmark of a gangleader is one who has overcome all those who have challenged him and anyone who challenges the leader must lose or the leader loses his basis to continue as a leader. Exactly the case with Najib –ala UMNO and UMNO ala the people.
  7. Deceit – “Biji setelor, rio sekampung” as the Malay proverb goes. UMNO throws a tid bit here, a tidbit there and the media steps in and creates perceptions of a totally benevolent and caring UMNO.

    UMNO holds the reins of the media tight. UMNO is able to manufacture perceptions in people that are so far removed from the truth that the lies are more real the reality itself. You speak the truth and no one listens to you, for they think you distort, for personal advantage.

    UMNO has established monopoly over their minds and UMNO will do with it what they want. They deceive the people and leave the rest of us biting the mud.

    UMNO caught between getting the non-Malay votes and increasing their appeal to the Malays use their outsource vehicle,

    Perkasa to create a perception of the Malays losing out to the non-Malays because the Malays are split.

    The reality is both the Malay And non-Malay people are losing out to the UMNO leaders and their Non-Malay elite accomplices as they use this perception to delude the people and walk off with the loot. No one really listens to this truth, they think it is distorted for personal use. This is a very refined deceit-making machine that we are up against.

    On this count UMNO has improved over the gangsters, recognizing they have to operate within a community of nations and have to be seen to be in accord with norms of civilization. They worry about how they will be perceived, they need to legitimize their position, the gangster does not have to.
So, except for this last point there is really not much difference between gangsters running this country and UMNO running this country.

UMNO is nothing short of being dignified gangsters. This truth may look far- fetched, but you think about what I have said, deeply. Just think about it.

If you agree, then do not be the person UMNO, the gangster wants you to be, the meek and powerless person. Look at what is happening in Egypt, Tunisia and Yemen.

When all the people get together, the empire crumbles, because the true sovereign is the people united. We have to move out and into the light, to a future based on competence, not on force.

The people have to get out from the grips of gangsters.

Anwar Ibrahim and the struggle for reform: A Malaysian epic

Anwar Ibrahim and the struggle for reform: A Malaysian epicWhen Anwar Ibrahim emerged from six long years in prison, he could have retired from politics and taken to memoir-writing or the lecture circuit or catch up on lost time with his family. But he threw himself into a crusade to save the country from oppressive rule, which again put him on the path of head-on collision with Umno and the government.
He would have anticipated the bitterness with which the government would fight him, though perhaps not the depths to which they would sink in trying to destroy him. For the Barisan Nasional, Anwar must be annihilated politically and personally because Anwar advocates Reform, and real reform spells the end of the political life of the BN.
The crumbling structure of the BN is now held up by a wide array of oppressive laws such as the Internal Security Act, Sedition Act, Police Act, Printing Press and Publications Act; and by tainted institutions such as the police, judiciary, attorney-general's office and the Election Commission. BN leaders know that Anwar's reforms will sweep away those laws, redeem those institutions and thus bring about the death of their coalition.
But it is Anwar's astonishing resilience and fighting spirit that has captured the imagination and admiration of ordinary Malaysians. Though facing terrible odds, he never once gave up. Since 1998, they have thrown everything they have at him, yet he is still standing and still defiant.
The government is baffled, their strategy is in tatters; hence, the desperate and now widely discredited sex-tape smear attempt against Anwar. The involvement of former Melaka Chief Minister Tan Sri Rahim Tamby Chik leaves no doubt of Umno's constant plotting against Anwar and their complicity in the sex-tape conspiracy.
Both Dr Mahathir and Najib thought they could crush Anwar and his reform movement with massive state power and financial muscle; neither men foresaw Anwar's titanic and ceaseless struggle.
The fact and manner of his struggle itself has brought positive change to the country; the people's expectations of the government has radically changed and they make their just demands with a boldness unheard of in the pre-reformasi era.
Anwar's epic struggle has put our nation through a process of appreciating, asserting and regaining our rights as citizens and led to a maturing of our democracy.
Indeed, there appears to have been a special providence in the fall and rise of Anwar Ibrahim. Like Burma's Aung San Suu Kyi, Anwar Ibrahim is Malaysia's indispensable, necessary politician.

- N Surendran is a PKR vice president and a prominent human rights lawyer

Rahim Thamby Chik Adalah "Hipokrit"

SHAH ALAM 27 MAC : Tan Sri Rahim Thamby Chik tidak perlu menafikan dendam beliau terhadap  Datuk Seri Anwar Ibrahim bagi menghalalkan tindakannya mendalangi fitnah video lucah untuk menjatuhkan Ketua Pembangkang itu.

Pengarah Strategi Parti Keadilan Rakyat, Rafizi Ramli berkata Rahim tidak dapat memendam perletakan jawatannya sebagai Ketua Menteri Melaka pada tahun 1994  apabila terpaksa mendedahkan penglibatannya dalam video lucah itu Isnin lalu.

"Dia kalau tak berdendam, tak adalah ulang balik macam mana Anwar menyebabkan dia kena letak jawatan, kononnya Anwar berbohong Mahathir lindungi dia tapi  Anwar yang suruh dia letak jawatan. Dia cakap.

"Hari ni dia cakap tak dendam dengan Anwar, pendapat saya sudah jelas, orang yang sedang marah,jelaslah menyebabkan dendam terhadap Anwar. Orang juga sudah tahu dia jadi dalang kepada video tu sebab dendam kepada Anwar,"kata Rafizi lagi.

Malah menurut Rafizi, Rahim hanya membuang masa untuk mengatakan bahawa beliau tidak mempunyai perasaan dendam terhadap Anwar memandangkan rakyat sedia maklum akan karektor bekas Ketua Pemuda Umno itu.

"Rahim Thamby Chik, dia nak cakap apa cakaplah tapi rasanya untuk rakyat Malaysia termasuklah orang yang tak pernah kenal beliau, bila dia mula korek balik dan faham balik siapa Rahim ni, tak ada orang akan percaya cakap dia,"kata Rafizi ketika dihubungi Tv Selangor hari ini.

Setelah dicemuh oleh pelbagai lapisan rakyat, Rahim hari ini menggunakan akhbar Mingguan Malaysia untuk mendakwa beliau didorong oleh semangat patriotik dan
bukannya dendam dalam mendedahkan video lucah itu.

Rahim mendakwa video itu menujukkan  Anwar mengadakan hubungan seks dengan seorang pelacur namun dua pemimpin Parti Keadilan Rakyat yang dijemput beliau untuk menyaksikan rakaman itu yakin orang dalam rakaman hitam putih itu bukan Anwar.

Sementara itu, MPP PKR, Faris Musa, berkata Umno menggunakan Rahim sebagai ayam tambatan untuk menjatuhkan Anwar menerusi fitnah seks.

“Tidak ada alasan untuk Datuk Seri Anwar Ibrahim berundur. Secara jelasnya bahawa video itu merupakan video yang palsu dan berdasarkan kepada orang yang  pernah melihat dan menyaksikan video itu terutama sekali Datuk Johari Abdul orang yang pertama melihat video yang ditayangkan oleh beliau dan Datuk Eskay  dengan Datuk Shuib tu menyatakan dengan cukup jelas bahawa ianya bukan Datuk Seri Anwar Ibrahim,” katanya.

