Khamis, 17 Februari 2011

Tanyalah dia balik, mak dia dah tidur dengan brape jantan?



Cuba tengok ada ke betina sundal sama macam mak dia tu kat gambar ni
“Walaupun bertudung, pegawai penjara wanita mempunyai sikap yang teruk. Mencarut dan memaki hamun menjadi ‘makanan’ kami dalam penjara.
elo Nora... bertudung tu tidak semestinya dia Islam.... samalah macam ramai ahli Umno... bukan semuanya berbangsa Melayu.... kan ramai keling botol yang mengaku Melayu dalam parti harami Umno tu...
“Mereka turut bertanya kepada saya, ‘Kau ni gundik Anwar ke, Nik Aziz? Berapa mereka bayar kau…?”
elo... tanyala dia balik.... mak dia dah tidur dengan brape banyak jantan sampai termengandungkan dia.

Sejak kecil sampai sekarang... bila sebut... anggota Polis, Pegawai Penjara, Pengawai Penguatkuasa Majlis Daerah ke... Perbandaran ka.. Dewan Bandaraya ke....  kalau nak cari yang bersopan dan berbahasa.... teramatlah payahnya.... memang ada yang baik dan bersopan tapi payah nak jumpa.... memang dah keturunan mereka agaknya.... terutamanya polis... memang keturunan haramjadah.. !! Cuba tengok muka polis-polis pencen (tidak semua... ramai juga yang baik) macam bontot ayam...



KUALA LUMPUR: Norazimah Mohamad Nor atau lebih dikenali sebagai ‘Nora Reformis’ kesal dengan sikap biadap beberapa pegawai Unit Khas Penjara (UKP) sepanjang tempoh tahanannya di penjara Kajang.
“Walaupun bertudung, pegawai penjara wanita mempunyai sikap yang teruk. Mencarut dan memaki hamun menjadi ‘makanan’ kami dalam penjara.
“Mereka turut bertanya kepada saya, ‘Kau ni gundik Anwar ke, Nik Aziz? Berapa mereka bayar kau…?” kata Nora menceritakan pengalamannya kepada Keadilandaily.com.
Nora ditahan di penjara itu selama dua malam sebelum dihadapkan ke Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini atas dakwaan terbabit dalam demonstrasi pada 2008. Beliau dibebaskan dengan ikat jamin RM2,000.
Menceritakan pengalamannya ketika ditahan, Nora berkata pegawai terbabit mengugut melakukan tindakan lebih keras selepas mengetahui kes berkaitannya adalah kes demonstrasi.
Ketika melalui rutin pemeriksaan tubuh, pegawai UKP tersebut turut menendangnya kerana tidak mengikut arahan. Bahkan Nora didenda untuk membuat ‘lompat bintang’ berpuluh kali, sekiranya soalan yang dijawabnya tidak memuaskan hati para pegawai terbabit.
Nora mendedahkan, kebanyakan tahanan penjara Kajang terdiri dari kes jenayah dan imigresen. Justeru, beliau mempersoalkan tindakan pegawai terbabit yang seolah menyamakannya dengan penjenayah.
“Saya turut dimaki dengan perkataan bodoh, bengong dan bebal. Apa mereka ini tidak ada perikemanusiaan?
“Kalau saya sebagai warga Malaysia pun diperlakukan begitu, apa lagi warga asing,” jelasnya yang turut melihat seorang wanita warga Indonesia dipukul di kepala oleh seorang pegawai penjara.
Dalam pada itu, Nora memaklumkan keadaan di dalam penjara sangat sesak dengan tahanan. Selain terpaksa berkongsi bersama 14 orang tahanan di dalam satu sel, penyediaan makanan dan tempat tidur adalah sangat mendukacitakan.
“Kami hanya diberi selimut untuk mengalas tempat tidur di atas lantai. Hanya sepasang pakaian penjara yang diberikan sepanjang tiga hari. Untuk makanan yang sedikit baik, kami terpaksa membelinya. Bahkan tuala wanita untuk tahanan wanita terpaksa dicatu,” jelasnya.
Nora menambah, ketika beberapa orang rakan datang ingin melawat, pegawai penjara meminta beliau untuk menukar pakaian dan merapikan keadaan dirinya.
“Semasa sesi pertemuan bersama penjamin saya di sebuah bilik khas, percakapan kami diintip. Ini membuatkan saya terpaksa untuk ‘berlakon’ di depan mereka, seolah-olah tidak ada apa-apa yang berlaku.
“Saya juga diarahkan oleh pegawai untuk mengatakan bahawa kes saya adalah kes mencuri. Bukannya kes perhimpunan aman.
“Saya bimbang jika saya berterus terang ketika itu, saya akan ‘dihukum’ pula oleh mereka ketika dibawa masuk ke dalam sel” tambahnya.
Nora memaklumkan dia masih ingat nama dan wajah kesemua pegawai-pegawai penjara tersebut. Beliau akan berbincang dengan ahli keluarga dan peguam sebelum mengambil tindakan susulan berikutan layanan buruk diterima sepanjang penahanannya.
Perbicaraan kes ‘Perarakan Aman Menentang Kenaikan Harga Minyak 2008′ akan disambung semula pada 28 Februari ini. Antara tokoh politik yang turut didakwa dalam kes tersebut termasuk pimpinan Pas, Mohamad Sabu dan 42 yang lain.

Even Tunku said Malaysia had become a police state

Even Tunku said Malaysia had become a police stateWho says Malaysia is not a police state? When Ops Lalang happened in 1987, Tunku Abdul Rahman lamented: “Overnight Malaysia has become a police state.”
At that time, the Tunku, ‘Bapa Malaysia’, knew the underlying reasons for Mahathir's actions and he was not afraid of revealing them.
He said, “Umno was facing a break-up. The prime minister, Dr Mahathir Mohamad's hold on the party appeared critical when election rigging was alleged to have given him a very narrow victory against Tunku Razaleigh.
“The case alleging irregularities brought by Umno members was pending in court. If the judgment went against him he would have no choice but to step down. So he had to find a way out of his predicament.
“A national crisis had to be created to bring Umno together as a united force to fight a common enemy - and the imaginary enemy in this case was the Chinese community...”
All is revealed.
That was in 1987.
Fast forward 2011 and this time the enemy is not imaginary. It is the Malaysian people.
Malaysians have been galvanized by Pakatan. This coalition of parties which make up the Opposition movement, is led by Anwar Ibrahim, whose own political future hangs in the balance because of the sodomy trial.
However, the public’s desire for change is huge and the opposition movement has become greater than the man. It does not matter if Anwar is not at the helm, because he has laid the foundations for proper governance and there are enough capable people to steer the country into the right direction. There is enough momentum to propel the country forward.
BN is afraid because they know that even if Anwar was not around, the Opposition remains a dangerous threat. For as long as the Opposition is strong, BN’s survival is doomed.
We live in a police state and the police are tasked to do the dirty work of the government. Their trick is to intimidate and harass members of the public.
Why else would they arrest an entrepreneur, Norazimah Mohamad Noor and charge her with taking part in a demonstration against price hikes in 2008?
She was arrested by four officers from the Dang Wangi police station, who picked her up around midnight at her home in Jinjang.
Norazimah and 43 others have been charged with illegal assembly for the ‘price hike protest’ at KLCC in January, 2008.
The others on trial are PAS treasurer Dr Mohd Hatta Ramli, PAS MP for Kuala Selangor Dzulkifli Ahmad, PKR vice-president Tian Chua, PSM president and Kota Damansara assemblyperson Dr Nasir Hashim and secretary-general S Arutchelvan.
Norazimah is not the first, nor the last to be arrested because BN wants to send a message to the rakyat. They are warning the rakyat that if we dare protest or speak out against them, they will pursue us.
There have been other tell-tale signs of BN’s desperation.
The blogger who spoke about the Minister of Information, Communication and Culture’s alleged rape of his maid found his car stolen and his house broken into.
The office of a community paper in a northern state which complained about rising crime found its offices vandalised.
An Indian reporter, who went to cover former Prime minister Mahathir Mohamad’s talk entitled the ‘Malay race and the Future’ was barred from entry.
A reporter who covered the Hindraf and Human Rights Party convoy had a camera smashed into her face. Several people were arrested at this gathering.
Namewee was harassed when he made his video clip about two heads of school who were racist.
The Malaysia Chronicle too, has seen its share of harassment.
But we return to the entrepreneur, Norazimah, who was arrested for taking part in a demonstration against price hikes.
BN might like to be reminded that one of the main reasons for the Egyptian and Tunisian uprising was to protest against rising prices.
The Tunisian president responded with his usual tricks – first the brutal crackdown with arrests and police intimidation.
But when the unrest spread, he changed tack and pledged empty promises of change.
Well, we know what happened to President Ben Ali after that.

Will Kita survive?

Political analysts say the party must emphasise its agenda on good governance and work with other movements.
PETALING JAYA: With Kita now opening its membership to non-Malays, analysts are saying that it needs more than just a multiracial character to survive as a political party.
Yesterday, the Registrar of Societies approved Kita’s application to accept non-Malays as members. Kita used to be Akim, a party splintered from PAS with its membership restricted to Muslims.
FMT talked to three political analysts and they agree that Kita is still seen as a Zaid Ibrahim party, which may or may not be a good thing, depending on how he articulates the party’s ideals.
“Zaid is known for his stand on equality, freedom and respect for the constitution,” said Khoo Kay Peng, whose advice was that he should continue to champion those issues, but in Kita’s name.
For starters, he added, Kita should unveil its election manifesto to the public as soon as possible.
With heavy competition from other multi-racial parties, namely PKR, DAP, Gerakan and the People’s Progressive Party, one way Kita could rise above the fray is to emphasise its struggle to promote good governance, he said.
Khoo also reminded the party that while it was good to open its doors to non-Malays, it should understand that maintaining its membership would be another challenge altogether.
He cited the example of PKR, which despite being on the political scene for more than 10 years, was still having problems with defections.
“Unlike the more seasoned DAP and PAS, it will take time for a new party like PKR or Kita to prove its mettle,” he said.
Khoo cautioned Zaid not to use his party as a platform to attack others, for it might prove to be the young party’s undoing.
“If Zaid is going to use Kita to attack Anwar Ibrahim or PKR, it will fail because that would be getting too personal,” he said.
Influential movements
Another analyst, Ong Kian Meng, thinks Kita’s influence will be concentrated only in the constituency that Zaid will be contesting in the next election.
“The fact is Kita is still seen as a Zaid party and the latter’s reputation is somewhat tarnished with his resignation from PKR,” he said.
Zaid, who was vying for PKR’s deputy presidency, left the party last year after accusing the party of rigging its internal elections to ensure the victory of his rival, Azmin Ali.
Ong said Kita could survive only if it joined forces with other influential movements such as the United Borneo Front, the Malaysian Civil Liberties Movement and Hindraf.
“It has to reach out to broader base,” he said.
Sivamurugan Pandian of Universiti Sains Malaysia agrees. He said working with other movements would help Kita strengthen its machinery.
“And the party should focus on urban areas for now as Zaid is more appealing to urban voters,” he said.
Commenting on Zaid’s statement that he was not concerned about the size of Kita’s membership, Sivamurugan said the party needed a few thousand members in order to take its political message across Malaysia, “unless, of course, Zaid wishes to focus on limited areas only.”
Kita is said to have about 300 members.

