Khamis, 29 Oktober 2009

Selagi Mustafa Ali tidak digugurkan masalah tidak akan selesai…

jgf
Setiausaha Agong PAS, Mustafa Ali bersungguh-sungguh mempertahankan supaya tindakan pemecatan serta-merta Dr Hasan Ali tidak diambil dan alasan yang beliau berikan ialah PAS akan dipandang serong oleh lebih 70 wartawan yang sedang menunggu keputusan mesyuarat diluar Ibu Pejabat PAS - alasan paling tak munasabah pernah dilontarkan oleh "Setiausaha Agung PAS" - Perisik rakyat

Hampir 75%  perwakilan yang menghadiri mesyuarat BERSETUJU supaya Dr Hasan Ali  DIGUGURKAN dari jawatan PJ PAS Negeri Selangor

Mesyuarat Khas PAS dah selesai, keputusan dah dibuat, ramai yang tak puas hati dan ramai geng-geng kacang hantu UMNO/Beer eNd yang seronok…
Ada beberapa hal yang tak ramai orang tau berlaku dalam Mesyuarat Khas PAS malam tadi.
Pertama, TG Nik Abdul Aziz hadir sama dalam Mesyuarat Khas tersebut dan semua sedia maklum. TG Nik Abdul Aziz juga meninggalkan mesyuarat tersebut agak awal iaitu seawal jam 11:00 malam lebih kurang.
Kenapa TG Nik Abdul Aziz balik awal..? yang tu jadi tanda-tanya dan ramai yang tertanya-tanya. pada aku, tak ada apa-apa kepelikan kalau TG Nik Abdul Aziz meninggalkan mesyuarat penting sebegitu awal. tak kan korang tak tau TG Nik Abdul Aziz terpaksa pulang awal sebab kene bersiap untuk Sidang DUN Kelantan hari ni. jadi bagi aku, tak de isu.
Kita ikuti serba sedikit apa yang dibincangkan dalam Mesyuarat Khas semalam.
1 – Hampir 75% dari 40 orang perwakilan yang menghadiri mesyuarat semalam BERSETUJU supaya Dr Hasan Ali dikenakan tindakan disiplin iaitu DIGUGURKAN dari jawatan Pesuruhjaya PAS Negeri Selangor.
2 – Persetujuan dibuat setelah para perwakilan MELIHAT SENDIRI bukti-bukti, visual dan rakaman rundingan dalam gelap antara beberapa pemimpin UMNO/Beer eNd dengan Dr Hasan Ali sendiri.
3 – Setiausaha Agong PAS, Mustafa Ali bersungguh-sungguh mempertahankan supaya tindakan pemecatan serta-merta Dr Hasan Ali tidak diambil dan alasan yang beliau berikan ialah PAS akan dipandang serong oleh lebih 70 wartawan yang sedang menunggu keputusan mesyuarat diluar Ibu Pejabat PAS – alasan paling tak munasabah pernah dilontarkan oleh “Setiausaha Agung PAS”.
4 – Mustafa Ali mencadangkan supaya suatu jawatankuasa disiplin yang dipengerusikan oleh AJK Pas Pusat Abu Bakar Chik dibentuk untuk menyiasat setiap dakwaan dan tuduhan yang telah dilemparkan kepada individu-individu terbabit padahal dalam mesyuarat khas semalam, berbagai bahan bukti telah dibawa untuk memperkukuhkan dakwaan-dakwaan tersebut dan bahan-bahan bukti tersebutlah yang membawa kepada persetujuan hampir 75% perwakilan supaya Dr Hasan Ali dikenakan tindakan serta-merta.
5 – Cadangan Mustafa Ali supaya jawatankuasa disiplin dibentuk BUKAN KERANA MAHU MENCARI KEBENARAN sebaliknya bagi MEREDAKAN KETEGANGAN banyak pihak. ternyata Mustafa Ali tidak jujur sewaktu melontarkan idea tersebut.
6 – Berikutan dari cadangan itu, majoriti perwakilan yang hadir, bersetuju supaya Jawatankuasa tersebut dibentuk TETAPI HENDAKLAH dipengerusikan oleh Tuan Ibrahim Tuan Man.
7 – Mesyuarat Khas tersebut juga melantik AJK Pas Pusat, Hanipa Maidin bagi mengetuai 1 lagi Jawatankuasa Khas iaitu Jawatankuasa Siasatan dan misi Jawatankuasa Siasatan ialah – menyiasat siapa lagi pemimpin PAS yang berkonspirasi dengan UMNO dan bekerjasama dengan UMNO untuk menjatuhkan kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor.
8 – Mustafa Ali, di luar mesyuarat telah meminta supaya Presiden Pas, Tuan Guru Abdul Hadi Awang untuk tidak memaklumkan pembentukan Jawatankuasa Siasatan itu kepada wartawan dalam sidang media selepas Mesyuarat Khas tersebut dan akhirnya wartawan hanya diberitahu akan pembentukan Jawatankuasa Disiplin sahaja.Perisik Rakyat

DUN Perak: Kenyataan Amnesty


AMNESTY INTERNATIONAL MALAYSIA
KENYATAAN AKHBAR – 28 OCTOBER 2009
HENTIKAN PENGGUNAAN INJUNKSI UMUM BAGI MENEKAN HAK RAKYAT

Amnesty International Malaysia amat prihatin dengan penggunaan injuksi umum yang diperolehi oleh pihak polis untuk persidangan 28 Oktober Dewan Undangan Negeri Perak. Kami khuatir mengenai kekerapan penggunaan perintah injunksi ke atas orang awam kerana ia adalah arbitrari dan membenarkan penyalahgunaan kuasa tangkap dan tahan, kerana perintah mahkamah ini membenarkan penangkapan dan penahanan orang awam di dalam sesuatu kawasan tanpa kehadiran proses yang wajar dan pemeriksaan fakta.

Amnesty International Malaysia mengetahui bahawa ini bukan kali pertama polis memperoleh perintah mahkamah sebegini. Ia sudah menjadi amalan polis untuk memudahkan tindakan keras besar-besaran menentang perhimpunan aman dan untuk membuat penangkapan menyeluruh secara arbitrari. Injunksi terhadap semua rakyat Malaysia ini merupakan satu ejekan yang ditujukan kepada sistem keadilan kita. Ini adalah kerana permohonan sebegini dipinta dan diberikan hanya berdasarkan prasangka dan permohonan dari satu pihak dan menghalang hak pihak yang lain ke atas perbicaraan yang adil di dalam mahkamah terbuka dan dari menjawab dakwaan dan alasan polis.

Amnesty berpendapat bahawa perintah mahkamah itu diperolehi semata-mata untuk menumpas dan menundukkan kebebasan bersuara dan kebebasan berhimpun secara aman. Permohonan ini memberi kuasa arbitrari kepada polis untuk menahan rakyat yang mempraktikkan hak asasi mereka berdasarkan Perlembagaan Negara. Perintah mahkamah itu juga memberi polis kuasa tidak terhad dan membolehkan penyalahgunaan kuasa tersebut. Perintah tersebut akan mendedahkan rakyat kepada risiko penangkapan, penahanan rambang, penyiksaan atau layanan atau tindakan yang zalim, dan pendakwaan selektif. Kami berpendapat bahawa perintah mahkamah ini menundukkan kebebasan asasi perhimpunan dan pergerakan yang dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan Malaysia dan Pengisytiharan Hak Asasi Manusia Sejagat (UDHR).

Amnesty International Malaysia ingin mengingatkan polis Malaysia tentang kewajipan statutori mereka untuk melindungi kepentingan dan hak asasi rakyat. Artikel 5, Kod Etika Pegawai Penguatkuasa Undang- Undang Bangsa- Bangsa Bersatu menjelaskan: ‘Tiada sebarang pegawai penguatkuasa undang-undang boleh melakukan, menghasut atau membiarkan apa- apa tindakan aniaya atau zalim, sifat tidak berperikemanusiaan atau penghinaan atau hukuman, dan juga tiada pegawai penguatkuasa yang boleh melaksanakan perintah pegawai atasan atau mengisytiharkan keadaan luar biasa seperti ancaman ke atas keselamatan negara, ketidakstabilan politik dalam negeri atau apa- apa darurat awam sebagai alasan untuk penganiayaan atau apa-apa kezaliman, sifat tidak berperikemanusiaan atau penghinaan atau hukuman.’

Amnesty International Malaysia berpendapat bahawa amalan polis di Malaysia mesti mematuhi dan mengikuti tahap kepatuhan yang tinggi dalam pengamalan hak asasi. Semua amalan dan perlaksanaan perintah perlu dengan jelas mencerminkan dan menunjukkan kepatuhan kepada hak asasi. Orang awam perlu diberikan perkhidmatan yang professional, bertanggungjawab dan berdasarkan hak asasi. Kami meminta pihak polis Malaysia untuk menghormati hak asasi rakyat Malaysia dan menghentikan amalan mendapatkan perintah mahkamah unilateral untuk bertindak keras terhadap perhimpunan aman di Malaysia.

K. Shan , Penyelaras Kempen
--
Nora Murat
Executive DirectorAmnesty International MalaysiaTel: 603 7955 2680Fax: 603 7955 2682www.aimalaysia.org

JAMBATAN GANTUNG 1 Malaysia, BAPA MANGSA MENINGGAL


Tragedi jambatan gantung di Pos Dipang menelan korban keempat. Walau bagaimanapun bukan disebabkan mati lemas dalam tragedi jambatan runtuh itu tetapi meninggal dunia kerana merana dan sengsara kerana kehilangan anak yang tersayang.

Bapa kepada N Dina Deve yang mati lemas dalam tragedi itu , T Nathan (Gambar) meninggal dunia pagi tadi akibat menanggung penderitaan yang amat sangat kehilangan anaknya sehingga tidak lalu makan dan minum sehingga terpaksa dimasukkan air melalui drip di lengannya.

Dengan kematian kedua-dua mereka dalam keluarga ini, ibu Dina Deve, S Mogana juga terlalu tertekan. Beliau tidak mahu bertemu dengan wartawan bagi menceritakan kesah keluarganya yang malang itu.Selain, Dina Deve, keluarga ini mempunyai dua anak lelaki iaitu berumur sembilan dan 17 tahun.
Bagi mereka, semua yang berlaku kerana jambatan yang dibina itu tidak dibuat dengan sempurna.