Ezam: Saya tak berminat tanding PRU13

Ezam berkata beliau akan berjuang untuk membantu BN merampas semula Selangor. — gambar fail
BANTING, 27 Mac — Bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Senator Ezam Mohd Nor berkata beliau tidak berminat untuk bertanding pada pilihan raya umum akan datang. Katanya beliau akan menolak sekiranya ditawarkan oleh Barisan Nasional (BN) untuk bertanding di mana-mana kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) atau Parlimen.
Ini kerana, katanya beliau sudah serik dengan senario politik semasa yang dilihat telah banyak mengikis nilai moral manusia.
“Sehingga hari ini saya tidak ada perancangan ke arah itu (bertanding), bagaimanapun walaupun tidak bertanding saya akan tetap berjuang dan berusaha sedaya upaya membantu BN melawan mereka (pembangkang) dan membantu merampas kembali Selangor,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Seminar Bugis dan Mesyuarat Agung Kelima Persatuan Kebajikan Pekerja Bugis Sabah (PKPBS) di sini hari ini.
Turut hadir Ketua Umno Bahagian Kuala Langat Datuk Sulaiman Karli. — Bernama

Video fitnah bukti Umno amal politik durjana

KUALA LUMPUR: Fitnah menggunakan video seks palsu adalah politik durjana dan ia melanggar Artikel 12 Deklarasi Hak Asasi Manusia yang menetapkan tiada mana-mana individu boleh diserang maruah dan reputasinya.
Tindakan Umno mengaibkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim apabila memfitnah beliau melalui video fitnah dan palsu bertentangan dengan Hak Asasi Manusia.
Ini kerana, kata Ketua Wanita KEADILAN Selangor, Haniza Talha, Artikel 12 Deklarasi Hak Asasi Manusia menetapkan tiada individu boleh diserang maruah dan reputasinya termasuk Anwar.
Oleh itu, pihaknya mengecam keras tindakan itu dan yakin taktik jahat seumpanya pasti gagal.
“Politik durjana pemimpin Umno yang memperbodohkan rakyat dan meneruskan agenda pembohongan mereka tidak akan berhasil.
“Rakyat sudah celik mata dan sudah jelak dengan kebobrokan pemimpin-pemimpin yang pembohong, korup, penjenayah dan perasuah,” katanya dalam satu kenyataan media, hari ini.
Haniza turut menyifatkan fitnah itu sengaja diadakan menjelang Pilihan raya Sarawak yang bakal diadakan bulan depan.

Kita: Serah salinan video seks kepada Karpal

KUALA LUMPUR, 27 Mac — Bekas ketua menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik, perlu menyerahkan salinan video seks yang dikaitkan dengan ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, kepada kepimpinan pembangkang yang lain termasuk Presiden DAP Karpal Singh. Pengerusi Parti Kesejahteraan Insan Tanahair (Kita) Kedah, Zamil Ibrahim berkata Karpal Singh dan sekutunya perlu menonton video berkenaan bagi mendapatkan testimoni yang konsisten berhubung perlakuan sumbang pihak yang terlibat dalam rakaman tersebut.
“Kita juga mahu tahu apakah tindakan susulan Karpal (Singh) dan sekutunya selepas menonton video tersebut...adakah dia sebagai peguam Anwar akan tetap mempertahankan Anwar atau sebaliknya jika terbukti Anwar terlibat.
“Dari situ kita boleh menilai tahap moral pemimpin-pemimpin pembangkang ini yang sebelum ini lantang mengkritik perlakuan sumbang pihak lain yang kononnya terlibat dalam perlakuan tidak bermoral,” katanya kepada Bernama ketika dihubungi di sini hari ini.
Beliau berkata, kepimpinan pembangkang juga perlu menerima keputusan jika Suruhanjaya Diraja ditubuhkan bagi menyiasat ketulenan pita rakaman seksual tersebut.
Beliau berkata ia perlu bagi mencari keadilan, khususnya kepada rakyat dan penyokong mereka, yang ingin tahu sama ada pemimpin yang mereka sokong selama ini terlibat atau tidak dalam perlakuan tidak bermoral tersebut.
“Saya hairan kenapa mereka tidak setuju sekiranya Suruhanjaya Diraja bagi menyiasat keaslian video tersebut ditubuhkan sedangkan ramai daripada mereka yang tak tengok lagi pun... saya sendiri pun belum tengok, jadi kita tak boleh nak tahu sama ada betul atau tidak Anwar terlibat.
“Keputusan ini (penubuhan suruhanjaya) adalah menyamai dengan apa yang berlaku ketika kes pita video VK Lingam di mana satu suruhanjaya ditubuhkan bagi mencari kebenaran di sebalik cerita dalam pita tersebut, itu yang kita mahukan,” katanya.
Pada satu sidang akhbar lewat petang Rabu lepas, Rahim mengakui bahawa beliau adalah salah seorang daripada tiga yang bertanggung jawab untuk menayangkan video itu yang didakwa melibatkan Anwar dan seorang pelacur berbangsa asing kepada wakil media terpilih di Carcosa Seri Negara, Kuala Lumpur.
Anwar kemudiannya menafikan penglibatan beliau dan membuat laporan polis berhubung penayangan dan penyebaran video tersebut yang dianggap satu lagi konspirasi menjatuhkan karier politik dan maruah keluarganya. — Bernama

Daim: Kekuatan Najib saja belum tentu jamin kemenangan BN

Kekuatan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak seorang belum tentu menjamin kemenangan BN, sebaliknya calon-calon BN mestilah bersih dan diterima rakyat, kata bekas menteri kewangan dan menteri tugas-tugas khas itu, Tun Daim Zainuddin.

Dalam wawancara bersama Mingguan Malaysia yang disiar hari ini, beliau berkata, semua anggota BN mesti bersatu menghadapi parti lawan kerana bila Umno kuat, BN juga kuat dan kekuatan BN itu akan membawa kemenangan.

Beliau berkata, mood dan persepsi majoriti rakyat terhadap BN sudah lebih positif daripada 2008 dan ini terbukti melalui pilihan raya kecil yang diadakan.

Selepas pilihan raya umum 2008, BN menang lapan daripada 16 kerusi pilihan raya kecil tetapi sejak November 2010, BN menang semua lima kerusi pilihan raya kecil dengan majoriti yang lebih baik.

"Tetapi ini hanya pilihan raya kecil. Jadi jangan terlalu yakin. Salah satu sebab kekalahan 2008 ialah terlalu yakin.

"Rakyat masih memerlukan perubahan dan BN sepatutnya menyediakan perubahan ini," katanya.

Daim yakin bahawa Umno dan BN akan terus hidup berdasarkan kepada pengamatannya terhadap senario politik semasa.

Bekas menteri kewangan dan menteri tugas-tugas khas itu berkata selagi rakyat tetap berhemah dan bijak membezakan antara padi dan sekam, beliau percaya BN akan terus memerintah.

"Saya tak fikir BN boleh kalah lebih teruk daripada pilihan raya umum 2008. Situasi politik pada 2008 itu amat berbeza daripada situasi sekarang," katanya dalam wawancara bersama Mingguan Malaysia yang disiarkan akhbar itu hari ini.

Berikutan itu, Daim yang juga bekas bendahari Umno, menasihatkan pemimpin-pemimpin Umno dan (BN) supaya sentiasa mengawasi diri dan peka terhadap tentangan dan tuntutan rakyat.

Beliau mengingatkan jika mereka tidak waspada dan berhati-hati dalam semua tindakan, suasana tenang boleh bertukar menjadi keruh dalam sekelip mata.

"Maka, pemimpin Umno dan BN perlu sentiasa awas diri dan peka terhadap tentangan dan tuntutan rakyat, baik sekecil mana sekali pun, walaupun kita sedar tidak mungkin semua masalah dapat diselesaikan semahu-mahunya," katanya.

Daim juga berkata setiap wakil rakyat dan pemimpin BN harus bekerja keras untuk "menghidupkan" Umno dan BN dan bukannya "mencari hidup" daripadanya.

"Oleh itu setiap wakil rakyat, setiap pemimpin BN, baik yang kecil atau yang besar, harus sentiasa "turun padang", jangan tunggu "padang" datang kepada kita," katanya dalam wawancara panjang yang turut menyentuh pelbagai isu politik semasa tanah air.

Menurutnya menerusi acara turun padang, mereka boleh mendapat maklum balas yang betul untuk menyelesaikan masalah rakyat dan ini boleh mengukuhkan lagi Umno.