PAS patut diberi peluang di Sarawak

Oleh: wfauzdin_ns

"BERTIUP kencang bahawa Sarawak akan mengadakan Pilihanraya Negeri tidak beberapa lama lagi. Mandat DUN Sarawak akan tamat pada Julai ini nanti. Sarawak adalah di antara beberapa negeri yang mempunyai harapan yang baik untuk ditawan oleh PR memandangkan rakyat Sarawak sudah tidak mampu bertahan melihat kemewahan hidup pemimpin mereka sekarang.

Di sebalik kemewahan pemimpin di Sarawak, masih banyak kawasan di pedalaman Sarawak yang amat dhaif dari segi pembangunan dan infrastruktornya. Kemudahan paling asas seperti jalanraya, api dan air masih gagal ditangani oleh kerajaan negeri di bawah Taib Mahmud di beberapa kawasan. Sebaliknya Taib Mahmud berkahwin wanita muda.

Saya percaya PR telah pun bersedia untuk membentuk kerajaan baru di Sarawak selepas pilihanraya negeri ini nanti. Saya menyokong penuh hasrat PAS untuk menambah kerusi mereka di dalam pilihanraya negeri tersebut tidak berapa lama lagi. Hasrat PAS itu telah disuarakan oleh Naib Presidennya Datuk Mahfuz Omar. Sebelum ini PAS hanya diberi peluang bertanding satu kerusi di Dun Beting Maro pada pilihanraya negeri Tahun 2006.

NONEPada pilihan raya negeri Sarawak 2006, Barisan Nasional (BN) menguasai 63 kerusi dengan Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) menang 35 kerusi diikuti Parti Bersatu Rakyat Sarawak (SUPP) (12), Parti Rakyat Sarawak (PRS) dan Parti Progresif Demokratik Sarawak (SPDP) masing-masing lapan kerusi.

Kerusi Pembangkang pula dimenangi oleh DAP (6), manakala PKR (1) dan Parti Cinta Malaysia (1).

Pada pilihanraya kali ini, amat wajar PAS diberi peluang untuk mencuba nasib kerana PAS tidak lagi asing di bumi kenyalang itu. Pengundi-pengundi Non Muslim juga sudah tidak bimbang lagi untuk mengundi PAS. Tiada alasan yang munasabah untuk tidak memberi peluang kepada PAS bertapak dengan lebih kuat di Sarawak.

Memang benar, Umno/Bn masih mengharapkan Sarawak dan Sabah sebagai `talian hayat' mereka. Ini terbukti di dalam PRU Ke 12 yang lalu, dua buah negeri di Malaysia Timur ini telah berjasa besar kepada Umno/Bn untuk terus bertakhta di Putrajaya.

Adalah diharapkan pimpinan PR lebih bijak dan rasional di dalam menentukan kerusi yang akan ditandingi. Selain dari kerusi yang menjadi kekuatan kepada DAP, PKR dan PAS harus berbincang untuk pembahagian kerusi yang sama banyak. Kita tidak akan tahu kekuatan PAS di Sarawak jika kita tidak mahu mencubanya dari sekarang.

Zulhaili mengidap ‘Nephrotic Syndrome’

Jabatan Kesihatan Sabah nafi hospital cuai hingga menyebabkan kematian pesakit.

KOTA KINABALU: Pengarah Jabatan Kesihatan Sabah, Dr Mohd Yusof Ibrahim, berkata petugas di Hospital Daerah Papar tidak melakukan sebarang kecuaian berhubung kematian seorang pelatih Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) di Kem Wawasan Ovai, Papar baru-baru ini.
“Siasatan kami mendapati bahawa pelatih berkenaan mengidap penyakit ‘Nephrotic Syndrome’, iaitu sistem daya kekebalan penyakit yang lemah dan mudah dijangkiti sebarang penyakit,” kata Dr Mohd Yusof hari ini.
Namun, Jabatan Kesihatan masih mengumpul laporan-laporan berhubung kematian pelatih tersebut yang dikenali, Mohd Zulhaili Noraihan, 18, dan kes ini akan diteliti semula pada hari Jumaat ini.
Dr Mohd Yusof berkata pihak hospital telah membuat kajian terperinci termasuk mengambil sampel dari Kem Wawasan Ovai, selain memeriksa 50 pelatih bagi tujuan pencegahan dan menghalang penyakit tersebut dari merebak.
“Namun, kami belum menerima keputusan dari kajian tersebut,” katanya.
Mohd Zulhaili, yang berasal dari Melaka dan menetap bersama keluarganya di Cheras, Kuala Lumpur disahkan meninggal dunia kira -kira jam 11 pagi pada 15 Februari di Hospital Queen Elizabeth (QEH) di sini selepas dikatakan menerima rawatan di hospital daerah Papar.
Zulhaili mula demam sejak minggu lepas dan mendapatkan rawatan di pusat perubatan kem sebelum diberikan ubat demam.
Bagaimanapun, demam beliau bertambah teruk pada Jumaat lalu dan beliau telah pergi ke pusat perubatan kem teseabut untuk kali kedua lalu kejarkan ke hospital.
Ketika berada di hospital, dikatakan Zulhaili hanya dirawat oleh pembantu perubatan malah ubat diberi selepas pembantu perubatan itu menerima arahan daripada doktor melalui telefon.
Pada sebelah malamnya, Zulhaili sekali lagi mengadu dia sakit dan mendakwa telah salah diberikan ubat kerana keadaannya semakin teruk tetapi pusat perubatan kem tidak berbuat apa-apa termasuk menghantarnya semula ke hospital.

Zulhaili dipindah ke QEH

Apabila keadaan Zulhaili kritikal beliau dipindahkan ke QEH di sini untuk rawatan lanjut di Unit Rawatan Rapi (ICU) pada Ahad lepas.
Menurut Pengarah Hospital Dearah Papar, Dr Abdul Kahar Abdul Afis, siasatan menunjukkan petugas hospital mengikuti kesemua prosedur yang ditetapkan semasa memberi rawatan kepada pelatih.
“Pelatih ditempatkan dalam perhatian sehari sebelum dibenarkan balik ke kem Wawasan pada keesokannya, Namun, dua hari kemudian, pelatih dibawa semula ke hospital dan dimasukkan ke wad kecemasan.
Terdapat kesan lebam-lebam dibahagian mata dan badan pelatih mungkin disebabkan alergi ubatan atau jangkitan. Keadaan beliau bertambah tenat dan terpaksa dihantar ke QEH pada hari Ahad,” katanya.
Dr Abdul Kahar menerangkan bahawa pelatih tidak diberikan sebarang ubat semasa di hospital Papar, termasuk ubat penahan sakit (painkiller) seperti yang didakwa, dan dia cuma diberi ubat penawar alergi.
“Pelatih diberikan ubat penahan sakit semasa di Kem Wawasan. Semasa di hospital beliau diperiksa oleh penolong pegawai perubatan sebelum di bawa berjumpa doktor. Beliau ditempatkan dalam pengawasan sepenuhnya dan tidak diabaikan seperti yang didakwa. Malahan, seorang doktor menemaninya semasa dipindahkan dengan ambulan ke QEH .”
Katanya, sejarah perubatan pelatih mengesahkan dia mengidap ‘Nephrotic Syndrome’ yang menyebabkan beliau mudah dijangkiti sebarang penyakit.
“Sebenarnya, pelatih tidak layak untuk mengikuti PLKN dan saya tidak tahu bagaimana beliau lulus pemeriksaan kesihatan dan dibenarkan untuk mengikuti program berkenaan,” tambah Dr Abdul Kadir lagi.
Dalam satu perkembangan berkaitan, Parti Keadilan Rakyat (PKR) Sabah mahu siasatan menyeluruh dibuat berhubung kematian seorang pelatih PLKN di Kem Wawasan Ovai yang didakwa disebabkan oleh kecuaian serta sikap sambil lewa petugas hospital yang merawatnya.
Ahli jawatankuasa kesihatan, keluarga dan hal ehwal pengguna PKR negeri, Stephen Sandor berkata, pihaknya juga sanggup menawarkan khidmat guaman kepada keluarga Mohd. Zulhaili.

Pendidikan seks jadi subjek rasmi dalam PLKN..lepas tu daftar masuk Sek Ali Ketam...ha..ha..!!!

Pendidikan Seks atau Pendidikan Kesihatan Reproduktif dan Sosial (PKRS) hari ini rasmi menjadi subjek untuk pelatih Program Latihan Khidmat Negara (PLKN).

Perasmian PKRS sebagai subjek dalam PLKN disempurnakan oleh Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil di Kem PLKN Sri Perkasa di Seremban.

Ketika berucap, Menteri itu berkata subjek PKRS diharap dapat membimbing seramai 100,000 remaja pada setiap tahun mengenai kemahiran hidup berkeluarga, kemahiran menjalinkan hubungan positif antara gender seperti hormat dan menghormati di antara lelaki dengan perempuan.

Beliau berkata kementeriannya akan melatih seramai 1,500 fasilitator untuk mengajar subjek itu di kem-kem PLKN di seluruh negara tidak lama lagi.
Kurangkan hamil luar nikah
Bercakap kepada pemberita kemudiannya, Shahrizat berkata anak muda perlu diberikan maklumat yang betul dan berhemah mengenai seks supaya mereka memahami tindakan yang akan mereka ambil dalam soal itu dan memikirkan akibat perbuatan itu.

"Kumpulan pelatih PLKN ini adalah di peringkat umur yang perlukan bimbingan. Misal kata, jika mereka berkecimpung dalam seks bebas, mereka akan tahu implikasi dan risiko yang bakal ditanggung," katanya.

Beliau mengharapkan inisiatif kementeriannya akan dapat mengurangkan kadar tingkahlaku berisiko di kalangan golongan muda seperti pergaulan bebas, penyalahgunaan internet dan kehamilan luar nikah.

Subjek PKRS akan diajar dalam bentuk interaktif kepada para pelatih PLKN supaya ianya tidak membosankan, kata Shahrizat.

Katanya Modul Kesejahteraan Hidup dalam PKRS mengandungi tajuk mengenai gender, kekeluargaan, kesihatan reproduktif dan isu-isu keganasan yang dibangunkan oleh pakar-pakar daripada Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara (LPPKN), Kementerian Kesihatan, Persekutuan Persatuan-persatuan Kesihatan Reproduktif Malaysia (FRHAM), Persatuan Pergerakan Wanita (AWAM), Pertubuhan Pertolongan Wanita dan Pasific Outreach.

Pada majlis itu, tetamu dihiburkan penyanyi Sohaimi Mior Hassan berduet dengan artis remaja, Heliza menyampaikan lagu yang penuh pesanan untuk menjauhi pergaulan bebas ketika berkasih bertajuk "Jika Berpacaran".

- Bernama

Teori Ramayana Liwat Sepol... Gua Caya Sama Lu... Threesome...!!!!


Pakar kimia Dr Seah Lay Hong hari ini memberi keterangan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur bahawa beliau menjumpai kesan air mani pada seluar dalam berwarna kelabu dan seluar hitam yang digunakan oleh pengadu, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Pada perbicaraan liwat yang membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim itu, Seah berkata kesan air mani itu dijumpai pada kawasan berhampiran zip seluar itu.

Selanjutnya - MalaysiaKini.

Ada tak sesiapa yang boleh kasi clear gua punya kepala hotak sikit..., sebabnya gua ada beberapa kemusykilan dengan kenyataan Dr. Seah nih...

