Khamis, 24 Mac 2011

Pakatan Rakyat - Where is your Plan B?

It is common knowledge that since the 1990's, DSAI has been battling one Goliath after another/ The recent accusation related to the video screening is no exception. In fact, I am sure by now, the rakyat are quite desensitized to such scandalous accusation. After all, most of us who follow current events have witnessed one bizarre incident after ranging from sex scandals, corruption and all kinds of soap operarish episodes. A recent report by The Malaysian Insider HERE makes me wonder if Pakatan Rakyat has a Plan B after facing the onslaught of issues.


According to the report:

Several PAS leaders had been forewarned by a group claiming links to Umno about a “surprise” that would affect Datuk Seri Anwar Ibrahim’s public image, about a month before a video emerged which allegedly shows the opposition leader having sex with an unidentified woman.

...

“Their request was simple. They claimed they represented Umno-BN, and they only asked for Datuk Seri Anwar not to be active in Pakatan Rakyat, meaning they don’t want him in mainstream politics,” a source told The Malaysian Insider.

“They do not care if Pakatan is headed by someone else, as long as it is not Datuk Seri Anwar; that was their request.”

The source added that the anonymous group did not provide proof to show they really were from Umno and BN as claimed.

According to the source, the request was made about a month ago and that they had alleged “there will be a surprise” shortly related to the PKR de facto chief’s public image.

PAS leaders are said to have refused to entertain the request to pass the “message” to Anwar, even though it is generally known that the Islamist party is divided over Anwar’s role in PR.

“PAS leaders have taken a stern stand not to do so,” said the source.

We all know that DSAI was instrumental in forming a viable opposition coalition following the 2008 tsunami victory.

However, Pakatan Rakyat has yet to deal with a range of issues that must be addressed if they want to secure a bigger victory in the next GE.

* Who is next in the line of command?

The continuous assault on DSAI and PKR (and ultimately PR) shows that he still carries clout where the status quo is concerned. Despite the battle scars, DSAI is still holding the fort but the question is for how long?

If PAS were forewarned, why did they NOT pass the message/warning to Anwar? Of course one can argue that the forewarning could have been perceived as a frivolous threat since there have been so many obstacles in DSAI's path. Or, it could have been out of sensitivity to DSAI's feelings and respect for the leader, we do not know. However, the very fact that the attacks have been continuous and the fact that the next GE is imminent should have been a clear indication that the threat should have been taken more seriously!!! So what is the real reason behind the inertia?

* With the long-drawn trial of Sodomy II, have PR prepared themselves for the worst case scenario?

The absence of a next-in-line is evident not only in PR as a coalition but seems to be evident in the component parties as well. In any good organization, leaders must always train others to take over the leadership. One can never hope to be a leader forever. Neither can one always hope that the same leader can take the army to battle.

Life is full of uncertainties. We can never be sure what may happen next.

As such, I opine that it is absolutely necessary that Pakatan Rakyat leaders come together and reason to make important decisions that will affect its performance in the next GE including:

* Who will take over in case DSAI has to go? 

This issue has to be settled as soon as possible for the rakyat to have confidence in the coalition. They do not have to disclose the identity of the next in line but at least tell us that they have made a decision to combat any eventuality.

* Where is the Shadow Cabinet?

I believe this issue has to be settled before the next election. So far, we have heard so much talk about the Shadow Cabinet before the supposed Sept 16th 2008 crossover that never was.

To be able to march confidently into the battle ground of the next GE with head held high, it is imperative that Pakatan Rakyat keeps is promises and presents a clean report book to the rakyat.

* What is the manifesto for the next General Elections and the Sarawak State Elections?

We have a more mature and informed electorate who will not simply accept any rhetoric or empty promises any more.

For decades, the rakyat have had a very raw deal and the wounds are still gaping wide open. Huge amounts of iodine and antiseptic have been applied to assuage the pain but the fact remains that those wounds have not healed and the pain remains. Worse still, expectations are higher and in some situations, confusion or apathy may abound.

* Where are your foot soldiers?

A general with no army is useless. An army with no commander in chief is hopeless.Just as we need competent leaders to lead the country to change via the ballot box, we also need AS MANY FOOT SOLDIERS as possible who can be at the beck and call of the various political parties.

And they have to volunteer as their call of duty - not for any monetary gain or fame.

I am well aware that there are those who have moved forward to do their part in paving the way for the next elections but there are some who want to help but don't know how to.

The time has come for ALL the branches of the various PR component parties to get down to the brass tags of working with the grassroots - GO OUT and recruit helpers for the next GE.

GO OUT and solicit for donations in any form. THERE IS NO TIME TO WASTE.

So far, they seem to have been consumed by the culture of putting out bush fires. That has to stop. Get ready for the real challenge - the next GE.

There is no time for fancy meetings, beautiful plans/blueprints in the form of reports or forums. We have no time for that.

Come on - get real lah!

Concentrate on winning the battle for all the plans will come to naught if the battle is lost. After three years of being in public service, enough time and manpower should have been invested in drafting plans for the nation.

Tragically, I am aware of some volunteers who only got into action with regards to PLANS for rakyat in whatever area of concern. A tad too late. Enough talk about pipe dreams and plans. That stage is over - get down to serious business of winning the next GE.

* Who are your worthy candidates for the next GE? 

Prepare their resume, track record and for heaven's sake, offer only the best and not rejects from elsewhere! The emergence of frogs and soloists who jumped ship is evidence that standards and screening have to be vigorous.

* Are you ready with your election machinery?

Have they at least designed their banners, posters, flyers and identified locations for ceramahs and programs for the possible candidates?

I am but a humble Malaysian who blogs to keep sane. What I expressed here are my own ideas and concerns. I do not speak to anyone when I write. I read the news, think, react, analyze and write for the sake of my children, descendants and fellow Malaysians. I think of what might happen to their education, their employment opportunities, the quality of life they may have in the future and most of all, the kind of Malaysia that they will be witnessing. I am seriously and genuinely worried and I am sure that many of you out there have your own reactions as well.

I appeal to Pakatan Rakyat leaders - do not let us down any more. The battle cry has been given. Soldiers should be falling into line. Commanders should be checking their platoon. Strategies and equipment must be tuned up now. There is no time to waste. Restore our hopes, fulfil our dreams. Present and execute your Plan B - for all of us who love Malaysia! Thank you!!!

BILA AGAKNYA ANAK THAMBY NAK INSAF!!


Duhai pemimpin Umno khasnya Najib dan rakan-rakan,..                      Sudah-sudah le buat kerja kotor lagi jijik tu !!

Pada sidang media yang diadakan kelmarin, Abdul Rahim juga mengaku beliau dan Shazryl adalah individu di belakang tayangan video seks itu yang ditayangkan di Carsosa Seri Negara.

“Datuk T ini bukan seorang sahaja, tapi ia adalah datuk tiga iaitu saya, Datuk Shazryl dan Datuk Shuib, yang mana kami telah berkawan begitu lama,” kata beliau.

“Selain itu, kami merasakan isu yang ada sekarang (video seks) perlu dibuat penyelarasan supaya tidak timbul salah faham. Saya fikir semua pihak perlu tahu kebenarannya, jadi kami jemput beberapa pemimpin media ke Carcosa Seri Negara sebab ia lebih selamat.

“Di situ kami tunjukkan supaya pemimpin media faham perkara sebenar dan kami ke depan kerana mahu tegakkan keadilan... sebab pemimpin yang nak jadi perdana menteri tidak layak, yang mana kita tak boleh terima pemimpin yang mempunyai akhlak yang rendah,” katanya.

Teman nak tanya anak Thamby ini !!
Siapa pemimpin atau Perdana Menteri Malaysia yang baik dan tinggi akhlaknya?
Allyarham Tungku Abdul Rahman,… ok kita terima.
Tun Husin On ,.. ok juga kita boleh terima.

Tun Mahathir ???  Apa pendapat anak Thamby dan rakan-rakan? tinggi akhlaknya?
Mintak maaf !!  Jauh panggang dari api. Rakyat sudah mengenalinya sebagai PM 5P.       kerana sudah terbukti beliau adalah Penyamun harta rakyat, Penipu Rakyat, Pengikis hak istimewa orang Melayu, Pendusta Agama dan Pemfinah maha agong.
Nama Mahathir  wajar ditukar kepada  Mahafir’un atau Mahazalim.  

Datuk Najib ???  2x5  dengan Mahathir,…. Tetapi Najib kena tambah 1P lagi iaitu Pembunuh kerana beliau terlibat dengan pembunuhan Altantuya !

Sepatutnya Tan Sri Rahim Thamby Chik suruh Mahathir berundur dari politik!  Semestinya juga Rahim anak Thamby desak Najib agar meletak jawatan kerana moral mereka jauh lebih rendah dari Anuar.
Rahim anak Thamby!!  Cakap tu biarlah beralas!  dan berfakta!!
Kalau DS Anuar rendah moralnya,  Anuar takkan dapat walau satu undi pun dalam apa-apa pemilihan !  Kalau Anuar jijik peribadinya, Anuar takkan dipilih jadi Ahli Parlimen Permatang Pauh!                    Kalau Anuar tak kaya budipekerti dan ilmunya, Anuar takkan dipilih jadi Ketua Pembangkang.          Dan akhir sekali satu soalan cepu emas untuk Rahim anak Thamby ,…

Kenapa Anuar berjaya membentuk PAKATAN RAKYAT menjadi begitu kuat hingga berjaya memerintah 4 buah negeri!!?   Kalau anak Thamby segan nak jawab tak apa, tak payah jawab. Jawab saja dalam hati !!

Wahai anak Thamby dan pemimpin-peminpin Umno !!  SEDARLAH DIRI! Bawa-bawalah MUHASABAH DIRI !!  bila nak INSAFF !!

Oleh : rahimothman

Video : ESKAY Saya Lurus, Bukan Homoseks Macam Saiful

PRN Sarawak : NGO 1M'sia kini di Kuching, ditaja jutawan


Menjelang pilihan raya negeri Sarawak, NGO 1Malaysia mengumumkan bahawa ia akan menganjurkan siri jamuan makanan percuma dan pertandingan untuk penduduk Kuching - semuanya ditaja oleh seorang jutawan.

Menurut satu laporan dalam akhbar harian berbahasa cina, China Press, perkara itu diumumkan oleh penyelaras NGO tersebut, Sia Teck Keong dalam satu kenyataan semalam.

Sia berkata, objektif aktiviti tersebut diadakan adalah untuk menggalakkan konsep 1Malaysia yang diperkenalkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Kumpulan tersebut, tegasnya lagi, adalah sebuah NGO bebas tanpa sebarang kaitan politik, dan kos operasinya ditanya oleh seorang jutawan yang menyokong konsep 1Malaysia.