Beliau memberikan contoh bagaimana Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Ali Rustam yang sentiasa turun padang sama ada di majlis kenduri perkahwinan, kematian, kebakaran dan kemalangan.

"Kalau tak dapat hadir, (dia) hantar wakil lepas itu beliau hantar SMS. Beliau mesra dengan rakyat," katanya.

Daim, yang kini berusia 73 tahun, berkata bahawa jentera Umno dan BN juga harus digilap, diperbaiki dan dimodenkan seiring dngan perubahan sosial, teknologi maklumat dan ekonomi yang sentiasa berubah.

Beliau merujuk kepada cara Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mendekatkan diri dengan rakyat menerusi blog dan twitter untuk "berbual" secara spontan dengan mereka terutama golongan muda.

"Kita harus ingat bahawa golongan muda kita sekarang jauh lebih berpelajaran, lebih jauh kepergiannya dan jauh lebih luas rangkaiannya jika dibandingkan dengan golongan muda selepas Merdeka," katanya.

"Mimpi mereka, harapan mereka, aspirasi mereka tentu berbeza daripada yang dialami oleh ibu bapa mereka," katanya.

Daim berkata Umno dan BN harus memahami semua perkara itu dengan jelas supaya dapat melaksanakan program-program yang berterusan yang boleh dihayati oleh golongan ini.

"Jika golongan ini berjaya diasuh untuk memahami, menghormati, menghargai dan menyayangi perjuangan Umno dan BN, maka bangsa dan negara pasti akan melihat esok yang lebih gemilang," katanya.

Daim juga mempersoalkan pembangunan yang dibawa untuk rakyat oleh negeri yang diperintah oleh parti pembangkang di Kedah, Pulau Pinang dan Selangor.

"Berapa bilion ringgit modal asing baru terutama daripada negara Arab yang telah dibawa masuk oleh Penasihat Ekonomi Selangor itu (Datuk Seri Anwar Ibrahim)?

Menyentuh pandangannya mengenai perkembangan politik tanah air, Daim berkata keadaan politik secara keseluruhannya bertambah tenang dan rakyat nampaknya semakin matang dalam hal-hal politik.

"Usaha Datuk Seri Najib, sejak menjadi perdana menteri, untuk membina kembali keyakinan dan kepercayaan rakyat terhadap kerajaan Barisan Nasional adalah faktor utama yang menenangkan keadaan itu. Saya lihat Datuk Seri Najib sangat jujur dan ikhlas berusaha untuk membantu meninggikan taraf keselesaan hidup rakyat terutama bagi golongan rendah pendapatan dan miskin," katanya.

Mengenai pandangan Tun Dr Mahathir Mohamad mengenai dirinya dalam buku "A Doctor in the House : The Memoirs of Tun Dr Mahathir Mohamad", Daim berkata beliau tidak pernah menjangka Dr Mahathir sanggup berterus terang sebegitu.

"Saya juga sangat berterima kasih kepada Tun Dr Mahathir kerana memberi penjelasan yang terang dan tidak berselindung mengenai tindakan-tindakan saya yang pernah menjadi tanda tanya sewaktu saya menjadi Menteri," katanya

Mengenai dirinya sekarang yang sudah agak lama menyepi dari arena politik negara, Daim berkata beliau sibuk seperti biasa walaupun tidak bertugas dengan kerajaan kerana masih sering bertemu para pelabur asing baik yang datang ke sini atau yang di luar negara, membantu mereka di mana perlu.

"Sejak berlaku krisis kewangan dunia saya banyak meluangkan masa di negara Teluk. Krisis kewangan itu menyebabkan mereka yang tidak menjadi mangsa mencari tempat pelaburan yang lebih stabil dan selamat seperti negara kita," katanya.

- Bernama

Lebih baik ditadbir penjajah jika hak Melayu hakis, kata Ibrahim Ali


Ibrahim menggesa kerajaan memberi tekanan kepada tindakan afirmatif pro-Bumiputera. — gambar fail
KUALA LUMPUR, 27 Mac — Kaum Melayu lebih baik tinggal di bawah pentadbiran penjajah jika Artikel 153 Perlembagaan Persekutuan yang melindungi hak istimewa mereka diketepikan dan terhakis, kata Presiden Perkasa Datuk Ibrahim Ali hari ini. Dalam kritikan pedas beberapa jam sebelum pentadbiran Najib mengumumkan laporan tahunan Program Transformasi Kerajaan (GTP), Ibrahim berkata, agenda nasional mesti digerakkan selari dengan kehendak Artikel 153.
“Hak tetap hak,” kata beliau pada akhir Konvensyen Transformasi Ekonomi Bumiputera anjuran Perkasa di sini hari ini.
Justeru kata beliau, tindakan-tindakan sebaliknya bersamaan dengan pendekatan mengabaikan kesemua hak yang diperjuangkan oleh nasionalis Melayu ketika menentang pembentukan Malayan Union, yang memberikan bukan Melayu lebih banyak hak.
“Perlembagaan Persekutuan mesti dijadikan terma rujukan dalam mana-mana dasar nasional,” kata Ibrahim.
“Meskipun kita sedang menuju ke arah satu transformasi dengan cenderung kepada meritokrasi dan liberalisasi untuk memenuhi kehendak ekonomi global, terma rujukan yang seharusnya mestilah Perlembagaan Persekutuan,” kata Ahli Parlimen Pasir Mas ini.
Katanya, Model Baru Ekonomi (MBE) yang diperkenalkan oleh Perdana Menteri  Datuk Seri Najib Razak tidak boleh melindungi hak Melayu dan Bumiputera kerana ia bersifat terlalu longgar dan terdedah kepada manipulasi.
Tambah beliau, mana-mana dasar ekonomi yang tidak bertunjangkan Artikel 153 bercanggah dengan perlembagaan dan ia juga satu tindakan jenayah.
Ibrahim juga mengecam kerana kerajaan memberi terlalu banyak perhatian kepada syor-syor pakar luar negara dalam melaksanakan MBE sedangkan mereka tidak faham latar belakang sejarah yang bersangkut-paut dengan ekonomi Malaysia.
“Mereka datang ke sini untuk merangka ekonomi bagi Malaysia berdasarkan pertimbangan asing dan bukannya (keperluan) sosioekonomi negara,” katanya lagi.
Sehubungan itu beliau menggesa kerajaan memberi tekanan kepada tindakan afirmatif yang pro-Bumiputera, sebagaimana ditekankan dalam Dasar Ekonomi Baru (DEB).

Konvensyen bimbang 6 KSU diganti bukan bumi

Konvensyen tranformasi ekonomi bumiputera anjuran Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) hari ini menyuarakan kebimbangan terhadap pelantikan bukan bumiputera sebagai ketua setiausaha (KSU) di enam kementerian.

Menurutnya, kesemua jawatan tersebut sebelum ini disandang oleh KSU bumiputera.

Konvensyen itu bimbang pelantikan tersebut akan menjejaskan agenda pembangunan ekonomi bumiputera.

Menurutnya, dengan kuasa mutlak yang ada, mereka berupaya secara terang dan berselindung menggagalkan agenda pembangunan ekonomi bumiputera di kementerian mereka.

Enam kementerian tersebut ialah Kementerian Kerja Raya, Kementerian Pelancongan, Kementerian Tenaga dan Hijau, Kementerian Perdagangan Antarabangsa (MITI), Kementerian Sumber Manusia dan Kementerian Pengangkutan.

Perkara tersebut merupakan antara 13 resolusi yang diluluskan dalam konvensyen sehari yang berlangsung di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di ibu negara hari ini.

Sehubungan itu, konvensyen berkenaan mendesak Majlis Tindakan Agenda Bumiputera (MTAB) mengambil tindakan dengan mengarahkan ketua setiausaha negara menukar KSN berkenaan jika mereka terbuka membelakangkan agenda ekonomi bumiputera.

