Ahad, 11 Julai 2010

Hallo UMNO..Babi di Negeri Sembilan tu dah jadi kambing? Kalau negeri Pakatan depa demo sakan...!!!

UMNO siap ladang 'Babi Organik'?

Umno-BN telah mempolitikkan isu kandang Babi di Hulu Langat, Selangor. Dengan mengadakan demo. Seramai 200 orang berkumpul di hadapan bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah di Shah Alam yang menempatkan pejabat Menteri Besar pagi Rabu bagi membantah tindakan kerajaan Selangor yang meluluskan projek ladang ternakan babi secara moden bernilai RM100 juta. Ia telah memenuhi media-massa nak mengambarkan Umno juara menentang ladang babi.

Tup-tup. Didapati Datuk Seri Dr. Mohamad Khir Toyo pada 30 Januari, kira-kira sebulan sebelum pilihanraya umum lalu telah meluluskan projek ternak babi itu. Kerajaan baru Selangor bawah Pakatan Rakyat, hanya meneruskan projek memandangkan kawasan Ladang Tumbuk telah menjadi tapak ladang utama penternakan babi utama di negeri.

"Ia memenuhi piawaian kualiti yang tinggi dan tiada ladang-ladang baru khinzir akan diluluskan di Selangor dan semua ladang babi di luar kawasan ini diarahkan memindahkan operasi mereka ke projek tersebut bagi memudahkan kawalan dan penyeliaan bagi pihak berkuasa. MB Selangor, Datuk Khalid Ibrahim juga menjelaskan pelaburan berjumlah RM100 juta termasuk kos pengambilan tanah, disediakan oleh pelabur tanpa melibatkan wang kerajaan negeri manakala babi yang diternak pula hanya untuk keperluan di Selangor dan bukan dieksport.

Yang menjadi bangangnya UMNO Selangor apabila didapati projek ladang babi itu sebenarnya diperolehi oleh kroni Umno bangsa melayu. Apabila gambar pemimpin Umno Selangor selaku Adun Tanjung Sepat Dr Karim Mansor and the geng bergambar tersengih dalam kandang babi dengan menunjukkan ‘tanda best’ di Jerman akhirnya telah meredakan isu tersebut.

Alih-alih pecah berita Negeri Sembilan telah siap projek kandang babi moden Negeri pimpinan UMNO-BN yang diketuai oleh Datuk Seri Mohamed Hassan. Ladang babi moden yang disiapkan di Bukit Pelanduk yang heboh dengan kematian akibat J.E dulu telah siap dengan fasiliti moden. Timbalan Menteri Pertanian dan asas Tani,Chua Tee Yong (Anak pengerusi MCA, Chua Soi Lek) mengharapkan ladang tersebut berjaya meningkatkan pengeluaran babi yang lebih banyak. Beliau meninjau ladang babi tersebut yang keluasan 480 ekar yang mampu menampung pengeluaran 250-300k ekor dalam satu masa.

Macamana puak-puak UMNO. . Orang dok sibuk demo anti judi. Bila lak nak demo anti ladang babi macam yang dibuat di Selangor dulu. Takkan tak boleh kerah UMNO negeri Sembilan untuk berarak ke Port Dickson. Ke Babi di Negeri Sembilan tu dah jadi kambing? Takkanlah pemuda UMNO Malaysia di Rembau tengok saje je.
Dulu bukan mai dok cerca pemimpin Pas dan Keadilan kerana tuduhan meluluskan ladang babi. Sekarang kata dulang paku serpih pulak. Dan rupa-rupanya Ladang babi negeri UMNO lebih awal siap. Masa pilihanraya Bagang Pinang dulu, Isa Samad bersama Zahid hamidi mengumumkan bandar Port Dickson akan menjadi bandar Tentera. Rupanya penduduk disitu diklentong ditengah hari. Yang jadi sekarang Port Dickson adalah Pusat Pengeluar Babi Negeri Sembilan. Dengan ladang moden mungkin menjadi ‘Babi Organik’ kot?

Kalau dah UMNO tu begitulah feel perangai. Tak berubah jugak. Kokok aje berderai-derai tetapi ekor bergelumang dengan tahi.
http://ustsaifulbahri.blogspot.com/

Lu memang berani bro...


Lu memang berani bro.... dedahkan dan heret kesemua bangsat2 perosak negara nih... ke muka pengadilan dan dedahkan segala kerja kotor diorang selama ini...

Raja Petra Kamarudin

Bukan senang untuk mengekstradisi seseorang dari UK, sekalipun orang itu ialah seorang pengganas dan merbahaya kepada masyarakat dan menjadi satu ancaman kepada keselamatan negara. Dan saya hanya seorang Blogger cute yang tidak bersalah dan tidak membahayakan sesiapa yang melindungi pemimpin-pemimpin yang rosak dan ahli-ahli politik yang menguasai koridor-koridor kuasa yang menyalahgunakan kuasa dan hak mereka.

Jadi, adakah anda fikir anda boleh mengekstradisi saya dari UK? Baiklah, kenapa tidak cuba?

Masalahnya ialah, puak-puak Umno ini fikir bahawa mereka di atas undang-undang dan mereka boleh menunaikan kehendak mereka kepada sesiapa yang mereka hajati tanpa menghiraukan undang-undang. Ketika saya katakan dalam ucapan saya bulan lepas: datang dan dapatkan saya di sini di UK. Di UK kami mempunyai perlawanan yang seimbang. Anda tidak boleh mengalihkan tiang gol ketika dalam permainan seperti anda lakukan di Malaysia.

Sekarang mereka tidak boleh dapatkan saya mereka cuba untuk mengugut dan menakutkan rakan-rakan saya. Mereka harap dengan menakutkan mereka yang masih berhubung dengan saya mereka boleh mengasingkan saya. Dan dalam keadaan saya bergantung kepada bantuan kewangan daripada mereka maka saya kini boleh diramas.

Mereka juga mencuba untuk mengugut peguam. Mereka mahu Jabatan Hasil Dalam Negeri menyiasat peguam-peguam untuk melihat dari mana wang mereka datang dan sama ada mereka telah mengisytiharkan pendapatan dan membayar cukai. Mungkin mereka fikir kerana itu satu-satunya cara kerajaan AS menangkap Al Capone iaitu melalui pengelakkan cukai dan kemudiannya mereka mencuba kaedah ini pada peguam-peguam dan lihat apa yang akan terjadi.

Hei, tidak perlu siasat peguam. Peguam-peguam ini tidak membayar segala perbelanjaan penyiasat persendirian P Balasubramaniam di London. Saya, bersama dengan Deepak Jaikishan yang telah memberi Bala RM750,000 sehingga kini.

Malah, saya membayar perbelanjaan Bala secara tunai bukan sahaja di depan semua peguam tetapi juga beberapa saksi lain. Saya hanya mahu ia dicatatkan yang Raja Petra Kamarudin membayar untuk perjalanan Bala ke London dan Paris -- jadi tidak perlu untuk mengacau orang lain.

Bagaimanapun, jika ada orang lain membiayai Bala dan / atau saya, so what? Itu bukan satu jenayah. Sekalipun mereka bertemu saya (dan / atau Bala) berada di London ini, ia juga bukan satu jenayah. Apa yang saya dengar? Saya Blogger fugitif?

Hello, bila saya pernah dituduh atas sebarang jenayah? Tidak ada apa-apa pun dakwaan ke atas saya. Saya telah dibebaskan bukannya diberi pelepasan lah, brader!

Polis turut berkata mahkamah telah mengeluarkan dua waran tangkap terhadap saya. Untuk jenayah apa? Apa tuduhan-tuduhannya? Mereka juga berkata mereka pernah meminta Interpol mencari saya. Satu usaha memburu telah dilancarkan, kata mereka. Yakah?

Jadi, saya telah bercakap dengan Interpol dan mereka mengatakan: itu tidak betul. Dan jika anda memerlukan pengesahan anda boleh pergi di sini:http://www.interpol.int/Public/Wanted/Search/Form.asp.

Satu semakan dengan Scotland Yard turut mendidedahkan perkara sama. Jadi usaha memburu apa? Waran tangkap apa? Blogger fugitif apa yang mereka cakap? Jadi mengapa ia menjadi kesalahan, untuk sesiapa untuk menemui saya di UK ini? Dan apa kesalahannya sekalipun mereka memberi saya wang?

Sekarang, Bukit Aman telah menggodam e-mel saya dan memuat turun semua surat-menyurat saya dan sedang menggunakan itu untuk menangkap saya. Adakah itu bukan satu jenayah? Dokumen-dokumen yang dikatakan oleh MP Zahrain Hashim telah serahkan kepada pihak berkuasa, ialah sebenarnya butiran e-mel saya yanh telah mereka ceroboh masuk. Mereka kemudian mengubah e-mel tersebut untuk membuktikan sesetengah orang telah memberi saya wang.

Pertama, menggodam e-mel saya ialah satu jenayah. Kedua, memalsukan e-mel saya untuk membuat bukti terhadap saya satu jenayah. Jadi siapa penjenayah di sini? Saya, atau Zahrain dan pembantu-pembantunya di Bukit Aman?

Dan apa sebenarnya Zahrain lakukan dengan berpakat dengan Bukit Aman? Mereka memberinya kandungan e-mel saya yang telah dipalsukan. Kemudian dia memberikan kembali dokumen-dokumen itu kepada polis dengan cara seolah-olah dia terjumpa secara kebetulan dan menyerahkannya kepada polis sebagai bukti.

Main wayang. Kerja budak sekolah.

Pastinya, cetak e-mel saya. Gunakan itu sebagai bukti terhadap saya. Kemudian jelaskan bagaimana anda berjaya menggodam e-mel saya untuk mendapatkan ini apa yang dipanggil bukti. Ingat apa yang telah terjadi kepada Presiden Nixon dan pasukan pecah-masuk Watergate? Pancarkan kandungan e-mel saya dan biar kita melihat Googlegate meletup. Saya akan memfailkan satu aduan rasmi kepada Google yang kerajaan Malaysia menggodam e-mel saya dan telah secara terbuka mengakui melakukannya.

Mari Zahrain. Ceriakan hari saya. Dedahkan semua dokumen-dokumen yang anda miliki -- kandungan e-mel saya yang diubahsuai. Saya juga menunggu untuk memalukan anda dengan beberapa perkara peribadi anda di UK ini. Oh, dan ya, saya juga memantau pergerakan-pergerakan anda semasa berada di sini. Dan saya mempunyai sedikit kejutan menanti anda.