Beliau tidak mendedahkan identiti jutawan tersebut.

NGO itu akan menganjurkan satu pertandingan bola keranjang di Batu Lintang pada hari Sabtu, satu majlis makan malam mega di Kenyalang keesokan harinya dan satu jamuan makanan Indonesia di Pusat Maklumat Islam di Kuching pada 2 April.

Semua majlis tersebut adalah terbuka kepada orang ramai.

Nazri mahu MIC serah semua enam kerusi di Perak

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Abdul Aziz mahu MIC menyerahkan kesemua enam kerusi di Perak yang gagal dimenangi parti itu dalam pilihan raya umum lalu, kerana BN boleh kalah jika MIC terus bertanding di situ.
NONE
Dalam bahagian kedua temubualnya dengan akhbar harian berbahasa Cina Nanyang Siang Pau yang disiarkan hari ini, Nazri berpandangan jika
calon untuk pilihan raya umum akan datang dipilih berdasarkan 'peluang menang' seperti dikatakan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, maka MIC tidak harus bertanding di semua kerusi berkenaan.

Ahli perlimen Padang Rengas, Perak itu berkata, parti kaum India itu tewas di kesemua enam kerusi yang ditandinginya di Perak dalam pilihan raya umum lalu, dan kerusi-kerusi tersebut boleh menyebabkan Perak jatuh semula ke tangan Pakatan Rakyat dalam pilihan raya umum akan datang.

Nazri (kanan) berkata, kekalahan BN di Perak adalah disebabkan oleh Perdana Menteri ketika itu, Tun Abdullah Ahmad Badawi, meletak terlalu ramai orang luar bertanding di Perak.

Sambil menegaskan langkah meletakkan calon 'payung terjun' yang tidak pernah berkhidmatan di kawasan berkenaan sebagai satu kesilapan, Nazri menegaskan bahawa ia merupakan alasan yang sama yang ditegaskan oleh Najib dalam memilih calon yang berpeluang untuk menang.

NONESementara itu, Nazri yang lantang bersuara itu menegaskan bahawa pemimpin yang memegang jawatan dalam parti tidak dijamin menjadi calon dalam pilihan raya umum.

Mengambil presiden MCA, Datuk Seri, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek (kiri, berbaju putih) sebagai contoh, Nazri berkata, walaupun mendapat sokongan ahli untuk menang jawatan presiden parti, tetapi tidak semestinya Chua akan disokong oleh pengundi wanita disebabkan skandal DVD seksnya.

“Jangan ingat, menang pemilihan parti akan menjamin kemenangan anda dalam pilihan raya umum."

BN media turns vicious on Wan Azizah after sex tape boomerangs

BN media turns vicious on Wan Azizah after sex tape boomerangsIt looks the Umno elite has switched their attention to Wan Azizah and the Royal Commission of Inquiry demanded by the trio of dubious personalities calling themselves Datuk T over a sex video tape that they claim shows a man looking like Anwar having sex with a prostitute.
The BN media has been instructed to go on all-out attack to embarrass the PKR president speculating that she had asked to see the sex tape.
But Wan Azizah showed her famous poise and turned the tables on her enemies instead.
“I have no desire to watch the video. I know it’s a fake, so why should I?” Wan Azizah told reporters on Thursday.
She also denied ever indicating a wish to watch the 21-minute video which cropped up suddenly on Monday.
Boomeranging
Anwar has already lodged a police report, calling the video a “scurrilous attack” and accusing Prime Minister Najib Razak and his cousin Hishammuddin Hussein of leading the conspiracy to bring him down with yet another sex scandal.
This is not the first time the Umno elite has tried to tar Anwar with both male and female partners.
In 1998, former premier Mahathir Mohamad prosecuted Anwar for sodomy. At the same time, worried in case no one would believe it of Anwar, Mahathir also recounted to the mainstream media how people close to Anwar had told him about Anwar’s ‘voracious’ sexual appetite for women.
In his latest book, Mahathir again told of how a former Anwar aide had arranged to take 4 girls to a house in Kenny Hills for the purpose of having sex with Anwar.
In 2008, fresh sodomy charges were pressed against a politically resurgent Anwar. He has accused Najib of fabricating the charges and revealed that the complainant had met Najib two days before lodging the police complaint that led to his current prosecution.
“From men to women, all sorts of ways and means are being used to tarnish Anwar. But as the saying goes, give them enough rope and they will hang themselves. I think the few who had doubts about Anwar now have serious doubts about Najib and the BN government,” PKR vice president tian Chua told Malaysia Chronicle.
Royal probe

PKR leaders also rubbished the call by former Malacca chief minister Rahim Thamny Chik, businessman Shazryl Eskay and Perkasa treasurer Shuib Lazim to hold a Royal Commission of Inquiry on the video tape.
The three men admitted on Wednesday they were behind the screening of the video to a large group of journalists at the Carcosa Seri Negara on Monday. The also admitted to the code name Datuk T.
"Nonsense. Why should there be an RCI on Anwar? Just report the tape to the police who should arrest and charge the trio for showing pornographic material and criminal intimidation," PKR communications director Nik Nazmi told Malaysia Chronicle.
"If the three men are sincere about being Muslims as they claim, they should asked to be tried in the Syariah courts."
Meanwhile, calls are growing for a Royal Commission of Inquiry to establish who was behind the Datuk T trio, were government agencies and the mainstream media involved in the making and screening of the tape, and what was the purpose and why the attack on Anwar?

PAS cadang pendidikan Islam, moral subjek wajib lulus SPM

KUALA LUMPUR, 24 Mac: Ahli Parlimen Rantau Panjang, Siti Zailah Mohd Yusof mencadangkan Kementerian Pelajaran Malaysia turut menjadikan subjek pendidikan Islam dan moral sebagai subjek wajib lulus Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) selain daripada mata pelajaran sejarah.

Beliau berkata, pendidikan Islam dan pendidikan moral merangkumi pelbagai perkara asas yang amat penting untuk dipelajari dan difahami oleh pelajar-pelajar sejak di bangku sekolah lagi.

Katanya, jika kedua-dua mata pelajaran itu tidak dijadikan mata pelajaran wajib lulus, pelajar-pelajar tidak akan bersungguh-sungguh mempelajarinya sedangkan ianya merupakan penyelesaian kepada masalah moral.

"Persoalannya kenapa mata pelajaran sejarah sahaja diwajibkan lulus sedangkan pendidikan Islam merupakan fardu ain kepada setiap orang Islam tidak menjadi mata pelajaran wajib lulus tapi wajib ambil sahaja.

"Apabila tak wajib lulus, mana mungkin pelajar akan belajar bersungguh-sungguh dalam mata pelajaran ini," kata beliau ketika ditemui di lobi Parlimen hari ini.

Menurutnya juga, mata pelajaran pendidikan Islam dan moral amat penting kepada setiap pelajar kerana negara ketika ini ketandusan pemimpin yang berintegriti dan bermoral.

"Kita sekarang ketandusan pemimpin berintegriti. Lihat sahaja masalah rasuah, penyelewengan dan sebagainya.

"Jadi kita perlukan pelapis kepimpinan yang berintegriti. Integriti bukan lahir dengan pencapaian subjek lain tetapi asasnya agama. Jadi sudah sapai masa kerajaan kaji balik sukatan pelajaran dan mata pelajaran wajib lulus kalau betul-betul nak lahirkan generasi yang berintegriti dan bebas daripada masalah moral yang semakin kritikal," katanya.

Tegas Siti Zailah juga, kerajaan tidak bersungguh-sungguh melahirkan insan yang cemerlang dari semua sudut apabila mengabaikan kedua-dua mata pelajaran ini.

"Ini menunjukkan kerajaan tidak serius melahirkan insan yang berkualiti yang mengikut kata kementerian, kita perlu melahirkan modal insan.

"Bagaimana nak lahirkan modal insan kalau mata pelajaran melibatkan agama dan moral tidak diwajibkan lulus," katanya yang juga Timbalan Ketua Muslimat PAS Pusat.

Sementara itu, beliau mengakui kepentingan pelajar mempelajari sejarah tetapi katanya, ia tidak harus bergantung kepada buku teks semata-mata yang faktanya dilihat diselewengkan oleh orientalis.

"Sejarah memang penting tapi bukan hanya sejarah yang ditulis dalam buku teks yang kita tengok banyak yang diselewengkan faktanya oleh barat.

"Contohnya Kamal Atartuk dikatakan bapa pembebasan Turki sedangkan dia lah yang menghancurkan Islam di Turki.

"Sejarah jangan hanya bergantung kepada buku teks orientalis sahaja tapi kembangkan juga sejarah Islam yang boleh dijadikan iktibar untuk pemerintahan yang lebih baik," katanya.

Terdahulu, Timbalan Menteri, ketika menggulung perbahasan titah Diraja di Dewan Rakyat memberitahu, bermula pada tahun 2013, mata pelajaran Sejarah akan dijadikan mata pelajaran wajib lulus sebagai syarat layak untuk mendapat sijil SPM.

Dasar ini katanya selaras dengan hasrat kerajaan untuk melahirkan moda insan cemerlang, berkemahiran tinggi, berdaya saing, mempunyai semangat jati diri yang kental serta memiliki semangat patriotik dan nilai kewarganegaraan yang tinggi.

Jangan buat spekulasi tentang video seks, kata KPN

KUALA LUMPUR, 24 Mac — Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar mengingatkan semua pihak supaya tidak membuat spekulasi dan andaian berhubung rakaman video seks yang dikatakan membabitkan seorang pemimpin pembangkang.      
Beliau berkata memandangkan baru semalam pengakuan dibuat oleh tiga individu berhubung rakaman video berkenaan, pasukan khas di bawah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman yang ditubuhkan untuk menyiasat video itu memerlukan masa untuk menyiasat.
“Bagi masa dan peluang kepada “team” ini untuk menjalankan tugas-tugas mereka serta menyiasat secara profesional dan terbuka.
“Mereka akan menemui sesiapa sahaja yang dipercayai boleh membantu dalam siasatan untuk mengumpul fakta dan bukti,” katanya kepada pemberita selepas Majlis Bersama Veteran 69 Komando di sini hari ini.
Semalam, seorang ahli perniagaan, Datuk Shazryl Eskay Abdullah, mengaku bahawa beliaulah yang menunjukkan video itu kepada media terpilih di Carcosa Seri Negara tiga hari lepas.
Shazryl juga mendedahkan bahawa gelaran “Datuk T” merujuk kepada tiga sahabat yang membuat pendedahan rakaman video seks itu, yang sebenarnya bermakna “trio” iaitu beliau sendiri, bekas Ketua Menteri Melaka Tan Sri Rahim Thamby Chik dan Bendahari Perkasa Datuk Shuib Lazim.
Terdahulu, Ismail meminta semua anggota Polis Diraja Malaysia supaya mencontohi semangat yang ditunjukkan oleh bekas anggota polis seperti pasukan Veteran Komando 69 yang kental menghadapi ancaman komunis.
“Kita harus mencontohi kekentalan, semangat serta tanggungjawab yang ditunjukkan bekas anggota polis seperti pasukan “Veteran Komando 69” yang dilihat tidak mengenal erti putus asa dalam berhadapan dengan komunis,” katanya. — Bernama

'Isteri terbiar': Henti bertelingkah, kata Khairy

Khairy Jamaluddin menyeru pertikaman lidah secara terbuka antara dua pemimpin penting Umno dan MCA dapat dihentikan segera, seperti amalam pergerakan Pemuda BN selama ini.