Nasharudin nafi beliau pemimpin Pas bermasalah



KUALA LUMPUR: Timbalan Presiden PAS Nasharuddin Mat Isa hari ini menafikan beliau seorang pemimpin 'bermasalah' seperti yang didakwa Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.
Katanya jika beliau seorang pemimpin bermasalah sudah tentu perwakilan tidak akan memilih beliau dan majoriti yang diperolehnya pada Muktamar Tahunan PAS ke-55 pada Jun lepas menunjukkan sebaliknya.
Nasharuddin, yang terkejut kerana namanya turut disebut oleh Menteri Besar Kelantan itu, bagaimanapun berkata ini adalah amalan biasa bagi pemimpin atasan untuk memberi nasihat kepada anggotanya.
"Cara kami bekerja dalam PAS ialah terutamanya pemimpin atasan lebihlebih lagi beliau (Nik Aziz) sebagai pemimpin berpengaruh sentiasa memberi nasihat kepada kami.
"Beliau juga sentiasa mengingatkan kami mengenai sebarang isu dan apa sahaja tetapi dalam kes ini teguran itu datang menerusi blog (Tok Guru)," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen di sini, hari ini.
Penafian itu merupakan kenyataan sulung Nasharuddin sejak Nik Aziz menamakan beliau sebagai antara "dua tiga kerat pemimpin yang bermasalah" dan mencadangkan parti itu mengadakan satu Muktamar Agung Khas (EGM) bagi menentukan kedudukan pemimpin-pemimpin itu.
Jumaat lepas, Nik Abdul Aziz dalam blognya, www.blogtokguru.com mencadangkan supaya EGM diadakan bagi menukar 'dua tiga kerat' pemimpin dalam parti itu termasuk menyebut nama Nasharuddin, Presiden Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Setiausaha Agung Datuk Mustafa Ali dan Datuk Dr Hassan Ali yang merupakan Pesuruhjaya PAS Selangor.
Nik Aziz mendakwa perlunya ada perubahan dalam "pemainpemain utama" yang menduduki kerusi kepimpinan PAS di peringkat pusat ini kerana masih berterusan dengan isu kerjasama dengan Umno bagi membentuk kerajaan perpaduan.
Nasharuddin, bagaimanapun berkata Nik Aziz telah memperjelaskan apa yang dimaksudkannya dalam tulisan berkenaan kepada Jawatankuasa PAS Pusat semalam, dan jawatankuasa itu telah membuat keputusan tidak mengadakan EGM sebaliknya digantikan dengan Seminar Politik.
Jawatankuasa PAS Pusat yang bermesyuarat lebih empat jam semalam sebulat suara memutuskan Muktamar Agung Khas (EGM) tidak akan diadakan, dan sebaliknya akan digantikan dengan seminar politik pada 7 Nov ini.
Selain itu, keputusan yang diumumkan Presiden parti itu turut mengarahkan jawatankuasa disiplin parti menyiasat PAS Selangor berhubung isu-isu yang dibangkitkan oleh Pesuruhjaya PAS negeri itu. BERNAMA

Wakil BN desak Ong, Koh undur



Seorang penyokong kerajaan hari ini secara lantang mendesak Presiden MCA Datuk Seri Ong Tee Keat berundur kerana disifatkan sudah tidak mendapat kepercayaan parti selain imejnya yang sudah tercalar.

Datuk Mohamad Aziz (BN-Sri Gading) turut mendesak Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Senator Tan Sri Dr Koh Tsu Koon untuk melakukan perkara sama kerana gagal menunjukkan prestasi yang baik sebagai menteri.

Ketika membahaskan Rang Undang-undang Perbekalan 2010 di Dewan Rakyat, beliau berkata sebagai barisan hadapan kabinet, seorang menteri tidak seharusnya hilang kepercayaan anggota parti apatah lagi jika maruah dan imejnya jatuh di mata rakyat.

"Kalau ada menteri kabinet yang hilang kepercayaan di kalangan ahli partinya, buat apa jadi menteri kabinet, berhentilah.

"Kalau ada harga diri, maruah diri, berhenti, jangan susahkan perdana menteri. Orang lain dalam MCA boleh ganti tempat (dia), apa ingat dia seorang sahaja yang pandai," katanya.

Mohamad berkata menteri berkenaan wajar berundur sejajar dengan slogan kerajaan sekarang iaitu supaya 'rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan'.

"Saya cakap apa yang dirasai sebahagian besar rakyat. Inilah makna rakyat didahulukan, menteripun harus bersikap rakyat didahulukan. Rakyat sudah tidak mahu... jalan, jangan tunggu... get out you!" katanya.

Mengenai kedudukan sebagai menteri di Jabatan Perdana Menteri yang menjaga dan menilai Petunjuk Prestasi Utama (KPI), beliau berkata menteri itu sendiri tidak menunjukkan prestasi yang baik.

"Jaga KPI tetapi kalau diri tidak ada KPI, kakitangan di bawah hilang kepercayaan, bagaimana keberkesanan kita sebagai menteri.

"Saya kasihan pada kawan saya (bekas anggota parlimen) Batu Kawan (Huan Cheng Guan), dulu seorang anggota parlimen yang baik tetapi kawasannya dirampas presiden (Gerakan, Koh) yang bertanding, tetapi kalah satu negeri, macam ini hendak jaga KPI," katanya.

Beliau juga menyifatkan Koh sebagai "suka mengampu" kerana tidak pernah hadir di Parlimen kecuali apabila perdana menteri hadir.

"Jadi senator, masuk pintu belakang, jadi menteri, tak datang pun Parlimen. Perdana menteri datang, dia datang, perdana menteri datang, dia datang... ini namanya menteri mengampu," katanya yang menerima sokongan beberapa anggota Parlimen lain termasuk pembangkang.

Kemudian dengan nada yang lebih rendah, Mohamad yang telah tiga penggal menjadi wakil rakyat, turut menasihati para menteri agar tidak bersikap sombong atau bongkak.

"Kata orang tua, kalau dongak ke langit jangan lupa rumput di bumi. Jangan jadi teratai, ke langit tidak sampai ke bawah tidak jejak.

"Hari ini kau menteri esok orang biasa, untung macam saya semalam anggota parlimen, hari ini anggota parlimen, esok dan selama-lamanya anggota parlimen," katanya disambut derai ketawa mereka yang hadir.

Kenyataannya itu membuatkan Timbalan Speaker Datuk Ronald Kiandee mencelah dan bertanya adakah itu bermakna beliau tidak berminat untuk menjadi menteri.

Menjawab soalan itu Mohamad berkata: "Saya sudah pernah pengalaman menjadi exco. Setahun 241 mesyuarat, susah hendak jumpa bini, timang anak tak dapat, timang bini pun tak dapat, cukuplah."

"Tanyalah menteri yang betul bekerja, tak sempat dia timang anak tak sempat... wakil rakyat beginipun alhamdulillah," katanya sekali lagi disambut tepukan mereka yang hadir.

Beliau turut membangkitkan beberapa isu semasa termasuk dasar terbaru kerajaan supaya semua kenderaan penumpang berusia lebih 15 tahun diwajibkan membuat pemeriksaan tahunan di Puspakom sebagai syarat memperbaharui cukai jalan bermula 1 Jan tahun depan.

Katanya, dasar itu hanya menyusahkan rakyat, terutamanya masyarakat kampung, dan ini boleh boleh menjatuhkan BN.

"Pakcik saya di kampung hendak cari kereta 20 tahun sebab nak bayar tunai RM5,000. Rakyat kampung hendak kereta tua sebab murah, bila letak syarat macam ini, ini gila punya syarat, tak kira siapa buat polisi," kata Mohamad yang mendesak agar dasar itu diubah segera.

Peraturan baru yang diumumkan kerajaan semalam dan merupakan antara 18 langkah baru yang diperkenalkan dalam kajian semula Dasar Automatif Nasional (NAP) bagi meningkatkan daya saing industri automotif tempatan serta menawarkan kenderaan lebih selamat, mesra alam dan berteknologi tinggi.

Isu lain yang turut dibangkitkan termasuk tindakan menghalang peminjam Tabung Pendidikan Tinggi Nasional Malaysia (PTPTN) ke luar negara yang beliau harap dapat dikaji semula manakala Kementerian Kesihatan diminta memberi penjelasan tentang dakwaan masakan tomyam campur, yang menggabungkan makanan laut dengan makanan darat contohnya ayam dan daging, mempunyai kaitan dengan jumlah penyakit dan daya tahan penyakit yang semakin rendah di kalangan rakyat negara ini.

Beliau berkata, menurut Islam adalah dilarang masakan yang mencampurkan makanan laut dan darat kerana dikhuatiri boleh memudaratkan sistem penghadaman manusia. BERNAMA

Kes liwat antara punca Badrul keluar

ADUN Pelabuhan Klang, Badrul Hisham Abdullah berkata kes liwat yang membabitkan ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah antara sebab beliau keluar PKR.

Bercakap dalam satu sidang akhbar petang ini, Badrul berkata beliau menjadi lebih syak terhadap Anwar yang menurutnya sengaja melengah-lengahkanperbicaraan dan enggan pula menjelaskan perkara itu kepada ahli-ahli parti.

Sebagai seorang Muslim yamg berpegang teguh kepada prinsip Islam, katanya, moral seseorang pemimpin itu amat penting untuk mendapatkan sokongannya.

Beliau juga mendakwa bahawa presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail yang juga isteri Anwar, juga enggan untuk menjelaskan mengenai dakwaan liwat tersebut.

Katanya, ia merupakan sebab utama beliau membuat keputusan keluar PKR kerana beliau tidak boleh berkompromi dengan isu-isu moral seperti yang dihadapi oleh pemimpin PKR.

Ditanya mengapa beliau menunggu hingga sekarang untuk menimbulkan isu liwat itu, Badrul tidak memberi jawapan secara langsung dan berkata "saya tidak boleh berkompromi dengan pemimpin yang mempunyai cerita begini".

Badrul hari ini mengumumkan bahawa beliau keluar PKR dan menjadi ADUN bebas yang 'mesra' BN.

Dakwa dianak tiri

Beliau membuat keputusan itu beberapa jam selepas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mencadangkan kepada PKR supaya meminta Badrul meletak jawatan kerana didakwa gagal menunjukkan prestasi yang baik.

Dalam kenyataan yang dibacanya, Hisham juga mendakwa beliau telah dianaktirikan oleh kerajaan Selangor yang diterajui PKR yang didakwanya telah menahan peruntukan kepadanya sejak bulan Mac.