Orang yang hidup dalam glasshouses tidak harus melemparkan batu, kawab. Ingat Kevin Morais, pendakwa SPRM yang berusaha untuk mengenakan peguam Rosli Dahlan? Dan ingat kami jejakinya hinggalah ke rumah kekasih gaynya di sini di UK? Untuk makluman, Kevin ialah 'wanita' dalam perhubungan ini.

Jadi tiada siapa yang selamat, kawan. Anda terlalu mempunyai banyak najis. Dan kami juga telah menjejak najis anda, sehinggalah kepada anak lelaki anda yang sedang mengambil kelas-kelas penerbangan di sini di UK.

Jadi anda melihat, jangan cuba korek rahsia tentang mana orang lain dapat duit. Bila kami korek di mana anda mendapatkan wang anda, dan bagaimana anda mampu untuk menjalani gaya hidup anda yang sangat mahal, kemudian anda pulak susah nanti.

Khairy Jamaluddin hendak memulakan perang terhadap saya juga? Baik, bring it on, brader. Anda mahu mendedahkan jenayah -- biarkan kami dedahkan satu jenayah. Adakah anda hendak tahu apakah dia jenayah yang sebenar? Jenayah yang sebenar adalah menjual komponen nuklear untuk negara-negara penyangak seperti Libya.

Satu lagi perkataan keluar dari mulut Khairy dan najis ini akan terbongkar. Saya akan terbitkan ia di sini dalam Malaysia Today bukti-bukti ahli keluarganya terlibat dalam aktiviti-aktiviti pengganas. Ini akan menjadi dokumen-dokumen Kementerian Dalam Negeri yang bertanda RAHSIA. Kemudian kita lihat siapa yang akan diekstradisi. Amerika Syarikat mungkin akan jadi memfailkan kertas kerja mengekstradisi terhadap keluarga Abdullah Ahmad Badawi daripada Malaysia memfailkan kertas kerja mengekstradisi terhadap RPK.

Nak lawan, mari kita lawan. Lawan tetap lawan. Lawan sampai tumbang. Berani tak? Baruah!

Terjemahan artikel : Sekarang faham, tak?

IkutSukaAku.

Pelajar Tingkatan Empat Antara Yang Ditahan Di Pusat Hiburan Dangdut ..tak pe..budaya baru zaman moden...!!!


 (Bila besar nanti..boleh jadi bohsia..sex bebas...gi disko..dangdut ke...apa susah 1Malaya)


KUALA LUMPUR: Seorang pelajar perempuan Tingkatan Empat dan empat anggota polis antara 15 yang ditahan dalam serbuan di pusat hiburan dangdut di Jalan Kassipilay, Sentul di sini, awal hari ini.
Ketua operasi dari bahagian Jabatan Siasatan Jenayah dan Urus Setia Tatatertib Bukit Aman DSP Aida Abdul Hamid berkata pelajar berumur 16 tahun itu ditahan kerana masih di bawah umur untuk berada di pusat hiburan.
"Tindakan pelajar itu melanggar undang-undang kerana pada peringkat umur sebegitu dia tidak dibenar masuk ke pusat hiburan.
"Jadi kami tahan pelajar itu dan akan hubungi ibu bapanya agar tampil untuk tindakan selanjutnya," katanya kepada Bernama ketika dihubungi di sini hari ini.
Beliau berkata anggota polis itu pula ditahan kerana kesalahan di bawah peraturan tata tertib polis.
Aida berkata hasil pemeriksaan air kencing dalam operasi pada pukul 4.30 pagi itu mendapati 10 daripada yang ditahan itu positif dadah, lima daripadanya wanita.
Beliau berkata premis itu turut disaman kerana melakukan dua kesalahan iaitu beroperasi lebih masa dan membenarkan pengunjung bawah umur masuk ke premis.
"Premis terbabit sepatutnya ditutup pada pukul 3 pagi. Tapi daripada maklumat yang kami peroleh, premis berkenaan menjalankan operasi sehingga pukul 6 pagi," katanya.Beliau berkata kesemua 15 yang ditahan itu dihantar ke Ibu Pejabat Polis Bukit Aman untuk siasatan lanjut. - BERNAMA

Musa Aman Yakin Rakyat Sabah Akan Tolak Pakatan Rakyat


MUAR: Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Musa Aman berkata beliau yakin rakyat negeri itu akan menolak Pakatan Rakyat (PR) yang bercita-cita mahu merampas negeri tersebut daripada Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya akan datang.
Katanya, rakyat Sabah sudah matang dan tahu membezakan apa yang baik untuk mereka dan tidak mudah mempercayai pembangkang yang selalu berbohong untuk mendapatkan sokongan rakyat.
"Kita sudah ingatkan rakyat supaya jangan mudah terpedaya dengan pembangkang yang cuba untuk mendapat tempat di Sabah.
"Rakyat Sabah lebih yakin kepada BN yang ditunjangi UMNO," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Mesyuarat Perwakilan Umno Bahagian Muar di Dewan Jubli Intan di sini hari ini.
Hadir sama pada perasmian itu ialah Ketua Umno bahagian tersebut, Datuk Mohd Ismail Mohd Shah, anggota Parlimen Muar dan Timbalan Menteri Belia dan Sukan serta Ketua Pemuda Umno bahagian Muar, Datuk Razali Ibrahim dan juga Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Wanita, Keluarga dan Pembangunan Masyarakat Negeri Johor, Dr Robia Kosai.
Musa berkata, kerajaan negeri sedar ada usaha pembangkang untuk mendapat tempat di Sabah pada pilihan raya umum akan datang tetapi beliau yakin pengundi-pengundi Sabah tidak mudah terpedaya dengan janji kosong mereka.
Beliau berkata BN Sabah sendiri sentiasa bekerja keras selepas pilihan raya umum lalu dengan lebih banyak mendekati rakyat dan membantu mengatasi masalah mereka menerusi pendekatan.
Pendekatan tersebut akan dapat membantu BN mengekalkan kuasa di negeri itu pada pilihan raya umum akan datang seperti kini kerajaan Sabah membahagi-bahagikan tanah kepada rakyat secara berkelompok agar dapat diperturunkan kepada anak cucu mereka asalkan ia tidak dijual kepada orang lain.
Beliau berharap langkah tersebut akan dapat membantu rakyat memiliki tanah dan membangunkannya untuk meningkatkan pendapatan mereka. - BERNAMA

Utusan Serang Anwar Untuk Tutup Pekung Najib Dan UMNO


Najib, Malaysia 'Ayam Sabung' Amerika Syarikat

Lebih RM70 juta yang dibayar oleh kerajaan Umno kepada firma berkaitan Zionis, Apco Worldwide semakin menampakkan hasil untuk membina imej Perdana Menteri Najib Razak di Amerika Syarikat.

Najib menerima pujian dari penulis-penulis rencana The New Ledger sebagai sekutu yang amat boleh dipercayai untuk menjaga kepentingan Amerika Syarikat.

Malah penulis Rachel Motte memuji Najib sebagai pemimpin yang bingkas membekukan eksport barangan minyak ke Iran atas permintaan washington.

Pemimpin Pakatan Rakyat Yusmadi Yusoff menyifatkan Najib sebagai pemimpin yang cuba menjadikan malaysia 'ayam sabung' Amerika Syarikat.

Dua rencana terbitan newsledger.com, bertajuk 'CNN, bad journalism dan anwar's apology tour' tulisan Joshua Trevor dan 'the reversal of anwar ibrahim' tulisan Rachel Motte yang menyifatkan Anwar sebagai pemimpin yang 'kurang patuh' kepada Amerika seperti Najib.

"Kepimpinan Malaysia sekarang ini pro-perniagaan, pro-Amerika dan bersedia untuk bangkit dan berjuang sebagai sekutu strategik Amerika Syarikat di dunia Islam. Di Persidangan Puncak Keselamatan Nuklear di Washington baru-baru ini, Perdana Menteri Najib Razak berikrar untuk membantu Washington di pelbagai medan, bahkan turut menghentikan pembekalan petroleum ke Iran sejurus kembali ke Kuala Lumpur," kata penulis Rachel Motte.

Artikel dari laman web konservatif berhaluan kanan itu juga menyatakan Najib telah berjanji membantu Amerika Syarikat dalam pelbagai perkara termasuk menutup penghantaran barangan petroleum kepada Iran setelah Persidangan Puncak Keselamatan Nuklear di Washington, awal tahun ini.

"Warga Malaysia perlu lebih peka kerana dalam keghairahan Najib menambat hati kelompok Amerika," kata Ahli Parlimen Balik Pulau Yusmadi Yusoff.

Beliau menggadai banyak kepentingan Malaysia terutama imej negara dengan negara Islam dalam isu Iran, dimana Malaysia dilihat telah menjadi 'ayam sabung' Amerika Syarikat," tegas beliau.

"Malaysia dilihat lesu dan lembik dalam membahas isu Palestin malah membawa agenda anti-terrorisma acuan Washington, dan bukannya agenda serantau dan sejagat," tambah Yusmadi.


Laporan dalam Utusan dakwa Anwar 'alat' CIA

Utusan Malaysia hari ini meneruskan serangan terhadap ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam laporannya - kali ini akhbar itu memetik tulisan seorang penulis blog - yang mendakwa ketua umum PKR itu adalah "alat" kepada Agensi Perisikan Pusat (CIA) Amerika Syarikat.

Dalam edisi Ahadnya hari ini - Mingguan Malaysia - akhbar harian bahasa Melayu itu memetik tulisan Elaine Meinel Supkis, yang digambarkannya sebagai "seorang penulis blog terkemuka", mendedahkan bahawa Anwar merupakan "alat" CIA .

Akhbar tersebut menterjemah tulisan Elaine dalam blog - Culture of Life News - seperti berikut: "Anwar bukan ejen tetapi alat yang dicipta oleh CIA. Senarai rakan-rakan membuktikan segala-galanya dan merupakan ejen CIA yang menyamar."

Mingguan Malaysia memetik tulisan Elaine yang bertajuk 'CIA and Mossad want Anwar Ibrahim assassinated (CIA dan Mossad mahu Anwar Ibrahim dibunuh) yang menyebut bahawa Anwar merupakan alat ciptaan CIA bagi menjaga kepentingan dan perancangan sulit negara itu di Malaysia.

Tidak banyak yang diketahui mengenai Elaine kecuali apa yang terdapat dalam blognya. -mk

Laporan Blogger Upahan UMNO-APCO-YAHUDI di Amerika : DS Anwar Agent CIA. Najib pulak siapa?

Sudah terang lagi bersuluh, UMNO adalah sahabat baik YAHUDI/ISRAEL

Wow!! Nampaknya UMNO-APCO-YAHUDI memang dah jadik Syaitan Besar dengan kerjasama APCO-YAHUDI dan Kerajaan Amerika Syarikat laknatullah.
UMNO-APCO-YAHUDI-USA buleh bikin apa dia suka pasal Dunia ini dia punya.ada wang dan kuasa semua tak mustahil.