MTAB adalah badan peneraju pembangunan sosio-ekonomi Melayu yang dipengerusikan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib TUn Razak dan dianggotai lapan menteri kabinet.

Hampir 700 peserta yang terdiri termasuk wakil 76 NGO Melayu dan bumiputera menghadiri konvensyen tersebut.

Selain itu, konvensyen itu menyokong penubuhan Peneraju Agenda Bumiputera (TERAJU) sebagai usaha meletakkan orang Melayu dan bumiputera dalam agihan kek ekonomi negara dalam suasana transformasi ekonomi.

"Konvensyen berpendapat bahawa TERAJU tidak sepatutnya dilihat sebagai sebuah lagi organisasi yang menjaga kepentingan bumiputera, tetapi masih lesu dalam tindakan afirmatif.

"Peranan TERAJU seharusnya seiring dengan agensi-agensi yang lain seperti PEMANDU yang diberikan peranan besar dalam memacu Program Transformasi Ekonomi Negara," resolusi itu dipetik.

Sehubungan itu konvensyen tersebut menggesa supaya TERAJU mesti diberi kuasa penuh mengarah dan memantau menteri, KSU, Ketua-ketua pengarah agensi dan GLC dalam hal berkaitan agenda ekonomi bumiputera.

Selain itu beberapa resolusi yang diluluskan antaranya:

1. Menjadikan pembangunan ekonomi bumiputera sebagai agenda nasional

2. MTAB perlu memastikan ketua pegawai eksukutif syarikat GLC yang hendak dilantik mesti berjiwa Melayu dan bukannya terdiri dari mereka yang golongan Melayu Liberal.

3. Meningkatkan komitmen pengurusan Petronas dalam agenda bumiputera di Petronas.

4. Mewujudkan satu badan khas yang memantau dan menyelia kemajuan tanah rizab Melayu yang boleh dinamakan Perbadanan Kemajuan Tanah Rizab Melayu Greater Kuala Lumpur.

Sementara itu, dalam sidang medianya, Presiden PERKASA, Datuk Ibrahim Ali meminta kerajaan berhati-hati terhadap pakar-pakar luar yang dijemput memberi pandangan tentang ekonomi tetapi "tidak mengetahui latar belakang sejarah dan perkembangan dalam negara ini".

"Mereka menggubal ekonomi tidak berasaskan kepada sosioekonomi Malaysia,"katanya.

Menurutnya, beliau menerima pandangan dan input yang didakwa bahawa pandangan mereka "tidak ada roh" dan "tidak ada latarbelakang sejarah Malaysia".

Ibrahim yang juga ahli parlimen Pasir Mas akan menyerahkan resolusi tersebut kepada Najib, timbalan perdana menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dan pihak-pihak lain selepas ini.

Dulu mata kini perut jadi sasaran

PERMATANG PAUH, 27 Mac: "Dulu mata, kini perut pula jadi sasaran" kata Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim diiringi gelak ketawa para hadirin di majlis minun petang di perkarangan Pejabat Dewan Undangan Negeri (Dun) Permatang Pasir, semalam.
Kata beliau, orang ramai apabila terserempak asyik memandang perutnya, bukan lagi muka sambil melemparkan senyuman sepertimana biasa yang dilakukan sebelum ini.
Sekarang ini baru  beliau menyedari rupanya mereka hendak membandingkan apa yang dikatakan oleh orang yang dijemput menonton video lucah kononnya dirinya terlibat dan menjadi 'hero' dalam adegan berkenaan.
Menurut Anwar yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh, apa yang diceritakan oleh Ahli Parlimen Sungai Petani, Datuk Johari Abdul individu yang dikatakan Anwar itu perutnya buncit, punggung dan bahunya nampak besar, tiada langsung miripnya.
"Itulah yang diberitahukan oleh Johari Abdul. Saya dan isteri tidak tengok lagi," tegasnya.
Jelas beliau sambil jenaka, setiap kali keluar rumah, isterinya, Datuk Seri Dr Wan Azizah akan mengingatkannya agar jangan makan banyak nanti perut buncit, baru semacam dengan individu yang digambarkan dalam video lucah tersebut.
Menyentuh mengenai tayangan itu, beliau membidas pihak terbabit kerana sampai kini polis masih tidak menahan 'trio’ Umno yang bertanggung jawab memainkan video lucah.
Bahkan, katanya mereka sanggup menjemput para media untuk menegak benang basah ciptaan karut untuk mengaibkan dirinya, keluarga, parti dan gagasan yang sudah bersedia mengambil alih pemerintahan negara pada bila-bila masa.
"Rupanya bila wujud isu baru, rakyat bukan naik muak tapi datang lagi ramai mendengar ceramah penerangan yang kami buat. Mungkin itu petanda Kerajaan Barisan Nasional (BN) dah nak jatuh.
“Rakyat akan ajar kepimpinan BN pada pilihan raya umum nanti,” ujarnya.

Kes Eskay lawan Merong Mahawangsa jadi tumpuan

Kes projek jambatan bengkok yang melibatkan ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah lawan Merong Mahawangsa Sdn Bhd dan pengarah eksekutifnya Datuk Yahya A Jalil, bermula sebagai satu kes mahkamah biasa awal bulan, tetapi ia kini menjadi tumpuan pelbagai pihak.

Ini ekoran pengakuan Eskay sebagai sebahagian daripada 'Datuk T' yang terbabit dalam pendedahan video seks yang dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Eskay (kiri dalam foto) dikatakan marah dengan ketua umum PKR itu kerana enggan memberi keterangan menyokongnya dalam kes samannya terhadap Merong and Yahya.

Berikutan peguam Eskay sendiri, CV Prabhakaran, telah menafikannya, maka kes ini mungkin boleh memberi klu mengapa Eskay begitu marah dengan Anwar dan mahu menjatuhkan ketua pembangkang itu.

Berikut ialah sorotan kes tersebut, di mana Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Datuk VT Singham akan mengumumkan keputusannya pada 5 Mei depan:

Kes ini telah difailkan Eskay pada 2002 dan sebelum ini telah didengar oleh dua orang hakim, sebelum dipindahkan kepada Singham.

Eskay, yang merupakan pengarah syarikat Aman Agropreneurs Sdn Bhd, berkata dalam kenyataan tuntutannya bahawa pada sekitar 1998, Yahya (kanan) telah menemuinya untuk mendapatkan bantuannya memperolehi projek jambatan bengkok bagi menggantikan Tambak Johor.

Eskay berkata, dia telah dijanjikan 16.66 peratus saham dalam Merong Mahawangsa Sdn Bhd , di mana Yahya merupakan pengarah eksekutifnya, untuk mencari dana memandangkan dia mempunyai hubungan rapat dalam kerajaan serta di sebarang laut ketika berada di sana.