NONE"Dalam pergerakan Pemuda BN, kita sangat konsisten. Bawah kepimpinan saya, malah kepimpinan Datuk Hishammuddin (Hussein) sebelum ini, kami sangat bersatu.

"Apa saja masalah, pergaduhan atau pertikaman lidah tidak di khalayak ramai. Mungkin kita ada perbezaan, tetapi kita selesaikan dalam mesyuarat," kata ketua Pemuda BN itu.

Penggunaan perkataan keras antara presiden MCA Dr Chua Soi Lek dan Datuk Seri Nazri Abdul Aziz berterusan lagi apabila Menteri di Jabatan Perdana Menteri disifatkan sebagai sombong dan menderita "delusi, pelupa dan inersia".

Dr Chua dilaporkan, kritikan Nazri kepadanya dan MCA sebelum ini, termasuk menggunakan istilan "isteri terbiar" adalah tidak seiring dengan konsep 1Malaysia yang diperkenalkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Dalam wawancara ekslusif dengan sebuah harian berbahasa Cina hari ini, Nazri menyelar MCA, dengan mendakwa parti itu meletakkan kesalahan di pundak Umno untuk kegagalannya sendiri mendapatkan kembali sokongan orang Cina.

Bercakap dalam sidang media di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di ibu negara hari ini, Khairy berharap tidak ada mana-mana parti merendahkan anggota komponen lain kerana masing-masing mempunyai peranan.

"Contohnya PPP (Parti Progresif Rakyat), mereka buat kerja bagus, contohnya dalam pendaftaran pengundi baru," katanya.

Johari: 'Datuk Shuib pun tak percaya'

Ahli parlimen PKR Sungai Petani, Datuk Johari Abdul mendakwa bendahari PERKASA, Datuk Shuib Lazim yang juga bapa saudaranya, juga tidak percaya Datuk Seri Anwar Ibrahim merupakan orang dalam video seks yang ditunjukkan kepadanya.

"Masa kami turun dalam lif. Dia (Shuib) kata, Pak Njang juga tidak percaya," dakwa Johari.

NONEMenurut Johari, Shuib hanya membawa beliau menonton video itu bagi membuat pengesahan sama ada lelaki dalam video itu benar-benar Anwar.

Malah, Johari (kiri) mendakwa, Datuk Trio itu bukanlah tiga, sebaliknya hanya melibatkan ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan bekas ketua menteri Melaka Tan Sri Rahim Thamby Chik.
Bercakap dalam sidang media di ibu pejabat PKR di Petaling Jaya hari ini, Johari menjangkakan beliau menjadi pilihan Datuk T kerana hubungannya yang rapat dengan beberapa pemimpin BN, termasuk Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tum Razak sendiri.

Selain itu, tambahnya, latar belakangnya sebagai "orang sembahyang" mungkin menyebabkan isu moral berkesan digunakan padanya.

"Saya memanglah stylish, tapi kami sembahyang. Memanglah macho, tetapi saya sembahyang," katanya berseloroh.

Sambil mendakwa apa berlaku sebagai konspirasi, Johari menafikan beliau meminta wang "pelincir" sebanyak RM100,000 untuk membawa lebih ramai wakil rakyat Pakatan menonton video seks.

"Takkanlah RM100,000. Kita ahli parlimen ni bukanlah lekeh sangat. Baik saya minta RM3 juta atau RM4 juta," katanya.

Ditanya sama ada beliau mahu menyaman Eskay dan Rahim, Johari enggan melukannya.

"Tak perlulah. Mereka pun old man," katanya lagi.

Najib met the Datuk T trio on Wednesday evening, says PKR

Najib met the Datuk T trio on Wednesday evening, says PKRPrime Minister Najib Razak met with the three men behind the sex video that allegedly showed a man looking like Opposition Leader Anwar Ibrahim having sex with a prostitute, said PKR in a statement issued on Thursday.

“I urge the prime minister himself to respond to reports from sources that the three masterminds had met with him in his office in Parliament," PKR communications director Nik Nazmi.
Nik Nazmi said that PKR was also told the meeting took place on Wednesday evening at the same time that Najib chaired an Umno political bureau meeting.
“To clear his name and Umno’s, the prime minister must make an immediate statement on what was discussed with the three masterminds of the sex video that has brought shame to Malaysia,” said Nik Nazmi, who is also the Seri Setia assemblyman.
Crime but police have not confiscated the tape
In what has widely been perceived as the latest conspiracy by the Umno elite to tarnish Anwar, the three men had organised a screening of the 21-minute video for editors and journalists of the mainstream media.
The three are former Malacca chief minister Rahim Thamby Chik, businessman Shazryl Eskay and Perkasa treasurer Shuib Lazim. They had admitted to organising the screening of the video on Wednesday afternoon.
They have refused to surrender the tape to the police or to Anwar. In a bid to deflect attention from the fact that they had broken the law, they have demanded that a Royal Commission of Inquiry be set up to determine if Anwar was the man in the tape.
It is a crime to keep pornographic material and screening it in public is  an offense that can be punished by imprisonment of up to 5 years.
Nevertheless, police have not moved to confiscate the tape nor arrest the men although they themselves had confessed to a crime.
“This raise serious questions over the involvement of government leaders in the recording and screening of the sex video that clearly violates several laws,” pointed out Nik Nazmi.
Conspiracy
Nik Nazmi also said that the government’s reluctance to take stern action against those involved only boosted the perception that it was involved in the conspiracy against Anwar.
PKR MP for Sungai Petani Johari Abdul had first exposed the trio, but Rahim accused him of demanding money to defect. Johari had been taken by Shuib to see Shazryl and Ramli, who screened the video for him. Ramli had tried to entice him to cross over.
But according to Johari, the former Malacca chief minister had also promised to bring him to see Najib if he agreed to dump PKR. This implies that Najib was aware of the operation to smear Anwar and to get PKR MPs to hop over.
Anwar has denied being the man in the tape and has accused Najib and Home Minister Hishammuddin Hussein as being among the perpetrators.
PKR want Datuk Seri Najib Razak to explain his alleged meeting yesterday with the three men behind the video purportedly showing Datuk Seri Anwar Ibrahim having sex with a Chinese prostitute.

Apa??? Mencuri??


Cakap bukan main lagi gah.... berdegor-degor sampaikan ayor lior, puuhh... puuhh... keluor. Rupanya cakap orang tak bertelor!!

Itulah dia parti nyamuk KITA[R] semula. Dulu kata... ramai yang berduyun-duyun akan keluar PKR untuk masuk KITA[R]. Tunggu punya tunggu.... hapah pun tarak.

Last-last... terdengor pulak cerita yang KITA[R] terpaksa jadi pencuri untuk mencari ahli. Pastinya... sasaran yang menjadi tempat curian mereka ialah PKR. Maka, berlakulah adegan pujuk-memujuk ahli-ahli PKR untuk masuk KITA agar mereka boleh di KITA[R] semula menjadi katak berjemana KITA. Pulak dah....

Fuiyo.... promosi sedang giat dilakukan tapi malang cara promosi tidak mengikut etika. Mereka nak promote parti sendiri dengan bad-mouth parti PKR. Kalau dulu kegiatan cuba mencuri ahli PKR dikesan di Kedah, kini ia berlaku pula di Pahang.

Wa tak tipu tau... You all baca sendiri. Ini aku cilok dari blog Suhaimi Said. Di bawah ialah sedutannya....

Saya telah menghantar sms kepada Ketua Cabang ini dengan bertanya secara terus terang seperti berikut:

"Saya mendapat aduan daripada beberapa orang anggota PKR Ranting Bukit Dinding, Jerantut bahawa anda mengajak mereka meninggalkan PKR untuk menubuhkan KITA di Jerantut, benarkah?"

Dan seminit kemudian beliau telah menjawab: "Ya".

Kemudian saya mendapat laporan daripada Ketua AMK PKR Cabang Kuala Krau dan laporan dari bekas Setiausaha PKR Cabang Kuala Krau bahawa Ketua Cabang Jerantut ini mahu melantik Ketua AMK Cabang Kuala Krau itu sebagai Ketua Pemuda KITA Negeri Pahang.

Azmi juga memberitahu saya bahawa ramai anggota-anggota PKR Jerantut yang lain dijemput menjadi anggota KITA, tetapi tidak seorang pun terpikat dengan ajakan Ketua PKR Jerantut itu, bahkan kaum keluarganya sendiri juga tidak terpikat untuk menyertainya menjadi ahli KITA.

Klik di sini untuk terus membaca.

Itulah ceritanya... hal parti KITA[R].

Siakap Tenggiri Gelam Ikan Duri
Cakap meninggi tetapi mencuri!!

Menteri: Ucapan Anwar di London ada unsur pluralisme

Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) mengesahkan terdapat unsur-unsur pluralisme agama yang terkandung dalam ucapan yang disampaikan oleh Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim di London, Mac tahun lepas.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata antara unsur-unsur itu adalah mempertikaikan ekslusiviti kebenaran yang hanya terdapat dalam agama Islam dan mengakui faham "The Transcendent Unity of Religions" melalui konsep universal sufism (satu kebenaran banyak jalan).

Selain itu, beliau berkata unsur lain termasuk konsep kesamarataan agama, menafikan konsep benar dan sesat serta terpengaruh dengan faham Falsafah Abadi dan Kesatuan Metafizik.

"Jakim telah mengkaji ucapan tersebut dan di sana terdapat unsur-unsur pluralisme agama," katanya ketika menggulung perbahasan titah Yang di Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin bagi kementeriannya hari ini.

Dalam pada itu, Jamil berkata Jakim sentiasa memantau dan mengkaji sebarang pemikiran yang menyeleweng termasuk pluralisme agama.