1) Yang kena liwat budak Sepol tu.., maknanya dia menadah juboq.., si peliwat yang pancut...
2) Kenapa.. kesan air mani boleh ada di seluar Sepol dan di bahagian zip seluarnya...???
3) Sekarang nih.. kote sapa yang keluarkan air mani... Anwar atau Sepol... siapa liwat siapa..???
4) Dulu katanya sebelum adegan bermula, kena bersihkan diri dan pakai towel jer...
5) Lepas projek takan tak bersihkan diri kot...


iiishhh... banyak lagi la kemusykilan dalam kepala otak gua pasal cerita ramayana liwat nih... jalan cerita macam filem keling paria pun ada jugak... banyak putaq belit, tapi gua cuba jugak nak percaya dengan budak sepol nih... dengan berteori begini... dari kisah awal perbicaraan dulu hingga semalam... hehehe...


Mula-mula bersihkan diri... lepas tu sepol bertowel dan sangkut seluar dan kemejanya dalam almari, anwar sudah siap menunggu dengan perasaan berkobar2, Sepol mendekati Anwar... dan Anwar suruh Sepol hisap pisang dulu (berdasarkan cerita semalam, dulu takda cerita pasal pisang)... 

Anwar tak boleh tahan.. terus pancut dalam mulut Sepol, mulut Sepol pulak tak boleh nak tampung air mani Anwar yang pekat karat tu.. terus berlari ke almari dan mencapai seluarnya untuk mengesat kesan air mani yang bersisa di mulutnya..., akibat tak boleh tahan dengan ransangan nafsu yang berkocak gilerrrr... di capainya pula seluar dalamnya buat mengesat air mani tersebut...

Kemudian Sepol pergi semula ke katil dan menadah juboqnya untuk second round pula... setelah berhempas pulas dengan bantuan KY Jelly... akhirnya Anwar pancut for the second round dalam juboq Sepol... dan Sepol bertekad akan menyimpan air mani kedua ini dalam juboqnya selama 4 hari... tiba2 dia betukar fikiran 4 hari lama sangat... 2 hari cukuplah... kah..kah...kah....


Errr... boleh pakai ke teori macam tu dalam mahkamah... kalau buat skrip filem tamil pun ok jugak kan... lagipun Dato Shah Rukh Khan ada di Melaka nih.... muakakakaaaaa....


Gilababi punya cerita laaaa... budak Sepol nih.... tapi gua paksa diri untuk percaya jugak cerita budak sengal nih... sebab yang menutuh juboq dia Anwar Ibrahim... tapi yang terpancut air mani si Sepol... sebab tu Dr. Seah dapati kesan air mani di bahagian hadapan seluarnya, kalau seluar Sepol mestilah kote Sepol di sebalik zip seluar tu.. takan kote Anwar pulak kot...


ke... guane... hahahaha.... mungkin ada penulis skrip atau sesiapa yang nak berkongsi teori kes ini...


Atau diorang buat projek tak bukak pakaian habis kot..., dah bercanggah pula dengan kenyataan pakai towel tu... issshhhh.. pening aaarrr... dengan jalan cerita tamil nih....!!!! Dulu kata simpan air mani dalam juboq sampai sanggup tak Solat... la ni pulak cubaan seks oral bla.. bla.. bla... yang mana satu betul mamat nih...


Tapi gua tetap musykil lagi... Air Mani siapa kat seluar Sepol tu... hahaha... Dr. Seah kata air mani lelaki Y ... (kalau Y stand for what..??? hahaha..)

Siapa penulis skrip cerita bangang nih...???? jom ramai2 bagi penyepak penerajang sorang 50 kali.. pasal buat cerita bodoh bangang macam sial jer....
ISA.

Persamaan Malaysia dan Mesir adalah sistemnya - Anwar

GOMBAK, 17 Feb: Malaysia dan Mesir mempunyai persamaan yang jelas dari segi sistem walaupun dari segi ekonominya agak berbeza, kata Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Kalau di Mesir, sistem satu parti yang berkuasa yang menyebabkan isteri Husni Mubarak iaitu Susan dan anaknya, Gamal, menjadi kaya raya.

Di Malaysia juga, kata Anwar, mempunyai sistem yang sama iaitu satu parti yang kekal berkuasa mengkayakan sanak saudara kepada pemimpin negara yang ada.

"Dari segi ekonomi tak sama tetapi sistemnya sama. Satu parti yang berkuasa, sombong dan angkuh, kayakan anak isteri. Siapakah paling kaya di Mesir, Mubarak. Kemudian Susan isteri dia kemudian anak dia Gamal.

"Di sini, di kalangan umat Melayu beragama Islam, siapa paling kaya...anak Mahathir, Mokhzani. Yang kedua, adik Najib, Nazir
yang ketiga Tan Sri Syed Mokhtar," kata Anwar ketika melancarkan gelombang kedua Kempen Bantah Saman Ekor (KASE) di Gombak malam tadi.

Akhbar Umno, Utusan hari ini menyiarkan di muka depan 10 orang terkaya di Malaysia. Menurut Malaysian Busines sebelum ini, antara yang terkaya di Malaysia adalah Mokhzani Mahathir iaitu di tempat ke 20 terkaya di Malaysia.

Adik Perdana Menteri, Nazir Razak pula di tempat ke 40 terkaya di Malaysia.

Menurut Anwar, di Mesir sekarang,  ketika melarikan diri, Mubarak bersama isterinya Susan dan anaknya Gamal membawa 40 - 70 bilion Dolar Amerika.

Di Tunisia pula, apabila Presidennya, Zine El Abidine Ben Ali lari meninggalkan negara itu bersama isterinya, Lella mereka membawa bersama 20 bilion dollar Amerika.

"Di Tunisia, berita Ben Ali sama naik sahaja dengan isterinya....Ben Ali, Lella..lepas itu Ben Ali, Lella, Lella, Lella...macam pernah dengarnya je macam ni ye...di mana?" tanya Anwar dengan diikuti ..."Malaysia, Najib Rosmah," jerit para penonton.

Anwar juga mempertikaikan kenyataan Najib kononnya Malaysia akan bangkrap jika melaksanakan rancangan 'Buku Jingga' yang dikemukakan Pakatan Rakyat.

"Mana ada di dunia negara bangkrap kerana tolong rakyat, yang bangkrap jika kerajaan tekan rakyat," kata Anwar Ibrahim.

RM10 Juta Belanja Baik Pulih MRR2 Untuk Tahun Ini..Lagi banyak lagi baik...


KUALA LUMPUR 17 FEB : Kementerian Kerja Raya akan membelanjakan RM10 juta tahun ini untuk menambah baik jalan, penghadang jalan, sistem saliran dan juga membaiki beberapa jejambat di Jalan Lingkaran Tengah 2 (MRR2).

"Banyak perkara yang perlu diganti, penurapan semula perlu dilakukan dan kita juga akan pastikan permukaan jalan sentiasa selamat untuk pengguna,” kata menterinya, Datuk Shaziman Abu Mansor.

Terdahulu, Shaziman meluangkan masa kira-kira sejam meninjau tiga lokasi di MRR2 iaitu di laluan menghala ke Kepong, jejambat Batu Caves dan di susur masuk ke Lebuh Raya Karak di Gombak.

Beliau juga berkata, kabinet dalam mesyuaratnya pada 19 Januari bersetuju supaya kementerian bertanggungjawab sepenuhnya ke atas penyelenggaraan MRR2 bermula bulan lepas bagi mengelak pertindihan tugas dengan agensi lain.

Menurutnya sebelum ini MRR2 diurus oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dan Jabatan Kerja Raya (JKR) di beberapa bahagian sepanjang jalan itu yang jarak keseluruhan 45 kilometer, sehingga menyebabkan berlaku pertindihan tugas. - BERNAMA

Hapus Tol, Bukan Kurangkan- Azan Ismail


SHAH ALAM 17 FEB: Penurunan kadar tol dibeberapa lebuhraya yang diumumkan kerajaan Barisan Nasional adalah tidak wajar.

Sebaliknya kerajaan Pakatan Rakyat menyarankan agar semua bayaran tol lebuhraya dihapuskan serta merta.

Ini berikutan pemotongan subsidi yang telah dikenakan terhadap rakyat menerusi petrol, gas dan minyak masak sepanjang tempoh pemerintahan Umno-Barisan Nasional (BN).

Ahli Parlimen Indera Mahkota, Azan Ismail yang dihubungi Tv Selangor berkata penarikan subsidi petrol kerajaan sebanyak empat kali sehingga awal tahun ini berjaya menjimatkan lebih daripada RM25 bilion.
"Daripada RM25 bilion ini sepatutnya boleh digunakan untuk mengambil alih semua tol-tol dan lebuhraya yang ada termasuk Lebuhraya Pantai yang terbaru ini. Harganya tidak sampai tahap itu. Paling tinggi RM10 bilion hingga RM15 bilion sahaja. Maknanya kalau ambil alih tidak perlu bayar tol," kata beliau.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini mengumumkan kadar tol semasa RM1.60 di Plaza Tol Petaling Jaya Selatan 2 (PJS 2), kawasan antara Petaling Jaya Selatan dan Kampung Medan, akan diturunkan daripada RM1.60 kepada RM1 berkuatkuasa esok.

Pengumuman ini merupakan kali ketiga kerajaan Malaysia menurunkan kadar tol sejak Bajet 2011 dibentangkan Oktober lalu.

Azan yang juga Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri Terengganu turut mempersoalkan pendirian Perdana Menteri yang tidak konsisten sebelum ini berhubung dasar ekonomi "Buku Jingga" yang diperkenalkan kerajaan Pakatan Rakyat.

Jelasnya, dakwaan negara akan muflis jauh sekali tersasar sebaliknya kerajaan pusat giat menciplak pendekatan tersebut.

"Najib sebagai Perdana Menteri selama ini tidak tahu akan perkara ini. Beliau hanya mengambil alih tampuk pemerintahan tanpa mengetahui secara khusus. Maknanya pentadbiran Najib turut tertipu oleh kroni yang selama ini mengaut keuntungan daripada kesusahan rakyat," jelas Azan.

Tambah beliau, ini termasuk pemberian subsidi yang dimanipulasikan segelintir pihak.

Azan yang sering mengutarakan pandangan sudut ekonomi Pakatan Rakyat turut melabel kerajaan Umno-Barisan Nasional (BN) sebagai "pak turut"  tanpa sensitif terhadap kepentingan umum.

Jelasnya lagi, keperluan asas yang semakin mahal saban hari membuktikan ketidakcekapan pentadbiran kerajaan sedia ada justeru secara senyap mengakui relevannya dasar "Buku Jingga".

Azan juga tidak menolak taktik memancing undi oleh Umno-BN menjelang spekulasi Pilihanraya Umum Ke 13 yang bakal diadakan tidak lama lagi.

Namun jelasnya, kini kerajaan tidak mudah untuk memanipulasi kepintaran rakyat berikutan pemahaman lebih komprehensif terhadap isu subsidi dan dasar ekonomi negara.