Jangan gopoh walaupun hampir menang

KUALA KRAU, 27 Mac: Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang mengingatkan para petugas parti supaya tidak gopoh di dalam perjuangan.
Katanya, para pejuang tidak boleh gopoh dalam perjuangan, walaupun dilihat hampir untuk menempuh kemenangan.
“Para petugas dakwah ini juga mestilah yakin dengan janji Allah SWT, bahawa tugas yang sangat mulia ini akan dibayar dengan syurga Allah SWT,” ujarnya ketika merasmikan Mesyuarat Agung PAS Kawasan Kuala Krau, dekat sini, hari ini.
Turut hadir ialah Yang Dipertua PAS kawasan yang juga Naib Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.
Beliau yang juga ahli Parlimen Marang turut mengajak para petugas PAS supaya mengambil pengajaran daripada perjuangan para rasul dan nabi.
“Lihatlah juga pedoman dan rentetan perjuangan para nabi dan rasul alaihimussolatuwassalam yang selama ratusan tahun teguh serta istiqamah pegangannya dalam membawa amanah Allah Taala ini,” ujarnya.
Tambahnya, para pejuang Islam juga hendaklah sabar dalam menempuh jalan ini, dan tidak menjadikan diri mereka di kalangan orang yang ingin cepat dalam mencapai kemenangan.
“Ambillah iktibar janji Allah, bahawa sekiranya jalan perjuangan ini mudah dan cepat, nescaya ramailah penyokong yang akan bersama kita untuk menunggu habuannya. Sedangkan kemenangan memerlukan pengorbanan, dengan menjadikan kemenangan dalam perjuangan ini mestilah dengan tarbiyah, iman dan penuh akhlak Islam dengan tidak membalas dendam sesudah mencapai kemenangan,” ujarnya lagi.
Beliau juga menjelaskan bahawa Allah mengurniakan amanah mentadbir sesebuah kerajaan kepada yang dikehendaki-Nya, sebagai suatu ujian dalam kehidupan di dunia.
Katanya, asas pembangunan negara dari segi pembangunan insan adalah pembangunan roh dan akal dengan iman, ilmu dan akhlak yang mulia.
Menurutnya lagi, Islam yang ingin dilaksanakan oleh sesebuah kerajaan adalah bukan di atas kepentingan politik, tetapi adalah tanggungjawab dari Allah.
Justeru, tegasnya perjuangan Islam memerlukan pengorbanan, tiada jalan mudah dan diiringi karpet baldu yang cantik, tetapi penuh dengan onak dan duri sepanjang jalan perjuangan.
Beliau mengakhiri ucapan perasmian dengan membacakan dua rangkap syair bahasa Arab yang diucapkan oleh Abu al Qaseem As Syaabi dari Tunisia yang meninggal dunia pada pertengahan tahun 1930-an dalam usia muda. 
"Apabila bangsa itu mahu menjadi bangsa  yang hidup di suatu hari nanti, maka bangsa itu mestilah menyahut seruan beriman dengan seruan qada Allah. Malam pasti akan berlalu dan tibanya waktu siang, dan pastilah gari yang mengikat rakyat itu akan pecah suatu hari nanti."

BN ajar penyokong berdemonstrasi, Pakatan Rakyat perlu menyahut

Oleh Zulkifli Yahya
Sebagai penganjur program Sambutan Tiga Tahun Kedah Sejahtera saya dipanggil ke ibu pejabat polis Daerah Kota Setar berhubung permohonan permit ceramah umum yang diadakan. Program tersebut adalah program rasmi kerajaan negeri. Jarang penganjur perhimpunan anjuran kerajaan memohon permit berhimpun dari pihak polis.

Pihak penganjur Sambutan Tiga Tahun Kedah Sejahtera tidak memohon permit untuk keseluruhan program tetapi hanya untuk program ceramah pada dua malam terakhir.  

Pernceramah undangan ialah Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim, bekas Menteri Besar Terengganu Dato’ Seri Abdul Hadi Awang, Menteri Besar Kelantan Dato’ Nik Aziz Nik Mat dan Menteri Besar Kedah Dato’ Seri Azizan Abdul Razak. Kerana di alam maya Malaysia kesemua tokoh tersebut adalah pemimpin politik Pakatan Rakyat maka lazimnya mereka perlukan permit untuk berceramah. Maka penganjur merasakan memohon permit berceramah adalah lebih baik daripada tidak memohon.
Lokasi ceramah yang dicadangkan ialah di perkarangan Stadium Darul Aman, di bawah pentas besar boleh menampung kira-kira lima ribu orang yang duduk bersila. Sambutan Tiga Tahun Kedah Sejahtera melibatkan pameran dan gerai-gerai niaga yang disewa dengan kadar RM1,500.00 untuk lima hari. Peniaga akan merungut jika penganjur tidak menyediakan program sampingan yang melibatkan kehadiran pengunjung sepanjang waktu. Justeru, penganjur memilih untuk mengadakan ceramah di lokasi paling hampir dengan tapak niaga, iaitu di luar stadium.
"Jika ceramah di buat di luar stadium maka kami tak akan luluskan permit," ujar Timbalan Ketua Polis Daerah Kota Setar dalam pertemuan tersebut. "Jika mahu permit mesti dibuat dalam stadium, dalam kawasan tertutup. Masalah jika buat di luar stadium ialah kami terpaksa halang, ini yang kami mahu elakkan."
Saya sangat memahami dilema pihak polis. Sepanjang masa mereka terikat dengan arahan pihak atas. Oleh kerana ketua paling tinggi mereka adalah orang politik, maka mereka terpaksa akur sekalipun sedar bahawa arahan yang mereka terima lebih berupa arahan politik dari arahan demi keselamatan.
Selepas merujuk kepada Menteri Besar, saya mengemukakan semula permohonan baru untuk mengadakan ceramah di dalam stadium. Tiada untung untuk bertelagah dengan pihak polis sebab dalam kebanyakan isu pertelagahan dengan pihak berkuasa, maka yang ‘jahatnya’ ialah PAS atau pihak tidak sehaluan dengan BN. Mereka menguasai semua media untuk memanipulasi isu bagi menggambarkan ‘ganasnya’ PAS.
Menteri Besar Kelantan pernah berceramah di Kuala Ketil, Kedah tanpa permit. Program ceramah tersebut diserang dengan gas pemedih mata dan air kimia sekalipun orang kenamaan yang hadir ialah seorang Menteri Besar. Sebuah trak buruk polis yang berada bersama mereka tiba-tiba terbakar. Maka berhari-harilah media talibarut BN menceritakan keganasan orang PAS ‘membakar’ kenderaan polis. Dengan kuasa dan media mereka boleh dan tergamak lakukan apa saja untuk memburukkan imej pihak lawan. Demi mengelak akan mudarat yang lebih besar, PAS terus patuh dengan arahan pihak berkuasa.
Mutakhir ini media-media talibarut BN hampir setiap hari melaporkan kewujudan perhimpunan haram terhadap pelbagai isu yang menyanggah pihak Pakatan Rakyat, sama ada terhadap kerajaan, parti atau individu. Dalam hampir semua peristiwa tersebut, peserta perhimpunan haram yang terdiri daripada ahli dan penyokong Umno tidak dikenakan sebarang tindakan. Berapa banyak siri perhimpunan haram di Selangor dan Pulau Pinang, namun tiada sebarang tangkapan dibuat. Semua media-media utama negara termasuk RTM yang menjadi agensi kerajaan melaporkan perbuatan haram dari segi undang-undang negara itu seolah-olah menggalakkannya lagi.
Bahkan baru-baru ini, ahli-ahli Umno yang berlindung di balik topeng NGO telah mengadakan demonstrasi di seluruh negara mendesak Anwar menyerahkan DNA bagi membuktikan beliau benar- benar meliwat si keparat Saiful Bukhari. Lantaran mereka orang Umno maka tiada seorang pun ditangkap dan didakwa polis. Apabila Umno buat semuanya halal sebaliknya jika ia dilakukan oleh penyokong PR maka ia menjadi haram.
Kenderaan Anwar dibaling batu oleh penyokong BN sewaktu pilihan raya kecil baru-baru ini. Dengan selamba Timbalan Perdana Menteri mengiyakan tindakan ganas tersebut. Katanya, ia berlaku akibat rasa menyampah mereka terhadap Anwar. Muhyiddin langsung tidak mengecam perbuatan tersebut. Tafsiran yang mudah difahami ialah ‘semua perbuatan buruk yang dilakukan terhadap pihak yang tidak kita sukai adalah halal.’ Adakah pihak polis bersetuju kenyataan tersebut?
Percayalah semakin hari demonstrasi haram penyokong BN untuk menyanggah PR serta semua elemen berkaitan PR akan menjadi-jadi. Walaupun kelompok yang berdemonstrasi itu sedikit tetapi ia merata di seluruh negara. Semua media memberi liputan besar-besaran.
Rasanya ahli-ahli dan penyokong pembangkang sudah lama berdisiplin dan bersabar menyaksikan kerenah BN. Bayangkan kalau pembangkang mula mengambil langkah yang sama. Asal saja ada isu beratus ahli dan penyokong PR berhimpun di mana-mana di seluruh negara menyatakan isi hati. Memang sudah ada pun idea ‘nakal’ daripada pihak tertentu dalam PR iaitu, sementara pihak pro BN ghairah mengadakan demonstrasi saban hari, biar kah kita guna kesempatan itu untuk turut serta. Dalam isu yang menyebelahi kita pula. "Kecil-kecil lama-lama jadi bukit. Biar sampai jadi macam Tunisia, Mesir dan Libya," ujar suara nakal itu.
Dato’ Seri Najib serta seluruh pemimpin BN adalah pihak yang paling gerun membayangkan situasi ini. Tetapi ia tidak mustahil untuk berlaku jika mereka sendiri yang memulakannya. Mereka yang mula merestui penyokong berdemonstrasi, memilih jalan raya sebagai pentas bantahan. Pihak pembangkang hanya akan menyahut. Mereka yang meniup angin, pihak pembangkang akan membawa badai taufan.