Selain blogger dan cyber trooper upahan di Malaysia, India. UMNO-APCO jugak ada upah blogger di USA.Tak hairan lenbih RM70JUTA duit rakyat malaysia disedekahkan kepada APCO Worldwide, syarikat milik Yahudi Israel.

Gosip terbaru dari Blogger yang dipercayai diupah oleh UMNO + APCO WORLDWIDE :- Elaine Meinel Supkis - http://emsnews.wordpress.com dan http://elainemeinelsupkis.typepad.com

Elaine Meinel Supkis  ini banyak menulis di blog2,majalah,forum dan laman berita di Amerika .Nyatalah dia menulis untuk mendapatkan Wang.Takkan menulis free-free kot.Bil internet,makan minum,kos sara hidup sapa nak tolong bayar weiii.Bullshit la kalau dia cakap dia menulis FREE.


Artikel terbaru blogger upahan UMNO-APCO Worldwide mengosipkan DS Anwar Ibrahim agent CIA, Agensi Perisikan Pusat Amerika dituduh menjadi ancaman keselamatan negara Malaysia dan pastinya artikel blogger upahan UMNO-APCO-YAHUDI tersebut akan dijadikan modal / peluru kepada UMNO-APCO-YAHUDI untuk membantai DS Anwar Ibrahim setelah Fitnah Liwat II Sayfool Bukhari tidak mendapat kepercayaan di hati rakyat Malaysia yang sudah masak dengan penipuan UMNO/BARISAN NASIONAL

Iya la kan,kalau penulis blogger upahan tempatan tulis,,nampak tak real pulak,,so kenalah orang dok Amerika sendiri yang tulis, baru dipercayai ramai. Sebab kat Malaysia ni, mentaliti rakyat Malaysia adalah lebih berita mempercayai semua benda dari luar negara. Benar atau Palsu..lain kira.Rakyat malaysia memang mentalitinya mengagungkan perkara2 dari negara asing, hasil didikan UMNO-APCO-YAHUDI


Nampaknya UMNO-APCO-YAHUDI berusaha bermati-matian untuk memastikan DS Anwar atau sesiapa saja yang jadi penghalang cengkaman kuasa fasis mereka di Putrajaya dipastikan menghuni Tirai Besi ataupun dicabut nyawanya.

Nampaknya Malaysia seakan sudah menjadi negara FASIS seperti Itali, Jerman pada kurun ke 19.

Menteri Dalam Negeri Hishammuddin Hussein/ Sepupu Najib dilihat semakin keras /zalim membantai Pakatan Rakyat melalui kementerian yang dipegangnya.

PRU 13, Insya allah...UMNO-APCO-YAHUDI dan Sekutu mereka akan dikuburkan ke Neraka Politik kerana di atas kezaliman dan kekejaman mereka terhadap seluruh rakyat Malaysia.

Kalau DS Anwar dituduh Penjaga Kepentingan Amerika di South East Asia,Najib pulak apa peranannya?Kan sudah nyata hubungan Najib dengan Amerika melalui president Barrack Obama amatlah akrab dan rapat sehingga president amerika itu melantik duta USA ke Malaysia dengan nama khas " Duta Besar Istimewa dan Mutlak ke Malaysia",sudha tentunya ia sudah mendapat restu dan kerjasama erat dari Najib.- berita lanjut

Boleh disimpulkan bahawa Najib dan Kerajaan Malaysia adalah juga penjaga kepentingan Amerika Syarikat di Malaysia, Depa nak kata apa?Ini memang betul/fakta.


Parti HAMAS di Palestin (pembela rakyat palestin di Gaza) sudah DICOP sebagai pertubuhan Pengganas oleh Amerika dan tidak mustahil dengan usaha UMNO+BARISAN NASIONAL+APCO WORLDWIDE (Penasihat Rasmi Kerajaan Amerika Syarikat dan Israel) parti-parti dalam Pakatan Rakyat akan ikut nasib yang sama.Wllah Huallam.


Baca berita dibawah;

Anwar hadapi risiko undang-undang kerana jadi alat CIA?

Penasihat Parti Keadilan Rakyat DatukSeri Anwar Ibrahim akan dikenakan tindakan sewajarnya jika didapati mengancamkeselamatan negara selepas dikaitkan menjadi alat kepada agensi perisikanAmerika Syarikat, Agensi Perisikan Pusat (CIA).

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein bagaimanapun berkata pihaknya belum mempunyai maklumat dan perlu bergantung kepada bukti untuk mengambil sesuatu tindakan.

"Tak tahulah sama ada (alat) CIA atau tidak, tetapi kita tengok banyak rahsia dia sudah terbongkar.

"Kita sebelum ini tidak tergamak cuba korek (rahsia) kerana cukup-cukuplah mereka sendiri menabur fitnah terhadap pemimpin-pemimpin kita, tetapi kalau mereka tidak berada di atas landasan dan niat jujur akhirnya benda yang tidak baik akan keluar juga," katanya kepada pemberita selepas merasmikan persidangan perwakilan Umno Bahagian Paya Besar di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan seorang penulis blog terkenal di New York, Elaine Meinel Supkis yang mendakwa ketua pembangkang itu merupakan alat ciptaan CIA bagi menjaga kepentingan dan perancangan sulit Amerika Syarikat di Malaysia.

Hishammuddin berkata beliau melihat tindak tanduk ketua pembangkang itu ketika ini hanya demi kepentingan politiknya semata-mata.

Katanya wakil-wakil rakyat pembangkang juga telah menyedari agenda peribadi Anwar sehingga memaksa mereka keluar daripada parti itu.

"Saya tengok ini tidak menjejaskan keselamatan negara kerana kita tahu tingkah laku dia macam itu, yang penting tugas dan tanggungjawab saya ialah memastikan negara kita selamat daripada ancaman JI (Jemaah Islamiah), Al Qaeda... mereka (pembangkang) ini hanya berpolitik 24 jam yang akhirnya rakyat akan menilai dan menentukan kedudukan mereka," katanya.

Dalam perkembangan lain, Hishammuddin berkata beliau akan mengadakan pertemuan dengan kesemua ketua balai polis di seluruh negara di Pusat Konvesyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) pada Rabu ini bagi mendapatkan maklum balas

berhubung kebajikan dan kedudukan anggota polis pada masa ini.

Selain itu, katanya kementerian juga bercadang mewujudkan "Liga Balai" bagi mewujudkan persaingan sihat mencakupi pelbagai kategori di kalangan balai-balai polis di negara ini.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak telah meluluskan peruntukan bagi perkara tersebut dilaksanakan, katanya. — Bernama

Mossad dan CIA nak bunuh Anwar??


Dakwa seorang malaon bernama Elaine Meinel Supkis, yang kononnya, seorang penulis blog di New York..... Anwar Ibrahim merupakan alat ciptaan CIA bagi menjaga kepentingan dan perancangan sulit Amerika Syarikat di Malaysia. Pulak dah..... Baca di sini dan sini.

Weh.... siapa binatang si Elaine Meinel Supkis ni?? Angin tak der.... ribut pun tak der, tup-tup out of the blue.... muncul jer nama dia. Blogger terkemuka daripada US, konon. Isy.... tak pernah dengor pun. Watak Elaine Meinel Supkis ni.... fiction atau real?? Apakah ini satu lagi wayang yang diproducekan oleh puak-puak UMNO/APCO??

Yang syiuknya.... belum apa-apa lagi, si Hishamuddin udah melatah sakan. Eh.. eh... rasanya ni, melatah yang dibuat-buat. Melatah untuk distract attention daripada rasukan hantu Altantunya yang sedang giler-giler menglibang-libukan hati perut Najib, PM 1Malaysia. Satu dunia kini sedang menyaksikan bagaimana the ghost of Altantunya sedang merasuk. Yang membongkar.... berada di London, yang menyiasat.... berada di Paris dan yang terkencing dan tercirit pulak.... berada di Malaysia.

Dan... at the same time, mungkin juga, mereka cuba nak gertak dan takutkan Anwar. Fuuuuhhh.... don't play-play, CIA dan Mossad want Anwar dead!! Weh.... silap orang ler. Anwar bukan macam korang, penakut. Hanya tunjuk berani, sebab kuasa ada dalam tangan. Kalau tak da kuasa.... aku rasa, korang sure dah terkincit dah!! Gah ler sementara kuasa ada...

Korang dengor sini baik-baik. In kata-kata Anwar tau.... "Kalau takut pada risiko, jangan bicara tentang perjuangan". Apa...?? Korang ingat Anwar heran ke semua stupid allegations yang korang cuba wayangkan tu?? Salah orang ler weh....

Don't forget.... dia pernah di ugut, dibelasah dan dia pernah difitnah. Dia pernah di ISA dan dia juga pernah ber-rumahkan penjara. Pada dia, semua tu nothing.... Alah bisa tegal biasa!!

Pada persepsi umum.... semua itu ialah tanda-tanda bertapa allergic dan takutnya kuncu-kuncu UMNO/APCO dengan manusia bernama Anwar Ibrahim. By hook or by crook.... langkah dan kemaraan Anwar, must be stopped!! Kalau tidak.... survival politik kuncu-kuncu UMNO/APCO, is in jeorpady.

Yang lawaknya..... Hishamuddin melatah hanya dengan maklumat daripada berita yang dilaporkan oleh sebuah surat khabar yang kredibiliti, integriti dan reputasi sudah berada dalam limbah yang penghor baunya. Akhbar apa tu, ya??

Utusan Meloya.... ejen propaganda UMNO/APCO!! Boleh caya ka??

Poooraahh....!!! But... apa-apa pun, KDN mesti siasat kebenaran dakwaan akhbar tersebut. Kebenaran atau fitnah?

Aha..... suruh jawatankuasa 'Ministry of Truth' bersidang cepat. The sooner, the better. Jangan tunggu lama-lama. Mesti efisyen tau?? Nanti KPI korang jatuh merudum.
 