Husam kesal media cuba tutup ‘keganasan’ UPP

TUMPAT: Timbalan Pesuruhjaya PAS Kelantan, Datuk Husam Musa menyelar tindakan media yang memutar belit kejadian yang menimpa Sa’aid Mat Hassan, 56, kononnya mati akibat sesak nafas.
“Media arus perdana petang semalam melaporkan UPP menumpaskan seorang penyeludup terbesar di Malaysia. Laporan itu adalah penganiayaan kerana memberi label buruk mangsa dan keluarga.
“Menjual beras dari Thailand adalah perniagaan tradisi masyarakat Kelantan sejak beratus tahun dahulu. Ia dilakukan mangsa bagi menyara anak isteri beliau,” kata Husam ketika berceramah di Kota Bharu malam tadi.
Husan juga adalah Timbalan Pesuruhjaya PAS Kelantan.
Media arus perdana melaporkan, Sa’aid mati selepas ditahan anggota Unit Pencegahan Penyeludupan (UPP) Pengkalan Kubor akibat sesak nafas yang kemudian disahkan Hospital Tumpat.
Bagaimanapun, keraguan timbul berikutan mulut mayat mangsa berbuih ketika ditahan.
Sa’aid sebelum ini meninggal dunia didakwa mati akibat dibelasah anggota UPP menyebabkan mereka bertindak menyerang penguat kuasa berkenaan pada pukul 9.20 pagi.
Semalam, Ahmad Nizamuddin Mohamad, 19, parah selepas terkena dua tembakan di rusuk kanan yang dilepaskan pegawai UPP.
Nizamuddin ditembak selepas didakwa menyerang empat anggota UPP di perkarangan Hospital Tumpat ekoran salah faham berhubung punca kematian bapa saudaranya, Said Mat Hassan, 56
Husam turut mengaitkan tindakan liar UPP itu dengan beberapa kes sebelum ini, antaranya kematian pembantu kepada exco kerajaan Selangor, Teoh Beng Hock, Aminulrasid Amzah dan ramai lagi.
“Tiada keadilan untuk mereka sehingga kini dan pelbagai alasan digunakan bagi menutup kes yang melibatkan salah laku mereka.
“Kerajaan sepatutnya mengambil pengajaran dari kebangkitan rakyat Tunisia dan Mesir apabila mereka tidak tahan dengan penindasan dan kekejaman pemerintah,” kata Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Salur itu.

Dakwa Ekonomi Naik: PM Diminta Henti Perdaya Rakyat


SHAH ALAM 17 FEB : Ahli Parlimen Kuala Selangor, Dr Dzulkefly Ahmad mengingatkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak supaya berhenti memperdayakan rakyat dengan penggunaan angka yang tidak realistik pada masa kini.

Menurut Dr Dzul, walaupun pertumbuhan ekonomi negara seolah-olah meningkat, namun permasalahan sebenar berhubung ekonomi masih membelit rakyat.

"Persoalan dalam ekonomi hari ini tidak hanya berlegar sekitar persoalan angka. Persekitaran tentang pertumbuhan. Pakar-pakar ekonomi sudah lama tidak mendewa dan bertuhankan angka ini.    

Ujarnya, di kala rakyat masih dihimpit dengan beban sara hidup, tidak ada apa yang boleh dibanggakan oleh Najib dengan pencapaian sekitar enam peratus yang disuarakannya hari ini.

Bernama hari ini melaporkan, Najib sebagai berkata, negara telah menjangkaui sasaran pertumbuhan enam peratus tahun lalu walaupun dalam keadaan ekonomi yang malap.

"(Namun) persoalan yang menjadi pertikaian hari ini yang saya hendak katakan pada Najib, ia bukan hanya persoalan angka pertumbuhan. Permasalahan ekonomi yang memerlukan reformasi dan penambahbaikan, jangan pandang kepada satu-satu parameter sahaja. Itu hendak membodohkan rakyat namanya," bidas Dr Dzul.     

Menurut Dr Dzul lagi, Najib terlebih dahulu harus menjawab tentang persoalan 40 peratus rakyat di negara ini yang masih 'terpenjara' dengan pendapatan kurang daripada RM1,500.

Dengan keadaan taraf hidup yang semakin tinggi, adakah soal kelangsungan hidup mereka diambilkira dalam kerangka pertumbuhan ekonomi setiap tahun negara, soal Dr Dzul.

Malah hutang isi rumah juga semakin meningkat kepada 77.6 peratus Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) menjadikan jumlahnya RM577 bilion.

Berdasarkan statistik yang dikeluarkan oleh Bank Negara Malaysia, ia merangkumi bebanan pinjaman kereta (RM118 bilion), pinjaman perumahan (RM225 bilion) dan pinjaman peribadi (RM22 bilion) selain anggaran hutang kad kredit (RM200 bilion).

Tidak cukup dengan itu kata Dr Dzul, lebih malang apabila negara kita berada di tangga kelima dalam senarai negara yang terlibat dalam aliran keluar wang haram sekitar RM888 bilion bermula tahun 2000-2008.

Hal itu kata Dr Dzul menyebabkan dana sebesar itu tidak dapat digunakan bagi tujuan pembangunan negara.

"Kata pada Najib, janganlah hendak memperbodohkan rakyat. Kerap menyebutkan tentang ETP (Program Transformasi Ekonomi), ini pada kami, hanyalah sebutan gimik media untuk menyuntik 'feel good factor' pada pilihanraya.     

Menurut Dr Dzul, masalah ekonomi negara harus dibendung dengan kadar segera jika tidak mahu generasi akan datang hanya mewarisi kemiskinan negara.

"Kita sebenarnya mengorbankan kekayaan anak-anak kita.  

"Pembaziran atau (penggunaan wang) tidak kena kepada keutamaan, subsidi kepada rakyat ditarik, pakar-pakar ekonomi bertanyakan mengapa berlaku sedemikian sementara subsidi kepada IPP diteruskan," tambahnya lagi.  

Mahathir Yang Tidak Tahu Menggunakan Cermin

Oleh Mohd Sayuti Omar
SEMUA orang kena faham apabila bekas presiden Umno, Mahathir Mohamad tidak jadi seperti Abdullah Badawi yang diam dan bersikap negarawan selepas berundur dari kerusi PM, menandakan ada sesuatu yang menganggu pemikiran Mahathir. Ada yang tidak beres dalam mindanya.
Kalau dia merasakan tidak terganggu dia tidak akan jadi kalut seperti hari ini. Ada kalanya dia lebih kalut dari Najib dalam menjaga nasib dan masa depan Umno.


Orang yang menyedari ini amat merasai akan kekalutan Mahathir ini. Kerana kekalutan melebihi ini juga menyebabkan ada berpendapat Mahathir sangat takut kalau negara ini bertukar kerajaan takut beliau akan didakwa. Apakah Mahathir ada kesalahan besar? Jenayah apakah yang beliau lakukan?
Mengenai Mahathir ini saya tenguk hanya satu perkara saja. Kalau dia mengatakan Nik Aziz tak pernah diam bercakap, mengggunakan agama untuk kemenangan hanya untuk jadi MB dan membentuk kerajaan dengan DAP, maka Mahathir juga begitu.

Mahathir juga ada agenda seperti itu cuma lain sikit tetapi maksudnya sama. Kenapa dia senantiasa 'gege' ialah kerana dia nak pastikan Umno menang. Mahathir tahu keadaan Umno hari ini seperti telor dihujung tanduk. Jadi dia kena berusaha agar telor itu tidak berada di hujung tanduk. Dia tidak mahu telor itu jatuh dan bersepah sekurang-kurangnya sebelum dia menutup mata.

Kenapa dia nak Umno menang dan memerintah negara ini. Kalau kerana nak pastikan Melayu kuat dan terus berjaya adalah bohong. Banyak mana yang Mahathir buat untuk Melayu selama ini. Apakah Mahathir seorang nasionnalis tulen? Bukankan identiti Melayu dihakis dan dibuang semasa beliau memerintah Malaysia selama 22 tahun? Banyak contohnya kalau hendak ditunjukkan.

Saya menafikan dakwaan Mahathir itu kerana Melayu boleh hidup tanpa Umno. Dan Melayu juga boleh jadi hina dan dagang dengan adanya Umno. Di Kelantan yang memerintah Pas. Nasib dan kedudukan orang Melayu selesa dan sejahra. Sebaliknya di Pulau Pinanhg sebelum ia diperintah oleh DAP baru dua tahu ia diperintah oleh Umno bersama Gerakan.

Apakah yang Umno lakukan untuk kemajuan dan kesejahtraan orang Melayu Pulau Pinang. Umno hanya baru bangkit sehari dua ini sambil memburukkan DAP. Yang memerintah Pulau Pinang lebih 40 tahun dulu juga Cina, tetapi Umno tidak pernah kisah. Berapa kali budak-budak samseng Umno angkat bendera memperotes penindasan Gerakan ke atas Melayu?

Jadi kalau Mahathir menghabiskan sisa usianya untuk memastikan Umno menang bukan untuk mendaulatkan Melayu. Ia adalah bohong dan helah semata-mata.

Rahsia sebenar kenapa beliau mahu Umno terus menang dan berkuasa ialah demi masa depan anaknya, Mukhriz. Mahathir jaga Umno kerana anaknya. Dia sangat berharap Mukhriz jadi macam Najib. Diam-diam Mahathir bermimpikan dia mahu jadi Tun Razak Hussein yang akhirnya menempatkan Najib sebagai perdana menteri.

Juga kenapa dia mahukan Umno terus berkuasa kerana kepentingan seorang lagi anaknya, Mukzani. Mukzani kini menjadi antara orang Melayu teerkaya. Sudah pasti Mahathir mahu selamatkan kedudukan dan kekayaan itu. Beluam tentu lagi kalau kerajaan bertukar tangan kedudukan anaknya itu selamat.

Sebelum ini ramai orang teruja dengan sikap Mahathir yang kononnya tidak mengaut keuntungan. Semua tertipu kepada Mahathir. Saya nak tanya satu saja, macam mana Mukzani boleh jadi kaya kalau bukan atas pertolongan Mahathir? Tidak payah cakaplah, tidak usah berdalih Mukzani tidak akan jadi kaya kalau dia bukan anak perdana menteri dan kini bekas. Mahathir tidak nampak ini, tetapi kalau anak menantu orang lain Mahathir akan siasat sampai ke hujung dapur.
Kerja Mahathir untuk menaikkan anaknya sudah lama dan ia dilakukan secara bersungguh. Kenapa Mahathir bencikan Abdullah sehinggakan menyerang Abdullah sampai jatuh kemudian keluar dsri Umno kerana hendak torture Abdullah. Sebabnya satu saja Mahathir terkilan dan kecewa dengan Abdullah yang tidak memberi anaknya bertanding dalam pilhan raya umum 2004.

Itulah puncanya. Pak Lah pula orang lurus bendul. Katanya sebelum pilihan raya Pak Lah ada jumpa dengan Mahathir bertanya mengenai calon dan mendapatkan nasihat. Beliau bertanyakan Mahathir mengenai Mukhirz apakah hendak disuruh bertanding atau tidak. Kerana untuk tidak nampakkan dia berkehendak, Mahathir kata terpulang kepada Pak Lah.

Pak Lah pula mengambil kira jawaban dan penyerahan Mahathir itu ikhlas. Beliau tidak mengambil Mukhriz bertanding. Mahathir marah sakan kepada Pak Lah. Inilah kebendulan Pak Lah. Mahathir ada menyuarakan perkara ini kepada seseorang. Makanya untuk ralat atas kebedulan itu dalam pilihan raya 2008 Mukhriz diletakkan bertanding di kerusi Parlimen Jerlun.

Kerusi itu sepatutnya untuk ketua bahagian Umno di situ pada masa itu. Kerana itu berlaku sedikit pemboikotan terhadap Mukhriz tetapi seketika saja. Selepas dipujuk ketua Umno berkenaan kembali menyokong Mukhriz. Mukhriz menang. Bukan itu saja ada kisah yang tidak pernah terungkap orang seorang pemimpin kanan Pas Kedah juga turut berkempen untuk memenangkan Mukhriz. Saya ada bukti yang cukup mengenai hal ini.

Mudahnya Mahathir tidak payahlah mengatakan Nik Aziz berlebih sangat, kononnya Mursyidul Am Pas itu tergilakan jawatan. Beliau kena tilik kepada dirinya sendiri. Nampaknya Mahathir hanya tahu memberi cermin pada orang tetapi tidak tahu bagaimana nak menggunakan cermin itu untuk diri sendiri. Sepatutnya sebelum beliau hulurkan cermin itu kepada Nik Aziz dia tilik seluruh mukanya dulu sepuas-puasnya

Anwar mahu hapus ISA, Mahathir tidak setuju...apa nama..???