Najib sokong tindakan Saudi, kait pembangkang Bahrain pengganas

Selepas mengaitkan Ikhwan al-Muslimin di Mesir dengan terorisme, Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Abdul Razak mencetuskan kejutan terbaharu dengan menyokong tindakan Arab Saudi dan Majlis Kerjasama Teluk (GCC) melibatkan Bahrain, negara jiran Saudi.

Najib dilapor Bernama menegaskan sokongan penuh kepada keputusan Saudi dan GCC di Bahrain.

Saudi dan GCC menghantar pasukan tentera seramai kira-kira 2,000 orang bersama kereta kebal dan peralatan senjata lain ke Bahrain ekoran peningkatan protes pembangkang di negara kecil Teluk Parsi itu 14 Mac lalu.

Keganasan terhadap peserta protes tercetus dua hari selepas itu, apabila pihak berkuasa bertindak keras terhadap rakyat menyertai protes di Bulatan Mutiara.

"Kami menyokong penuh semua keputusan yang diambil oleh GCC yang bertujuan menjaga kestabilan dan keselamatan di rantau itu bagi memastikan keamanan dan keharmonian rakyat mereka.

"Malaysia mengutuk sebarang kumpulan berkaitan pengganas yang merosakkan kestabilan dan keselamatan negara,” Najib dilapor berkata.

Najib walau bagaimanapun tidak menjelaskan dengan lebih terperinci kumpulan mana yang boleh dikaitkan dengan pengganas itu, tetapi pemerintah Bahrain mendakwa pembangkang Syiah sebagai alat kuasa asing Iran yang mempunyai rancangan yang bertentangan dengan kepentingan negara Bahrain.

Kenyataan ini merupakan kali kedua Najib membuat kenyataan jelas menyokong kerajaan Arab Saudi dalam hal melibatkan konflik serantau.

Pada 2009, dalam satu kenyataan yang jarang dibuat oleh perdana menteri, Najib menyatakan sokongan penuh kepada Arab Saudi yang terlibat menyerang kumpulan Houthi di utara Yaman yang berkonflik dengan kerajaan negara itu.

"Kami mengecam dengan tegas pelakuan keganasan oleh pemberontak Houthi di sepanjang sempadan Arab Saudi. Tindakan ganas ini, yang menyebabkan kecederaan dan kematian orang awam, tidak boleh diwajarkan.

"Malaysia mengiktiraf hak sah Arab Saudi untuk mempertahankan kedaulatan dan integriti wilayahnya dan melindungi keselamatan serantau Majlis Kerjasama Teluk," tegas Najib.

Bodohnya Puak barisan nasional.

" Saya pasti rakyat Malaysia turut sama berkongsi rasa mual apabila seorang ahli politik yang mempunyai rekod kurang moral yang diketahui umum cuba membuat komen mengenai moral dan integriti.

" Seluruh rakyat Malaysia arif tentang skandal seks yang melibatkan Datuk Seri Chua Soi Lek dan dia sendiri mengakui bahawa dia menjalinkan hubungan seks di luar perkahwinan dengan seorang wanita dan dirakam melakukannya,"katanya.

Menurut Tian, kenyataan Soi Lek yang dipaparkan melalui akhbar milik MCA itu pastinya akan menjadi bahan jenaka rakyat di negara ini.

Ujarnya lagi, beliau yakin rakyat juga semakin jelek dengan fitnah terbaru Umno lebih-lebih lagi individu yang tampil memberikan komentar adalah mereka yang tidak layak bercakap tentang isu moral.

"Rakyat Malaysia terketawa apabila Tan Sri Rahim Thamby Chik terpaksa meletakkan jawatan politik kerana terbabit dalam kes rogol kanak-kanak bawah umur apabila muncul untuk memastikan bakal pemimpin negara mempunyai moral.

Kah...kah...kah.... Presiden Pelakon Lucah nih... bercakap soal Moral... kah..kah...kah...., woooiiiii... apek aaaarrrr.... lu cakap ala tengok itu cermin ka talak...???? Lu sendili talak moral... lagi mau celita pasal moral kaaa.... waaaa..... lu punya mulut manyak musuk aaaaa....., lu punya ahli parti pun manyak boloh pasal lantik lu jadi plesiden talak moral punya.... boloh punya parti... kah...kah...kah....

Di sini gua pun teringin jugak nak menyeru Pak2 Menteri dan kepimpinan barisan nasional supaya meletak jawatan mereka kerana lu orang semua terpalit dengan pelbagai skandal dan kes..., bezanya kes lu orang semua masuk bawah karpet merah Deepak... kah...kah..kah..., oopppsss... siapa Deepak...???? Itu lu orang kena tanya dengan Rosmah Mansor Perdana Menteri Malaysia... muahahahaha.....
1. Mengenai skandal seks seorang bekas Ketua Menteri dengan pelajar sekolah berumur 16 tahun sehingga melahirkan seorang anak.
2. Mengenai hubungan seksual dan afair seorang bekas ketua menteri dengan seorang gadis Pertugis.
3. Hubungan seks bekas ketua menteri dengan seorang perempuan yang berkerja di sebuah syarikat perumahan. Perempuan itu juga telah memohon sebuah projek tambak laut di sebuah negeri tersebut.
4. Mengenai hubungan seorang menteri dengan seorang perempuan Portugis.
5. Mengenai hubungan seorang bekas artis sehingga mengandung dan terpaksa mengugurkan kandungannya di Johor. Sebelum itu artis berkenaan mengugut untuk terjun dari tingkat enam di sebuah hotel di Jalan Raja Laut.
6. Mengenai seorang menteri yang melayani gay.
7. Mengenai seorang bekas MB yang membawa puteri Umno ke tengah laut dengan bot.
8. Dua orang bekas setiausaha kepada bekas menteri dan menteri yang dikatakan telah membunting seorang artis dan seorang pramugari.
9. Mengenai ketua Umno sebuah bahagian di Kelantan yang meniduri 13 orang perempuan kampung.
10. Seorang kenamaan yang telah mengahwini seorang perempuan walaupun ketika itu perempuan itu masih belum habis edah perceraian.
11. Kena siasat juga kesahihan mengenai perkahwinan seorang menteri dengan isterinya kini yang meragui dari segi syarak.
12. Siasat juga bekas menteri yang dikatakan berhubung sesama jenis (lesbian).
13. Siasat juga setiausaha politik kepada menteri yang dikatakan mengamalkan ajaran sesat.
14. Siasat juga menteri yang terlibat melakukan perpindahan wang secara haram.
15. Siasat juga Ketua Menteri yang terlibat dengan pengurup wang.
16. Siasat juga bekas menteri yang menjadi kaya raya dengan memperdagangkan pendatang asing.
17. Siasat juga menteri yang ditangkap basah dengan seorang artis di Port Dickson.
18. Siasat juga kroni umnoapco yang bersetubuh dengan nurse Philipina hingga ada anak luar nikah.