Katanya, muzakarah jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia kali ke-74 pada 25 hingga 27 Julai 2006 ketika memutuskan berkenaan gerakan pemikiran liberal yang mengandungi fahaman-fahaman menyeleweng telah menyenaraikan konsep pluralisme agama sebagai salah satu doktrin yang sesat lagi menyesatkan.

Sementara itu, Jamil Khir berkata pelbagai program penerangan akan disusun supaya masyarakat dapat memahami dengan lebih jelas mengenai fahaman pluralisme, liberalisme dan sebagainya.

Sebelum ini, beliau berkata program penerangan telah bermula dengan adanya wacana membanteras gerakan pluralisme agama dan pemurtadan ummah pada 14 Disember tahun lepas dan wacana isu-isu semasa akidah pluralisme agama di Universiti Malaysia Terengganu (UMT) pada 15 Januari.

"Kita tahu ada gerakan yang terancang bahkan ada kekeliruan di kalangan NGO (pertubuhan bukan kerajaan) dan persatuan yang ada hubung kait dengan agama tapi keliru dengan pluralisme dan sebagainya.

"Kerajaan menyedarinya bahkan bukan sekadar melihat dalam konteks hukum semata-mata dan tindakan untuk menjelaskan kepada rakyat telah bermula," katanya ketika menjawab saranan Ibrahim Ali (Bebas-Pasir Mas) yang mencadangkan agar kerajaan mengadakan muzakarah di peringkat kebangsaan bagi membincangkan beberapa salah faham yang membabitkan penyelewengan akidah.

- Bernama

Koh to Nazri: You’re a loose cannon

KUALA LUMPUR: Gerakan president Koh Tsu Koon today joined in the chorus of censure against Minister in the Prime Minister’s Department Nazri Aziz, saying his action can reinforce perceptions that Umno is a racist bully.
“I’m sure it will (affect non-Malay votes towards Barisan Nasional),” senator Koh told a press conference at Parliament lobby here.
He said that Nazri’s reproach against all the non-Malay component parties in an interview with a Chinese daily recently was against the BN’s team spirit and uncalled for, especially when the ruling coalition was preparing for a key battle in the April 16 Sarawak election.
He called the de facto law minister a “lose cannon”, saying that his actions could dent the ruling coalition’s chances at the polls in Sarawak, which begins on April 6.
“This lose cannon is shooting up our line-up, our own army,” said Koh, who is also Minister in the Prime Minister’s Department.
“He is totally irresponsible. (What he said) is extremely damaging,” he added.
Nazri is also in the same ministry but both have yet to meet each other to settle the row, he said.
Old feuds rekindled
Nazri has come under heavy fire over his remarks on non-Malay component parties, especially on MCA, the second biggest BN partner.
He likened MCA to an “aggrieved woman” or a “wife who complains all day long that she was being abused, raped and not given enough food, but yet does not want to divorce her husband”.
Carried in the Chinese daily Nanyang Siang Pau, his statement instantly earned him the wrath of top MCA leaders, reigniting a recent feud between the party and its BN partner, Umno.
Although the row died off eventually, MCA leaders were still taking pot shots at Umno, warning it against acting like a “Big Brother” in BN, saying this would hurt the coalition’s effort to regain non-Malay support.
Nazri claimed he was misquoted and that his statement was his personal view but for Koh, and MCA leaders, the damage has been done.
“It doesn’t help at all to quell the notion that Umno is arrogant. I was quite shocked by the severity of his statement,” said Koh.
He added that Nazri could have used internal channels to express his views.
BN adheres to a code of non-interference as far as disciplinary issues within individual component parties are concerned and often leave punitive measures against errant members to their own respective parties.
Koh said that it was up to the top leadership to decide if action should be taken against Nazri.
But he urged Nazri to clarify and apologise openly to back his claim that he was misquoted by the media.

Video : Jamil Khir Hanya Untuk Dokong Agenda Umno ,

SNAP: Dakwaan S'wak Report hanya satu 'rekaan'

Parti Nasional Sarawak (SNAP) menyifatkan laporan blog Sarawak Report yang mendakwa wujudnya perjanjian sulit antara parti itu dengan BN di Kuala Lumpur sebagai satu cerita rekaan yang paling teruk.

Edmund-Stanley-JugolSebaliknya, tegas setiausaha agung SNAP, Stanley Jugol (kiri), kebenarannya
ialah tidak pernah ada sebarang perjanjian antara SNAP dan BN.
Di samping itu, katanya, juga tidak pernah ada sebarang pertemuan antara ketua penerangan Umno, Datuk Ahmad Mazlan dengan pemimpin atau wakil SNAP baru-baru ini.

"Ataupun terdapat sebarang perjumpaan dengan mana-mana wakil BN untuk berunding," kata Stanley dalam satu kenyataan hari ini.

Katanya, artikel tersebut adalah jelas satu perbuatan kotor untuk melemahkan SNAP ketika parti itu sedang bangkit semula dan bersiap sedia untuk menghadapi pilihan raya negeri.
“Penulisnya mahu menghancurkan SNAP sebagai sebuah parti politik berdaya maju. Ini (perbuatan) nakal dan jahat.

“Hakikat sebenarnya ialah SNAP adalah sebuah parti politik bebas yang berjuang untuk kepentingan rakyat Sarawak khususnya dan rakyat Malaysia amnya.

"Objektifnya ialah untuk menyatu-padukan penduduk asal, terutama masyarakat Dayak di bawah satu payung politik.

“Terdapat banyak sebab mengapa Dayak perlu bersatu di bawah satu parti. Kami tahu masyarakat Dayak pada umumnya mahukan perpaduan kerana mereka kini sedar bahawa mereka telah dipecahbelahkan selama empat puluh tahun, dan menyebabkan tanah dan harta mereka dirampas oleh pentadbiran tamak.

“Punca kemiskinan masyarakat Dayak ialah perpecahan politik di kalangan mereka dan SNAP berazam untuk menghentikan perkara itu.

"Parti pilihan di kalangan masyarakat Dayak adalah SNAP. Kita mahu bertanding di semua kerusi Dayak adalah diasaskan premis ini," tegasnya.

PAS: Pull the brakes on filthy politics

Mujahid advises Anwar to contest latest allegation in Syariah Court.

GEORGE TOWN: Penang PAS is calling on Anwar Ibrahim to file an application in the Syariah Court to contest allegations that he was the protagonist in the CCTV sex tape recently shown to media representatives.
There are provisions in syariah law to address accusations that Anwar is morally corrupt, according to Mujahid Yusof Rawa, who is one of Penang PAS’s deputy commissioners and a member of the party’s central committee.
He said the burden of proof, in the syariah context, would lie with the accusers.
They must prove their case beyond reasonable doubt and they would be whipped if they could not, he added.
“The gathering of evidence is crucial; so the onus is on Datuk T to produce them and to assist the police and the prosecution in their impartial role of seeking justice.”
He said PAS was aghast that Malaysian politics had reached the gutter level, with characters determined to gain or keep power whatever the cost.
“Someone honourable out there must pull the brakes on what is driving such an excessive and radicalised form of politics,” he said. “It is tearing our social fabric apart. People are becoming mad.
“In the syariah context, there has to be due process. Those in possession of incriminating evidence must surrender it to the rightful authorities instead of shaming the accused in the public eye.”
He said Umno seemed transfixed on killing off Anwar’s political career and was showing its malicious intent by using the media to publicly smear him and ruin his family’s reputation.
“Everybody seems to be stalking him nowadays, like he is the only one capable of deciding the country’s destiny. Perhaps he is such a person and some folk cannot dare imagine him as their leader.”
In his comment on the issue, PKR’s Jason Ong, who is the state assemblyman for Kebun Bunga, said Anwar’s detractors must realise that even if he was demonised and forced out of politics, the PKR struggle would continue.
He said the party was being kept alive by Malaysians who “are sick and fed up with the erosion of our institutions”.
He said the public had doubts about the transparency of the police, the court system and the anti- corruption authorities, adding that Anwar’s accusers had proven this by going to the media instead of lodging a police report.

Jamil Khir hanya untuk dokong agenda Umno, kata Anwar



KUALA LUMPUR 24 MAC: Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim kesal dengan sikap Menteri di Jabatan Perdana Menteri Jamil Khir Baharom yang hanya menjaga agenda politik UMNO Barisan Nasional dan tidak bersungguh- sungguh menegakkan syiar Islam.
Anwar merujuk kepada arahan Jamil kepada pihak berkuasa Islam untuk menyiasat teks ucapannya bertajuk 'Agama dan Pluralisma dalam Dunia Yang Berbelah' yang disampaikan di London School of Economics (LSE), 18 Mac tahun lalu.
Anwar mempertahankan ucapannya itu dan membidas Jamil kerana mempunyai kefamanan cetek dalam menghayati ucapannya itu.
"Kekuatan Islam di negara kita dan di rantau ini kerana kekuatan itu lebih inklusif. Ia mampu berhubung baik dengan semua agama dan kerana sikap ini maka orang dapat menerima dengan baik.
"Itu maksud kita 'pluralisma'. Bukan merendahkan kedudukan Islam, bukan menyamakan soal akidah Islam dengan agama-agama lain," jelas Anwar sebentar tadi.
Dalam temuramah itu Anwar menjelaskan beliau mengambilkira pandangan daripada pemimpin-pemimpin agama lain termasuk Yahudi, Sikh dan Hindu untuk dimuatkan dalam kertas kerja.
Katanya, maklumat-maklumat yang diterima daripada pemimpin tersebut merumuskan kefahaman yang lebih arif tentang hubungan antara agama di seluruh negara.
Minggu lalu, Jamil Khir mengarahkan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) untuk menyiasat Anwar berhubung ucapannya itu.
Anwar berkata fitnah video lucah yang terbaru serta pembohongan pengadu Saiful Bukhari Adzlan berhubung tuduhan liwat fitnah kedua menuntut pengadilan syariah namun Jamil lebih memetingkan agenda politik UMNO BN.
"Keduanya hal-hal jenayah besar termasuk video seks, dibiarkan. Lepas itu mahu cari saya bersabit dengan ucapan saya di London School of Economics tahun lalu di mana saya mengutarakan sikap sederhana, menghormati agama sementara mempertahankan akidah, akhlak dan prinsip Islam kita,
"Saya kesal dengan sikap seorang ada pendidikan agama begini kerana masa saya bawa Mahkamah Syariah (Qazaf), dia yang menjadi penghalang. Jadi bagi saya dia yang patut disiasat. Mengapa seorang menteri agama boleh menghalang pendakwaan," jelas beliau lagi.
Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) membuat laporan qazaf (tuduhan palsu) terhadap Mohd Saiful Bukhari di Bahagian Penguatkuasaan Jawi mengikut Seksyen 41 Akta Kesalahan Jenayah Syariah (Wilayah Persekutuan) 1997 pada Julai 2008.
Jamil Khir bersama Ketua Pendakwa Syarie Wilayah Persekutuan, Shamsuddin Hussain dan Pengarah Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi), Datuk Che Mat Che Ali kemudian menfailkan bantahan terhadap permohonan itu.