Beliau mendakwa, kerajaan negeri enggan menyelaraskan dengan beliau pemberian peruntukan tetapi sebaliknya, bertindak membuka pusat perkhidmatan yang berasingan di Pandamaran Indah untuk berurusan dengan pengundi di situ.

Tindakan itu, katanya, seolah-olah menganaktirikan dirinya berbanding dengan ADUN yang lain.

Badrul juga menyifatkan tindakan itu sebagai satu percubaan untuk meminggirkannya sebagai wakil rakyat kawasan tersebut.

Bila ditanya teorinya mengapa beliau 'dianaktirikan', Badrul menjawab: "Tanyalah menteri besar".

Awal tahun ini, Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim mengumumkan bahawa setiausaha politiknya, Nik Nazmi Nik Ahmad telah mengambil alih tugas Badrul yang didakwanya gagal menunjukkan prestasi yang baik.

Nik Nazmi juga merupakan ADUN Seri Setia.

Dakwa peruntukan ditahan

Ditanya mengenai dakwaan beliau tidak menunjukkan prestasi yang baik, Badrul berkata, ia kerana peruntukan tidak disalurkan kepadanya tetapi diambil alih oleh setiausaha menteri besar, di samping wujudnya dua pusat perkhidmatan di kawasan.

Oleh itu, katanya, bagaimanakah beliau hendak memberi perkhidmatan kepada rakyat, sementelah pula beliau juga bukan exco kerajaan negeri.

"Saya masih keluar jumpa rakyat. Saya orang yang tak suka diraikan, berkompang kompang, bunga mangga. Saya tak suka. Saya keluar dengan pemandu saya untuk tengok keadaan di kawasan saya," katanya.

Sejak kerajaan Pakatan Rakyat di Perak digulingkan Februari lalu, khabar angin bertiup kencang bahawa Badrul akan keluar parti untuk menyertai Umno.

Khabar angin itu bertambah kencang apabila beliau tidak menghadiri sidang DUN dan jarang dilihat di khalayak ramai.

Bagaimanapun, Badrul ketika itu mengeluarkan kenyataan menegaskan komitmennya bersama PKR.

Kesetiaan pada parti

Bagaimanapun, khabar angin itu timbul semula awal bulan ini, ekoran kehadiran Badrul di rumah terbuka Hari Raya Ketua Umno Klang Datuk Mazlynoor Abd Latif dan sekaligus menimbulkan persoalan mengenai kesetiaannya terhadap parti.

Dalam sidang akhbar tersebut, Badrul duduk di sebelah bekas setiausaha PKR Selangor, Nizam Rosli, yang dilihat berbisik kepada Badrul sebelum ADUN Pelabuhan Klang itu menjawab hampir setiap soalan dari wartawan.Nizam dikenali sebagai rakan karib bekas ketua Pemuda PKR, Ezam Mohd Noor, yang meninggal parti itu dan menyertai Umno selepas tidak sehaluan lagi dengan Anwar.

Bercakap kepada Malaysiakini kemudiannya, Nizam berkata Badrul meminta bantuannya untuk menyelaraskan sidang akhbar tersebut. Beberapa orang penyokong Ezam juga kelihatan di sidang akhbar tersebut.

Rahsia kenapa ADUN dan MP PAS tak lompat parti?

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

Baru baru ini saya dijemput Ketua Penerangan PAS Selangor Saudara Roslan Shahir Mohd Shahir @ Roslan SMS untuk menghadiri majlis dailog ulung kali Pesuruhjaya PAS Selangor Dato' Dr.Hassan bin Haji Ali bertempat dikediaman beliau berdepan Masjid Al Ghufran d Pinggir Taman Tun Dr.Ismail.

Turut hadir bersama saya pada malam itu adalah Saudara Akhramsyah Muammar Ubaidah Sanusi, seorang ahli Muslim Bloggers Alliance.

Saya lah yang memanjangkan jemputan kepada beliau diatas permintaan Saudara Roslan SMS untuk saya menjemput sama ahli ahli MBA.

Tidak timbul soal bahawa Akhramsyah adalah Ketua Pemuda Cawangan UMNO Bendang Baru, Pulau Langkawi, Kedah Darul Aman.

Bukannya Roslan SMS atau Dato Dr Hassan Ali yang menjemput Akhramsyah secara terus.

Mereka tidak bersalah diatas jemputan itu. Harap jelas tentang perkara ini. Takkan Dato Dr Hassan Ali atau Roslan SMS nak menghalau tetamu blogger yang hadir? Jemputan terbuka!

Maka kena lah terima siapa sahaja yang hadir.

Sebenarnya saya telah menjemput ramai bloggers lain seperti :
  • Rockybru tengah demam selesema - tak dapat datang ~ kirim salam kpd Dato Dr Hassan Ali.
  • Sang Kelembai sms janji nak datang ~ tak hadir akhirnya.
  • Voice ~ jawab sms dan telefon kata tak dapat hadir.
  • Yusri Mohamad ~ tak jawab sms.
  • Azril Mohd Amin ~ sms kata tak dapat datang - ada urusan lain.
  • Dato Kamal Amir ~ sms kata mungkin hadir - tak dapat juga.
  • Zulkifli Noordin ~ jawab telefon kata mungkin datang tapi tak dapat juga.
  • Sis Zabrina ~ jawab telefon kata teringin nak hadir tapi dah ada program lain.
  • Syawal Yaacob ~ tak respon langsung!
  • GOMO ~ tak hadir tetapi telah memanjangkan jemputan saya itu kepada kenalan beliau - 2 orang dari Neutral Daily. Saya terima permintaan mereka untuk hadir setelah mereka menelefon saya dan meminta izin untuk bersama dimajlis dailog tersebut. Roslan SMS dan Dato' Dr Hassan Ali tidak tahu langsong tentang tamu 'bidan terjun' ini. Harap semua faham akan perkara ini. Terimakasih. *
  • Parpukari ~ tak jawab sms langsong dan tak hadir.
Mungkin jika kesekelian mereka yang saya jemput hadir, perang dunia ketiga blogosfera politik Malaysia akan tercetus gamaknya?

Ada hikmah tu!

Sekali yang sanggup datang Saudara Akhramsyah Muammar Ubaidah Sanusi sudah cukup untuk meletuskan debat kontroversi didunia blog politik tempatan terutamanya dikalangan mereka yang Ustaz Nik Mohamad Abduh bin Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz perikan didalam tulisan beliau disini!

Gegak gempita jadinya bilamana pihak pihak ketiga yang sebenarnya tidak hadir membuat pelbagai macam andaian dan berperang mulut menyatakan itu dan ini tanpa mengetahui apa sebenarnya yang dibincang dan dibualkan didalam majlis dailog itu?

Sebenarnya tuan rumah @ Dato Dr Hassan Hj Ali telah meminta supaya kami yang hadir dimalam itu memegang amanahnya supaya tidak menghebahkan kepada umum akan isi kandungan beberapa perkara sulit yang beliau terpaksa ceritakan kepada kami akan usaha pihak pihak tertentu didalam pentadbiran kerajaan negeri untuk mengujudkan beberapa daerah dinegeri Selangor Darul Ehsan dimana ada perancangan yang bertentangan dengan ajaran Ad Deenullah.

Beliau adalah satu satunya penghalang kepada cita cita pihak pihak begitu dan tujuan beliau mendedahkan kepada kami yang hadir malam itu hanyalah supaya pihak penulis blog seperti kami faham akan apa sebenarnya kedudukan suara Islam didalam kerajaan negeri dimana beliau memikul tanggungjawab memantau akan segala perkara itu.

Seboleh mungkin saya tidak mahu melanggar amanah yang beliau letakkan pada kami tetapi ada satu perkara yang mengejutkan saya dan juga para bloggers yang hadir pada malam itu!

Hanya benda ini saya nak kongsi dengan anda pembaca budiman.

Ini pun setelah saya menelefon meminta pengesahan akan perkara ini dari salah seorang pemimpin tertinggi PAS yang merupakan sahabat saya.

Saya juga telah mendapat izin pemimpin PAS Pusat ini untuk menceritakan perkara ini didalam blog saya ini.

Ianya adalah tentang kebenaran bahawa barangsiapa sahaja calon pilihanraya PAS yang dipilih untuk bertanding didalam Pilihanraya Kecil atau Pilihanraya Umum samada untuk jawatan ADUN atau Ahli Parlimen dibawah tiket PAS, maka mereka terlebih dahulu diwajibkan menandatangani ikrar lafaz taklik akan menceraikan isteri jatuh talak tiga SEANDAINYA mereka setelah menang pilihanraya tersebut mengelat mengkhianati PAS dan lompat ke parti lawan!

Ini adalah diantara perkara yang didedahkan oleh pimpinan PAS dimajlis dailog itu.

Memang saya tidak menyangka sama sekali bahawa adanya peraturan seperti itu diwajibkan oleh PAS!

Memang brutal tetapi ternyata amat berkesan sekali!!!

Ibrahim Ali memang tak ada peluang le nak masuk PAS sampai bila bila! Hehehehe...

Hebat sungguh strategi PAS ini.

Saya rasa memang perkara ini akan dikaji oleh kesekelian parti politik dunia selepas pendedahan ini untuk memaksa dan memastikan tak adanya wakil wakil mereka yang berani nak belot selepas menang!

Walaupun untuk mengisytiharkan diri sebagai calon bebas!

Saya memang bersetuju dengan cara ini!

Kamu lompat parti?

Tertalak tiga lah kamu dari isteri kamu!

( Ikut hukum Islam memang tak elok tetapi dah begini cara sisayah duniawi manusia manusia yang kemaruk berpolitik! Nak buat macamana?)

Saya kurang pasti akan peruntukan untuk calon wanita?

Minta cerai fasakh dari suami masing masing, kot? Na'uzubillahiminzalik! :(


Teringat saya akan pengkhianatan 3 wakil rakyat di Perak tempohari!

Saya memang tak setuju cara mereka mengkhianati parti masing masing.

2 ADUN PKR dan seorang ADUN DAP!

Sepatutnya mereka dipecat dari jawatan masing masing dan pilihanraya negeri di adakan di Negeri Perak Darul Ridzuan.

Itu baru adil namanya.

Ini tidak! Sampai ke hari ini masih ada keadaan huru hara akibat kerajaan mi segera disana!