Ahhh..., banyak lagi. Sebenarnya perkara disebut itu lebih utama dari video lucah itu kerana ia membabitkan negara dan rakyat.

Jadi pemimpin2 umnoapco/barisan nasional hendaklah terlebih dahulu letak jawatan sebelum mendesak orang lain berbuat demikian.

Yang si Rahim Thamby Chik jenis muka takda maruah, dah la terpalit dengan rasuah dan kes rogol budak bawah umur masih di sanjung dan di lantik sebagai Pengerusi Risda. Sekarang ni dah up satu lagi pangkat... sudah jadi Tauke Video Lucah... wakakakaaaa....., sapa nak tengok video lucah boleh jumpa malaun nih..., lagipun sudah di halalkan oleh Pak Guard Parlimen maaaa....

Sama juga dengan Isa Samad yang terpalit dan di sahkan terlibat dengan Rasuah, pun di sanjung dan di lantik sebagai Pengerusi Felda. Begitu juga dengan Ali Rostam dah sah terpalit dengan Rasuah, masih juga di lantik sebagai Ketua Menteri Melaka.

Kesimpulannya di sini, penyokong/pengundi puak2 umnoapco celaka nih... jenis buta hati dan mata kerana bodoh terlampau dalam memilih pemimpin mereka. Orang jahat pun diorang lantik sebagai Ketua/Pemimpin... kah...kah...kah.... tak ke BANGANG namanya tu...

Pasal tu diorang semua senang di perbodohkan oleh pemimpin2 mereka.... kah.. kah.. kah....

ISA.

Panass...Sebab Video Anwar..200 Sami Keluar PKR.??

Betul ke berita ni..Gua agak kalau bab menipu ni,bagi kat utusan,memang dah ternyata suratkhabar paling takda moral dan integriti dalam negara.Penulis "Pencacai" bukan kira punn..janji Tuan mereka berkuasa...macam lah anjing,julur lidah minta makan..bila diberi makan dalam mangkuk..pakat salak tak kira tempat..dengan syarat rumah boss kena jaga..kuah3 (Gambar Sekadar Hiasan)

Utusan Malaysia - Kira-kira 200 ahli Persatuan Sami-Sami Hindu Pulau Pinang hari ini mengumumkan keluar Parti Keadilan Rakyat (PKR) kerana tidak mahu dikaitkan dengan video seks yang didakwa melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim. Menurut pengerusi persatuan itu, S. Dhinabalan, perbuatan terkutuk tersebut amat memalukan dan tidak boleh diterima oleh semua agama termasuk Hindu.


Juragan : Kalau nak menipu pun agak-agak la...ingat sami hindu tu "bengap" sangat ke, macam otak puak-puak melayu "Pencacai Najis" dalam Utusan tu..Hancusss Umnooo!!

Pasukan Polis Malaysia Nomber 1 in the world?



Sakit hati pun ada, geram pun ada, bila Ketua Polis Negara kata, trio yang mendedahkan dan menayangkan video lucah yang menfitnah DS Anuar Ibrahim tidak di tahan dengan alasan belum cukup bukti. Kalau sampai masa cukup bukti dan sudah disahkan kesalahan mereka, barulah kita bertindak ikut undang-undang, itulah kenyataan KPN yang saya petik dari Malaysiakini.

Saya nak tanya kepada Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar, orang-orang yang ditahan reman dalam lokap tu semuanya dah cukup bukti ke akan kesalahan mereka? Yang sudah-sudah bila barang syarikat hilang, orang yang mula-mula kena tahan adalah pengawal keselamatan. Adakah polis ada bukti mereka itu mencuri? Pegawal keselamatan yang membawa duit ke bank, tiba-tiba kena rompak tengah jalan, pegawal itu dulu yang kena tahan lokap. Mana buktinya polis tahan mereka? Begitu juga jika orang membuat laporan polis tentang kecurian di rumah mereka. Mula-mula polis akan tanya siapa yang kita syakki? Kalau kita beritahu si A, kena lokaplah si A sebagai suspek, sedangkan buktinya belum ada lagi.
Kalau begitulah kenyataan Ketua Polis Negara, jom lepas ni kita nak tengok polis sumbat atau tidak seseorang itu dalam lokap kerana DISYAKI semata-mata melakukan sesuatu kesalahan tanpa bukti.

Sepatutnya Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar berterus terang sajalah iaitu polis tidak boleh tergesa-gesa tangkap mereka walaupun mereka mengaku terlibat dalam kes penayangan video tersebut , sebab mereka itu ada kepentingan dalam UMNO/BN. Tapi kalau mereka itu tidak ada kepentingan dalam UMNO/BN polis akan segera tangkap meskipun belum ada bukti. Jadi orang ramai pun faham."/RT

Video : Perbualan Syaitan Gelap

Foto : Biar Hujan.. Lawan tetap Lawan !!



Hujan yang menyirami Pulau Pinang bermula dari pagi hingga ketengah malam semalam dan hanya berhenti seketika sebelum ceramah bermula dan hujan renyai-renyai kembali setelah setengah jam ceramah bermula seolah-olah menyejukkan hati para penyokong DS Anwar Ibrahim dibumi Permatang Pauh ini yang mula panas setelah DS Anwar Ibrahim difitnah lagi ..


Biarpun hujan mencurah dan padang yang kering bertukar lecah.. namun ceramah terpaksa dijalankan juga bak kata seorang sahabat dari anggota beruniform tetapi tidak memakai uniform ketika bertugas.. “Bro!! Biar hujan .. Lawan tetap lawan!!”


Semalam 26 Mac 2011, sebagaimana yang telah dirancangkan dan diwar-warkan Satu Solat Hajat dan Ceramah Perdana Fitnah III telah berlangsung dikawasan Parlimen Permatang Pauh,.


Solat hajat telah diadakan di Masjid Bandar Perda dengan Ustaz Mutallib dari An- Nahdoh menjadi imam, Manakala ceramah Perdana pula telah berlangsung di Padang Awam Taman Pauh Indah, Bukit Mertajam.

Menurut sms yang diterima pada sekitar jam 8.00 malam mengatakan empat jalan utama dua lorong yang menghala ke tapak ceramah telah ditutup satu lorong menjadikannya satu lorong oleh pihak Polis menyebabkan aliran trafik menjadi sangat perlahan..

Aliran yang telah perlahan itu diperlahankan lagi dengan pemeriksaan terhadap setiap kenderaan oleh Anggota Polis yang terpaksa menurut arahan Pegawai mereka..

Laporan juga mengatakan sebanyak lapan truck FRU dan dua Water Cannon telah digerakkan ke padang tempat ceramah diadakan, laporang yang menyebabkan seluruh petugas keselamatan dari UKP diletakkan dalam keadaan bersedia dengan segala kemungkinan.

Sedikit sebanyak laporan yang mengatakan lapan truck FRU bersama dua water cannon itu memang menyakitkan hati dan ramai yang bertanya adakah Polis Pulau Pinang juga mahu menurut jejak langkah Polis di Selangor yang telah menggangu dan menghentikan ucapan Anwar di Selangor kelmarin?

Tetapi semalam terbukti Pihak Polis terutamanya Ketua Polis Pulau Pinang jauh lebih professional jika dibandingkan dengan pihak Polis dan Ketua Polis Selangor.

Sekatan jalanraya dilakukan bagi memastikan keselamatan para pemimpin iaitu DS Anwar Ibrahim, Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng, TKM1 Pulau Pinang Datuk Mansor Othman, YB Johari Abdul, Khalid Jaafar dan Chegubard terjamin..


Semua mereka memberikan ulasan tentang isu Video Lucah.. YB Johari Abdul dengan pendedahannya mengenai konspirasi UMNO melalui lelaki yang pernah dikaitkan dengan kejadian merogol kanak-kanak bawah umur.