Video seks: Polis ambil keterangan Rahim, Eskay

Polis sedang merakamkan kenyataan daripada bekas ketua menteri Melaka, Tan Sri Rahim Thamby Chik dan ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah berhubung tayangan video seks.

Menurut wartawan yang berkumpul di ibu pejabat polis di Bukit Aman, Kuala Lumpur, kedua-dua mereka dilihat tiba pada kira-kira jam 5 petang tadi.

NONEKedua-dua mereka dikatakan akan memberikan sidang akhbar selepas pertemuan dengan polis.
Wartawan Malaysiakini menghubungi Eskay pada kira-kira jam 5.55 petang dan beliau mengesahkan sedang berada di Bukit Aman bersama dengan Rahim.
Semalam, Rahim, Eskay dan bendahari PERKASA, Datuk Shuib Lazim, mengakui mereka adalah 'Datuk T' yang di belakang tayangan video lucah berkenaan.

Shuib, bagaimanapun dipercayai di luar negeri dan dijadualkan diambil kenytaannya esok.
Adalah dipercayai salinan asal video berkenaan juga mungkin diserahkan kepada polis pada perjumpaan hari ini.

Sebelum ini, pegawai khas Rahim - Ghazali Zainal berkata bekas ketua pemuda Umno itu bersedia memberikan kenyataan kepada polis jika diminta berbuat demikian.

Katanya, Rahim enggan mengulas lanjut berhubung video berkenaan selepas pertemuan dengan media, petang semalam.

Ketiga-tiga individu itu yang menggelarkan kumpulan mereka sebagai 'Datuk T', telah menayangkan video lucah itu kepada beberapa wartawan tertentu di hotel Carcosa Seri Negara di Kuala Lumpur pada Isnin lalu.

Sehari kemudian, ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim membuat laporan polis selepas menafikan beliau adalah lelaki yang didakwa dalam video tersebut.
Sementara itu, Eskay ketika dihubungi wartawan Malaysiakini pada kira-kira jam 5.55 petang tadi berkata beliau dan Rahim masih berada di Bukit Aman.
Beliau menjangka proses mereka memberi keterangan kepada polis akan selesai sebelum jam 9 malam ini.

Reports pile up against ‘dirty trio’

PKR leaders are filing police reports nationwide calling for action to be taken against the three who exposed a sex video implicating the party supremo.

KUALA LUMPUR: PKR leaders are filing police reports nationwide against the three individuals collectively known as “Datuk T” who exposed a sex video implicating Opposition Leader Anwar Ibrahim.
Batu MP Tian Chua and Kelana Jaya MP Loh Gwo Burne urged the police to investigate and arrest the three men before filing a report with the Dang Wangi police district headquarters this morning.
Tian said the three should be investigated for criminal intimidation for “blackmailing” Anwar and his wife, PKR president Dr Wan Azizah Wan Ismail, to step down.
He added that the trio should also be investigated for screening obscene material, an offence under both Section 292 of the Penal Code and Section 5 of the Film Censorship Act 2002.
“The law is very clear on these two aspects. They didn’t say why they want Anwar and Wan Azizah to step down; it’s obviously an intimidation tactic.
“They even said they wouldn’t send the video to the police but show them to Pakatan Rakyat MPs to ask them to jump ship; this is not connected to ‘exposing the truth’ as they claim to be doing,” he said.
“We all know Rahim’s reputation. For someone like that to ask for high morals is a joke,” he added, referring to former Malacca chief minister Rahim Tamby Chik who was once implicated in a sex scandal himself.
Urging the police to launch a fair and thorough probe into the “dirty trio”, Loh said: “I hope that these sorts of gutter politics will be eliminated from our country once and for all.”
Meanwhile, it was reported that 30 Kedah PKR members held a brief rally outside the Alor Setar police station demanding the arrest of the “Datuk T” trio. Another police report was lodged in Penang yesterday.
On Monday, selected journalists and editors were invited to the Carcosa Seri Negara hotel where a video recording of a couple having sex was shown to them.
The organisers of the screening, led by a man who identified himself only as “Datuk T”, claimed that the man in the video was Anwar.
However, Anwar and his Pakatan colleagues have vehemently denied the accusation.
Yesterday, PKR Sungai Petani MP Johari Abdul claimed that he was shown the video and was enticed to leave his party by “Datuk T”.
Hours later, Rahim held a press conference, where he revealed that “Datuk T” was made up of himself, businessman Shazryl Eskay Abdullah and Perkasa treasurer Shuib Lazim.
He said the “T” was short for “Trio”.

Dipertontonkan klip video seks: cheGuBard, selepas Johari dan Zaid

Badrul Hisham Shaharin, atau lebih dikenali sebagai cheGuBard hari ini tampil untuk membuat pengakuan bahawa dirinya antara pemimpin PKR yang dipertontonkan klip video seks, selepas pendedahan Johari Abdul, ahli Majlis Pimpinan Pusat PKR merangkap ahli parlimen Sungai Petani, semalam.
Zaid Ibrahim (gambar kanan) yang menyandang jawatan Pengerusi Majlis Pimpinan PKR Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur sebelum keluar parti, turut mendedahkan dalam blog, bahawa beliau juga dipertontonkan klip video seks tersebut.  Berbeza dengan Johari dan cheGuBard, Zaid Ibrahim memilih untuk berselindung - sejauh manakah beliau yakin bahawa lelaki dalam video tersebut adalah Anwar Ibrahim seperti yang didakwa, atau sebaliknya.
Ia bukan lagi rahsia apabila dalang di sebalik tabir "video seks" ini menampilkan diri semalam.  Sama ada penglibatan Rahim Thamby Chik cukup untuk mengheret UMNO, atau membuktikan penglibatan Perdana Menteri Najib Razak dalam percaturan politik ini boleh dipertikaikan.  Tapi apa yang jelas, penayangan "klip video seks" ini bertujuan untuk memusnahkan kerjaya politik Anwar Ibrahim, PKR malah Pakatan Rakyat.
Mengapa Johari Abdul?
Namun mungkin sesuatu yang menarik seandainya dikaji individu yang terpilih sebagai ahli politik yang dipertontonkan video seks tersebut, mengandaikan pengakuan mereka adalah benar.  Pemilihan Zaid Ibrahim tidak mengejutkan, memandangkan bekas calon Timbalan Presiden PKR ini masih berdendam terhadap Anwar Ibrahim.  Tetapi peranan Ketua Parti Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA) ini mungkin tidak sebesar mana - paling banyak beliau meyakinkan umum bahawa orang yang tidak sehaluan dengan Barisan Nasional turut meragu-ragu, malah tidak menafikan bahawa lelaki dalam video itu Anwar Ibrahim.
Sebaliknya, pemilihan Johari Abdul mungkin lebih berstrategi.  Selain hubungan persaudaraan Johari Abdul dengan salah seorang Datuk T, Shuib Lazim, kedudukan Johari Abdul dalam parti adalah lebih "bernilai".  Johari Abdul meninggalkan UMNO semasa zaman Reformasi pada akhir tahun 1990-an, kini terpilih sebagai Majlis Pimpinan Pusat PKR dengan undi kelima tertinggi.  Beliau mungkin antara beberapa sahaja yang kekal bersama Anwar dalam PKR selepas lebih daripada satu dekad - menyaksikan seorang demi seorang meninggalkan PKR.
Seandainya ahli parlimen Sungai Petani ini keluar parti selepas dipertontonkan klip video tersebut, maka ia akan digambarkan sebagai satu lagi tamparan kepada Anwar Ibrahim.  Strategi ini mungkin bukan sesuatu yang baru, tetapi ia bakal menggoyah keyakinan umum apabila babak sebegini berulangan.
cheGuBard: Keluar atau tidak?
Meskipun dikatakan sebagai perantara "Datuk T" dengan Wan Azizah Wan Ismail untuk membawakan video tersebut kepada Wan Azizah, namun pemilihan cheGuBard sebagai orang yang dipertontonkan turut memperlihatkan motif di sebaliknya.
Sebagaimana yang diketahui, ruang cheGuBard (gambar kanan) dalam parti semakin sempit, selepas ditewaskan Shamsul Iskandar Mohd Akin dalam pertandingan jawatan Ketua Angkatan Muda KeADILan pada November 2010.  Sungguhpun akur dengan kekalahannya, namun cheGuBard enggan mengiktiraf keputusan pemilihan tersebut.  Lantaran daripada itu, beliau menolak jawatan Timbalan Setiausaha Agung yang ditawarkan kepada dirinya selepas itu.
Sepanjang pemilihan PKR lalu, cheGuBard dikaitkan dengan Zaid Ibrahim, calon Timbalan Presiden yang jelas bertentangan dengan Anwar, dan Zaid menarik diri sebelum tiba ke garisan penamat.  Malah, sebelum itu, cheGuBard dipertikaikan kerana dilihat rapat dengan Mohd Ezam Mohd Nor, sebelum bekas Ketua AMK ini keluar dan menjadi musuh PKR.
cheGuBard antara pemimpin PKR yang aktif sebelum dan selepas pilihan raya umum dan pemilihan PKR.  Beliau ditewaskan Khairy Jamaluddin (Ketua Pemuda UMNO kini) di kawasan parlimen Rembau, dengan majoriti 5,746 undi, walaupun dikhabarkan menang satu ketika sebelum keputusan rasmi diumumkan, dalam PRU pada 8 Mac 2008.  Beliau masih aktif di kawasan pengundian tersebut, malah sering menghadiri ceramah politik sebagai panel selepas tewas dalam pemilihan parti.
cheGuBard mungkin tidak senang dengan tuduhan yang dilemparkan terhadapnya dalam parti.  Terbaru, beliau merungut dalam blog-nya, bahawa beliau diserang kerana komennya terhadap klip video seks dipetik The Star, berbunyi "Outspoken PKR leader Badrul Hisham Shaharin, who is known as che'GuBard, said if the politician was really involved in the scandal he should quietly step down."
Beliau mempertikaikan reaksi yang berbeza pemimpin dalam parti terhadap Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim, yang membuat komen yang hampir sama dengan beliau.  Kali ini, cheGuBard mempertahankan Ketua Umum PKR-nya, apabila tegas bahawa lelaki dalam video seks tersebut bukan Anwar.  Persoalannya, sejauh manakah cheGuBard akan kekal dalam PKR?