KUALA LUMPUR: Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini menyatakan beliau pernah mencadangkan untuk menghapuskan Akta Keselamatan Dalam Negeri(ISA) tetapi dibantah Perdana Menteri ketika itu, Tun Mahathir Mohamad.
Menurut Anwar, beliau mengemukakan cadangan tersebut dalam mesyuarat Majlis Keselamatan Negara.
“Benar saya kemukakan dalam mesyuarat Majlis Keselamatan Negara tetapi ia ditolak. Akhirnya ada menyebut hasrat meminda beberapa peruntukan di Parlimen. Jika benar Tun Mahathir bersetuju, (ISA) dah lama mansuh,” kata Anwar dalam cicipan Twitter beliau.
Anwar berkata demikian mengulas kenyataan Mahathir dalam satu forum tentang demokrasi anjuran Dewan Negara hari ini. Mahathir mendakwa beliau mahu menghapuskan ISA pada satu masa dahulu namun ia tidak dipersetujui polis pada masa tersebut.
Namun, bercakap dalam majlis yang sama, Mahathir berkata ISA perlu dikekalkan walaupun di negara lain ramai tahanan yang ditahan di bawah akta menyerupai ISA diseksa oleh pemerintah.

ISA: Dr M, Putaq Belit Lidah, Lebih Dari Mamak..

Oleh Ibnu Hasyim
Bagaikan pengurus restoran menyalahkan tukang angkat pinggan, apabila restoran tersebut tersalah menyajikan makanan beracun kepada pelangggan.

Begitulah sebenarnya yang terjadi, apabila Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini berkata beliau sebenarnya mahu memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) ketika memegang tampuk pemerintahan negara selama 22 tahun, tetapi usaha itu gagal kerana Polis Diraja Malaysia (PDRM) menolak cadangan tersebut.


Demikian kata seorang pelanggan restoran mamak yang ditemui oleh Weblog Ibnu Hasyim, di Kuala Lumpur sebentar tadi.
Menurut Dr Mahathir,
“ISA harus digunakan ikut keperluan tapi bila saya jadi perdana menteri saya mahu ia dimansuhkan tetapi polis menentang.
“Bila saya cadangkan usul itu, ia ditolak,” kata beliau pada Forum Cabaran Semasa Demokrasi dan Perlembagaan ke Arah Pencapaian Wawasan 2020 di bangunan Parlimen di sini.
Sebelum ini Dr Mahahir menyalahkan polis yang ekoran penangkapan besar-besaran di bawah ISA pada 1987 yang turut membawa kepada penahanan lebih 100 orang termasuk Penasihat DAP Lim Kit Siang dan anaknya Lim Guan Eng yang kini Ketua Menteri Pulau Pinang.
Pelanggan restoran itu menyebutkan lagi,
"Itulah pemimpin yang tidak bertanggung jawab, menutup kesalahannya sendiri dengan meletakkan kesalahan kepada orang lain.
"Sanggup cakap bohong, putaq belit lidah lebih dari mamak lagi.." (IH)

Kacau laa : Kerajaan Lim Guan Eng Buat Umno "Ternganga"...??

Kerajaan negeri dan Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP) akan memberi sumbangan RM2,000 kepada setiap pelajar dari negeri itu untuk kembali menyambungkan pelajaran mereka di Mesir. Timbalan Ketua Menteri I, Datuk Mansor Othman berkata, terdapat 318 pelajar yang akan menerima bantuan tersebut.
“Kerajaan Negeri akan menyumbang RM1,000 seorang manakala MAIPP akan menambah RM1,000 lagi," katanya.
Sementara itu, Ketua Menteri, Lim Guan Eng turut menyeru kerajaan persekutuan agar menghulur bantuan yang serupa kepada pelajar-pelajar yang terlibat.
Mengenai pembentukan jawatan exco baru untuk mengetuai potfolio hal ehwal agama lain, Lim berkata, kerajaan negeri mengambil keputusan untuk meletakkan hal ehwal agama Buddha, Kristian, Sikh, Taoist dan Hindu di bawah satu potfolion kerana menghormati Islam sebagai agama rasmi persekutuan.
“Mungkin sesetengah orang yang berfikiran rasis akan cuba menjadikan ini sebagai satu isu tetapi hakikatnya tidak ada isu pun yang perlu dibangkitkan dalam hal ini,” katanya dalam satu sidang akhbar di pejabatnya di Komtar, Khamis.

PM tak takut pelajar, orang tuduh dia takut bini

Oleh Penarik Beca
Di Indonesia dulu, ada kitaran pelajar takut pensyarah, pensyarah takut dosen, dosen takut menteri, menteri takut presiden, presiden takut pelajar. Di negara kita, tak ada kitaran seperti itu. Di negara kita, pelajar takut pensyarah, pensyarah takut NC, NC takut menteri, menteri takut Perdana Menteri dan Perdana Menteri pula tak takut pelajar, orang tuduh dia takut bini.


 Bukan tak ada perkara luar biasa. Saya pernah dengar cerita pelajar yang dah tak tahan sakit hati, dia masuk bilik TNC bahagian HEP, dia tutup pintu, dia pergi kat TNC tu, bubuh penampaq sekali kat muka dia dan keluar dari bilik itu. Tidak diketahui kenapa TNC tu tak report. Agaknya, dia malu nak report dia kena penampaq dengan student.

Dan, jika pelajar jenis ayam daging rasa budak itu kena buang, dia dah pun graduated.

Hari ini, Malaysiakini melaporkan bertita bertajuk "Pelajar UM usung 'mayat' bantah calon ditolak". Mesir jauh, Tunisia pun jauh, tetapi yang jauh pun lambat laun akan sampai.

Sementara itu, mari kita buang 'asabiyyah kepada mana-mana parti, kita lawan semua pemimpin yang menyalahgunakan kuasa, tak kira dari parti mana pun. Kita beri tau rakyat bahawa mudharat terbesar kepada negara ini ialah Umno Barisan Nasional (BN) walaupun parti-parti lain pun mudharat juga. Tak payah nak perasan la konon hanya Umno BN sahaja yang mudharat. Tinggal lagi, Umno BN adalah mudharat terbesar.

Prk Kerdau: Siapa pengganti Zaharuddin?

Sebaik kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) kawasan Kerdau diisytiharkan kosong berikutan kematian wakil rakyatnya Datuk Zaharuddin Abu Kassim, Sabtu lepas, gendang pilihan raya sudah mula dipalu meskipun Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) belum memutuskan tarikh pilihan raya kecil berkenaan.

Jentera pilihan raya BN dan PAS mula bergerak dan soal siapa calonnya menjadi tajuk perbincangan di semua peringkat di kawasan DUN itu.

azlanDUN Kerdau terletak di kawasan parlimen Kuala Krau, dua lagi DUN ialah Jenderak dan Jengka.

Mesyuarat khas bahagian Umno Kuala Krau turut diadakan pada Selasa lalu.

Menurut Ketua Umno bahagian Kuala Krau, Datuk Ismail Mohamed Said, semua 28 cawangan Umno di bahagian berkenaan telah diarah bersiap sedia bagi menghadapi pilihan raya kecil itu nanti.

Pada hari ini, satu mesyuarat khas Badan Perhubungan Umno Pahang yang dipengerusikan Menteri Besar Datuk Seri Adnan Yaakob turut diadakan di Yayasan Pahang secara tertutup.

Difahamkan mesyuarat berkenaan turut membincangkan persiapan dan senarai calon BN untuk pilihan raya kecil itu nanti.

Menurut sumber, Umno bahagian Kuala Krau dikatakan telah menyerahkan senarai tujuh nama calon untuk dipilih pucuk pimpinan parti bagi bertanding pada pilihan raya kecil itu nanti.

Nama yang disenaraikan itu ialah naib ketua Umno bahagian Kuala Krau yang juga Pegawai Khas Agama kepada Menteri Besar Pahang, Syed Ibrahim Syed Ahmad, setiausaha Umno bahagian Kuaa Krau, Abdul Razak Ahmad yang juga seorang peguam, ketua Pemuda Umno bahagian Rodzuan Zaaba (usahawan).

Calon lain ialah ketua Wanita Umno bahagian Kuala Krau, Norehan Abu Bakar (Pegawai Kemas), anggota jawatankuasa Umno bahagian Hassan Mohd Amin (guru), anggota jawatankuasa Umno bahagian Mohd Hanifa Mohidden Ahli (guru) dan bekas Setiausaha Umno bahagian Mohd Arhan Saluddin (usahawan).

Menurut sumber itu lagi, Umno bahagian Kuala Krau menyerahkan sepenuhnya kepada pucuk pimpinan untuk memutuskan siapa yang bakal dicalonkan pada pilihan raya kecil itu nanti.

Sementara itu, PAS Pahang juga telah menyenaraikan tujuh nama untuk dicalonkan bagi bertanding pada pilihan raya kecil itu nanti.

Mereka yang disenaraikan itu adalah anak tempatan berkelulusan dalam pelbagai bidang, antaranya bekas pensyarah, aktivis dan anggota biasa parti.
Menurut Setiausaha Badan Perhubungan PAS Pahang, Roslan Zainal, mereka yang tersenarai itu dilihat berpotensi untuk menang, selain muda dan berkarisma untuk menjadi calon dan wakil rakyat di kawasan berkenaan.

"Nama-nama berkenaan telah diputuskan pada mesyuarat khas PAS Kawasan Kerdau pada Isnin lepas, senarai itu akan dihantar kepada pucuk pimpinan parti," katanya kepada Bernama.

Beliau berkata berdasarkan perkembangan politik semasa serta penambahan pengundi baru, PAS yakin akan dapat memenangi pilihan raya kecil itu nanti sekalipun kerusi DUN Kerdau merupakan kawasan kubu kuat BN.

Sementara itu, Ismail berkata beliau yakin BN akan dapat mempertahankan kerusi DUN.

Bagaimanapun, beliau berkata keyakinan itu tidak bermakna semua 28 cawangan yang ada boleh berpeluk tubuh.

"InsyaAllah, kita akan dapat mempertahankan kerusi ini dengan majoriti besar jika semua anggota parti bersatu dan bekerja keras," katanya di Temerloh.

Beliau berkata semua cawangan telah diarahkan melakukan persediaan bagi menghadapi pilihan raya kecil tersebut, walaupun Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) belum menetapkan tarikhnya.

"Apa yang penting, kita mesti mengemaskan jentera sebagai persediaan menghadapi pilihan raya kecil. Persediaan awal itu perlu dilakukan bagi memudahkan gerak kerja apabila tarikh pilihan raya kecil itu diumumkan kelak," katanya.

Ismail yang juga Anggota Parlimen Kuala Krau turut berharap semua cawangan terbabit mengetepikan isu remeh dan menumpukan kepada usaha memastikan kemenangan calon BN.

"Apa yang penting kita proaktif mengenal pasti, menghubungi dan mendekati para pengundi," katanya.

Pada pilihan raya umum 2008, Zaharuddin menewaskan calon PAS Hassanuddin Salim dengan majoriti 1,615 undi.

- Bernama

Dr M setuju tempoh PM dihadkan lapan tahun...ha..ha..sudah terlewat Tok Ki Det...!!!!

Mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, berkata beliau bersetuju cadangan supaya tempoh perkhidmatan seseorang Perdana Menteri dihadkan kepada lapan tahun.