Akhbar KEADILAN Terbitan Parti Keadilan Rakyat Kini Dalam Pasaran

Oleh Fazli Othman
SHAH ALAM 11 Julai - Seperti yang dijanjikan, Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN) telah menerbitkan akhbar tidak berkala berjudul 'KEADILAN' setelah permit penerbitan lidah rasminya, Suara Keadilan tidak diperbaharui Kementerian Dalam Negeri apabila ia tamat sah laku 30 Jun lalu.
Akhbar 24 mukasurat yang diterbitksn di bawah Angkatan Muda KEADILAN itu mula diedarkan ke seluruh negara mulai semalam dan dijangka memenuhi hasrat parti untuk menyampaikan maklumat terkini mengenai aktiviti serta ulasan isu terkini yang mempunyai kepentingan parti, rakyat dan negara.
'KEADILAN' masih berkonsepkan Suara Keadilan dari segi liputan berita dan halatuju artikel yang berteraskan kepada prinsip perjuangan parti.
Pihak KDN sebelum ini telah memberi amaran untuk mengambil tindakan terhadap parti dan pemimpinnya sekiranya KEADILAN berkeras untuk menerbitkan lidah rasmi yang telah digantung itu.
Tindakan KDN menggantung Suara Keadilan mempunyai hubungkait dengan artikel 'Felda Bankrap' yang disiarkan dalam keluaran 237 akhbar tersebut bertarikh 22-29 Jun lalu.
Datuk Seri Hishammuddin Hussein mengugut dengan berkata akhbar itu mungkin menghadapi risiko ditutup terus jika berdegil menerbitkannya tanpa permit.
Ketua Penerangan KEADILAN, Latheefa Koya ketika dihubungi Suara Keadilan berkata tindakan menggantung permit Suara Keadilan menunjukkan kerajaan Umno-BN berasa terancam dan terus mengambil langkah drastik.
"Umno-BN memilih cara bacul sedangkan sepatutnya mereka menjawab isu yang dibangkitkan dalam Suara Keadilan.
"Ini menunjukkan walaupun pun negara mempunyai Perdana Menteri baru dengan konsep 1Malaysianya, perlaksanaan undang-undang dan keadilan masih tempang dan menyeleweng," kata Latheefa.
Ekoran tersiarnya artikel tersebut Felda melalui peguamnya telah menghantar surat tuntutan mohon maaf serta ganti rugi sebanyak RM200 juta dalam tempoh seminggu bermula 1 Julai lepas.
Namun amaran dan tindakan undang-undang tersebut tidak sedikit pun mematah semangat KEADILAN untuk menerbitkan akhbar 'KEADILAN'.
Malah Naib Presiden, Azmin Ali berkata tindakan KDN menggantung penerbitan Suara Keadilan bersifat 'mala fide' atau mempunyai niat jahat untuk menyekat pembongkaran lebih banyak kes rasuah dan penyelewengan yang membabitkan pimpinan Umno-Barisan Nasional, kaum klerabat serta kroni mereka.
Pengarah Strategik, Tian Chua menegaskan KEADILAN akan terus menerbitkan akhbar parti dan tidak akan tunduk kepada tekanan KDN.
Beberapa pengedar yang dihubungi Suara Keadilan berkata ahli serta penyokong Pakatan Rakyat khususnya KEADILAN ternanti-nanti akhbar yang diterbitkan parti bagi memenuhi permintaan yang begitu besar.
"Sejak hari Isnin lalu saya telah menerima permintaan untuk lebih daripada 5,000 naskah dan dengan terbitnya 'KEADILAN' ramai ahli serta penyokong KEADILAN berasa lega.
"Ini kerana mereka merasakan maklumat berita yang terdapat di dalam media arus perdana semuanya telah diputar belit untuk mengaburi mata rakyat berhubung isu-isu penting," kata seorang pengedar di Kuala Lumpur.

CERITA LUCU KETUA MENTERI MELAKA...ha.ha..ha...!!! Kalut bin Malut..


·
Malam tadi Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam sekali lagi mencemarkan imejnya sendiri apabila sekali lagi mengetuai Umno Melaka menggangu ceramah PAS di Kg Bukit Pulau, Bukit Baru.

Seperti biasa beliau dimalukan sendiri oleh penyokong dan rakyat negeri Melaka apabila hanya kira-kira 100 orang sahaja yang hadir mendengar 'lawak' beliau malam tadi.

Sebelum memulakan 'lawaknya' malam tadi Ali Rustam berkata tujuan Umno mengadakan ceramah bersebelahan dengan ceramah PAS adalah untuk menjawab isu-isu yang dibangkitkan oleh PAS secara 'cash' atau tunai. Sungguh melucukan kerana setiap 10 minit 'orang suruhannya' akan membawakan nota-nota kecil yang mencatatkan isi ceramah PAS. Kalaulah pencatatnya tersilap tulis atau cuba memalukan Ali Rustam tak ke 'naya'.

Beberapa cerita lucu yang hendak dikongsikan di sini :-

1) Isu banjir - Ketika menjawab isu banjir Ali berkata Kelantan pun banjir, jadi yang hendak dipelikkan. Melaka belanja berjuta ringgit untuk atasi masalah banjir. Komen Mutaligat : Masalahnya sampai sekarang banjir masih belum dapat diselesaikan walaupun ratusan juta telah dibelanjakan oleh kerajaan. Inikah sebuah negeri yang dikatakan akan maju pada 20 Oktober 2010.

2) Isu Eye On Malaysia - Ali berkata bukan kerajaan negeri yang rugi RM8 juta tetapi syarikat swasta. Ali sebenarnya cuba menipu rakyat dengan memutarbelitkan fakta. Namun rakyat sudah cerdik dan tahu bahawa syarikat yang mengendalikan Eye On Malaysia ialah syarikat yang ditubuhkan secara usahama antara anak syarikat kerajaan negeri iaitu Kumpulan Melaka Berhad (KMB) dan MST Ad Suria Sdn Bhd. Jutaan ringgit duit rakyat dilaburkan dalam KMB dan akhirnya duit rakyat hangus begitu sahaja kerana Eye On disita. Jadi Ketua Menteri cuba memutarbelitkan fakta dengan menyatakan kerajaan negeri tidak rugi dan duit rakyat tidak hangus.

3) Pulau Melaka terbengkalai - Ali berkata itu projek swasta bukan projek kerajaan negeri. Bukankah tugas kerajaan negeri memantau dan memastikan semua projek berjalan lancar dan tidak menjadikan rakyat mangsa kegagalan sesuatu projek. Kegagalan projek Pulau Melaka bermakna kerajaan negeri gagal menunaikan tanggungjawabnya yang menyebabkan ramai rakyat yang membeli hartanah disitu mengalami kerugian besar.

4) Isu Allah - Ali berkata BN tidak membenarkan perkataan Allah digunakan oleh golongan kristian. Tetapi Ali terlupa bahawa di Sabah dan Sarawak ianya dibenarkan. Tidakkah ini menggambarkan bahawa kerajaan BN bersikap double standar dan tidak konsisten. Pengharaman perkataan Allah bukannya sebab agama tetapi atas kepentingan politik sebab itulah di sesetengah negeri tidak boleh dan di Sabah serta Sarawak dibolehkan.

5) Ali Rustam berkata kita berpolitik memang untuk mencari pangkat dan darjat jadi jangan kita berpolitik sehingga melupakan kepentingan Islam dan Melayu. Komen Mutaligat: PAS berpolitik bukannya untuk mencari pangkat dan darjat tetapi untuk mendapatkan keredhaan Allah. Sebab itulah pemimpin PAS tidak membina kekayaan dan empayar seperti pemimpin BN. Lihatlah bagaimana zuhud dan sederhananya Tok Guru Nik Aziz walaupun sudah 20 tahun menjadi Menteri Besar tetapi masih tinggal di rumah buruknya dan dirinya dan anak-anaknya tidak menjadi jutawan seperti anak-anak pemimpin BN dan bekas-bekas pemimpin BN.

Banyak lagi sebenarnya cerita lucu dan melucukan yang diperdengarkan oleh Ali Rustam, Insya Allah lain kali kita nukilkan di sini.

Terkini : Anwar 'agen' dunia Islam!..Anwar 'talibarut' ulamak Islam!..Anwar bersetongkol dgn tokoh dunia Islam! Kita tunggu tindakan KDN dan UMNO..!!!



Oleh: pria_malaya

Mungkin itu yg terlintas di fikiran puak gerombolan tatkala melihat situasi dan keadaan ketika ini memihak kepada Anwar Ibrahim..

Jika dahulu, mereka sering melaung2kan Anwar adalah agen barat, Anwar adalah agen Amerika, Anwar talibarut dunia barat, Anwar pengkhianat kerana berhubung dgn tokoh barat (kafir) dan bermacam2 lagi..

Pelbagai pengiktirafan dan penganugerahan tokoh dan dunia barat terhadap Anwar sebelum dan baru2 ini semakin membenarkan telahan mereka..mereka semakin galak mengarang artikel dan berita berkaitan Anwar sebagai agen dan talibarut dunia barat..

Perihal Tokoh Maal Hijrah...

Tiba2, kehadiran tokoh ulamak dunia ke Malaysia baru2 ini telah mengubah segala2nya..

Pengerusi Kesatuan Ulama Islam Sedunia, Sheikh Dr Yusuf Al-Qardhawi yang diundang sebagai penerima anugerah tokoh Maal Hijrah bagi tahun 1431 H telah mengeluarkan kenyataan membela Anwar Ibrahim..malah beliau berjanji akan mempertahankan Anwar dengan membawa isu ini ke peringkat antarabangsa (dunia Islam). beliu sendiri akan menggunakan pengaruhnya untuk membela Anwar supaya beliau diadili mengikut hukum syarie...

Dan yang terbaru, seorang lagi tokoh ulamak dan cendekiawan Islam terkenal dunia, Dr. Wahbah as- Zuhaily juga mengeluarkan kenyataan mempertahankan Anwar Ibrahim..beliau menasihati Anwar supaya bersabar dan mencontohi nabi Yusuf yang difitnah oleh sang penguasa..malah beliau turut melahirkan perasaan kurang senang terhadap apa yang terjadi kepada Anwar Ibrahim..

Menariknya, Dr Wahbah as- Zuhaily adalah penerima anugerah tokoh Maal Hijrah pada tahun lepas, 1430 H...ini bermakna, dua orang tokoh Maal Hijrah bagi dua tahun berturut2 telah memberi kepercayaan dan pernghormatan kepada Anwar Ibrahim..

Sebelum itu, dua ulamak luar negara, iaitu Sheikh Dr Tawfik Ramadan Al-Bouti dari Universiti Damsyik dan Habib al-Jifri dari Yayasan Tabah Emiriah Arab Bersatu telah menarik diri dari Persidangan Perpaduan ummah Antarabangsa di Kuala Lumpur gara2 pihak menganjur tidak menjemput sama Anwar Ibrahim dalam persidangan itu..menurut mereka, persidangan tersebut tidak sempurna tanpa kehadiran Anwar Ibrahim dan TGNA yang meruapakan antara tokoh penting dan berpengaruh di Malaysia..