The 'T' UMporNO Musketeers


The 'T' UMporNO Musketeers
At first there were three. But later, one disappeared. Mmmm.... tinggal dua terkontang-kanting. Aha... where and why did he disappear??? Tak kisah ler.... Mampuih pi la dia.

Apa misi the 'T' Musketeers??

A. Nak 'kuburkan' Anwar
B. Nak bodek Najib
C. Nak kuburkan' Anwar and at the same time nak sabotaj Najib
D. Saja nak pamerkan kebagangan diri sendiri
E. Strategi Bom Asap untuk mengaburi mata kita daripada PRU Sarawak


Kalau nak 'bunuh' Anwar.... rasanya lepas ni kamu orang yang akan 'goaaaalll'. Anwar, like I've said before, akan tetap 'hidup' segar di persada politik Malaysia. You people have made Anwar.... a living legend.

Kalau nak bodek Najib.... nampak gayanya dah terkantoi. UMporNO sudah nampak very-very the busuk and very-very the porno. It's not good for Najib's imej. In fact, it has become very dissasterous!! Kini... berhempas-pulas menteri-menteri pembodek cuba mempertahankan UMporNO daripada kesan wayang porno ini.

Kalau nak kuburkan Anwar.... not likely, but Najib... certainly may be. Right now pun, he's on his way to 'hell'. Najib mampus.... ramai juga yang gumbira. Jambatan Bengkok mungkin boleh proceed. Proceed bermakna projek jalan!! Wang masyukkk!! Wang masyuukkk!!

Kalau sengaja nak memperbodohkan diri. Aha.... itu tepat sekali. Strategi.... very menjadi. Mission accomplished!! Tahniah!!

Yang pilihan E tu... memang betul tetapi kepincangan yang berlaku di Sarawak lagi menyerlah. Walau pun bom asap dilepaskan tetapi tak mampu untuk melindungi kepincangan dan dosa-dosa Mubarak al-Sarawak terhadap rakyat Sarawak.
Well.... well... the 'T' Musketeers, it looks like, you're going to be the losers!!

PKR desak Najib jelaskan bincang dalang video

PETALING JAYA, 24 Mac: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak perlu membuat kenyataan segera mengenai hasil perbincangannya dengan ketiga-tiga dalang video seks yang memalukan Malaysia demi membersihkan namanya dan Umno.
Pengarah Komunikasi PKR, Nik Nazmi Nik Ahmad berkata, keengganan kerajaan mengambil tindakan tegas dan segera ke atas semua dalang yang terbabit menguatkan lagi persepsi rakyat bahawa ada penglibatan pimpinan kerajaan yang serius di dalam konspirasi itu, tidak ubah seperti mana konspirasi tahun 1998 dahulu.
Beliau menyatakan demikian dengan merujuk kepada kenyataan yang dibuat semalam oleh Datuk Shazryl Eskay Abdullah, salah seorang dari tiga dalang yang menamakan diri mereka ‘Dato T’ berhubung pembabitan mereka di dalam skandal seks video yang memfitnah Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Datuk Eskay menyatakan bahawa dia juga turut dirakam di dalam video tersebut.
“Ini mengesahkan teori bahawa lelaki yang pada awalnya dilihat sedang mengaturkan sesuatu di dalam bilik dan disyaki bertanggungjawab memasang alat perakam adalah Eskay sendiri,” kata Nazmi dalam kenyataan yang dikeluarkan di sini, hari ini.
Katanya, ia juga selari dengan persoalan yang ditimbulkan oleh Datuk Johari Abdul semalam bahawa si pelaku tahu perbuatan seks akan dirakamkan kerana pada awalnya dia dirakam bersama-sama seorang lelaki lain yang disyaki sedang menyiapkan peralatan rakaman.
Beliau menambah, pengakuan Eskay menimbulkan keraguan besar kepada jalan ceritanya iaitu kononnya dia disuruh oleh Anwar untuk mengambil jamnya yang tertinggal, lalu terjumpa peralatan rakaman semasa mencari jam tersebut.
“Jelas bahawa itu pembohongan kerana dia sendiri mengaku bahawa dia adalah lelaki terbabit yang disyaki bertanggungjawab memasang alat rakaman di permulaan rakaman video tersebut.
“Dakwaannya kononnya dia terjumpa video itu adalah penipuan semata-mata dan tidak masuk akal,” ujarnya.
Justeru, beliau mendesak Perdana Menteri sendiri memberi maklum balas kepada satu laporan bahawa ketiga-tiga orang dalang itu berjumpa dengan Perdana Menteri di Pejabat Perdana Menteri di Parlimen untuk berbincang mengenai perkara itu.
Beliau berkata, pihaknya telah dimaklumkan bahawa Perdana Menteri mempengerusikan mesyuarat Biro Politik Umno di pejabatnya di Parlimen petang semalam, maka Perdana Menteri memang berada di Parlimen ketika ketiga-tiga dalang ini dilihat di Parlimen semalam.
“Perkara ini menimbulkan tanda tanya yang serius mengenai setakat manakah pembabitan pimpinan kerajaan dalam pembikinan dan penayangan video seks ini, yang melanggar beberapa peruntukan undang-undang secara jelas,” katanya.

Wanita KEADILAN yakin Anwar tidak terlibat

KUALA LUMPUR: Wanita KEADILAN percaya dan yakin bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak terlibat di dalam perlakuan video seks sebagaimana yang disebarkan, kata ketuanya, Zuraida Kamaruddin.
Zuraida menegaskan Wanita KEADILAN juga tidak akan berkompromi terhadap politik jijik ini.
“Kami menggesa agar ‘Datuk Trio-Teruk’ ini segera ditahan serta merta kerana jelas telah mencabuli hak peribadi.
Siasatan mesti diteruskan, sebagai pengajaran kapada perbuatan terkutuk ini,” katanya dalam satu kenyataan kepada Keadilan Daily.com.
Ahli Parlimen Ampang itu berkata,  strategi politik kotor sebegini akan menjejaskan imej Kabinet semata-mata serta memberi gambaran seolah-olah negara ini sedang diperintah oleh golongan yang benar-benar sudah ketandusan idea untuk mentadbir.
Malah katanya, ini adalah petunjuk bahawa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak bersama Umno Barisan Nasional(BN) amat tergugat untuk berdepan dan bersaing dengan Pakatan Rakyat di persada politik negara.
Beliau turut mengingatkan Najib juga pimpinan kerajaan supaya menghapuskan pemimpin kotor sedia ada bagi mengelakkan pengkuburan Umno BN dalam tempoh singkat.
Malah katanya, sebagai sebuah negara yang mendukung prinsip demokrasi, permainan politik sebegini amat memualkan.
“(Walhal) Umum mengetahui melalui pendedahan-pendedahan skandal atasan sebegini, kebanyakan kes melibatkan pemimpin Umno BN.
“Buktinya, lihat sahaja kes DNA (Datuk-Najib-Altantuya), menteri rogol amah, menteri raba pelayan dan hubungan tabii luar nikah.
“Rakyat harus diberi hak untuk memilih siapa yang layak memimpin mereka, tanpa dipengaruhi dengan isu-isu jijik yang ditaja Umno BN sebegini,” tegas Zuraida.

Johari : RTC Tutup Fitnah Video Dengan Fitnah Rasuah


Muslihat Tan Sri Rahim Thamby Chik dan gandingan dua individu yang dikenali sebagai  Datuk T untuk menfitnah Datuk Seri Anwar Ibrahim terbukti  apabila beliau enggan membenarkan lima ahli Parlimen PKR menonton video lucah itu Isnin lalu.
Ahli Parlimen Sungei Petani Johari Abdul mendedahkan Rahim membatalkan hasrat itu setelah lima wakil itu – Azan Ismail, Amran Ghani, Abdullah Sani, Kamarul Bahrin dan Rashid Din dikenalpasti untuk menilai kesahihan video  berkenaan.
Johari berkata dakwaan Rahim bahawa beliau menuntut wang pelincir RM100,000 dan RM1 juta untuk membawa keluar ahli parlimen PKR tidak masuk akal kerana jumlah itu terlalu kecil, jika benar beliau mahukan  sogokan.
Johari adalah Ahli Parlimen PKR pertama yang menonton video 21 minit itu Isnin lalu.
Beliau dibawa ke  Hotel Flamingo di Ampang dan diperkenalkan kepada  Rahim,  dan ahli perniagaan Shazryl Eskay yang cuba meyakinkannya untuk berpaling tadah dan membawa bersama wakil rakyat PKR yang lain.
Eskay juga adalah bekas Konsul Kehormat Malaysia di Thailand.
Johari di bawa ke hotel itu oleh Shuaib Lazim, bendahari Perkasa dan bapa mertua kepada Naib Presiden  Umno Shafie Apdal.
Johari berkata beliau yakin seratus peratus orang dalam video itu bukan Anwar, walaupun sekali imbas, ada miripnya.
Namun Johari berpura-pura bersetuju dengan Rahim dan Eskay  yang bertegas pelaku itu dalam rakaman itu adalah Ketua Pembangkang.
Johari turut mempersoalkan kenapa Rahim mahupun Eskay tidak menangani persoalan yang ditanya oleh wartawan dan mereka yang menyaksikan video berkenaan  - kenapa susuk badan, khususnya bahagian perut, pelaku dalam video itu tidak menyerupai Anwar.
“Soalan ini tidak dijawab oleh Eskay walaupun dibangkitkan sendiri dalam akhbar Utusan Malaysia milik Umno,” kata Johari.
Johari juga berkata beberapa kenyataan Eskay semalam tidak masuk akal.
Contohnya beliau menyifatkan dirinya sebagai seorang yang rapat dengan Anwar tetapi menghubungi musuh ketat Anwar iaitu Rahim Thamby Chik untuk membongkar video berkenaan.
“Beliau juga mendakwa diminta untuk kembali ke hotel itu mendapatkan jam Anwar yang tertinggal  di bilik berkenaan. Namun dakwaannya bahawa beliau memecah laci untuk kononnya untuk mencari jam itu tidak lojik,’ tambah beliau.
Johari berkata “pendedahan” Eskay kononnya beliau membawa Anwar ke sarang-sarang pelacuran di Thailand juga sukar diterima kerana pada masa sama ahli perniagaan itu mendakwa berkata beliau mengutamakan soal moral dan prinsip.