Beliau berkata, cadangan tersebut boleh dipertimbangkan dan sekiranya seseorang itu memberikan perkhidmatan yang terbaik dan tidak melakukan perkara yang memberi kesan buruk kepada negara, maka beliau wajar diberikan peluang untuk dilanjutkan tempoh perkhidmatannya.

"Kalau kita menghadkan tempoh kuasa contohnya satu penggal, ia tidak akan membolehkan seseorang pemimpin itu melakukan tugas dengan efisyen dan gagal melaksanakan apa yang dirancang," katanya.

Dr Mahathir, yang menjawat jawatan itu selama 22 tahun dari 1981 hingga 2003, berkata demikian pada sesi soal jawab di forum Cabaran Semasa Sistem Demokrasi dan Perlembagaan Negara Malaysia Ke Arah Pencapaian Wawasan 2020 di Kuala Lumpur hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas cadangan ahli parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali yang mencadangkan supaya seseorang yang menjawat jawatan perdana menteri dihadkan selama lapan tahun saja.

Katanya, tempoh itu relevan kerana pada kebiasaannya selepas mengambil alih tampuk pimpinan negara, seseorang itu perlu mempelajarinya terlebih dahulu.

"Tahun pertama adalah tahun mula mempelajari selok belok pemerintahan, tahun kedua pula tahun merangka dan menyusun pelbagai program, manakala tahun ketiga pula tahun untuk melaksanakan apa yang dirancang.

"Manakala tahun ke empat dah pilihan raya. Jadi mana nak sempat dia nak melakukan apa yang dirancangnya," katanya.

Dr Mahathir ketika mengulas mengenai Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) berkata, akta tersebut adalah baik, namun jangan disalahgunakan.

"ISA bukanlah satu keperluan dan saya juga mencadangkan supaya ISA dihapuskan. Namun selepas mendapat nasihat daripada penasihat saya iaitu polis, maka ISA tidak dihapuskan," kata beliau.

- Bernama

DUN Sarawak: BN tak risau dakwaan PKR, kata Muhyiddin

LIMBANG, 17 Feb – Dakwaan Parti Keadilan Rakyat kononnya pembangkang dapat memenangi sehingga 40 kerusi Dewan Undangan Negeri Sarawak dalam pilihan raya negeri akan datang tidak akan menggugat kedudukan Barisan Nasional di negeri itu, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin di sini hari ini.
 Sebaliknya, kata Timbalan Perdana Menteri, itu hanya akan menyebabkan parti-parti pembangkang berbalah sesama sendiri untuk berebut-rebut kerusi untuk bertanding dalam pilihan raya itu.
“Mereka akan bergaduh sesama sendiri (tetapi) itu masalah mereka,” katanya dalam satu sidang akhbar selepas merasmikan majlis pengiktirafan Sekolah
Berprestasi Tinggi Kohort Dua di Sekolah Kebangsaan Ulu Lubai, 55 kilometer dari sini.
Muhyiddin, yang juga Timbalan Pengerusi Barisan Nasional, berkata parti-parti pembangkang bukannya berjuang untuk membantu rakyat.
Beliau berkata Barisan Nasional sudahpun membuat persiapan untuk menghadapi pilihan raya negeri itu yang dijangka berlangsung tahun ini. – Bernama

Penamaan Calon Kampus : Pelajar UM usung 'mayat' bantah calon ditolak, 6 Pro-M UPM turut di tolak...!!!

Penyokong pro-Mahasiswa (pro-M) mengusung 'mayat' ketika berkumpul di hadapan bangunan pejabat timbalan naib canselor (TNC) Hal Ehwal Pelajar (HEP) kerana membantah penolakan pencalonan empat calon pro-M dalam pilihan raya kampus universiti tersebut.
NONEMereka 'membaringkan' empat 'mayat' tersebut di Gazebo yang terletak di hadapan bangunan pejabat TNC HEP kira-kira jam 12.30 tengahari tadi.
Mereka juga menggoncang pintu pejabat tersebut, menyebabkan engselnya tercabut.
Bagaimanapun, sekumpulan pegawai keselamatan menghalang mereka daripada masuk ke dalam pejabat tersebut.
Seorang daripada calon tersebut ditolak kerana tidak menghadiri sepenuhnya kursus mengenai pilihan raya kampus anjuran HEP sesi taklimat yang diadakan hari Sabtu lalu.

Manakala dua lagi kerana tidak menghadiri kursus tersebut kerana terpaksa menghadiri program wajib jabatan masing-masing.

NONESeorang lagi calon pro-M ditolak kerana lewat menghantar borang pencalonan atas terpaksa menghadiri urusan keluarga.

Mereka yang ditolak itu meliputi satu kerusi umum dan tiga kerusi fakulti.
Sebanyak 43 kerusi dipertandingkan di UM yang merangkumi sembilan kerusi umum, 32 kerusi fakulti dan dua kerusi siswazah.
Dalam satu sidang media, jurucakap Pro-M Mohd Sabri Jamaluddin menjelaskan dua calon mereka tidak hadir Sabtu lalu kerana terpaksa menghadiri program lain.
NONE"Mereka mendapat surat dari ketua jabatan untuk diserahkan kepada TNC HEP tetapi ditolak sekeras-kerasnya," kata Mohd Sabri.
Beliau juga memberitahu terdapat seorang lagi calon menghadiri dua daripada empat slot kursus tersebut dan terpaksa pulang awal kerana menghadapi masalah alahan.
Surat cuti sakit turut di majukan tetapi ditolak oleh TNC HEP.
Manakala soerang lagi, lewat menghantar borang pencalonan kerana pulang ke kampung untuk menyelesaikan masalah harta pusaka keluarganya.
um campus election 03
Calon terbabit menghantar borang pencalonan pada hari berikutnya - Sabtu - semasa taklimat kepada calon-calon yang bertanding.
Sementara pengerusi Pro-M UM Farid Jalpah memberitahu Malaysiakini, terdapat dua calon bebas yang cenderung kepada pro-M, turut ditolak kertas pencalonan mereka.
Setakat ini, Farid tidak dapat memastikan sebab kertas pencalonan mereka ditolak.
Menurut Farid, beliau telah menemui Naib Canselor UM Prof Ghauth Jasmon untuk mendapat penjelasan mengenainya memandangkan calon-calon terbabit telah mengemukakan bukti ketidakhadiran mereka.
um campus election 02
Katanya, pertemuan dengan Ghauth di pejabatnya selama 30 minit itu bermula jam 10.45 pagi. Naib canselor itu akan memberikan keputusan mengenai bantahan mereka itu.

Farid juga turut menemui pengerusi jawatankuasa pemilihan Dr David, yang menyatakan "tidak ada masalah" untuk menerima pencalonan pro-M.
Pagi tadi, kira-kira 120 penyokong kumpulan Pro-Mahasiswa (pro-M) Universiti Malaya (UM), termasuk calon, berarak dari padang di hadapan fakulti kejuruteraan menuju ke kompleks perdana siswa untuk penamaan calon.
NONEMereka akan bertanding untuk merebut 43 kerusi, termasuk dua kerusi siswazah dalam pilihan raya kampus kali ini.

Mereka bergerak kira-kira jam 8.50 pagi, sambil melaungkan 'bangkit mahaiswa', 'hidup mahasiswa' dan 'bantah e voting'.

Pelajar yang menyertai perarakan itu juga membawa dua kain rentang besar yang tertulis "university muted".
Selain UM, empat lagi universiti akan mengadakan penamaan calon masing-masing esok, iaitu Universiti Putra Malaysia (UPM), Universiti Sains Malaysia (USM), Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), dan Universiti Teknologi Malaysia (UTM) di Skudai, Johor. 


MP Bakri dihalang ikuti proses cabutan lot tanah

MUAR, 17 Feb: Ahli Parlimen Bakri, Er Teck Hwa telah menerima laporan daripada penduduk setempat yang mendakwa wujud penyelewengan dalam proses pemberian tanah di Bukit Naning yang dianjurkan oleh Pejabat Tanah Daerah Muar.
Tanah yang terletak di belakang Klinik Desa, Parit Mohd Zin telah ditawarkan kepada penduduk Bukit Naning untuk tujuan perumahan.
Tanah tersebut telah dibahagikan kepada 28 lot, nombor lot bermula dari PTD8799 sehingga PTD8826. Setiap tanah yang ditawarkan masing-masing kurang daripada satu ekar.
Tawaran tersebut telah dimulakan sejak bulan Mac, 2008 dan pemohon akan ditemuduga pada 24 Jun.
[Gambar: Seorang ahli Umno cuba menghalangkan Er (kiri) meneliti proses cabutan lot tanah.]
Seramai 560 orang penduduk telah memohon tawaran tersebut dan wang sebanyak RM30 telah diserahkan oleh mereka sebagai wang pendaftaran.
Pada 7 Februari 2011, pemohon yang berjaya telah menerima surat rasmi daripada Pejabat Tanah Daerah Muar bahawa cabutan lot tanah akan diadakan di Kompleks Penghulu Ayer Hitam pada jam 9.30 pagi, semalam.
Namun, sebahagian daripada pemohon yang gagal telah mendapati bahawa kebanyakan daripada pemohon yang berjaya dalam pemohonan adalah terdiri daripada mereka yang mempunyai pengaruh politik atau merupakan pemimpin politik tempatan.
Hal ini telah menimbulkan perasaan tidak puas hati di kalangan pemohon.
Semalam, Er Teck Hwa yang ditemani oleh pemohon yang gagal iaitu Shamsuddin Buang dan Azman Ibrahim untuk membuat laporan polis di Pondok Polis Bukit Naning.
Selepas membuat laporan polis, Er telah hadir di majlis cabutan yang diadakan di Kompleks Penghulu Ayer Hitam untuk memerhatikan proses cabutan tersebut.
Namun seorang bekas bendahari Umno cawangan telah menghalang Er daripada memasuki kompleks tersebut kerana menurutnya Er tidak diundang.
Namun, Er berkeras untuk masuk ke dalam kompleks supaya dapat meneliti proses cabutan tersebut kerana ia merupakan tanggungjawab seorang wakil rakyat.
Pada hari yang sama, beliau telah membuat laporan polis di Balai Polis Muar kerana dihalang untuk menjalankan tugas rasmi sebagai seorang ahli Parlimen.
Daripada identiti pemohon yang lulus dalam pemohonan, 9 daripada mereka adalah paling disyaki.
Mereka termasuklah ketua dan bekas ketua kampung, pemimpin dan keluarga Umno cawangan.
Walaupun keupayaan kewangan tidak dinyatakan sebagai satu syarat dalam petimbangan tawaran tanah ini, namun sebagai kerajaan yang melaung-laungkan slogan menjaga hak rakyat, keutamaan harus diberikan kepada mereka yang kurang upaya untuk memiliki rumah.
Selain daripada itu, pemohon-pemohon berjaya yang datang daripada keluarga yang sama dan latar belakang politik juga menimbulkan perasaan tidak puas hati kepada pemohon lain.
Pihak berkenaan harus memberikan ulasan penolakan permohonan kepada pemohon yang gagal kerana mereka telah membayar wang pendaftaran sebanyak RM30 dan telah menjalani proses temuduga, atau sekurang-kurangnya pihak berkenaan memberikan surat kepada kesemua pemohon mengenai status permohonan mereka walaupun gagal.
“Proses cabutan harus diadakan di hadapan kesemua pemohon bagi menunjukkan sikap ketelusan pihak penganjur,” katanya.

Prk Merlimau:Kalau tak boleh berlari PAS akan berjalan, kalau tak boleh berjalan PAS akan merangkak.