Tokoh berpengaruh dunia Islam

Sebelum itu juga, Anwar turut tersenarai antara 500 tokoh Islam berpengaruh dunia dalam bidang siyasah kenegaraan..bersama beliau adalah Tok Guru Nik Aziz yang juga ternarai dlm kalangan 50 tokoh Islam yang sangat berpengaruh....ini semestinya suatu diluar jangkaan pengikut gerombolan..apatah lagi, menurut Yusuf Qardawi, beliau akan menyampaikan berita ini kepada para ulamak2 lain..ini bermakna isu ini tidak akan terhenti setakat ini..berita mengenai Anwar akan terus mendapat perhatian tokoh2 Islam dunia yang lain!

Isu ini menjadi 'panas' kerana tokoh ulamak tersebut bukan calang2 orang, mereka adalah tokoh utama dunia yang sangat berpengaruh dan disegani oleh masyarakat muslim..mungkin jika ianya 'ulamak biasa', atau hanya bertaraf 'ulamak negeri', puak gerombolan pasti tidak akan hiraukan..tetapi mereka adalah ulamak besar dunia, yang mereka sendiri memberi pengiktirafan (sebagai tokoh maal hijrah)..ini bermakna tokoh tersebut sangat berpengaruh, berpengetahuan luas, kaya dengan ilmu dan berjasa kepada Islam..

Puak gerombolan mati akal?

Jika diperhati, di hari dan waktu berita mengenainya (Yusuf Qardawi membela Anwar) tersebar, blog2 mereka seolah2 tidak berfungsi, tiada posting terbaru, tiada artikel yang dikeluarkan..berita mengenai tokoh berpengruh dunia itu membuatkan mereka seolah2 tidak ternafas..mereka terkedu, mereka terkasima seketika..

Bagaimana Anwar yang dilabel mereka selama ini sebagai agen dunia barat, talibarut Amerika dan sebagainya akhirnya disegani ulamak dunia Islam..bagaimana Anwar yang dituduh bersetongkol dgn dan bersubahat tokoh barat akhirnya dihormati oleh ulamak terkemuka dunia sendiri..bagaimana istilah 'agen/talibarut barat' yang sifatnya merosak dan menghancukan Islam boleh sebegitu mudah dipercayai dan dihormati tokoh besar dunia Islam..ianya suatu yang diluar jangkaan pengikut gerombolan..ianya tidak masuk akal bagi mereka..

Pandangan negatif terhadap ulamak

Akhirnya selang berapa lama, mereka bersuara..pelbagai pandangan, pelbagai tafsiran..

Ada dikalangan mereka masih tidak percaya kenyataan itu dikeluarkan oleh tokoh besar dunia..mana boleh ini terjadi..dikatanya Anwar mereka2 cerita, didakwanya PR dan PAS memutarbelit kenyataan tokoh Islam itu..mereka tidak boleh menerima hakikat ini sampai lah mereka sendiri melihat dan mendengar dari mulut ulamak itu sendiri..

Ada juga dari kalangan mereka memberi alasan orang luar tidak boleh mencampuri urusan negara malaysia..ulamak luar tidak boleh sewenang-wenangnya membuat kenyataan yg bercanggah dgn perjuangan dan hasrat kerajaan Malaysia..ulamak ini tidak menghormati udang2 negara Malaysia dan pelbagai lagi...maka, hujah dan kata2 ulamak tadi dianggapnya pandangan peribadi yang tidak releven dan tidak perlu dilayan sama sekali..

Dikalangan mereka juga ada yang cuba menuduh Anwar telah 'mempergunakan' ulamak ini..ada yang mendakwa Anwar telah 'menunggang' ulamak ini..ada yang menfitnah ulamak tersebut telah diupah untuk menyokong Anwar, dan pelbagai fitnah dan tohmah terhadap Anwar termasuk ulamak tersebut..tidak kurang yg mengeluarkan kenyataan tidak sopan terhadap ulamak tersebut sebagai 'balasan' tindak tanduk mereka menyokong Anwar...

Boleh lihat contoh di bawah ini..
- Qardawi (upahan) membela anwar
- Saat menjelang 25 Jan - Giliran ulama pula ditunggangi Anwar!

Dan pelbagai lagi artikel dan posting yang menjurus kepada mempersoalkan kewajaran tindakan Yusuf al-Qardawi dan ulamak lain mempertahankan Anwar....

Persoalannya kini, apakah puak gerombolan akan menggelar Anwar selepas ini sebagai 'agen' dunia islam, 'talibarut' tokoh Islam atau yg sama waktu dengannya kerana Anwar dilihat begitu akrab dgn tokoh dan dunia Islam? ataupun mereka 'menduakan' Anwar Ibrahim sebagai seorang 'talibarut' barat dalam masa yang sama juga 'talibarut' dunia Islam? atau bagaimana..sama-sama kita nantikan karangan jawapan dan alasan dari mereka...
Akhir kalam, penulisan ini bukanlah bertujuan untuk menonjolkan Anwar sebagai seorang tokoh hebat atau lain2, apatah lagi mahu mendewakan Anwar...yang benar tetap benar, yang salah tetap salah...tetapi tujuan sebenar penulis mengeluarkan artikel ini adalah untuk 'menguji' puak gerombolan, apakah jika dahulu Anwar digelar sebagai 'agen' barat disebabkan faktor2 tertantu, apakah perkembangan terbaru ini membolehkan Anwar juga dicop sebagai 'agen' dunia Islam?..
wallahua'lam...

Selepas MCA, gilirin MIC hentam PERKASA: "Dia (Ibrahim Ali) macam katak" - Pemimpin MIC



Oleh: Pria Malaya

1. Lanjutan dari posting penulis dlm entry ini, "1Malaysia gagal: MCA mahu wujud 'PERKASA' versi cina saingi PERKASA versi Umno!"

2. Ternyata Najib gagal dengan gagasannya 1 Malaysia..sejak di perkenalkan 1 Malaysia..rakyat bukan semakin bersatu padu, malah krisis bangsa dan kaum mula menjadi-jadi...

3. Ini adakah kesan dan bahana perjuangan asobiyah dan perkauman sempit oleh Umno..ia mula berjangkit pada sekutunya, MIC dan MCA...

4. Menurut perwakilan MIC ini, terdapat individu/pihak dlm kerajaan yang membiayai/menyokong PERKASA...siapa lagi kalau bukan Umno..ada sesiapa ingin nafikan?..

Malah perwakilan itu menuduh ada pihak dalam kerajaan yang ‘bekerjasama’ dengan Perkasa meneruskan perjuangan mereka yang mencetuskan rasa tidak senang di kalangan rakyat...

"Kita tahu bahawa ada beberapa individu penting dalam kerajaan yang memberi sokongan kepada pertubuhan itu,” katanya.
5. Selanjutnya, korang baca dan fikirkan sendiri..wallahua'lam...

Perwakilan MIC: Ibrahim Ali, Perkasa keterlaluan ugut semua orang



KUALA LUMPUR, 11 Julai — Buat julung kali nama Datuk Ibrahim Ali dan Perkasa pimpinannya menjadi sasaran perwakilan MIC — pertubuhan bukan kerajaan Melayu muda itu disifatkan sebagai punca perbalahan di kalangan rakyat pelbagai kaum.

Sehubungan itu, perwakilan MIC juga mendesak pihak berkuasa agar mengawal pertumbuhan dan perkembangan Perkasa itu dari awal-awal lagi supaya tidak menjadi satu ancaman kepada keselamatan negara dan keharmonian pelbagai kaum.

“Sekarang kita dengar ada satu pertubuhan baru namanya Perkasa Setia, diterajui oleh Datuk Ibrahim Ali... dia seorang yang lompat dari Barisan Nasional macam katak... siapakah dia Ibrahim Ali (gambar) untuk nak ugut mereka yang memberi pandangan (tentang orang Bumiputera dan Melayu),” kata perwakilan dari Batu Gajah S. Pulligessu ketika membahaskan ucapan dasar presiden pagi ini.

Katanya, Ibrahim yang juga Ahli Parlimen Bebas Pasir Mas ini tidak ada kuasa untuk meminta kerajaan menarik balik kewarganegaraan seseorang yang memberi kenyataan mengenai kaum Melayu dan Bumiputera.
Perwakilan itu menambah, Perkasa diperluaskan di peringkat negeri dan bahagian tetapi tindakan mereka sejak kebelakangan ini seolah-olah mahu mengganggu-gugat keharmoniam kaum negara ini.

“Mereka seolah-olah mahu mengancam orang lain,” katanya lagi.

Malah perwakilan itu menuduh ada pihak dalam kerajaan yang ‘bekerjasama’ dengan Perkasa meneruskan perjuangan mereka yang mencetuskan rasa tidak senang di kalangan rakyat.

“Kita tahu bahawa ada beberapa individu penting dalam kerajaan yang memberi sokongan kepada pertubuhan itu,” katanya.

Perkasa yang berusia dua tahun ditubuhkan untuk menyediakan landasan bagi kaum peribumi untuk menegakkan hak-hak mereka tanpa mengira fahaman politik selepas keputusan pilihan raya umum ke-13.

Perkasa akan bertindak sebagai badan berkecuali untuk menangani isu-isu semasa yang membabitkan pribumi seperti soal kontrak sosial, bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi.

Antara yang menjadi kritikan Perkasa baru-baru ini ialah Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin dan rakan sejawatannya dari MCA Datuk Dr Wee Ka Siong dalam isu biasisawa Jabatan Perkhidmatan Awam.

Dalam pada itu, perwakilan Ramasamy dari Labuan pula berkata, bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad selaku negarawan seharusnya menggalakkan dan memberikan semangat “bangkitlah” kepada semua rakyat jelata tanpa mengira kaum.

Dr Mahathir, bekas presiden Umno, dilihat seringkali mengatakan bahawa orang-orang Melayu seharusnya bangkit untuk menghadapi cabaran-cabaran semasa.

“Dr Mahathir selalu mengatakan bahawa orang Melayu mesti bangkit, tetapi Dr Mahathir merupakan seorang pemimpin yang bertaraf negarawan.

“... oleh itu beliau harus meminta rakyat semua kaum bangkit, bangkitlah Kadazandusun, bangkitlah India, bangkitlah Malaysia... semua mesti buat lebih baik berbanding kaum Cina, belajar daripada negara-negara lain, dari negara sebelah Timur, belajar daripada Amerika dan sebagainya,” kata beliau dalam ucapan perbahasannya.



Sejak kebelakangan ini Dr Mahathir dilihat memberi pandangan-pandangan yang menyuarakan kepentingan orang Melayu semata-nmata dan oleh itu, sesetengah pihak menganggap beliau sebagai rasis’.