Tetapi inilah satu satunya perkara yang paling mengejutkan saya dimalam majlis dailog Dato Dr Hassan Ali dan YB Ustaz Nasharudin Mat Isa, Timbalan Presiden PAS dengan kami, bloggers yang hadir. Tentang kewajipan lafaz cerai taklik ini! Menggerunkan sekali!


Saya ada rakaman audio lengkap pada majlis itu tetapi masih menunggu lampu hijau dari Roslan SMS dan Dato Dr Hassan Ali untuk menyiarkannya di akaun Youtube saya.

Mereka termasuk seorang sahabat saya yang merupakan diantara pimpinan tertinggi PAS memohon saya agar jangan menyiarkan rakaman tersebut buat masa ini.

Kita tengok sahaja apa yang akan berlaku selepas ini.

Bawa bersabar didalam menangani masaalah masaalah yang timbul dan lebihkan fikir dan zikir dari melatah mengikut nafsu dan terlibat dengan adu domba serta kata mengata.

Tak elok untuk kita semua.

Dosa dosa kita yang sedia ada pun tak tertanggung ; sanggupkah kita menambah beban di pundak kepala masing masing?

Bawa bertenang sebagai umat Islam dan pertimbangkan kebenaran sesuatu perkara sebelum berkata apa apa, Insya Allah.

Nak meruntuhkan perpaduan ummah tu senang saja ; nak membina ukhuwwah Islamiyyah tu yang agak payah.

Fikir fikir lah kata kata saya ini wahai saudara saudariku yang tercinta. :)

Semoga Allah Subhanahu Wa Ta'ala membimbing kita semua, Insya Allah!

Wabillahi Taufik Wal Hidayah.

Wassalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

* Blogger Neutral Daily baru saja menelefon saya menyatakan bahawa mereka tidak mewakili GOMO semasa datang ke majlis dailog tersebut. Mereka mendapat tahu tentang jemputan saya itu melalui GOMO dan teringin untuk bersama dengan saya serta jemputan yang lain. Harap maklum.


 Zainol Abideen
Kuala Lumpur, WP KL, Malaysia
A Muslim Malaysian blogging about Islam, Mandarin and Arabic Study Programs, my Global Domains International and Uptrend Network Business, Malaysian Social, Political, Religious Issues and anything else that matters. Protem President of the Muslim Bloggers Alliance. Email me at mahaguru58@gmail.com if you have any questions about Islam or other matters, please call or SMS me at my mobile : 6-016-3969881

Gambar Bakal Presiden PAS dan Timbalannya

FSS: Pengunjung-blog yang lurus bendul, bencikan gossip politik atau sedang selsema, harap tidak membaca posting ini.!

Inilah gambar bakal Presiden dan Timbalan Presiden PAS pada penggal akandatang. Mereka kelihatan lembut tapi lasak lagi cekap serta pantas. Insya Allah, PM Najib tak sempat nak mengubah tiang gol!

Krisis satu proses matangkan parti



Haris Zalkapli

PENDAPAT Mesyuarat khas Jawatankuasa Pusat PAS malam tadi sekali lagi menegaskan usaha ke arah penubuhan kerajaan perpaduan tidak akan berbangkit lagi, selepas kebimbangan terhadap usaha itu ditimbulkan lagi oleh Mursyidul Am Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam blognya.


Isu yang timbul tidak lama selepas pilihan raya tahun 2008 itu membawa PAS kepada satu cabaran getir yang menyaksikan debat dalam kalangan pemimpin-pemimpin PAS secara terbuka.
Hari ini, selepas lebih setahun pilihan raya yang menyaksikan kemenangan besar PAS dan parti-parti Pakatan Rakyat, pengalaman demokrasi yang dilalui sepatutnya telah mematangkan setiap parti terbabit.
Debat berhubung proses politik negara kita adalah satu keperluan untuk parti-parti Pakatan Rakyat menilai dan memahami realiti dan keperluan negara ini, dengan setiap parti memahami sumbangan satu sama lain.
Dalam kes PAS, apa yang telah dilalui sejak Mac 2008 lalu sepatutnya membawa iktibar kepada parti, terutama berkaitan pentingnya parti mempunyai prinsip dan haluan yang jelas dalam meneruskan penyertaan dalam proses politik negara.
Selepas dua muktamar berlalu selepas pilihan raya 2008, PAS telah menetapkan pendirian untuk bersama pakatan politik PR dan mengukuhkan pakatan ini sebagai imbangan kepada pakatan Barisan Nasional yang secara tidak adil membolot peratus kerusi yang lebih besar.
Sebagai satu wadah politik dalam satu proses politik yang lebih besar, PR tidak terus wujud dan sempurna sebagai satu pakatan, seperti juga BN yang mengalami turun naik sebagai satu perkongsian politik yang melibatkan permainan kuasa dan tawar-menawar yang berterusan.
Dalam sejarah terkini, parti-parti pembangkang di negara kita bersatu dalam dua gabungan yang kemudiannya berpecah, sebelum wujud dalam bentuk terbaharu sebagai PR.
Secara mudahnya, PR ialah satu proses dan bukan satu matlamat. Kerana itu, debat untuk mengukuhkannya lagi hendaklah diteruskan, tanpa melihat kritikan yang adil sebagai tindakan khianat.
Matlamatnya masih jauh untuk dicapai, dan pasti tidak akan dapat dicapai dengan mudah dan tanpa usaha dan perancangan yang sepatutnya.
Atas sebab inilah PAS perlu mematangkan dirinya dengan politik semasa yang semakin kompleks dan memastikan mandat yang diamanahkan kepada PAS dapat menjadi satu bahagian penting dalam agenda PR.
Kerana inilah juga, PR perlu meletakkan kepentingan rakyat - yang digunakan pada namanya - sebagai sesuatu yang diutamakan dan bukan sekadar simbol dalam pemasaran politik.
Dalam satu aliansi politik, tidak ada ketetapan yang sedia ada melainkan semuanya dirunding berdasarkan proses biasa rundingan dan tawar-menawar politik, dengan setiap pihak tidak mendapat semua yang dikehendaki kerana perlu ada yang dikorbankan demi matlamat yang ingin dicapai melalui aliansi itu.
PAS sebagai parti yang sudah lama terlibat dalam proses politik negara ini perlu bertindak matang dan tidak membenarkan apa yang berlaku baru-baru ini membawa kepada pergeseran yang merugikan parti, ketika sejumlah besar rakyat meletakkan harapan pada parti ini.
Pertemuan yang bakal diadakan awal November nanti perlulah menjadi satu lagi proses debat dalaman yang sihat bagi PAS, yang mematangkan lagi parti ini sebagai salah satu pemain politik yang penting di negara kita.
Penggunaan pertemuan itu nanti untuk manuver politik kelompok hendaklah dielakkan. Tidak perlu lagi dakwaan dan label seperti pro-Umno dan menyokong kerajaan perpaduan - yang sering dikemukakan dengan konotasi negatif semata-mata - yang telah beberapa kali dinafikan dan tidak pernah terbukti.
PAS dan ahli-ahlinya - yang termasuk wakil-wakil yang dipilih rakyat - perlu bertanggungjawab dengan mandat yang telah diberikan oleh rakyat, ahli-ahli parti dan menyedari juga kedudukan PAS sebagai sebuah gerakan Islam.

Ipoh bagai zon perang, selar dakwaan Adun PR tidak dihalang-Nizar

Nazri Abdullah

KUALA LUMPUR, 29 Okt: Pakatan Rakyat Perak menyelar penafian yang dibuat ketua polis negeri itu yang mendakwa anggota keselamatan mereka tidak melakukan sebarang halangan dan kekasaran kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pakatan.

Menteri Besar Pakatan Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin pada satu sidang media di lobi parlimen siang tadi berkata, penafian oleh mana-mana pihak berhubung berlakunya kekasaran dan halangan terhadap Adun pakatan adalah satu penafian bohong.
Menurutnya, kesemua Adun Pakatan semalam di halang dan ada di antara mereka dikasari sewaktu ingin menghadiri Persidangan Dewan Undangan Negeri (Dun) tersebut.
"Kalaulah dinafikan oleh ketua polis Perak, ketua polis negara mahupun menteri dalam negeri, ini satu pembohongan," katanya.
Pihak polis dakwanya telah melanggar peraturan Panel Kod 124 Kanun Keseksaan kerana telah menghalang ADUN dari melaksanakan tugasan menghadiri sidang Dun.
ImageMenceritakan kembali pengalaman mereka menghadiri Sidang Dun Perak semalam, beliau memberitahu kesemua Adun pakatan berdepan sekatan pihak polis di lima tempat iaitu tiga sebelum masuk ke bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) Perak, dan dua sebelum masuk ke dewan persidangan.
"Kami disekat dengan lima 'check point' (pemeriksaan), di setiap check point itu kami hanya dibenar masuk seorang demi seorang.
"Keadaan itu sengaja dibuat supaya kami tidak masuk (dewan persidangan) sebelum pukul 10," katanya yang juga Adun Pasir Panjang.
Selepas memasuki pagar bangunan SUK, kesemua Adun Pakatan katanya ditolak ke kawasan letak kereta di bawah bangunan tersebut.
Jelasnya, tindakan tersebut bagi menghalang oarang ramai dan pihak media melihat kekasan yang mereka lakukan kepada Adun pakatan.
"Mereka menolak kami ke kawasan parking kereta supaya tidak dilihat umum.
"Di situlah mereka menjalankan 'operasi' mencekik sivakumar," ceritanya lagi.
Image
(Gambar: Ngeh Ko Ham menunjukkan aksi bagaimana speaker Pakatan Perak, V.Sivakumar di cekik)
Apa yang diketahui rakyat berhubung insiden semalam katanya, hanya antara secebis yang berlaku yang sempat dirakam oleh petugas media, malah masih banyak kekasaran lain diperlakukan kepada mereka khususnya kepada Speaker, V Sivakumar sebelum memasuki dewan persidangan.
"Saya lihat seorang anggota polis, ASP Bala nama dia, merampas songkok speaker Sivakumar di hadapan kami," katanya lagi.
Beliau juga mendakwa selain dicekik, Sivakumar turut dihentak diperut.
Selain itu, pelbagai tekanan lagi dilakukan kepada Adun pakatan termasuk dipaksa menggunakan laluan tangga kerana lif ke dewan persidangan diberhentikan, komputer riba dan kamera dirampas dan kesemua pintu masuk ke dewan dikunci dengan hanya satu laluan dibuka.
Kehadiran ratusan anggota polis mengawal bangunan SUK itu juga di ibarat Ipoh seperti berada dalam 'zon perang'.
Jelasnya jalan-jalan menuju ke bangunan tersebut yang ditutup, berpuluh trak polis dan simpanan persekutuan FRU merintangi pintu masuk ke bangunan SUK serta notis larangan berada di dalam kawasan 50 meter dari kawasan bangunan SUK seolah-olah wujud ancaman besar terhadap ibu negeri itu.
Ketua Polis Perak Datuk Zulkefli Abdullah semalam menafikan anggota keselamatan mereka melakukan kekasaran dan menghalang Adun Pakatan Rakyat memasuki Bangunan SUK untuk menghadiri sidang.
Beliau turut menolak dakwaan yang mengatakan speaker yang juga Adun Tronoh V.Sivakumar dikasari sehingga menyebabkan jubah yang dipakainya terkoyak.
Hadir sama pada sidang media tersebut, Adun Pantai remis, Nga Kor Meng dan Adun Setiawan Ngeh Ko Ham.
Semalam, Adun Pakatan memberitahu selain Sivakumar, sekurang kurangnya dua lagi dikasari pihak polis termasuk Nga Kor Meng di mana alat sulitnya dipegang manakala seorang lagi Adun Simpang Pulai, Chan Ming Kai diseret di lantai.
Dalam persidangan berasingan semalam, Pakatan Rakyat telah meluluskan dua usul dan satu usul tergempar.
Usul tergempar adalah rakaman takziah kepada mangsa tragedi program 1Malaysia di Kuala Dipang dan semua kem program latihan khidmat negara dan program luaran lain digantung sehingga siasatan kes tersebut selesai.
Dua usul lagi adalah bersetuju melantik bekas pengerusi PKR Perak, Osman Abdul Rahman sebagai senator dan merakam penghargaan terhadap laporan Ketua Audit Negara, sewaktu pentadbiran Pakatan pada tahun 2008.