23 haribulan nanti BN/umno akan umumkan siapa calun yang akan di-TIMBANGnya di Merlimau manakala esoknya saja baru PAS/PR pula akan menamakan siapa yang akan membawa bendera BULAN.

Mengikut sok-sek sok-sek yang diterima, pilihanraya kecil di-Merlimau ini bagi PAS/PR adalah lebih kepada melihat dan membuat penilaian terhadap bagaimana kemampuan kekuatan jentera pilihanraya mereka bekerja dan beroperasi dikawasan kubu utama pihak lawan, sebelum datangnya pilihanraya besar ke-13 nanti.

PAS bukan lah nak mengalah sebelum bertarung, tetapi strategis-strategis dan think-tank dalam PAS sebenarnya lebih bersikap realistik bila melihat kepada peluang-peluang yang mereka ada, dan juga tiada isu-isu besar dan menarik disana kerana pengundi-pengundi di-Merlimau jika dibelah dada mereka sudah pasti akan terpampang gambar Najib, gambar Ali Rustam dan gambar umno dalam dada mereka itu. Bagi mereka umno itu macam Tuhan. Di-Merlimau juga kalau ugama kita dihina masih ok lagi, tapi jangan hina umno, jangan hina Ali Rustam.... kah..kah..kah.. mereka sanggup mati sebab mahu mempertahankan umno dan Ali Rustam daripada mati sebab nak mempertahankan agama. Sifirnya adalah mudah... umno yang busuknya macam bangkai pun akan dikatakan sewangi setanggi.

Bagi PAS lawan mesti lawan, sasaran pula lebih kepada mengurangkan majoriti yang dimenangi umno pada 2008 dan Merlimau juga akan dijadikan platfom untuk menyediakan rancangan yang lebih besar pada pilihanraya umum akan datang.

PAS dengar kata akan mem-fokus kempen mereka kepada isu-isu diperingkat nasional dan antarabangsa sahaja.


dollah yankee -
Gurkah-gurkah politik di'port' boleh rasa yang ceramah-ceramah kempen PAS/PR di Merlimau dengan nama-nama besar mereka akan mendapat sambutan yang gila-gila tetapi masih belum mampu untuk mengubah kepala-otak pengundi-pengundi yang dah berkarat.

PM bentang bajet ’1Malaysia, 1Seluar Dalam’ – Zuraida

KUALA LUMPUR: Ketua Wanita KEADILAN, Zuraida Kamaruddin berkata, slogan rasmi Perdana Menteri, “1Malaysia” adalah menyamai slogan “1Malaysia, 1Seluar Dalam” apabila pihak pendakwa mengemukakan seluar dalam sebagai bahan bukti semasa perbicaraan Fitnah II pagi tadi.
Menurut beliau, pengusungan seluar dalam itu ke mahkamah hari ini sekaligus menggambarkan Datuk Seri Najib Razak pada tahun ini membentangkan bajet ‘seluar dalam’.
“Dulu tilam sekarang seluar dalam, PM bentang Bajet Seluar Dalam 2011.
“1Malaysia 1Seluar Dalam!,” kata Zuraida yang juga Ahli Parlimen Ampang dalam laman facebooknya tengah hari tadi.
Dalam perbicaraan Fitnah I membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 1998, pihak pendakwa mengusung tilam ke mahkamah juga untuk dijadikan bahan bukti.
Bagaimanapun, peristiwa itu berulang apabila pihak pendakwa dalam Fitnah II hari ini ‘mengusung’ sehelai seluar dalam milik pengadu, Mohd Saiful Bukhari Azlan.
Seluar dalam jenama Levi’s itu sebelum ini didakwa saksi terdapat kesan air mani Saiful.
Turut dikemukakan helaian bulu yang dikatakan sebagai ‘bulu kemaluan’.
Sehelai permaidani berwarna warni juga turut dijadikan sebagai ‘saksi’ pendakwaan, yang dikatakan disita dari Jabatan Kimia. Selain itu, kain cadar berwarna kelabu turut ditanda sebagai bahan bukti.
Sepasang seluar hitam tanpa jenama, kameja biru dan kolar putih berjenama Ralph Lauren serta baju hijau jenama G2000 kepunyaan Saiful juga dikemukakan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur sebagai bukti kes.
Semua barang-barang tersebut dibuka oleh Ketua Unit Jenayah Berat Jabatan Kimia, Dr Seah Lay Hoong untuk ditandakan sebagai bahan bukti.

KDN Perlu Bertindak Terhadap Akhbar 'Selangor Terkini'


SHAH ALAM 17 FEB: Kementerian Dalam Negeri atau KDN perlu bertindak segera dan menjalankan siasatan terhadap pihak  bertanggungjawab yang menerbitkan akhbar  'Selangor Terkini' yang jelas menyerupai atau meniru akhbar terbitan kerajaan negeri, SelangorKini.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sekinchan, Ng Suee Lim ketika ditemubual Tv Selangor hari ini berkata penerbitan dan pengedaran akhbar 'Selangor Terkini' bermula Januari ini oleh pihak tertentu dengan penggunaan logo negeri Selangor dianggap keterlaluan kerana akhbar itu bukan terbitan dan akhbar rasmi kerajaan negeri Selangor.

Tegasnya adalah diharapkan pihak berkuasa seperti polis dan KDN segera bertindak dan menjalankan siasatan supaya pihak yang bertanggungjawab di dalam perkara itu dapat dikenal pasti dan dikenakan tindakan undang-undang.

“Saya menyeru pihak polis agar segera menyiasat suratkabar 'Selangor Terkini' ini yang saya sifatkan sebagai suratkabar haram kerana dia menggunakan 'envelop' logo negeri Selangor tanpa izin daripada kerajaan negeri Selengor ini adalah satu kesalahan jenayah yang seharusnya diambil tindakan oleh pihak berkuasa khususnya polis dan Kementerian Dalam Negeri,” katanya.

Ini kerana tambahnya apabila pihak lain seperti Pakatan Rakyat, Pertubuhan Bukan Kerajaan(NGO) dan yang lain mengeluarkan bahan bercetak seperti risalah risalah dan majalah, KDN akan melakukan serbuan  kerana kononnya tidak mempunyai permit sedangkan tiada sebarang tindakan diambil ke atas 'Selangor Terkini' yang tersebar luas di seluruh negeri Selangor biarpun sudah lebih dua bulan ianya diedarkan.

 “Saya nampak ini adalah satu keadaan yang terdesak oleh pihak tertentu mereka begitu takut dengan sebaran dengan liputan SelangorKini yang disebar secara meluas di seluruh negeri Selangor dan mereka merasakan ini sudah mengganggu gugat pengaruh mereka,” katanya.

Biarpun tidak dketahui siapa di belakang penerbitan 'Selangor Terkini' tetapi pada pandangan dirinya pihak yang berada di belakang semuanya ini adalah mereka yang mempunyai kataindengan Umno-Barisan Nasional.

Malah ketika diminta mengulas, katanya, adalah tidak mengejutkan apabila Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Noh Omar yang juga Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Selangor sanggup ditemubual oleh 'Selangor Terkini' bagi menjawab segala isu yang disiarkan SelangorKini.

Menjelang PRU 13, Pakatan harap kesan positif revolusi Arab

Sebelum Pilihan Raya Umum ke-12 pada Mac 2008, parti-parti pembangkang yang kini membentuk Pakatan Rakyat bersatu dalam Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil.
Dikenali dengan nama popularnya Bersih, satu perhimpunan besar-besaran berjaya diadakan pada Sabtu, 10 November, 2007 di tengah bandar Kuala Lumpur.
Perhimpunan yang digerakkan oleh PAS, DAP, PKR dan pertubuhan bukan kerajaan itu menjadi perhimpunan yang paling besar sejak protes reformasi pada 1998, dengan kehadiran dilaporkan sehingga 30,000.
Perhimpunan besar itu membina satu sentimen sokongan kepada parti-parti pembangkang yang disaksikan kesannya pada pilihan raya umum tahun berikutnya, yang diraikan sebagai “tsunami politik.”
Kini, menjelang Pilihan Raya Umum ke-13, Pakatan memperoleh satu peluang untuk membentuk sentimen menentang parti pemerintah melalui suasana kebangkitan rakyat di rantau Asia Barat.
Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang dalam satu kenyataan mengulas kebangkitan di Mesir dan Tunisia menggesa kerajaan Barisan Nasional mengambil iktibar daripada peristiwa itu.
Abdul Hadi menggesa kerajaan BN mengambil langkah membebaskan media dan Suruhanjaya Pilihan Raya bagi membenarkan persaingan yang adil dalam proses demokrasi.
Presiden PAS itu mengaitkan apa yang berlaku di Mesir dan Tunisia sebagai berpunca daripada sikap pemerintah yang bersikap kuku besi.
Kaitan antara rejim yang lama memerintah dan menafikan banyak hak rakyat mudah untuk dikaitkan dengan pemerintahan Umno dan BN di negara ini.
Sejak bermula kebangkitan di Tunisia Disember tahun lalu, ramai pihak, sama ada ahli politik mahupun pemerhati politik dan penulis blog mula mengulas isu tersebut, dengan memberi perhatian pada sikap kerajaan yang akhirnya membawa kepada akibat yang disaksikan.
Artikel-artikel di blog dan akhbar parti-parti Pakatan menimbulkan persoalan sama ada hal yang sama boleh berlaku di Malaysia, dengan membuat analogi beberapa isu.
Turut menjadi perhatian popular ialah peranan isteri Presiden Tunisia, Zine al-Abidine Ben Ali, Leila Trabelsi yang dikatakan gila kuasa dan kemewahan hingga akhirnya membawa kepada kemarahan rakyat Tunisia.
Perwatakan dan sikap Leila dikaitkan dengan isteri Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Abdul Razak, Datin Seri Rosmah Mansor yang digelar “wanita pertama.”
Penulis Dr Faisal Tehrani dalam kolumnya di akhbar politik Kabar memainkan kaitan ini menerusi tulisannya.
“Sebuah kerajaan boleh jatuh hanya dengan satu tamparan di pipi seorang penjual buah, dan seorang isteri pemimpin yang kerap berbelanja di luar negara,” tulis Faisal.
Tulisnya lagi, kisah Leila itu hampir sama dengan “isteri pemimpin yang melawat Arab Saudi selama tiga hari bermula 8 Januari, pulang ke tanahair untuk menghadiri majlis perkahwinan kenamaan di Sarawak, lalu ‘Si Leila’ terbang semula ke Asia Barat menyambung ‘urusan pertubuhannya’ selama empat hari di Oman.”
Persamaan-persamaan menarik itu mencetuskan suasana yang negatif bagi pemerintah BN ketika ini, ekoran mudahnya sentimen antikerajaan di Asia Barat itu dibina di sini.
Parti-parti Pakatan kini mengambil peluang perkembangan di Asia Barat dengan mengutarakan persoalan-persoalan demokrasi dan kebebasan yang disekat di negara ini.
Dalam majlis kecil dan besar, Pakatan terus mengemukakan kes di dunia Arab untuk membina sentimen menuntut perubahan yang boleh memanfaatkan gabungan ini dalam pilihan raya umum nanti.
Pada Isnin, 14 Februari lalu, PKR menganjurkan forum membincangkan isu kebangkitan di dunia Arab di sebuah hotel di Ampang.
Dengan kehadiran sederhana, sentimen yang sama dapat diperhatikan pada para hadirin yang sebahagian besarnya ahli dan penyokong parti.
Dua tokoh Pakatan, Datuk Seri Anwar Ibrahim dari PKR dan Datuk Kamarudin Jaffar dari PAS menghadiri majlis itu sebagai panelis.
Kedua-dua bersetuju tuntutan demokrasi di dunia Arab sebagai sesuatu yang telah lama tertahan dan tidak dapat disekat lagi.
Menurut Kamarudin, kebangkitan semua golongan rakyat tanpa mengira agama di Mesir menunjukkan sokongan meluas ke arah perubahan di negara penting dunia Arab itu.
Anwar, yang menarik audiens dengan jenaka mengaitkan rejim-rejim kuku besi itu dengan pemerintahan BN, membina lagi sentimen menuntut perubahan di negara ini, walaupun dalam kalangan yang kecil di majlis itu.
Kaitan-kaitan yang dibuat oleh Pakatan dalam mengulas protes di Asia Barat dilihat dengan kritikal oleh pemerintah, yang mendakwa gabungan pembangkang itu ingin protes yang serupa tercetus di Malaysia.
Pemimpin-pemimpin Pakatan, walau bagaimanapun, hanya mengulas iktibar yang boleh diambil daripada perkembangan itu dan tidak mendorong ahli dan penyokong melakukan protes.
Walau bagaimanapun, kemunculan tajuk protes antikerajaan di Asia Barat, yang kini berterusan dan semakin menarik perhatian, mampu memberi faedah dalam membina sentimen mahu mengubah pemerintah, seperti yang dilakukan melalui perbincangan seperti forum itu dan laporan serta komentar di media Pakatan.
Memandangkan suasana yang terus panas di Asia Barat kini, peluang untuk Pakatan meneruskan pembinaan momentum menuju Pilihan Raya Umum ke-13 terus cerah, mengambil semangat perubahan yang kini melanda dunia Arab.