Bulan lalu, Dr Mahathir beberapa kali mendakwa orang Melayu negara ini akan dipinggirkan dalam kuasa politik, sekali gus menjadi kuasa minority sebagaimana disaksikan di Singapura.

Beliau memberikan pandangan yang sama ketika berucap pada program Melayu Bangkit anjuran Gerakan Kebangkitan Rakyat (Gertak) di Kuala Terengganu. - TMI

Rais Ajak Bekas Anggota Umno Kembali Semula Kepada Parti ..ha.ha..ha.. Pakar Bakar Jambatan Merayu...!!


KOTA TINGGI: Bekas anggota Umno yang menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR) diajak kembali semula menganggotai Umno memandangkan tindak tanduk penasihat parti itu Datuk Seri Anwar Ibrahim, kata Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim.
Rais berkata bekas anggota Umno perlu memahami tindak tanduk Anwar yang juga ketua pembangkang yang dilihat ibarat "sesumpah pokok" yang mempunyai pendirian sering berubah mengikut kepentingan diri.
Katanya beliau percaya perjuangan orang Melayu akan dapat diperkukuhkan lagi dengan kembalinya bekas anggota Umno kepada parti itu.
Ajakan ini dibuat berikutan pendedahan penulis blog di New York, Elaine Meinel Supkis bahawa ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim merupakan alat ciptaan Agensi Risikan Pusat (CIA) Amerika Syarikat bagi menjaga kepentingan dan perancangan sulit negara itu di Malaysia.
"Diharapkan penulis blog berkenaan mempunyai lunas-lunas yang menyokong dakwaan tersebut, tetapi saya percaya apa yang diterbitkan itu tentulah sudah disiasat oleh penulisnya dan bukan hanya tulisan kosong," kata Rais kepada pemberita selepas merasmikan Mesyuarat Perwakilan Umno Bahagian Pengerang di sini hari ini.
Rais yang juga anggota Majlis Tertinggi (MT) Umno berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai pendedahan, Supkis melalui artikelnya "CIA And Mossad Want Anwar Ibrahim Assassinated".
Pendedahan itu kata anggota MT tersebut, menunjukkan PKR tidak mempunyai pemimpin yang boleh diharapkan apatah lagi untuk meneraju negara ini.
Beliau berkata setiap anggota Umno perlu membuang sikap sukar berubah dan mementingkan diri sendiri kerana boleh memecah belahkan parti.
Semasa merasmikan Mesyuarat Perwakilan Umno Bahagian Kota Tinggi itu, Rais berkata transformasi dalam parti harus dilakukan oleh setiap anggota dan bukannya pemimpin semata-mata atau pun pihak luar.
Ini adalah untuk menjamin kesinambungan perjuangan Umno bagi menjaga hak-hak orang Melayu, agama Islam, bahasa dan kebudayaan orang Melayu, katanya. - BERNAMA

Umno mimpi perpaduan selepas hilang majoriti

KOTA BHARU, 11 Julai: Mengapa pemimpin Umno baru sekarang beriya-iya benar mengharap perpaduan dengan PAS, sedangkan sebelum Mac 2008 perkara itu tidak pernah berbangkit.

Malah ketika itu tidak timbul langsung soal perpaduan Melayu seperti cuba diketengahkan hari ini.

Merungkai persoalan tersebut, anggota jawatankuasa PAS Pusat, Dr Mujahid Yusof Rawa berkata, Umno baru bermimpi untuk berpadu dengan PAS selepas mereka kehilangan kuasa dua pertiga pada pilihan raya umum lalu.

“Sedangkan sebelum ini Umno tidak memerlukan PAS. Jadi kita hendak tanya perpaduan yang dihulur sekarang ikhlas atau tidak.

”Kalau beriya-iya benar hendak perpaduan mengapa dalam masa yang sama kerajaan pusat menafikan hak rakyat Kelantan ke atas royalti petroleum.

”Mengapa perlu diwujudkan Jabatan Pembangunan Persekutuan di negeri ini. Begitu juga pengerusi Majlis Keselamatan Negeri di negeri Pakatan tidak diketuai Menteri Besar,” katanya pada Wacana Perdana di Balai Islam malam tadi.

Wacana tersebut mengetengahkan dua pemimpin muda Umno iaitu Pengerusi Biro Agama Pemuda Umno Malaysia, Effandi Yusof dan exco pergerakan itu, Lokman Nor Adam.

Selain itu bekas Mufti Perlis, Dr Asri Zainul Abidin, manakala Prof Madya Dr Muhamad Agus Yusof bertindak sebagai moderator.

Wacana tersebut dianjurkan Urusetia Penerangan Kerajaan Kelantan dengan kerjasama beberapa agensi kerajaan negeri.

Dr Mujahid berkata, kalau benar perpaduan Melayu diharapkan pemimpin Umno tentunya mereka tidak menyinsihkan Kelantan kerana bilangan penduduk Melayu lebih 95 peratus.

”Namun berdasar kepada apa yang berlaku sekarang di mana diskriminasi terhadap Kelantan berterusan jadi kita tidak nampak perpaduan yang disebut pemimpin Umno sebagai ikhlas,” katanya. Hujah itu mendapat sokongan orang ramai yang hadir.

Wacana tersebut seringkali terganggu apabila orang ramai tidak dapat menahan emosi terhadap banyak hujah yang diutarakan Effandi dan Lokman.

Malah kedua-dua panel Umno tersebut diperlekehkan penonton apabila cuba membawa mesej perpaduan dengan PAS.

Lokman agak emosi apabila banyak kali mencelah ketika Dr Mujahid sedang membentangkan hujahnya.

Effendi juga ditegur Dr Asri apabila cuba menghurai maksud ayat al Quran yang agak terkeluar dari konteksnya.

Dr Mujahid yang juga anggota parlimen Parit berkata, perpaduan dalam Islam bukan sekadar melibatkan satu bangsa sahaja, malah ia merangkumi semua kaum.

Effandi selepas itu menjelaskan pendiriannya seperti pemimpin-pemimpin Umno lain iaitu Melayu itu Islam dan Islam itu Melayu.

Bagaimanapun penjelasannya itu tidak diterima penonton sehingga ramai yang menjerit-jerit. Suasana menjadi benar-benar hangat.

”Perpaduan adalah tuntutan Islam. Kalau perpaduan di antara Umno dan PAS menjadi kenyataan, Umno tidak ada masalah hendak sokong draf hudud apabila dibentang di parlimen.

”Tetapi sekarang PAS sukar hendak melaksanakan Islam kerana kelihatan seperti takut kepada DAP dan Keadilan,” kata Effandi.

Menjawab isu tersebut Dr Mujahid mempersoal mengapa bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad memberi amaran kepada kerajaan Kelantan selepas meluluskan enakmen hudud pada 1993.

Memperjelaskan kekeliruan dalam isu perpaduan Dr Asri berkata, perpaduan hanya boleh berlaku apabila Islam menjadi prasyarat.

Kata beliau sekiranya hanya diperjuangkan bangsa Melayu dalam lanskap politik di negara ini, bagaimana pula kaum-kaum lain.

”Macam mana kita hendak ajak orang Cina dan India mendekati Islam, sedangkan orang Melayu hanya memperjuangkan bangsa sendiri seperti dilaungkan pemimpin Umno sekarang,” katanya.

Menjawab soalan moderator mengapa beliau tidak menyertai Umno bersama 40 ulama muda baru-baru ini katanya, buat masa ini tidak ada cita-cita untuk menyertai parti itu.

”Saya sahkan tidak akan masuk Umno buat masa sekarang. Cukup dengan pemimpin yang ada dalam Umno. Saya pun tidak pernah kata mahu masuk Umno.

”Kalau ada orang sebut saya hendak masuk kena tanya orang itulah kerana saya tidak ada cita-cita begitu,” kata Dr Asri.

Sebelum ini riuh rendah diperkatakan bekas Mufti Perlis itu disebut-sebut akan bersama-sama 40 ulama muda menyertai Umno.

BN working towards a new image


(The Star) - Barisan Nasional will make amendments to its constitution with some refreshing approaches to project a new image.
Umno vice-president Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein said Barisan could no longer continue with the old ways of doing things.
“We have received the initial input and draft of the amendments which would be discussed in our first meeting soon,” said Hishammuddin, who has been tasked by Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak to chair the Barisan transformation working committee.
He said each component party in Barisan had already identified its respective representative to be part of the working committee.
“We are talking about empowering the people and that is a major change in the approach."
“We did that in Umno and I hope the same can be done for Barisan,” he told reporters after opening the Sungai Siput Umno division meeting yesterday.
He also gave his assurance that the views of all component parties would be taken into consideration.

Formation of Chinese Perkasa: A Dangerous Way to Win General Election

by Kee Thuan Chye, Malaysian Digest


The call for the setting-up of a Chinese Perkasa to counter the Malay right-wing group’s racial attacks is one of the most outrageous things I’ve ever heard. Yet this is a call that comes from none other than Deputy Finance Minister Donald Lim Siang Chai, who is also an MCA vice-president.
How can a deputy minister suggest such a thing? Is he speaking as an individual or does he have the endorsement of the MCA – or, worse still, the Government?
That he is part of the ruling administration makes the call suspicious. It seems to corroborate what many have come to suspect – that Perkasa (Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia) is linked in an informal way to Barisan Nasional, that the NGO is actually doing the dirty work that BN cannot be seen to be doing, i.e. championing Malay rights and taking a hard line stance against perceived adversaries.

Chauvinism has been outsourced to Perkasa, observers say. In light of Lim’s statement, one might be persuaded to see a connection.

What is objectionable about Lim’s call is that it will reinforce what Umno itself has been drumming into the minds of the Malays – that the non-Malays, particularly the Chinese, are a threat to them, that the non-Malays want to take over the country.

This has been the crux of Umno propaganda since the day after the 2008 general election, with even people like former prime minister Mahathir Mohamad going around the country spinning the myth that “Malay land has fallen into non-Malay hands”. Most days when you open Utusan Malaysia or Berita Harian or switch on to TV3, you’ll get reminders of this insidious message.

It is unlikely that Lim and the MCA are not aware that the call for a Chinese Perkasa will reinforce the fear of the Malays about a takeover by the non-Malays. They would also be aware that although it’s an imagined fear with no basis whatsoever in reality, if you tell it often enough, it can become real. Even more effective is when the telling turns into showing. And that is what will happen if a Chinese Perkasa comes into being. When it starts yelling at the Malay Perkasa and proceeds to quarrel with it, it will automatically reveal its own aggressiveness. That will certainly make the Malays feel even more fearful of the Chinese.

That will turn Umno’s propaganda into palpable proof of Chinese ambitions. That will then ensure that the Malays vote for Umno at the next general election. Which will also translate into victory for BN.