Blogger UMNO Mula Berpeluh Ketiak



Al Kisah blogger2 UMNO yang dijemput ke program anjuran Roslan SMS di rumah Dato Hasan sudah mula berpeluh ketiak. Mereka mula menulis beberapa penafian kononnya mereka dijemput oleh orang itu dan ini.

Mahaguru59 telah menafikan yang Akramsyah Sanusi dijemput oleh Roslan SMS. Dia kata:

“Turut hadir bersama saya pada malam itu adalah Saudara Akhramsyah Muammar Ubaidah Sanusi, seorang ahli Muslim Bloggers Alliance.

Saya lah yang memanjangkan jemputan kepada beliau diatas permintaan Saudara Roslan SMS untuk saya menjemput sama ahli ahli MBA.

Tidak timbul soal bahawa Akhramsyah adalah Ketua Pemuda Cawangan UMNO Bendang Baru, Pulau Langkawi, Kedah Darul Aman.

Bukannya Roslan SMS atau Dato Dr Hassan Ali yang menjemput Akhramsyah secara terus.

Mereka tidak bersalah diatas jemputan itu. Harap jelas tentang perkara ini. Takkan Dato Dr Hassan Ali atau Roslan SMS nak menghalau tetamu blogger yang hadir? Jemputan terbuka!”


Dia lupa bahawa kehadiran dia sendiri DIPERSOALKAN juga. Tak kira la sapa dia jemput, tapi kehadiran orang yang pernah mendoakan Tok Guru Nik Aziz mati cepat seperti Mahaguru59 menunjukkan kepada kita bahawa majlis tersebut adalah majlis yang amat hina disisi semua ahli PAS.

Oleh kerana Mahaguru59 itu sudah “kotor”, maka secara otomatik dia akan jemput orang-orang yang kotor juga.

Kalau Roslan SMS dan penganjur program ni berfikir pasal PAS dan mahu menguatkan PAS sudah tentu dia tak jemput orang macam Mahaguru58 ni. Saya petik komen dari seorang pembaca saya bernama Nizam Mahmud:

"Nizam Mahmud said...

saudara,

satu artikel dari mahaguru bodoh nie yang betul2 menyentuh hati saya.

saya bukan nya penyokong PAS pun. tapi sifat kurang ajar mamak yang mengaku
membela melayu nie memang terserlah sangat.

saya ambik dari artikel dia tanpa kebenaran mamak tua ni;

http://mahaguru58.blogspot.com/2009/03/perpaduan-ummah-malaysia-apa-yang.html

dia kata:

Saya kira hanya bilamana jendalu ini sudah
kembali ke sisi Allah Azza Wa Jalla, baru akan ada ruang dan peluang untuk UMNO
dan PAS kembali bertaut rapat, sehati sejiwa dan sepasukan menjulang Daulah
Islamiyyah.

Bersama samalah kita doakan saat tibanya hari bahagia itu nanti
.

Mamak nie doa kan Ustaz Nik Aziz mati!

Lepas tue, tak cukup lagi, dalam ruangan komen:

Bagi saya, tak lama lagi akan kita mendengar
berita kepulangan sipolan bin sipolan yang menghalang perpaduan antara ummah.

Bilamana saat itu menjelang tiba, fajar baru akan menyingsing dibumi bertuah ini.

Percayalah.

Tidak tertongkat dek langit; tidak kan kekal makhluk yang hanya bersifat
sementara.

Yang konon beraja dimata akan padam jua dan yang mengganggap diri sempurna kan
punah jua.

Bersama sama lah kita menanti kabarnya.

Insya Allah!


KOMEN SAYA

Saya bukan penyokong PAS. Tapi saya hormatkan Nik Aziz kerana dia antara MB yang
dari dulu hidup dengan amat sederhana, malah rumah saya lagi besar dari rumah dia.

Ada kala nya saya juga tidak bersetuju dengan beberapa pendapat beliau tetapi
bagi saya itu lumrah lah. Tak kan semua orang satu pendapat.

Tapi saya dan ramai lagi menganggap bahawa Nik Aziz merupakan tokoh Melayu yang
menyerlah dan hebat. Dari segi perawakan dan juga contoh2 pentadbiran yang
dikagumi.

Saya bukan penyokong Nik Aziz tapi saya amat marah, muak dan meluat dengan Mamak
tua yang kurang ajar. Hanya kerana berbeza pendirian dia doakan orang yang baik
mati.

Saya baca bahawa Mamak bodoh nie adalah Presiden untuk Muslim Bloggers Alliance.
Inikan sikap Presiden kepada sebuah pertubuhan Islam?

Bila selisih pendapat, doa orang tue mati?

Sedangkan Nabi tak doakan orang Taif yang lontar batu dekat baginda sampai luka
supaya mati cepat, malah di doakan agar keturunan dari orang Taif jadi orang
yang beriman!

Saya ada satu ayat untuk mamak tua yang mengaku mahaguru nie, KURANG AJAR dan
CELAKA! Mak engkau nie tak pernah ajar engkau adab sopan ker? Bodoh mamak india
tapi tak malu mengaku sebagai pembela Melayu.

Dan saya mengaku saya bukan orang Islam yang baik, amat jauh dari beza dari Nik
Aziz.

Oleh itu, atas keceluparan dan kurang ajar mamak tua tue, dengan ini saya juga
nak kurang ajar dan saya doakan dia yang mati dulu sebelum Nik Aziz.

Ya Allah, kabulkan hajat hamba mu ini!

Amin!"


Si Mahaguru58 ni dok ulang fitnah UMNO kepada PAS. Misalnya, dia kata PAS dulu kafirkan UMNO sebab kerjasama dengan orang kafir, padahal skrg PAS kerjasama dengan DAP.

Mahaguru58 yang bengap ni tak sedar, mana pernah PAS kafirkan UMNO. Ini semua fitnah UMNO sebab kalau PAS pernah mengkafirkan UMNO, nescaya PAS sudah lama didakwa dalam Mahkamah Syariah.

Jadi soalnya sekarang, MENGAPA JEMPUT BLOGGER yang TELAH BERSIKAP KURANG AJAR dan BIADAP kepada Mursyidul AM PAS?

Dengan Roslan SMS menjemput si Mahaguru58 yang jahat ini, bererti Roslan SMS telah MENGHINA Tok Guru Nik Aziz. Bila kita bermusuh dengan syaitan, jin pun kita tak boleh berkawan sebab jin ni adik beradik syaitan.

Jadi, nasihat pada Akramsyah dan Mahaguru59, tak payah menegak benang basah. Kedatangan korang ke majlis itu sudah cukup untuk menghina majlis tersebut, sekaligus menjadikan taraf Hasan Ali dan Nasaruddin Mat Isa sama taraf dengan penerus propaganda UMNO.

Kalau saya, orang mcam Mahaguru58 ni saya tak izin masuk rumah saya. Orang macam dia ni lebih hina dari binatang. Sanggup berdoa Tok Guru Nik Aziz mati. Sapa dia ni? Hebat sangat ke? Wara’ sangat ke?

Berkenaan Akramsyah Sanusi, saya baru pegi blog dia dan saya minta dia tunjuk bukti konkrit di mana kerajaan PAkatan Rakyat Selangor ada menjatuhkan ISlam atau Melayu di Selangor.

Dia bagi contoh cadangan wang zakat untuk pembangunan. Bila saya check rupanya salah faham terhadap kenyataan Tan Sri Khalid Ibrahim. Dan sampai hari ini, saat ini si Akramsyah tak dapat bagi bukti adanya usaha menjatuhkan Islam dan Melayu di Selangor tercinta ni.

Yang ada hanyalah salakan-salakan anjing yang kerap diulang-ulang tapi sebenarnya tiada apa2.

Bacalah perdebatan saya dengan Akramsyah Sanusi di http://thoughtsintangents.blogspot.com/2009/10/berdialog-santai-sejenak-dengan-yb-dato.html.

Mahaguru58, Akramsyah, MSO etc semuanya ada REKOD berbohong dan memfitnah serta menghina pimpinan PAS.

APASAL SI ROSLAN SMS PEGI BUAT PERJUMPAAN TERTUTUP DENGAN DIORANG. Apasal tak boleh buat perjumpaan terbuka? Apasal berahsia-rahsia? Ertinya menjemput diroang ni sahaja sudah menjadi isu besar.