Jejantas pejalan kaki lebih murah, kata Datuk Bandar

Jejantas pejalan kaki sepanjang 152 kaki berhawa dingin bernilai RM9.5 juta - yang menyambungkan Pusat Konvensyen Kuala Lumpur dengan Hotel Impiana - diluluskan kerana ia lebih murah berbanding dengan di Singapura atau Hong Kong, kata Datuk Bandar Kuala Lumpur, Datuk Ahmad Fuad Ismail.

Beliau memberitahu satu sidang akhbar hari ini bahawa DBKL telah membuat penilaian terperinci mengenai kos untuk membina jejantas tersebut dan membuat kesimpulan bahawa ianya adalah lebih murah, berbanding dengan di Singapura atau Hong Kong.

NONE"Kita (Malaysia) membayar RM12,500 bagi setiap meter persegi, sedangkan di Singapura, harganya RM14,000 bagi setiap meter persegi," kata Ahmad Fuad sebagai menjawab persoalan yang dibangkitkan oleh ahli parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar.

Pada 8 Februari lalu, Nurul Izzah menuntut penjelasan mengapa RM10 juta diperlukan untuk membina jejantas pejalan kaki dingin sepanjang 142 meter, di Kuala Lumpur.

Terdapat perbezaan RM1,500 bagi setiap kaki persegi antara kedua-dua negara tersebut.

Menjawab soalan mengenai kos permulaan projek tersebut (iaitu RM7.5 juta) dan sekarang berjumlah RM9.5 juta, Ahmad Fuad berkata, ia kerana panjang jejantas tersebut telah ditambah 10 meter lagi.

Selain itu, tegasnya, jejantas pejalan kaki itu juga dilengkapi alat penghawa dingin dan kamera litar tertutup (CCTV) yang dihubungkan ke pejabat keselamatan DBKL dan ibupejabat polis Bukit Aman.

Kawasan KLCC merupakan tempat tumpuan pelancong asing yang datang untuk membeli belah, dan Ahmad Fuad berkata kemudahan CCTV itu akan membantu mengurangkan kes ragut dan jenayah lain.

The Umno Special Affairs Think-Tank Department

The Umno Special Affairs Think-Tank Department One could be forgiven for thinking that Lokman Nor Adam was on a comedy circuit rather than Umno's roadshow dubbed 'Ayat-ayat cinta Pakatan Rakyat' (Pakatan's sweet talk).
If the turncoat Lokman had superior traits and was successfully selected for Umno’s Special Affairs Think-Tank Department, then what are the unsuccessful applicants like?
His comical performance to expose Pakatan's “sweet nothings” was supposed to spearhead BN's attempts at recapturing Penang from the opposition.
He may have thought he performed brilliantly in the 90-minute smear during which he “spilled the beans” on the PKR president Wan Azizah Wan Ismail and her allegedly “expensive lifestyle”.
What Lokman believes to be a political rally, is what normal people would describe as a vituperative, schoolboy rant.
More importantly, we are left fascinated with Lokman’s morbid and unhealthy interest in woman’s apparel. Is he trying to tell us something about himself?
He knows the cost of women’s clothes and claimed that Wan Azizah’s suits cost an average RM8,000 each, and she had 20 pieces made annually.
Only a voyeur or a stalker would know how many times a lady visits her dressmaker.
And in any case, few women if at all, would blab and divulge their dress secrets to any man. So has Lokman been snooping around in bins looking for receipts or other incriminating evidence?
But why should we believe Lokman – a man who is interested in women’s garb?
Lokman was detained in Kamunting under the ISA from 2001 to 2003. He blamed Wan Azizah’s excessive expenditure on clothing and her failure to help the families of the detained men.
This is the peculiar bit. At the time of Lokman’s incarceration, Wan Azizah had long ceased to be the Deputy Prime minister’s wife. So she can’t have been kitting herself out in 20 suits, even if his story is to be believed in the first place.
He could at least get his dates right if he wants to implicate others.
Anwar has not been intimidated by BN and in their desperation Umno has resorted to personal attacks on his wife.
Who does Lokman think he is that Wan Azizah has to drop everything and think only of him?
Had he forgotten that Wan Azizah had a nation to save and was running around the country trying to galvanise the various opposition parties? She is to be commended for laying the foundations of the Opposition coalition of today.
Perhaps Lokman forgot that Anwar, was also jailed during the time of his (Lokman's) incarceration? Lokman cannot expect Wan Azizah to act as a charity organisation for all the men holed up in Kamunting.
But the measure of his stupidity is how he turned against Wan Azizah and blamed her for what happened to him and for his family’s suffering.
Shouldn't he be telling his boss, Prime minister Najib Abdul Razak to overturn these draconian ISA laws?
This ceramah exposed how self-centred and spoilt Lokman is.
Lokman also said that Najib had no choice and was forced to hire the controversial foreign public relations company APCO because of Anwar.
This is classic. Lokman is saying that Najib is unable to lead the country and needs APCO to do it for him.
But only someone of Lokman’s intellect and low moral fibre would denigrade the memory of Teoh Beng Hock who died suspiciously at the hands of the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC).
Lokman claimed that Umno was eager to find out why Teoh died.
He said “If I were a murderer, I would have sliced him into 18 pieces and buried him under a cement where no one could find him, or I would have thrown him deep into a river... I wouldn't throw him in front of the MACC building... please use your bloody brains”.
Lokman seems to think that Teoh was murdered.
Is he privy to some crucial information then? Should his name be included in the list of witnesses for the Royal Commission of Inquiry?
Fortunately for the rakyat, Lokman is a typical Umno poodle who is all gas and little else.
His performance will compel the rakyat to embrace Penang Chief Minister Lim Guan Eng for several more terms in office.
Predictably, Umno will never learn. Instead of making an intelligent comparison of the policies of the two coalitions, Lokman has opted to use character assassination and making crass statements about the Opposition leader and his wife.
If the 80 people who turned up is a measure of Lokman’s popularity, then Umno’s road show dubbed “Pakatan's sweet talk” is actually Umno’s sweet “foul-up”.
It is probable that most Malays had gone off on their Valentine’s day celebration and were prepared to risk the ‘moral police’, than listen to Lokman spewing bile.

Guna Facebook tuntut keadilan remaja ditembak

KUALA LUMPUR, 17 Feb: Satu laman peminat Facebook atas nama 'Keadilan Untuk Allahyarham Sa'aid & Adik Ahmad Nizamudi'n dibuka dipercayai berkaitan kematian seorang lelaki dan anak saudaranya yang ditembak pegawai Unit Pencegah Penyeludupan (UPP) Pengkalan Kubor semalam.

Sehingga berita ini ditulis, laman Facebook yang meletakkan gambar kad pengenalan mangsa sebagai gambar profil itu kini mempunyai 1,340 pengikut.

Bagaimanapun tiada sebarang maklumat terperinci mengenai pengendali dan laman tersebut disertakan.

Melihat kepada entri terawalnya yang dimasukkan pada jam 4.08 pagi tadi, laman itu dipercayai baru dibuat hari ini untuk menarik sokongan masyarakat berhubung insiden tersebut.
Semalam, Ahmad Nizamuddin Mohamad, 19, cedera parah selepas terkena dua tembakan di rusuk kanan yang dilepaskan pegawai UPP yang didakwa ingin mempertahankan diri.

Nizamuddin ditembak selepas didakwa menyerang empat anggota UPP di perkarangan Hospital Tumpat ekoran salah faham berhubung punca kematian bapa saudaranya, Said Mat Hassan, 56.

Menurut Ketua Polis Kelantan, Datuk Abdul Rahim Hanafi, Sa'aid ditemui empat anggota UPP dalam sebuah kereta Kancil di tepi jalan di Kampung Wakaf Tin di sini pada jam 7.45 pagi dalam keadaan lemah, berwajah pucat serta mulutnya berbuih.

Katanya, anggota UPP itu turut menemui 20 guni beras siam dalam kereta berkenaan.
Menurutnya, melihat keadaan Sa'aid yang tenat, anggota UPP membawanya ke Hospital Tumpat untuk mendapat rawatan. Said disahkan meninggal dunia sebaik tiba di hospital itu.

Bagaimanapun, khabar angin yang sampai ke pengetahuan ahli keluarganya termasuk Nizamuddin mengatakan Sa'aid meninggal dunia akibat dibelasah anggota UPP menyebabkan mereka bertindak menyerang penguat kuasa berkenaan pada pukul 9.20 pagi.

Ekoran tembakan itu, Nizamuddin dibawa ke Hospital Tumpat untuk mendapatkan rawatan, bagaimanapun dia terpaksa dirujuk ke Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) di Kota Baharu kerana keadaannya yang parah.

Sementara itu, dipihak keluarga Allahyarham pula mempunyai versi berbeza berhubung kejadian tersebut.

Menurut mereka, kematian mangsa akibat dipukul dengan teruk oleh empat anggota UPP terbabit yang mendakwa Allahyarham adalah penyeludup beras.

Penjelasan versi keluarga itu juga turut dimuatkan dalam entri Facebook tersebut.

"Saksi (anak saudara mangsa) yang menyaksikan kejadian pukul hingga mati Allahyarham Sa'aid ditembak sebanyak 2 das tembakan.

"Sebutir peluru mengenai bahagian dada kanan dan sebutir peluru lagi mengenai perut sebelah kiri mangsa. kejadian berlaku sejam selepas Allahyarham Sa'aid di pukul sehingga mati," entri dalam facebook itu dipetik.

Anak sulung Allahyarham, Nik Suriani Sa'aid ketika ditemui Harakahdaily di kediamannya semalam turut melahirkan rasa kecewa dengan apa yang menimpa keluarganya.

Lebih mengecewakan ekoran bapanya dituduh penyeludup beras terbesar di Malaysia itu seperti dilapor beberapa media.

"Saya mahu keadilan diberikan kepada keluarga saya, bersihkan nama baik keluarga saya.

"Buktikan bapa saya penyeludup beras terbesar Malaysia, sedangkan beras yang dibawanya tidak sampai pun RM700 nilainya," katanya.