Simpan bahan lucah & ugutan politik, polis kena siasat Datuk T

KUALA LUMPUR: Pimpinan KEADILAN dan badan bukan kerajaan (NGO) mendesak polis mengadakan siasatan segera kerana tindakan Datuk T menayang video seks, adalah perbuatan jenayah di sisi undang-undang.
Ahli Parlimen Kelana Jaya, Gwo Burne Loh pula meminta polis menjalankan siasatan kerana ia melibatkan kesalahan jenayah mengikut  Seksyen 922 Kanun Keseksaan dan Seksyen 5 Akta Penapisan Filem iaitu menyimpan dan memiliki bahan lucah.
“Harap polis ambil serius kerana melibatkan politik kotor sehingga mencalarkan nama baik Anwar dan keluarganya,” kata beliau.
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas membuat laporan bersama pimpinan parti di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi, tengah hari tadi.
Turut membuat laporan ialah badan bukan kerajaan (NGO), Gerakan Anti Pendakwaan Terpilih (Gapet).
Ahli Parlimen Batu, Tian Chua berkata, mereka juga boleh didakwa kerana menggunakan rakaman video lucah itu sebagai bahan ugutan untuk memaksa Presiden dan Ketua Umum KEADILAN meletak jawatan.
“Perkara ini mesti diambil tindakan segera kerana tiga orang Datuk ‘T’ masih bebas dan kesalahan mereka berbahaya.
“Selepas menyebarkan video itu, mereka mengugut supaya pemimpin tertinggi meletak jawatan, dan sekarang mereka mengaku pula pelakon dalam rakaman itu,” kata Naib Presiden KEADILAN itu.
Dalam pada itu, Ahli Parlimen Kapar, S Manikavasgam pula meminta kerajaan tidak memenuhi permintaan ‘Datuk T’ untuk menubuhkan siasatan khas.
“Tidak perlu tubuh badan bebas kerana kami percaya polis dapat menjalankan siasatan lebih baik kerana Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar maklum bahawa pihaknya akan menubuhkan badan penyiasatan kes itu
Pengerusi Gapet, Khairul Anuar Othman pula menyeru Umno dan Perkasa supaya tidak campur tangan dalam proses penyiasatan video itu kerana tidak mahu wujud bayangan politik.
“Kami tidak mahu Umno dan Perkasa menyibukkan diri mereka dalam penyiasatan itu dan berharap polis dapat jalankan secara telus dan adil menentukan siapa yang salah,” katanya.

Chegubard: Saya diminta jadi orang tengah serah video seks


KUALA LUMPUR, 24 Mac – Bekas ahli majlis tertinggi PKR Badrul Hisham Shaharin hari ini mendedahkan beliau diminta untuk menjadi “orang tengah” oleh “Datuk T” untuk menyerahkan salinan video seks yang didakwa melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim kepada Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.
Jelas Badrul Hisham, beliau diminta oleh Datuk T untuk menyerahkan salinan video seks itu kepada Dr Wan Azizah agar Presiden PKR dan Anwar yang juga Ketua Umum PKR meletakkan jawatan.
“Untuk tujuan itu mendapatkan video itu saya telah berpura-pura untuk bersetuju mengenai apa yang diberitahu kepada saya mengenai video itu  dan Datuk T memberitahu video itu membabitkan Datuk Seri Anwar dan menerangkan secara terperinci.
“Saya telah diminta memberi keputusan untuk bersetuju atau tidak menjadi orang yang akan membawa video itu kepada Dr Wan Azizah, namun terbantut setelah Datuk T meminta untuk menayangkan sendiri video itu kepada Dr Wan Azizah,” katanya.
Mengakui menonton video seks itu sebanyak dua kali bersama Datuk T di Hotel Shangri-la pada Isnin lalu, Badrul Hisham menegaskan, individu dalam rakaman video seks itu bukan Anwar seperti mana yang didakwa.
“Saya amat yakin lelaki itu bukan Datuk Seri Anwar Ibrahim, memang sekali tengok imbas seakan-akan beliau tetapi sebenarnya tidak.
“Daripada susuk tubuh, gerak-geri saya boleh kenal dan saya yakin lelaki itu bukan Datuk Seri Anwar... ‘make up’ boleh dibuat,” katanya.
Datuk T terdiri daripada tiga individu iaitu bekas ketua menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik, ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan Bendahari Agung Perkasa Datuk Shuib Lazim.
Tayangan video seks itu terlebih dahulu ditayangkan kepada media pada Isnin lalu di hotel Carcosa Seri Negara.
Semalam Abdul Rahim mengaku Shazryl, Shuib dan dirinya adalah individu yang digelar Datuk T yang berada di belakang tayangan video seks itu yang dikaitkan dengan Anwar.
Jelas Badrul Hisham, beliau pergi ke hotel berkenaan atas jemputan Shazryl.
Menurut Badrul Hisham atau lebih mesra dengan panggilan “Chegubard” beliau percaya Datuk T adalah seorang individu sahaja dan bukan tiga individu seperti mana yang dikatakan Abdul Rahim.
Malah, Ketua PKR Rembau itu percaya Datuk T itu adalah Shazryl kerana dalam pertemuan yang diadakan di Hotel Shangri-la itu Abdul Rahim mengakui baru pulang dari luar negara selepas bercuti bersama keluar.
Menurut Badrul Hisham, ketika tayangan itu, Abdul Rahim kelihatan terkejut seolah-olah baru pertama kali menonton video seks itu.
“Tan Sri Abdul Rahim menipu kerana semalam beliau mengatakan merancang semua tetapi ketika bersama saya beliau mengatakan ini kali pertama menonton setelah pulang dari luar negara.
“Selain itu, dalam pertemuan itu Tan Sri Abdul Rahim memanggil Shazryl sebagai Datuk T malah Shazryl juga memperkenalkan diri kepada saya sebagai Datuk T,” katanya.
Tambah Badrul Hisham, dalam pertemuan itu Shazryl mengakui beliau adalah pemilik video seks itu dan hanya beliau sahaja yang memilikinya.
Ekoran tuduhan itu, Anwar telah membuat laporan polis berhubung rakaman video aksi seks itu dan menafikan bahawa dirinya adalah lelaki dalam video tersebut.
Walaupun belum pasti kesahihan video itu, beberapa pihak termasuk Perkasa mendesak agar diwujudkan suruhanjaya diraja bagi menyiasat video seks itu.

Chegu Bard : Datuk T pembohong, Video Adalah Rekayasa




KUALA LUMPUR 24 MAC : Pengerusi Solidariti Anak Muda Malaysia Badrul Hisham Shaharin menegaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi mangsa fitnah video lucah yang direkayasa oleh tiga individu yang mengenali diri mereka sebagai Datuk T.
Bercakap selepas menonton video itu, Badrul yang dikenali atas ketegasannya berhubung isu- isu prinsip, berkata bekas Ketua Menteri Melaka Tan Sri Rahim Thamby Chik juga berbohong mengenai video itu pada sidang akhbarnya semalam. 
Badrul diperlawa menonton video itu apabila  dibawa berjumpa dengan Tan Sri Rahim dan Datuk Shazryl Eskay di sebuah hotel lima bintang pada Isnin lalu.
Berikut kenyataan penuh Badrul setelah beliau mengadakan sidang media di Kuala Lumpur: 
Pada 21 Mac 2011, saya telah menerima panggilan dari seseorang yang menawarkan saya menonton video tersebut dan bertemu Datuk T. 
Saya telah mendapat maklum pada pagi itu, bahawa Datuk T juga adalah penganjur tayangan video lucah di Carcosa Seri Negara pada awal pagi pada hari yang sama.
Saya bersetuju untuk pergi bersama beberapa rakan tetapi yang dibenarkan menemui beliau adalah 2 orang sahaja. Saya telah membawa rakan baik saya yang juga seseorang dari UMNO. Saya diarah menunggu depan Institut Jatung Negara (IJN) pada jam 7.45 petang. Saya tiba tepat waktunya. Seseorang yang perkenal diri Datuk T menelefon saya dan mengarahkan saya meletakkan kenderaan di situ dan kami telah di jemput di perkarangan parkir Institut Jantung Negara pada lebih kurang hampir 8.00pm. Sebelum itu ketika kami menanti ada beberapa kenderaan berpusing beberapa kali dan memerhati kami.
Kami telah dibawa ke Hotel Shangrila dan telah bertemu dengan 3 orang di sana selain dari beberapa orang yang dipercayai pengawal peribadi yang bertugas untuk Datuk T. Sebelum memasuki bilik kami diperiksa badan dan diminta meninggalkan telefon tangan kepada pengawal. Datuk T telah memperkenalkan dirinya dan bersama beliau adalah Tan Sri Rahim Thamby Chik dan seorang tua yang tidak dikenali, (tetapi selepas itu dikenal pasti sebagai Tengku Sulaiman)
Kami telah dibenarkan untuk menonton video lucah secara menyeluruh dua kali dan semasa itu Datuk T memberi penerangan mengenai video itu. Kami juga dimaklumkan bahawa Datuk T yang kini disahkan sebagai Datuk Easkay Abdulllah adalah pemunya video tersebut dan hanya beliau mempunyai video tersebut.
Kami juga dimaklumkan bahawa Tan Sri Rahim Thamby Chik baru menonton video tersebut dan ini berbeza sekali dengan kenyataan beliau pada 23 hb Mch 2010 sebagai orang yang sama-sama terlibat dengan Datuk T. Ketika menonton bersama, Tan Sri Rahim seolah beberapa kali terkejut dan beristigfar seolah inilah kali pertama menonton.
Tujuan saya dipanggil adalah untuk diberi sesalinan video itu untuk ditunjukkan kepada Wan Azizah Wan Ismail dan mengemukakan desakan agar beliau dan Ketua UMUM PKR berhenti dan meninggalkan politik.
Untuk tujuan mendapatkan video itu saya telah berpura- pura untuk bersetuju mengenai apa yang di beritahu kepada saya mengenai video itu. Datuk T memberitahu bahawa video itu membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan menerangkan mengenai video itu secara terperinci.
Saya telah diminta memberi keputusan untuk bersetuju atau tidak menjadi orang yang akan membawa video itu untuk ditunjukkan kepada Wan Azizah Wan Ismail. Walaubagaimanapun ianya terbantut setelah Datuk T meminta ruangan untuk menayangkan video itu sendiri kepada Wan Azizah. Kami berhubung melalui telefon yang menurut beliau baru dibeli.
Saya mendapati beberapa pencanggahan antara kenyataan media yang diberi oleh beliau sewaktu di Hotel Impiana dan apa yang telah diberitahu keapda saya khususnya mengenai Datuk T sebagai Datuk Trio, tetapi dalam pertemuan tersebut Datuk Eskay memperkenalkan diri sebagai Datuk T. Tan Sri Rahim memanggil beliau sebagai Datuk T juga kecuali dua kali terlepas dengan menyebut memanggil Datuk T sebagai Eskay.
Kami meninggalkan hotel tersebut hampir jam 10.00 malam dan bertemu rakan yang mengiringi kami seramai 3 orang yang kami ceritakan apa yang berlaku.
1. Tan Sri Rahim menipu kerana dalam sidang media semalam dia mengatakan dia merancang semua tetapi ketika bersama saya dia mengatakan ini kali pertama menonton setelah pulang dari luar negara untuk percutian keluarga.
2. Saya telah 'berpura' yakin mengenai video dan sedia memberikan video tersebut ditonton oleh Datuk Seri Dr. Wan Azizah namun beliau enggan melakukan. Nampaknya beliau pun tidak bersungguh dalam kononya mahu Wan Azizah menonton video tersebut.
3. Dari pemerhatian saya video tersebut kemungkinan besar video asal yang tidak diganggu imejnya pun. Namun pelakon dalam filem tersebut bukan Anwar. Memang sekali imbas kelihatan seperti Anwar tetapi bagi sesiapa yang rapat dan biasa melihat 'perwatakan' atau gerak geri Anwar pasti tahu itu bukan Anwar. Contohnya dalam filem Ghandi, Ben Kingsley yang melakonkan watak Ghandi begitu menjadi sehingga menggondol sekurang kurangnya 11 anugerah peringkat dunia. Saling tak tumpah seperti Ghandi namun jika sesiapa yang pernah rapat dan mengenali perwatakan Ghandi tentu tahu membezakannya.
4. Saya menyakini kumpulan ini besar serta mendapat lindungan istimewa kerana modus operandi ketika membawa saya ke hotel tersebut seperti babak filem James Bond. Nama penyewa bilik tempat menonton dan daftar kenderaan yang digunakan menjemput saya mungkin dapat mengundang fakta lebih menarik lagi.
Politik kotor dan jijik seperti ini harus dikecam oleh rakyat Malaysia. Rakyat sebenarnya sudah bosan dengan politik 'selak kain' yang lansung tidak mendidik. Isu polisi, kebajikan rakyat tidak diperdebat tetapi sebaliknya 'isu selak kain' dibincangkan secara sensasi, kesian rakyat yang terhimpit dengan kenaikan harga dan kos hidup yang makin meningkat.
Sekian