Dan rakaman perjumpaan tersebut sudahpun jatuh ke tangan JK Disiplin PAS Pusat. Inshaalah, keadilan akan terserlah juga.

Hahahahaha kalau tidak berada-ada masakan tempua bersarang rendah.

Tulang Besi

'Bajet Cocacola' BN Perak

Dalam sejarah negeri Perak tidak pernah belanjawan diluluskan dalam masa 20 minit. Pada 28/10/2009 BN telah berjaya mencipta satu lagi lembaran sejarah dengan meluluskan ‘Bajet Cocacola’ dalam masa 20 minit. Pakatan Rakyat tidak mengiktiraf belanjawan yang dibentangkan oleh kerajaan BN yang tidah tidak sah di negeri Perak. Satu daripada sebabnya ialah ia dibentangkan dihadapan seorang Speaker yang tidak halal. Tambahan pula, Dato Seri Zambry dan barisan EXCOnya juga tidak patut berada dalam dewan kerana mereka telah digantung daripada menghadiri persidangan oleh Jawatankuasa Hak & Kebebasan. Begitu juga, 3 orang bekas Ahli-ahli Dewan yang telah meletak jawatan juga berada dalam dewan ketika bajet dibentangkan.

Walaupun kami tidak mengiktiraf bajet BN, apakah yang menghalang BN daripada membuat persidangan bajet itu mengikut prosedur yang betul? Mereka meluluskan bajet dengan tergopoh-gapah. Ia diluluskan dalam masa 20 minit sahaja, itulah sebabnya ia boleh digelar sebagai bajet Cocacola. Kami tidak menghalang mereka daripada membentangkan bajet. Lagi pun, beratus-ratus polis berada di dalam dan di luar untuk memberi perlindungan kepada BN untuk membentangkan bajet tersebut. Tambahan pula, 22 orang ‘bodyguard’baru yang digelar ‘bentara sementara’ dilantik untuk memberi perlindungan kepada Dato R.Ganesan. Dalam situasi yang cukup terkawal, kenapa BN gagal membuat bajet yang sempurna?

Pada hemat saya, ada 2 sebab kenapa BN terpaksa meluluskan ‘Bajet Cocacola’.

1) Mereka sendiri mula yakin bahawa kerajaan mereka adalah tidak sah. Satu kerajaan yang sah tidak akan membentangkan bajet segera dalam keadaan terdesak. Pada tahun 2008, saya mengendalikan bajet selama 4 hari. Ini adalah kerana Kerajaan Pakatan Rakyat adalah kerajaan yang sah di Negeri Perak. Bayangkan bajet Najib diluluskan dalam 20 minit di Parlimen. Bolehkah kita terima bajet seperti itu? Jika tidak, bagaimana kita boleh terima bajet 20 minit yang diluluskan oleh BN Perak? Ini adalah satu bentuk penyelewengan wang rakyat. Ia tidak diluluskan dengan cara atau prosedur yang betul. Ahli-ahli Dewan Negeri Pakatan Rakyat tidak memgambil bahagian dalam pembentangan bajet tersebut. Persoalannya berapa orangkah Ahli-ahli Dewan Negeri BN yang mengambil bahagian dalam perbahasan bajet itu? Kenapa mereka tidak mengambil bahagian dalam perbahasan? Adakah Ahli-ahli Dewan Negeri BN yang secara fizikalnya berada di situ juga tidak mengiktiraf atau boikot bajet yang dibentangkan oleh Dato Seri Zambry Abdul Kadir? Pada tahun yang lepas saya memberi peluang sekurang-kurangnya 20 minit untuk setiap ahli-ahli Dewan Negeri untuk membahaskan bajet. Dato Seri Tajol Rosli, mantan Menteri Besar Perak dibenarkan untuk membahas bajet yang dibentangkan oleh Dato Seri Nizar selama hampir 2 jam. Tetapi, pada tahun ini BN telah meluluskan bajet keseluruhannya dalam tempoh 20 minit. Adakah Dato Seri Zambry Abdul Kadir membuat pengulungan perbahasan bajet? Jika tidak, bagaimana kita boleh mengiktiraf Bajet 2010 yang diluluskan oleh BN dalam Dewan Negeri Perak. Nampaknya BN hanya mengkaburi mata rakyat dengan membuat satu bajet dengan cara yang tidak betul. Bagi mereka, proses, prosedur dan undang-undang adalah tidak penting. Mereka mahu kekal berkuasa secara haram walupun ia tidak menepati undang-undang.


2) Satu lagi sebab kenapa Bajet Cocacola diluluskan ialah Dato R.Ganesan yang memduduki kerusi Speaker secara haram tidak tahu untuk mengendalikan satu persidangan bajet yang sebenar. Jika dia fasih dalam undang-undang dan perintah-perintah tetap, sudah tentu dia tidak akan mencemar persidangan tersebut. Beliau telah mencemari dewan pada persidangan 7 Mei dengan memanggil polis masuk ke dalam dewan dan mengheret keluar Speaker yang sah. Kali ini beliau mencemari dewan sekali lagi dengan membenarkan bajet diluluskan dalam masa 20 minit. Jika beliau adalah Speaker yang sah dan menghormati undang-undang, sudah tentu beliau tidak akan tunduk kepada arahan eksekutif untuk bertindak di luar batasan kuasanya. Walau bagaimanapun, beliau boleh memohon kepada ‘Malaysia Book of Record’ kerana pencapaiannya mengendalikan persidangan Bajet yang paling pantas di Malaysia.

Kerajaan BN terpaksa meluluskan bajet 20 minit dengan kawalan polis dan bentara-bentara baru kerana mereka takut kepada bayang-bayang sendiri. Satu kerajaan yang sah dan diterima oleh rakyat tidak perlu takut seperti ini. Sampai bila BN akan bertahan dengan suasana ketakutan? Bubarkan DUN perak dan adakan pilihanraya kecil supaya rakyat boleh menentukan kerajaan yang sah dan menamatkan kemelut politik yang berpanjangan ini.

Hang the police first

Image
Have no delusions about it. The enemy is the Malaysian police. Those are the people we must first bring down if we want to bring down the regime called Barisan Nasional. Malaysians must declare war on the Malaysian police.
NO HOLDS BARRED
Raja Petra Kamarudin

Take a walk back into history. Look at how the USSR held on to power. Look at how the Shah of Iran held on to power. Look at how Saddam held on to power. Look at how Marcos held on to power. Look at how Sukarno and then Suharto held on to power. Look at the last 5,000 years of the recorded history of mankind and look at how any of the regimes held on to power. And you will discover one common denominator. And that common denominator is a violent police force that serves the regime in any way that is required, legal or otherwise.
And that is the situation in Malaysia today.
Then look at how these regimes were brought down. Only when the police changed sides or were ‘neutralised’ did the regimes fall. Only when the unholy alliance between the regime and the police was broken did the regimes fall. So there are no two ways about it. History has taught us so. Regimes do not fall unless the back of the police force is broken. So, to bring down the regime, you must first bring down the police.
And yesterday’s event at the Perak State Assembly was the last straw. The manner the police treated the lawmakers from Pakatan Rakyat was the final nail in the coffin of the Malaysian police force as far as I am concerned.
It is not that I do not know how brutal the police can be. After all, I have been their ‘guest’ more than once and my own son is being subjected to frequent beatings in the Sungai Buloh Prison at the hands of the police as a means to get back at me. And look at the high incidence of extra-judicial killings in Malaysia the last many years. If this can’t convince you that the police act as executioners outside the judicial system then nothing will.
Najib Tun Razak is now the Prime Minister instead of sitting in jail for conspiracy to cover up the real story behind the murder of Altantuya Shaariibuu because of the police. And the Chief Conspirator to this cover-up is none other than the IGP himself, Musa Hassan. This was told to me personally by the Honorary Consul of Mongolia to Malaysia, Datuk Syed Rahman Alhabshi. And he told me in no uncertainty that he had given Musa Hassan a thick dossier of evidence that has now been buried and has not been allowed to surface in the murder trial.
Let me make this very clear. Najib is Prime Minister instead of sitting in jail because of Musa Hassan and the Malaysian police. And Musa Hassan is behind the brutality against the opposition. And what happened in Perak yesterday should be proof enough to convince you in case you are not already convinced by now.
Musa Hassan must be sent to jail. And he knows he will be sent to jail if Barisan Nasional were to be placed in the most unfortunate situation of being sent into the opposition aisle and Pakatan Rakyat takes over as the government. So it is in Musa Hassan’s interest that Pakatan Rakyat does not replace Barisan Nasional as the government. And he will do anything under the sun to ensure this would never happen.
There are those who say I have gone underground to ‘escape punishment’ for the allegation I made against Najib and Rosmah in relation to the Altantuya murder. That’s what they want to make you believe. But this has nothing to do with my sedition or criminal defamation trials. I have gone underground because I know they want to detain me without trial under the Internal Security Act to stop me from getting further evidence on how the police helped cover up the facts behind the Altantuya murder.
But the facts will not remain hidden for long. Before Christmas this year the facts will surface. Malaysians will be told the truth behind the Altantuya murder. Malaysians will see the evidence of how Musa Hassan and the Malaysian police made sure that Najib would become the Prime Minister instead of sitting in jail for conspiracy to cover up an act of murder.
It is too late for them to stop us now. Even if I disappear today it will not prevent the facts from surfacing. The last eight months that I spent underground were not to idle my time away. The facts are all now in. We are just putting everything together into a neat little package to present to Malaysians. And, once we present it to Malaysians, everyone will see the role Musa Hassan and the police played in covering up the murder of Altantuya to save those behind the murder from being sent to jail.
Recently, Tun Dr Mahathir Mohamad lamented that Malaysia has been turned into a police state. Mahathir, one time Malaysian Prime Minister of Malaysia for 22 years, is upset that the police are running this country and is helping to prop up what Mahathir viewed as an illegal regime. This is Mahathir’s view. And this has always been my view as well. And I shall do Mahathir a favour. I shall help Mahathir prove what he said is true. Mahathir shall be proven that what he said was the gospel and that Malaysia is a police state and that the police are helping to prop up an illegal and violent regime.
And never mind if Najib and his gang of conspirators goes to jail or not. That is secondary as far as I am concerned. Musa Hassan has to be the first to go to jail. He must be sent to jail because he is the Chief Conspirator in the cover up of the Altantuya murder. Then the others can go to jail.
The Malaysian police are a bunch of gangsters in uniform. They are in fact worse than gangsters. Even gangsters have some sort of ethics. If you have ever mingled with them you will know what I mean. The gangsters in uniform, however, have absolutely no ethics whatsoever. And to make it even worse, these gangsters in uniform prostrate in prayer five times a day and face Mekah and imagine themselves as God’s chosen people who have been guaranteed a place in heaven no matter what sins and crimes they commit.
I have been to jail before. And jail is where the worst types of people and scum of society are housed. But many a time these so-called scum of society have proven to be better people than those gangsters in uniform. I have, in fact, been given 24 hours, around the clock protection by those you would regard as scum of society. They stood outside my cell while I slept to ensure that no harm comes to me and to ensure, to quote their own words, I can live to continue the fight for a better Malaysia.
Yes, what irony. Those we would rather lock up and throw the key away have proven to be my saviours in prison who protect me from those in uniform. This is what prison has taught me. It taught me I am able to trust my life in the hands of gangsters, robbers and kidnappers while I must never turn my back on those in uniform.
Have no delusions about it. The enemy is the Malaysian police. Those are the people we must first bring down if we want to bring down the regime called Barisan Nasional. Malaysians must declare war on the Malaysian police. And all is fair in love and war. And Musa Hassan’s head must be the first to roll. And once we separate his head from his neck then the regime will crumble. And only then will those behind the many murders at the hands of the police be brought to justice.