Khalid Jaafar menceritakan siapa itu Rahim Tambi Chick..



Guan Eng yang pernah dipenjara kerana membela seorang gadis berbangsa Melayu yang dikatakan telah menjadi mansa rogol Rahim Thambi Chik sambil memuji pihak Polis Pulau Pinang yang telah Berjaya menurunkan indeks jenayah di Pulau Pinang sebanyak 22.7% mempertikaikan siapa Rahim Thambi Chik, seorang yang kononnya mempunyai moral sesuci embun pagi kini menjadi dalang Video Lucah dan pernah dikaitkan dengan isu rogol kanak-kanak bawah umur yang mempersoalkan moral Anwar pula.. itulah contoh ayam jantan yang berkokok berdegar-degar tapi ekor penuh najis!

DS Anwar Ibrahim pidatonya hampir sama dengan pidatonya yang boleh dilihat di SINI cuma loghat bahasa berbeza, memendekkan ucapan untuk memberikan laluan kepada Chegubard.

Sedang menurunkan autogeraf diatas buku tulisannya "Disebalik Misteri Pembunuhan Altantuya"

Chegubard yang dijemput memberikan ucapan oleh DSAI sendiri menceritakan kisah bagaimana semuanya kisah mengenai Video lucah itu bermula, dengan sikit tambahan yang aku kira menyakitkan hati sekelompok pemimpin yang berlindung dibawah ketiak Anwar.

Yang tak pernah dengar pendedahan itu, bacalah di SINI.

Katanya beliau sedar beliau bukanlah seorang yang baik untuk menjadi ahli politik, kerana beliau kurang satu lagi criteria yang diperlukan iaitu BODEK atau mengampu pemimpin untuk naik… Aku setuju 110%..

FRU yang dihantar juga bagi mengelakkan sebarang rusuhan atau kekacauan tercetus, mereka digerakkan tetapi tidak terus ketapak ceramah sekadar berkhemah di perhentian bas yang setengah kilometer letaknya dari tapak ceramah..

Tiada sebarang provokasi dicetuskan mereka cuma satu sms yang diterima meminta kalau boleh berhentilah tepat jam 12.00 malam jangan ulang seperti di Cheruk Tok Kun hari itu yang berakhir jam 12.30 malam..

Bagi menghormati permintaan wakil mereka itu ceramah yang dihadiri oleh hampir 3000 orang ini telah dihentikan tepat jam 11:58 malam, dua minit lebih awal..

Biar hujan.. mereka masih setia berdiri mendengar

Bukan wartawan menjadi sasaran.. lelaki ini muncul lagi..

Siapa lelaki yang menutup kepalanya dengan surat khabar itu??
jawapannya ada di SINI

Masih setia.. ketika hujan renyai-renyai..

Ribuan hadir untuk mendengar penjelasan, kerana bagi mereka
Media elektronik kini berat sebelah




Gambar dirakam dari tepi padang..


Tahniah buat semua yang terlibat menjayakan program ceramah Fitnah III ini, kerana dalam masa yang pendek (4 hari) notis diberikan segalanya berjalan lancar.. /ASgD

APA KATA LEBAI MONGOL


Sampai kiamat pun Lebai Mongol ini takkan mahu mengaku,…. Tak jauh beza dengan mantan Perdana Menteri Dr.M
 
Semenjak kes liwat Saiful lagi Najib telah banyak menipu. Satu demi satu, dia menipu rakyat Malaysia!  Mula-mula dia kata tak tahu-menahu kes liwat itu,  dan tak pernah jumpa Saiful.  Lepas tu dia kata, Saiful ada berjumpanya untuk mohon biasiswa…  Ini betul-betull lawak bodoh!.  Orang bodoh macam Saiful mana boleh dapat biasiswa!!  Jadi siapa yang bodoh?,… Najib!.. Saiful dah tentulah bodoh.

Setelah terdesak, Najib mengubah kenyataan pula menyatakan Si Saiful ada menemuinya mengadu diliwat DS Anuar dan tuduhan beliau terlibat dengan konspirasi tak timbul langsung,,, katanya. 

Tetapi  baru-baru ini Najib terkantoi,  bila seorang pegawai penyiasat polis mengesahkan Najib dan Rosmah terlibat !! Mereka pernah disoal siasat!,dan  kenyataan mereka pernah diambil!.  Penipu besar betul Najib ni!!!  Memang dia pandai buat muka selamba, buat-buat bodoh, tetapi dia lebih pandai buat muka baik dan muka kesian!!

Dalam kes meletupkan jasad Altantuya pun begitu,dia tak mengaku terlibat  walhal terdapat bukti dia amat mengenali wanita Mongolia itu. Dan Najib juga terlibat menyembunyikan saksi penting – dimana seorang penyiasat bernama Bala diupah melarikan diri keluar Negara supaya penglibatan Najib tidak terbongkar!!

Rakyat dah tahu sebenarnya. Disebalik wajah baik dan lembut Najib itu ada tersembunyi sifat keji,dan terkutuk!  Ini termasuk perangai Najib suka bermain dengan sumpah! . Dan yang lebih dasyat lagi ialah sifat kejamnya!  Tergamak dia melibatkan diri dalam jenayah meletupkan jasad wanita manis Mongolia yang bernama Altantuya. Sungguh sedih dan menyayat hati! bila mengenangkan mayat wanita beranak satu itu  hancur berkecai!!  Manusia jenis apa ini!  Sungguh tak berhati perut!. Lebih dasyat dari sepuluh ekor singa yang membaham seekor  rusa! Terbaru! mengenai edaran dan tayangan.
 

Terbaru ! mengenai edaran dan tayangan  – video seks, yang Datuk2 T menuduh DS Anuar adalah sebagai pelakun utamanya !  Sebagaimana biasa, Najib tetap menafikan yang dirinya, dan Umno tidak terlibat.  Huhhh ! Menipu lagi!,…Sampai bila rakyat Malaysia mahu ditipu? Sampai bila orang Melayu mahu diperdaya!!?   Tetapi bolehkah Najib menafikan pendedahan kes yang dibuat oleh Datuk Johari Abdul baru-baru ini? yang mendakwa Tan Sri Rahim Thamby Cik ada berkata bahawa mana-mana Ahli Parlimen Pakatan Rakyat yang mahu menerima tawaran mereka, Najib berjanji sudi menemui mereka untuk berbincang tentang tawaran dan ganjaran!!  Tidakkah Najib terkedu!  apabila mendengar pendedahan ini?  

Satu lagi bukti  yang lebih nyata,…Bolehkah Najib nafikan, semua Datuk T yang  diketuai  oleh Tan Sri Rahim itu bukan orang kuat Umno.  Adakah mereka dari parti lawan/ pembangkang atau orang biasa yang tidak berparti? …Sekali lagi Najib harus terkedu!!  Dan sememangnya Najib tak pernah jujur dengan diri sendiri, apatah lagi dengan rakyat. Barangkali beliau masih terlena dalam dunia bangsawannya!  Anak keluarga bangsawan lah katakan!!! mana faham tentang kepedihan dan kesakitan!!  Jauh sekali untuk menyelami dan mendekati penderitaan hidup rakyat!  melainkan waktu-waktu nak pilihanraya!

Dan sekarang ini Najib cuba membuat seribu satu macam kebaikan untuk menutup kelemahan dan kesalahannya!! Masihkah rakyat mahu menerima kebaikan yang bertopengkan kejahatan?
Rakyat seharusnya merasa kesal dan menyesal kerana terlantiknya Najib sebagai Perdana Menteri!   Kemana Malaysia nak dibawanya kurang jelas, harap-harap jangan sampai menuju kepintu neraka.  Apa-apa pun, dalam Pilihanraya Umum ke-13 nanti rakyat pasti boleh mengubahnya!!  

Oleh : rahimothman