che'GuBard
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)

‘Datuk T’ Shuib juga akui lelaki dalam video seks bukan Anwar


PETALING JAYA, 24 Mac – Ahli Parlimen Sungai Petani Johari Abdul mengakui salah seorang “Datuk T” – Datuk Shuib Lazim adalah “pak ciknya”, yang turut berpendirian tegas bahawa lelaki dalam rakaman video seks yang didedahkan Isnin lalu bukan Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Shuib yang merupakan Bendahari Perkasa membawa Johari untuk menonton rakaman video itu di Hotel Flamingo Isnin lalu dan untuk membuat pengesahan sama ada si lelaki yang mengadakan hubungan seks, yang dikatakan seorang pemimpin kanan Pakatan Rakyat, adalah Anwar.
“(Pak cik saya) dia bawa saya untuk membuat pengesahan (sahaja) sama ada lelaki dalam video itu adalah Anwar. Semasa kami turun, berada dalam lif, pak cik saya  juga berkata lelaki itu bukan Datuk Seri Anwar,” kata wakil rakyat PKR ini pada sidang media di ibu pejabat  parti itu di sini hari ini.
Sidang media hari ini adalah yang ketiga diadakan oleh Johari sejak isu rakaman video seks muncul Isnin lalu.

Pelakon dalam video seks bukan Anwar – Chegubard

KUALA LUMPUR: Ketua Cabang Rembau, Badrul Hisham Shaharin yang dipelawa Datuk T untuk menonton video seks kononnya melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim, yakin ‘pelakon’ dalam video itu bukan Ketua Umum KEADILAN.
“Dari pemerhatian saya video tersebut kemungkinan besar video asal yang tidak diganggu imejnya pun. Namun pelakon dalam filem tersebut bukan Anwar.
“Memang sekali imbas kelihatan seperti Anwar tetapi bagi sesiapa yang rapat dan biasa melihat ‘perwatakan’ atau gerak geri Anwar pasti tahu itu bukan Anwar. \
“Contohnya dalam filem Ghandi, Ben Kingsley yang melakonkan watak Ghandi begitu menjadi sehingga menggondol sekurang kurangnya 11 anugerah peringkat dunia.
“Saling tak tumpah seperti Ghandi namun jika sesiapa yang pernah rapat dan mengenali perwatakan Ghandi tentu tahu membezakannya,” kata Badrul dalam kenyataan media, hari ini.

Berkaitan :

Kenyataan media ini dibuat susulan kenyataan media yang telah dibuat oleh Tan Sri Rahim Thamby Chik dan Datuk Eskay Abdullah.


Pada 21 Mac 2011, saya telah menerima panggilan dari seseorang yang menawarkan saya menonton video tersebut dan bertemu Datuk T. Saya telah mendapat maklum pada pagi itu, bahawa Datuk T juga adalah penganjur tayangan video lucah di Carcosa Seri Negara pada awal pagi pada hari yang sama.
Saya bersetuju untuk pergi bersama beberapa rakan tetapi yang dibenarkan menemui beliau adalah 2 orang sahaja. Saya telah membawa rakan baik saya yang juga seseorang dari UMNO. Saya diarah menunggu depan Institut Jatung Negara (IJN) pada jam 7.45 petang. Saya tiba tepat waktunya. Seseorang yang perkenal diri Datuk T menelefon saya dan mengarahkan saya meletakkan kenderaan di situ dan kami telah di jemput di perkarangan parkir Institut Jantung Negara pada lebih kurang hampir 8.00pm. Sebelum itu ketika kami menanti ada beberapa kenderaan berpusing beberapa kali dan memerhati kami.
Kami telah dibawa ke Hotel Shangrila dan telah bertemu dengan 3 orang di sana selain dari beberapa orang yang dipercayai pengawal peribadi yang bertugas untuk Datuk T. Sebelum memasuki bilik kami diperiksa badan dan diminta meninggalkan telefon tangan kepada pengawal. Datuk T telah memperkenalkan dirinya dan bersama beliau adalah Tan Sri Rahim Thamby Chik dan seorang tua yang tidak dikenali, (tetapi selepas itu dikenal pasti sebagai Tengku Sulaiman)
Kami telah dibenarkan untuk menonton video lucah secara menyeluruh dua kali dan semasa itu Datuk T memberi penerangan mengenai video itu. Kami juga dimaklumkan bahawa Datuk T yang kini disahkan sebagai Datuk Easkay Abdulllah adalah pemunya video tersebut dan hanya beliau mempunyai video tersebut.
Kami juga dimaklumkan bahawa Tan Sri Rahim Thamby Chik baru menonton video tersebut dan ini berbeza sekali dengan kenyataan beliau pada 23hb Mch 2010 sebagai orang yang sama-sama terlibat dengan Datuk T. Ketika menonton bersama, Tan Sri Rahim seolah beberapa kali terkejut dan beristigfar seolah inilah kali pertama menonton.
Tujuan saya dipanggil adalah untuk diberi sesalinan video itu untuk ditunjukkan kepada Wan Azizah Wan Ismail dan mengemukakan desakan agar beliau dan Ketua UMUM PKR berhenti dan meninggalkan politik.
Untuk tujuan mendapatkan video itu saya telah berpura-pura untuk bersetuju mengenai apa yang di beritahu kepada saya mengenai video itu. Datuk T memberitahu bahawa video itu membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan menerangkan mengenai video itu secara terperinci.
Saya telah diminta memberi keputusan untuk bersetuju atau tidak menjadi orang yang akan membawa video itu untuk ditunjukkan kepada Wan Azizah Wan Ismail. Walaubagaimanapun ianya terbantut setelah Datuk T meminta ruangan untuk menayangkan video itu sendiri kepada Wan Azizah. Kami berhubung melalui telefon yang menurut beliau baru dibeli.
Saya mendapati beberapa pencanggahan antara kenyataan media yang diberi oleh beliau sewaktu di imiana Hotel dan apa yang telah diberitahu keapda saya khususnya mengenai Datuk T sebagai Datuk Trio, tetapi dalam pertemuan tersebut Datuk Eskay memperkenalkan diri sebagai Datuk T. Tan Sri Rahim memanggil beliau sebagai Datuk T juga kecuali dua kali terlepas dengan menyebut memanggil Datuk T sebagai Eskay.
Kami meninggalkan hotel tersebut hampir jam 10.00 malam dan bertemu rakan yang mengiringi kami seramai 3 orang yang kami ceritakan apa yang berlaku.
1. Tan Sri Rahim menipu kerana dalam sidang media semalam dia mengatakan dia merancang semua tetapi ketika bersama saya dia mengatakan ini kali pertama menonton setelah pulang dari luar negara untuk percutian keluarga
2. Saya telah ‘berpura’ yakin mengenai video dan sedia memberikan video tersebut ditonton oleh Datuk Seri Dr. Wan Azizah namun beliau enggan melakukan. Nampaknya beliau pun tidak bersungguh dalam kononya mahu Wan Azizah menonton video tersebut.
3. Dari pemerhatian saya video tersebut kemungkinan besar video asal yang tidak diganggu imejnya pun. Namun pelakon dalam filem tersebut bukan Anwar. Memang sekali imbas kelihatan seperti Anwar tetapi bagi sesiapa yang rapat dan biasa melihat ‘perwatakan’ atau gerak geri Anwar pasti tahu itu bukan Anwar. Contohnya dalam filem Ghandi, Ben Kingsley yang melakonkan watak Ghandi begitu menjadi sehingga menggondol sekurang kurangnya 11 anugerah peringkat dunia. Saling tak tumpah seperti Ghandi namun jika sesiapa yang pernah rapat dan mengenali perwatakan Ghandi tentu tahu membezakannya.
4. Saya menyakini kumpulan ini besar serta mendapat lindungan istimewa kerana modus operandi ketika membawa saya ke hotel tersebut seperti babak filem James Bond. Nama penyewa bilik tempat menonton dan daftar kenderaan yang digunakan menjemput saya mungkin dapat mengundang fakta lebih menarik lagi.
Politik kotor dan jijik seperti ini harus dikecam oleh rakyat Malaysia. Rakyat sebenarnya sudah bosan dengan politik ‘selak kain’ yang lansung tidak mendidik. Isu polisi, kebajikan rakyat tidak diperdebat tetapi sebaliknya ‘isu selak kain’ dibincangkan secara sensasi, kesian rakyat yang terhimpit dengan kenaikan harga dan kos hidup yang makin meningkat.
Sekian
che’GuBard
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)