S'gor: Siasat juga pembocor rahsia PAS

PAS Selangor hari ini menggesa parti itu turut menyiasat pembocor "rahsia parti" kepada umum, selain isu kerajaan perpaduan yang dikaitkan dengan pesuruhjayanya Datuk Dr Hassan Ali.

Mesyuarat khas jawatankuasa pusat parti itu malam tadi memutuskan PAS Selangor dihadapkan kepada jawatankuasa disiplin berhubung dakwaan Dr Hassan masih terlibat dengan isu tersebut.

hasan ali umno pas selangor talk quality hotel 300708 03Menyokong keputusan mesyuarat khas itu, setiausaha perhubungan PAS negeri Mohd Khairuddin Othman turut mendesak jawatankuasa disiplin menyiasat dan mengambil tindakan terhadap mereka yang membuat tuduhan terhadapnya jika didapati ia tidak benar.

"Seluruh kepimpinan dan ahli PAS negeri bersedia untuk disiasat dan memberikan kerjasama sepenuhnya kepada jawatankuasa disiplin parti.

"Kami menyeru agar siasatan ini dilakukan dengan serta-merta bagi mengembalikan integriti seluruh ahli-ahli PAS di Selangor," katanya dalam satu kenyataan.

"Bagi memulihkan imej parti, PAS Selangor menggesa agar jawatankuasa disiplin parti dapat membuat penyiasatan secara menyeluruh dan membersihkan PAS daripada anasir yang mengganggu-gugat parti seperti mengambil tindakan yang tegas terhadap ahli-ahli yang mendedahkan rahsia parti kepada umum melalui saluran media dan blog."

Dihubungi Malaysiakini bagi mendapatkan penjelasan lanjut, Mohd Khairuddin berkata perkara yang dikelaskan sebagai rahsia itu termasuklah "apa yang terjadi dalam mesyuarat parti."

"Ia melibatkah ahli yang membocorkan apa yang berlaku dalam mesyuarat parti. Saya maksudkan mesyuarat badan perhubungan negeri, sebab ia adalah rahsia," katanya.

Ditanya sama ada "penuduh" yang dimaksudkan itu merupakan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat sendiri yang membangkitkan isu itu di blognya, Khairuddin berkata:

pas nik aziz speech 060609 03"Tidak. Kenyataan itu dibuat secara umum. Boleh jadi sesiapa sahaja yang membuat tuduhan."

Tindakan disiplin berhubung isu rundingan PAS-Umno, yang berlarutan lebih setahun sehingga mencetus konflik berpanjangan, dibuat susulan desakan tegas Nik Aziz untuk mengadakan muktamar khas.

Menulis seminggu lalu, tokoh besar PAS itu mendesak sedemikian untuk membincangkan "beberapa kerat pemimpin bermasalah", sehingga membawa kesan kemerosotan undi parti itu, seperti pada pilihan raya Bagan Pinang awal bulan ini.

Selain Dr Hassan, nama-nama yang disebut di Blog Tok Guru yang dianggap bermasalah itu termasuklah Timbalan Presiden PAS Nasharuddin Mat Isa dan Setiausaha Agungnya Datuk Mustafa Ali.


Berikut kenyataan penuh PAS Selangor:

PAS Selangor ingin merujuk kepada keputusan mesyuarat khas jawatankuasa kerja PAS pusat pada 28 Oktober 2009 di Pejabat Agung PAS.

Pendirian PAS Selangor adalah seperti berikut:

PAS Selangor mengalu-alukan kesediaan PAS pusat untuk menangani kemelut yang berlaku dalam PAS sebagaimana yang diputuskan dalam mesyuarat khas jawatankuasa kerja PAS pusat pada 28 Oktober 2009.

PAS Selangor juga menyambut baik keputusan untuk menolak EGM (mesyuarat agung khas) dan seterusnya menyelesaikan masalah dalaman melalui siasatan yang dilakukan oleh jawatankuasa disiplin parti.

Seluruh kepimpinan dan ahli PAS negeri Selangor bersedia untuk disiasat dan memberikan kerjasama sepenuhnya kepada jawatankuasa disiplin parti. Kami menyeru agar siasatan ini dilakukan dengan serta-merta bagi mengembalikan integriti seluruh ahli-ahli PAS di negeri Selangor.

Bagi memulihkan imej parti, PAS Selangor menggesa agar jawatankuasa disiplin parti dapat membuat penyiasatan secara menyeluruh dan membersihkan PAS daripada anasir yang mengganggu-gugat PAS seperti mengambil tindakan yang tegas terhadap ahli-ahli yang mendedahkan rahsia parti kepada umum melalui saluran media dan blog.

Bagi meninggikan prinsip-prinsip al-'adalah yang ditetapkan oleh Islam, PAS Selangor ingin menekankan jawatankuasa disiplin parti hendaklah juga menyiasat orang yang membuat tuduhan dan mengambil tindakan yang tegas kepada mereka sekiranya tuduhan tersebut tidak benar kerana mencetuskan suasana yang tidak stabil dalam parti dan seterusnya merosakkan imej parti.

azlanMerujuk kepada beberapa isu yang dibangkitkan, kami ingin menegaskan bahawa ahli-ahli PAS Selangor di semua peringkat telah menyatakan sokongan yang tidak berbelah bahagi kepada pimpinan PAS negeri sebagaimana yang telah diputuskan melalui mesyuarat khas badan perhubungan PAS negeri Selangor yang bertarikh 27 September 2009.

PAS Selangor menyeru kepada semua ahli-ahli parti agar menghormati jawatankuasa disiplin parti di dalam menjalankan tugasnya dengan tidak membicarakan isu ini sehinggalah proses penyiasatan dan pendakwaan selesai.

PAS Selangor seterusnya menyeru kepada ahli-ahli PAS di Selangor agar bertenang dan membiarkan proses siasatan yang dilakukan oleh jawatankuasa disiplin parti selesai sepenuhnya. Semua ahli-ahli PAS di Selangor mestilah menyatakan taat setia yang tidak berbelah bahagi kepada kepimpinan YB Tuan Guru Presiden.

Mohd Khairuddin Othman
Setiausaha
Badan Perhubungan PAS Negeri Selangor

LIHAT AKSI PANAS V.SIVAKUMAR DI CEKIK

KLIK GAMBAR UNTUK BESAR



Beliau menegaskan siapa tipu, saya atau akhbar??, tanyanya.
Kenyataan Ketua Polis Perak seperti dibaca dalam Sinar Harian, apa yang dikatakan oleh Adun Pakatan Rakyat tidak benar.

Sivakumar mengatakan mereka merancang untuk membuat kekasaran kepada Adun dalam bangunan SUK. Saya juga mempersoalkan ramai orang lain termasuk peguam UMNO boleh masuk, namun kenapa kami Adun hanya satu persatu dibenar masuk ikut pintu besar yang buka sedikit sahaja.

Siva mengatakan yang sebenarnya yang mengatur drama ialah Zambry.
Bukti saya bukan buat drama ialah cebisan baju yang koyak yang ditunjukkan kepada media kelmarin, katanya lagi.

Saya menegaskan saya bukan menipu dan yang menipu ialah Ketua Polis Perak.

Saya mempersoalkan kenapa Ganesan di kawal oleh 22 orang yang mengelilingi tempat duduk Ganesan. Sedangkan saya pada 7 Mei lalu, saya tidak dijaga langsung oleh polis dan membantu apa yang saya arahkan.

Pihak Polis Hina Islam..!!