Lim may be thinking that his suggestion could help the MCA win back Chinese votes because to the less enlightened Chinese, this could show that the MCA is finally standing up for their race. But this is a dangerous way of going about it.

The formation of a Chinese Perkasa will merely cause deeper resentment between the races. As it is, the country has become more divided than it has ever been; Lim’s suggestion can only make race relations worse. What happens when relations become so bad that they reach a point of no return? What good will it do for either the Malays or the Chinese? What good will it do for the nation?

Didn’t Lim think of this before he opened his mouth? Such irresponsible talk coming from a deputy minister must be censured. If his party does not do it, Prime Minister Najib Razak should. It is one thing to think of winning votes for your party and another to cause greater strife in society. Because the call comes from what will be perceived as an authorised source, it may just turn out that some fanatical Chinese individuals or groups will respond to it. If that happens, we may all be in for tumultuous times.

Lim has hinted that the Kuala Lumpur and Selangor Chinese Assembly Hall (KLSCAH) would be the proper body to play the Chinese Perkasa role. This is utterly misguided. The KLSCAH has been at the forefront of pushing for civil rights and social progress. It is by no stretch of the imagination a chauvinist body. It presents annual Civil Society Awards to individuals and organisations that promote multi-culturalism and multi-ethnicism.

I have attended several forums held on its premises that propagated the idea of working towards a better Malaysia for all Malaysians. Many of these activities are not organised by the KLSCAH itself but they reflect its broad-based leanings.

How could Lim even think of calling on the KLSCAH to perform a detestable role? Is it his ulterior motive to discredit the KLSCAH, whose orientation is antithetical to the MCA’s ethnocentricism?

For saying what he said, Donald Lim is not only prescribing trouble but also revealing how warped his thinking is. The MCA has been castigating Perkasa for its rightist, racist stance. How can he then propose the formation of something that is similarly rightist and racist? This is a clear-cut case of double standards and hypocrisy.

Is it any wonder, then, that if the MCA has leaders like Lim, Malaysians should have even more reason to reject the party?

Who is the US agent? Anwar or Najib?

"For many years U.S. and Malaysian forces have cooperated on a wide range of missions with virtually no fanfare or public acknowledgement. And in spite of its success, our bilateral defense relationship seems to be an all too well-kept secret," said Najib Tun Razak on 3rd May 2002 at The Heritage Foundation.


Raja Petra Kamarudin 

I considered titling my talk today: "Malaysia-U.S. Defense Cooperation: The Untold Story." The reason is that for many years U.S. and Malaysian forces have cooperated on a wide range of missions with virtually no fanfare or public acknowledgement. And in spite of its success, our bilateral defense relationship seems to be an all too well-kept secret.
So I very much appreciate the chance The Heritage Foundation and the Center for Strategic and International Studies have provided for me to reveal this well-kept secret. I would particularly like to thank Dr. Ed Feulner of Heritage, not only for his kind introduction, but also for his ongoing contributions to enhancing Malaysia-U.S. understanding. I'd like to thank Dr. John Hamre as well, both for the hospitality CSIS is providing today and for his leadership on defense issues. Dr. Hamre may be among the few to whom our bilateral defense cooperation is not in fact a secret.
Before I begin, I'd like to touch briefly on our bilateral relationship as a whole--as a kind of preview to Prime Minister Mahathir's official visit to Washington in two weeks.
Certainly, I am aware that a visit by a head of state to Washington, D.C., is not a rare occurrence, especially these days. So why is this particular visit significant?
Historically, Malaysia has been a steady, reliable friend of the United States. Our multitude of common interests include trade and investment on a sizeable scale and security cooperation across a range of fronts. An equally important point is the common values our two countries share, including a commitment to democracy, religious tolerance, and equality for all our diverse citizens. In times like these--in a time of war--it is these values that bind nations together.
But I would point out that there is still another factor that makes our relationship important. Malaysia--though a small country halfway around the globe--occupies a somewhat unique position. We are an Islamic country. We are stable. We are prosperous. And our Prime Minister, Dr. Mahathir, has gained a certain status and sway, not only in the Southeast Asian region, but throughout the Islamic world.

An Unsung Story

I would like to elaborate on this subject later, but--to alleviate any suspense--I will first address the unsung story of our defense cooperation.
Take the recent hit film Black Hawk Down. The scene was Somalia, 1993. And although Hollywood saw it differently--I guess you could say Malaysia's role was left on the cutting room floor--the fact is this: More than 100 Malaysian peacekeeping forces engaged in that fierce fighting to try to rescue the trapped U.S. Army Rangers. Fighting together with the U.S. Rangers, one of our troops made the ultimate sacrifice, along with the 18 U.S. soldiers who died.
Fortunately, our troops do not serve to become stars in Hollywood.
We were indeed gratified, however, when we were honored by the Pentagon for our contributions. And then, in New York this past March, a total of 23 Malaysian peacekeepers were awarded the Dag Hammarskjöld Medal, which is presented by the United Nations to peacekeepers killed in the line of duty.
In fact, since 1960, Malaysia has participated in more than 20 United Nations missions, from East Timor to Kosovo. For Malaysia, peacekeeping operations are an integral part of our foreign policy. Like the United States, we believe that nations--even small ones--have the responsibility to contribute when and wherever possible to a stable world order.

A Special Relationship with the U.S.

Malaysian forces regularly conduct joint training with United States counterparts, and the United States routinely enjoys access to Malaysian airfields and ports. Also, Malaysia provides one of the few bases outside the United States for U.S. military jungle-warfare training. U.S. troops are warmly welcomed in Malaysia and enjoy training there. In particular:
  • There have been more than 75 U.S. military ship visits in the past two and a half years.
  • The United States conducts training exercises with the Royal Malaysian Air Force, flying with and against them in mock battles.
  • U.S. Navy SEALs conduct training in Malaysia twice a year.
  • The U.S. Army does field exercises with the Malaysian army. I might mention here that, for their expertise in jungle warfare, Malaysians are known in the business as "whispering death."
  • Finally, 1,500 Malaysian defense personnel have benefited from the U.S.-sponsored IMET (international military education and training) program.
As you can see, cooperation between our two nations started long before September 11, 2001. But the horrific events of that day galvanized our relationship as never before. Prime Minster Mahathir has been vocal in condemning the attacks, and we have been happy to provide an elevated level of cooperation with the United States on the range of fronts. For example:
  • The United States averages more than 1,000 overflights per year. Since September 11, this number has increased dramatically, and all requests have been approved.
  • The United States has excellent access to Malaysian intelligence.
  • Malaysia occupies a strategic location along the Strait of Malacca and southern South China Sea, and devotes considerable resources to maintaining safe and free shipping lanes for commercial and military vessels. Since September 11, Malaysian forces have been protecting U.S. ships in the Strait.
  • Malaysia has a considerable number of troops and military assets on our islands to thwart the threat of Abu Sayyaf terrorists in the Southern Philippines.
  • In addition, Malaysia is actively identifying assets of terrorists and teaching Indonesia and other ASEAN (Association of Southeast Asian Nations) countries how to freeze assets.

A Regional Leader in the War on Terror

Beyond our bilateral cooperation with the United States, Malaysia has been at the forefront of prosecuting terrorists within our region. The capture in December of Philippine terrorists in Malaysia and the subsequent arrests of al-Qaeda-linked terrorists cells in Malaysia and Singapore have underscored the need for regional coordination, which we are actively advocating.
Some 62 terrorists and militias with global and regional links have been arrested under our Internal Security Act, and more are currently being hunted down.
Malaysia's approach in fighting terrorists and militants is worth mentioning here. In addition to pursuing a military/security solution, we believe that we must win over the hearts and minds of our people by ensuring higher standards of living, eliminating poverty, providing quality education and health services, and creating more jobs. In essence, we must create hope, not despair; a more promising future is the antithesis of a breeding ground for future militants.
At the same time, of course, the proper interpretation of Islam by our people is imperative; that Islam is a religion of peace and tolerance, and is against violence and senseless killing.
As well, we should mention the leadership among Islamic countries of our own Prime Minister, Dr. Mahathir.
When you think of Dr. Mahathir, it would be interesting to take a quick survey to see what adjectives come to mind. I would think the responses might include "outspoken," "man of conviction," "tells it like it is." A recent news story referred to him as "habitually straight-talking," and I think that is a fair description. Basically, Dr. Mahathir speaks his mind.
Over the years, some in the United States have misinterpreted some of this straight talk. Let me be clear: Strong friendships can withstand strong words. Malaysia and the United States have been close for decades. Our multi-faceted relationship will have its high and low points, but the core values our nations share endure.
So as I said, the Prime Minister speaks his mind, but he also speaks from the heart. He is a man of principles, and he is consistent in this.
For example, in his widely publicized speech at the World Economic Forum in New York this past February, the Prime Minister explained that Islam is a peaceful religion that has been radicalized--or hijacked--by a few for political or personal gain. He explained that in Malaysia, where the government recognizes Islam as the primary religion, non-Muslims are free to practice their own religions, not only because this is permitted by Islam, but because religious tolerance is an essential component of modern society.
An even more recent example of the character of Prime Minister Mahathir occurred last month in Kuala Lumpur. Malaysia was hosting representatives from nearly 57 OIC (Organization of the Islamic Conference) countries to try to build a consensus for tracking down terrorism. Part of the objective was to take a step to try to delink Islam and terrorism. We want to make it clear that true Islam does not stand for violence and terror. Our own country is testament to this. We also tried to arrive at a definition of terrorism.
The conference convened just at the time that the Middle East situation started to go from bad to worse. And Dr. Mahathir opened the session with an eloquent and courageous speech that suggested that all attacks targeting civilians--whether by September 11 hijackers, Israeli troops, or Palestinian suicide bombers--should be regarded as acts of terrorism.
Suffice it to say that this view was not a majority opinion among the OIC members. But that was, and remains, Dr. Mahathir's position, and as a result, the communiqué that emerged was relatively balanced. And that was a classic example of the posture we've seen, and will continue to see, as Prime Minster Mahathir seeks to exert a moderating influence on even the most inflammatory of issues.
I am sure the Prime Minister will talk more about our common battle to eliminate terrorism during his upcoming visit here to Washington. You might not like to agree with some of the things he says. But if you listen to him and hear all of what he is saying--not just a sound bite from last month or a headline next week, but the full scope of his arguments formed over the course of many years' experience--I think Americans will find a bit of common ground.
In conclusion, the world has changed much since September 11. What is it that Malaysia can offer the world, including the United States, in this new strategic landscape?
  • Malaysia is resolute and steadfast in fighting all forms of terrorism in Malaysia and is committed in supporting the global war against terrorism.
  • Malaysia is a model of an Islamic nation that is moderate, progressive, and tolerant; constant with modernity; and more importantly, a model that has succeeded in a multi-racial, religious, and cultural setting. Muslims, Christians, Buddhists, Hindus, and Animists live harmoniously together, enjoying the fruits of prosperity and stability. I hope more Americans will experience for themselves this remarkable success story.
  • Malaysia is playing a key leadership role in Southeast Asia to promote peace and stability, as exemplified by our role in supporting the peace process in the southern Philippines and ensuring the territorial integrity of Indonesia.
  • Prime Minister Dr. Mahathir, as the longest serving leader of the region, and increasingly regarded as a world statesman and Muslim leader, is a credible voice of reason, moderation, pragmatism, and progress, which makes him a key world figure in our quest to eliminate terror and to achieve a more prosperous and peaceful world.
So let me close by saying once again, thank you all for giving me the chance to get some of the good news about the U.S.-Malaysia relationship on the record. We are looking forward to the Prime Minister's visit on May 13-15 to continue to enhance both personal and governmental relations with the United States of America.

The Honorable Najib bin Tun Abdul Razak is the Minister of Defense of Malaysia.

Raja Petra: Polis buka kertas siasatan..punya la bising selama ni..baru nak buka kertas siasatan..he..he.he..!!

(Utusan Malaysia) - Polis hari ini membuka kertas siasatan berhubung dakwaan wujudnya individu tertentu termasuk sebuah parti politik yang memberi perlindungan kepada pengendali portal antikerajaan Malaysia Today, Raja Petra Kamarudin di United Kingdom (UK).
Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Seri Mohd. Bakri Mohd. Zinin berkata, langkah itu diambil setelah pihaknya menerima dua laporan polis berhubung dakwaan tersebut.
Katanya, siasatan mengenai dakwaan itu akan dijalankan di bawah Seksyen 212 Kanun Keseksaan iaitu melindungi pesalah selain memanggil beberapa individu termasuk ahli politik untuk membantu siasatan.
Malah, kata beliau, pihaknya juga akan turut memanggil wartawan daripada beberapa akhbar yang menerbitkan artikel berkaitan dengan dakwaan berkenaan.
"Polis telah menerima dua laporan mengenai dakwaan ini, masing-masing di Brickfields dan Petaling Jaya pada Ahad lalu."
"Berikutan itu, kita akan memanggil beberapa wartawan sepanjang minggu ini bagi merakamkan percakapan bagi membantu siasatan sebelum kita memanggil ahli-ahli politik untuk tujuan yang sama," katanya.
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menghadiri majlis penyerahan 24 buah kenderaan curi yang diterima daripada Kastam Dubai berjumlah RM1.26 juta di sini hari ini.
Sebelum ini, media melaporkan gesaan pelbagai pihak meminta kerajaan mengambil tindakan terhadap pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) kerana dikatakan melindungi serta menaja Raja Petra yang amat dikehendaki oleh pihak berkuasa negara ini.
Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan minggu lalu mengarahkan agar siasatan segera dibuat terhadap semua bukti berhubung penajaan Raja Petra di UK seperti yang didedahkan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz.
Mohd. Bakri bagaimanapun enggan mengulas lanjut mengenai tempoh siasatan berhubung dakwaan terhadap Raja Petra.
"Polis sudah memulakan siasatan, kita tunggu," kata beliau ringkas.

SERUAN IKHWAN MUSLIMIN PADA SEMUA UMMAT ISLAM

Ikhwanul Muslimin dan Persatuan Ulama Muslimin Sedunia menyeru semua bangsa Arab dan Islam, segala parti politik dan semua tenaga kekuatan kebangsaan serta manusia-manusia merdeka di dunia ini, lelaki mahupun wanita, warga tua mahupun pemuda, kami menyeru mereka untuk mempamer dan mengungkapkan penolakan secara aman mereka terhadap jenayah tak bertamaddun yang amat jelek ini.

Ikhwanul Muslimin dan Persatuan Ulama Muslimin Sedunia menyeru mereka agar mempergiatkan demonstrasi pada hari Jumaat akan datang. Ikhwanul Muslimin dan Persatuan Ulama Muslimin Sedunia turut mengundang para khatib di masjid-masjid untuk mengecam jenayah besar ini dengan menjadikan hari tersebut sebagai hari kemarahan rakyat muslim menentang musuh Zionis juga sebagai hari sokongan kepada rakyat Gaza yang ditindas namun tetap tabah lagi sabar.

Dalam hal ini, kami menyeru seluruh umat agar:

1) Bertindak dan memberi tekanan berkesan melalui pandangan umum dan wahana yang aman ke atas pentadbiran dan kerajaan-kerajaan Arab dan Islam agar mereka memainkan peranan dan tanggungjawab untuk menghentikan malapetaka ini, di samping menegaskan bahawa Baitul Maqdis dan Masjid Al-Aqsa merupakan tanggungjawab semua orang Arab dan Muslim, dan tidak boleh dijadikan bahan tawar menawar dalam perundingan.

2) Menggerakkan organisasi-organisa si antarabangsa dan tempatan serta agensi-agensi masyarakat madani untuk menghentikan segala perancangan Zionis dan memadamkan percubaan mereka untuk mencetuskan perang dunia sebagaimana yang mereka lakukan sebelumnya dalam sejarah.

3) Peri perlunya memutuskan hubungan dengan musuh Zionis sama ada dari segi politik, diplomatik mahupun ekonomi, termasuk segala tindakan berkaitan seperti menyingkirkan duta-duta mereka, menghentikan segala proses normalisasi hubungan dengan mereka dan meningkatkan keberkesanan segala bentuk boikot.

4) Membatalkan segala perjanjian yang dimeterai sebelum ini dengan tujuan perdamaian yang didakyahkan antara Zionis dan negara-negara Arab dan Islam, di samping mengisytiharkan semua perlanggaran kini yang mencabuli perjanjian-perjanji an yang dijaja ini.

5) Menyeru semua anggota parlimen di Mesir dan negara-negara Arab serta Islam yang lain, termasuk Palestin agar mereka memainkan peranan aktif dalam menyekat perancangan Zionis untuk meng’Yahudi’kan Baitul Maqdis dan Masjid Al-Aqsa, serta mengaktifkan Biro Baitul Maqdis.

6) Mengisytiharkan Jumaat, 4 Jun 2010 sebagai hari kemarahan antarabangsa oleh semua bangsa Arab, Islam dan golongan merdeka di dunia, untuk semuanya bersatu berdiri dalam satu saf menentang Zionis, agenda dan pencerobohan mereka, juga pihak-pihak yang membantu atau menyokong mereka.

7) Melakukan seruan berterusan untuk mengulangi penyataan kemarahan menentang Zionis sebegini, sebagai satu kewajipan akhlak, kemanusiaan, cintakan tanahair, perundangan dan kebangsaan.

Kewajipan Keluarga Arab dan Muslim Dengan Isu Palestin

Pertama: Pendidik


  • Meningkatkan pengetahuan tentang Palestin (geografi, sejarah, dll).
  • Meningkatkan pengetahuan tentang penceroboh Zionis; mereka adalah manusia yang paling memusuhi kita.
  • Mengetahui kedudukan Baitul Maqdis di sisi umat Islam.
  • Mengetahui kefardhuan membebaskan Palestin dan Baitul Maqdis.
  • Mendapatkan segala buku, penerbitan dan keluaran yang mendokong isu ini.
  • Memperelokkan penyampaian maklumat yang diketahui berkenaan isu Palestin kepada anak-anak.

Kedua: Pelajar


  • Diikat akidahnya dengan Masjid Al-Aqsa dan Palestin.
  • Dididik tentang kefardhuan umat Islam membebaskan Masjid Al-Aqsa dan Palestin.
  • Mengetahui geografi, sejarah dan politik Palestin.
  • Mengetahui kewajipannya terhadap saudara-saudaranya di Palestin.
  • Meningkatkan pengetahuan tentang Zionis dan dididik untuk membenci mereka lantaran mereka adalah manusia yang paling memusuhi kita.
  • Menjadi teladan dari aspek keprihatinan, pemboikotan dan derma.
  • Memperkenalkan isu ini kepada rakan-rakan, jiran tetangga, kaum kerabat dan keluarga.
  • Mendermakan sebahagian dari belanja hariannya dan mengumpul derma daripada rakan-rakan dan kaum kerabatnya untuk Paletsin.
  • Memboikot segala barangan Yahudi atau Amerika, dan mengajak orang lain untuk memboikot.
  • Mempersiapkan kerohaniannya dengan solat fardhu berjamaah, qiamullail dan berdoa.
  • Mempersiapkan fizikalnya dengan praktis latihan fizikal.
  • Mendidiknya dengan sifat berani dan cintakan jihad.
  • Memperkenalkannya tentang faktor-faktor kemenangan dan kekalahan.
  • Membiasakan dirinya untuk berpuasa sehari dalam seminggu.
  • Hidup dengan al-Quran dari aspek bacaan, hafalan, pemahaman dan aplikasi.
  • Menyertai kegiatan-kegiatan sukan dengan nama kota atau syuhada’ di Palestin.
  • Melakukan perjalanan-perjalan an untuk meningkatkan daya tahan dirinya.
  • Menganjurkan dan terlibat dalam persidangan- persidangan khas berkenaan Palestin.
  • Menyertai kegiatan-kegiatan budaya dan kajian berkenaan Palestin.
  • Menghantar mesej peribadi berkenaan Palestin, kepada salah satu majalah atau surat khabar (sekali seminggu).
  • Menyertai radio sekolah dengan berita atau lagu untuk Palestin.
  • Menghafal dan mengulangi lagu untuk Palestin.
  • Menyertai karnival dan keraian berkenaan Palestin.
  • Mengadakan lelongan produk dan barangan anak-anak untuk disalurkan ke Palestin.
  • Menyediakan tabung dan album Palestin dan mempergiatkannya.
  • Terlibat dalam pengagihan album dan tabung, untuk memperkenalkan isu Palestin dan pengumpulan derma.
  • Mengadakan buku skrap gambar dan maklumat untuk meningkatkan keprihatinan dan kesedaran terhadap isu ini.
  • Memilih salah seorang saudaranya di Palestin sebagai ikon heroic, mengetahui maklumat berkenaan dirinya, membawa fotonya di dalam dompet, melekatkan foto itu pada nota, buku, dan meja.
  • Meyakini pertolongan Allah kepada agamanya mengalahkan kebatilan Zionis.

Diterjemahkan oleh:
Ustaz Engku Omar bin Engku Amirudin
Sumber: Ikhwan Online