oleh :  Sya reformis
Solat Hajat dan Munajat yang dipimpin Oleh Ust Noor Azli Musa dibuat diperkarangan Kedai makan berhampiran Banggunan DAP Negeri.
Lokasinya langsung tidak menggugat kerja-kerja Pihak Berkuasa POLIS..!
Memohon pertolongan Allah swt dan mendoakan keselamatan Adun-Adun PR
Diwaktu ini bermula satu PENGHINAAN,apabila OCPD ini mengeluarkan arahan tangkapan keatas 5 individu yang terlibat dalam solat tersebut.
Pegawai Polis bernama TAHIR ini mengarahkan agar mereka tidak meneruskannya dan meminta agar mereka ini bersurai..!!
Beliau terus mendesak agar ia dihentikan jika tidak arahan tangkapan tadi akan dilaksanakan..!
Ini adalah RIAK wajah mereka yang dengan SINIS dan MENGHINA apabila merka ini yang bernama RAMES dan GLEN mentertawakan Agama Allah swt apabila pegawai yang bernama TAHIR menghentikan Solat tersebut..!!Perhatikan wajah mereka dengan betul-betul,dan anda akan rasa apa yang aku rasa…!!!!
Mungkin ialah gambar terbaik 1 Malaysia apabila ummat Islam mengerjakan ibadah mereka,mereka ditertawakan oleh pegawai-pegawai POLIS ini..!!
Gambar diatas ini ialah antara gambar-gambar yang dapat dirakam semasa sidang dun semalam.Ia antaranya menceritakan menegenai sekumpulan dari penyokong PR bertindak mengadakan Solat Hajat dan Munajat bagi memohon kepada Allah swt untuk membantu memberikan kekuatan kepada Adun-Adun PR mennghadapi mereka yang zalim ini.Solat Hajat ini dibuat di perkarangan kedai makan yang lokasinya tidak menggugat kerja-kerja anggota keselamatan.
Namun apa yang diluar jangka oleh sya ialah tindakan POLIS yang sememangnya cukup Menghinakan apabila mereka mempersendakan Solat Hajat tersebut.Ia bertambah HINA apabila seorang lagi anggota POLIS berpangkat Tinggi,MELAYU dan mengaku beragama ISLAM mengarahkan agar Solat tersebut diberhentikan dan mengarahkan juga agar 5 daripada mereka ditahan..!!
Aku sempat bertanya kepada seorang anggota CID beragama ISLAM dengan soalan `Adakah solat ini menjadi kesalahan’..?Beliau mengatakan bahawa ini arahan,dan jawapan itu turut ditambah lagi dengan jawapan SINIS dari pegawai berbangsa india yang bernama N.S RAMES dengan mengatakan bahawa tempat itu telah diwartakan dan ia salah mengikut undang-undang..!Bayangkan ketika itu aku merasakan ia sesuatu yang begitu mencabar kesabaran aku apabila dapat aku rasakan bagi mereka ini Kalimah Tauhid mereka ialah,
HIDUPKU,MATIKU,KERANA PEMIMPINKU DAN UNDANG-UNDANG KU..!!
Semalam barulah aku tahu bahawa Allah swt itu hanyalah kepercayaan bagi mereka sesuai dengan ungkapan didalam rukun Negara,mungkin kerana tiada lagi ketakutan bagi menghadapi MATI dan mungkin juga mereka tidak Takut akan KEMATIAN maka dengan senang mereka mempersendakannya…!!! Soalan aku apakah bersolat kini menjadi satu ancaman kepada undang-undang NEGARA??Sejak Bilakah Allah swt meletakkan syarat bagi menunaikan solat hanya 5 minit seperti yang diarahkan oleh pihak OCPD??Dan Sejak Bilakah Allah swt melarang hambanya menunaikan Solat dikawasan-kawasan tertentu..??
Tahukah anda mereka yang bersolat itu tidak DIPAKSA,DISURUH dan DIBAYAR untuk melakukannya melainkan hanya kerana Allah swt..!!
Apakah kita akan terus melihat ISLAM dipermainkan..???

Kembalikan demokrasi dari rampasan BN, misi penting Mustaffa


Oleh Sam Ahmad
Ipoh: Pengerusi Perhubungan Negeri (PPN) Perak yang baru dilantik Sdr Mustaffa Kamil Ayub menggariskan lima misi penting untuk Parti Keadilan Rakyat (PKR) Perak yang dipanggil Lima Misi Utama Strategik.
Antara 5 misi itu ialah:
1. Memperkasa organisasi dan menggilap imej PKR Perak.
2. Memantapkan lagi kerjasama Pakatan.
3. Meningkatkan sokongan pengundi Melayu perdesaan.
4. Memperjuangkan keadilan buat rakyat Perak.
5. Mengembalikan demokrasi daripada rampasan BN buat rakyat negeri Perak.
Menurut beliau, “[misi yang kelima], mengembalikan demokrasi yang lebih adil buat rakyat Perak setelah BN mengenepikan Undang-undang Tubuh Perak dalam merampas kerajaan negeri Perak dari PR di awal 2009.”
Misinya untuk memantapkan lagi kerjasama antara Paktan bermula dengan terlangsungnya Konvensyen Pakatan Rakyat Perak pada 31 Oktober yang akan datang dan Konvensyen Pakatan Rakyat Peringkat Nasional pada 12-13 Disember tahun ini.
Menurut beliau konvensyen peringkat nasional tersebut antara lain akan membahaskan Platform Dasar Bersama Pakatan Rakyat.
Dalam sidang media yang diadakan pada 27 Oktober lalu, bertempat di Pejabat Keadilan Perak itu, Mustaffa berharap agar setiap rakyat terutamanya anggota masyarakat di Perak idapat memberikan komen yang ikhlas bagi memantapkan perjuangan.
Kanya dalam kenyataan yang penuh dua muka itu, “[j]usteru itu dalam meneruskan perjuangan ini, kami mengalu-alukan sebarang pandangan membina, kritikan ikhlas sumbangan serta kerjasama dalam menjayakan perjuangan yang murni ini bagi kebaikan bersama.”
Sidang media itu juga bertujuan memperkenalkan beliau sebagai PPN yang baru bagi mengganti Tuan Hj Osman yang digugurkan bagi jawatan tersebut.
Untuk nota: Beliau sebelum ini pernah manjawat jawatan PPN Sarawak dari Mei hingga Oktober tahun ini sebelum digantikan dengan Sdr Baru Bian.

Kenyataan Media Wan Azizah


Rombakan kepimpinan Keadilan telah menimbulkan kekeliruan dan keresahan di kalangan tertentu. Saya sepenuhnya menyedari bahawa tidak semua akan berpuas hati dengan keputusan yang dibuat kepimpinan parti serta menghargai betapa sukarnya kami untuk membuat keputusan dengan meneliti setiap pandangan yang disampaikan, termasuk dari cabang-cabang yang menjadi tulang belakang parti, di samping memastikan parti mencapai matlamatnya.
Tatkala parti kita mulai berkembang dan menjelma menjadi sebuah organisasi yang disegani dan dihormati, sememangnya kita akan menempuh saat sukar untuk mencipta kesimbangan kepimpinan yang terbaik dan strategi yang ampuh untuk mengangkat kita ke tahap perjuangan seterusnya. Sepanjang itu kita telah menempuh pelbagai cabaran serta menemui bakat-bakat baru yang komited dengan perjuangan parti. Kita perlu bekerja kuat untuk mencapai apa yang dicita-citakan dan keputusan yang dibuat minggu ini dibuat selepas mendapat mandat dan berdasarkan semangat musyawarah dalam parti.
Keadilan ditubuhkan untuk menjadi wadah penyatu kepada semua Rakyat Malaysia merentasi batas agama dan kaum serta mengembalikan keutuhan keluhuran Perlembagaan Persekutuan. Perjuangan ini ternyata bukan tugas mudah dan merupakan satu tanggungjawab serta cabaran kepada semua pendokong Keadilan.
Beberapa tahun lalu ramai yang mencemuh kita kerana kesungguhan perjuangan Keadilan yang berhasrat untuk menamatkan politik perkauman sempit dan membanteras amalan rasuah. Namun bersama rakan-rakan dalam Pakatan Rakyat, kita telah melakarkan kejayaan bersejarah demi memulihkan demokrasi, kebebasan dan kedaulatan undang-undang. Kejayaan tersebut kita kecapi walaupun tidak mendapat sokongan media arus perdana dan berhadapan dengan segala kekuatan serta serangan bertali arus institusi kerajaan yang dikongkong pimpinan Umno-Barisan Nasional.
Sememangnya kita terpaksa berhadapan dengan pelbagai masalah yang mengecewakan selepas pilihanraya umum Mac lalu. Perjuangan politik kepartian terbukti berhadapan dengan jalan berliku, dan permuafakatan politik tidaklah menjelma sekelip mata. Kekecewaan yang diluahkan oleh sebilangan rakan dan ahli parti ada asasnya. Walau bagaimanapun saya sedia berbincang dengan semua pihak didasari rasa hormat, persefahaman dan iltizam menegakkan keadilan.
Masa hadapan negara ini, perjuangan kita serta Pakatan Rakyat tidak bergantung kepada mana-mana individu. Saya menyeru agar semua berpegang teguh dan tetap bersabar memastikan kejayaan perjuangan kita demi Rakyat Malaysia.
WAN AZIZAH WAN ISMAIL
Presiden
Parti Keadilan Rakyat

Belom Pie Perang Dah Makan Duit.....

Jimat RM260j tamatkan MiG-29N


KHIDMAT pesawat pejuang MiG-29N untuk pasukan TUDM bakal ditamatkan pada 31 Disember 2010.

KUALA LUMPUR - Kerajaan dijangka dapat menjimatkan sebanyak RM260 juta setahun hasil daripada penamatan perkhidmatan pesawat pejuang MiG-29N pada 31 Disember tahun hadapan.
Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, wang hasil penjimatan itu akan digunakan untuk penyenggaraan pesawat dan sistem-sistem lain yang masih beroperasi dalam Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM).
Katanya, pesawat pejuang itu akan ditamatkan perkhidmatannya atas dasar kesukaran penyenggaraan sesetengah komponen dan sistem pesawat yang telah usang.
"Proses senggaraan pesawat akan melibatkan kos yang tinggi sekali gus merugikan negara untuk jangka panjang.
"Persenjataan pesawat berkenaan telah sampai ke penghujung tempoh hayat di mana proses penyambungan hayat melibatkan kos yang tinggi dan tidak menguntungkan," katanya di Dewan Rakyat di sini semalam.
Ahmad Zahid berkata demikian sebagai menjawab soalan Datuk Abdul Rahman Dahlan (BN-Kota Belud) yang meminta penjelasan mengenai rasional kementerian memberhentikan perkhidmatan jet pejuang MiG-29N buatan Rusia. - Bernama

Bila katak johor memberi komen..padahal dulu hijau sekarang karat biru


PUTRAJAYA, Okt 29 — Sikap Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mahu menjadi Perdana Menteri Malaysia segera adalah antara beberapa faktor berlakunya konflik dan kecamuk dalaman serius kepada barisan kepemimpinan PAS sekarang.

Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi menyifatkan krisis dalaman PAS yang semakin celaru ini telah memberi ruang kepada Anwar untuk menguasai sesetengah barisan kepemimpinan parti ini.

“Di peringkat awal, ada kemungkinan barisan kepimpinan PAS mahu menggguna dan menyakini Anwar sebagai batu loncatan dan alat bagi mendapatkan kuasa tetapi keadaan berlaku sebaliknya,” katanya ketika diminta mengulas krisis dalaman PAS yang disifatkan semakin serius sekarang.

Beliau yang ditemui di pejabatnya memberitahu, Anwar telah berjaya masuk dan kuasai barisan kepemimpinan PAS hanya untuk matlamat utama beliau mahu menjadi Perdana Menteri Malaysia sahaja.

“Akhirnya PAS yang sudah bermasalah sebelum ini menjadi semakin serius sehingga idelisme mahu memperjuangkan negara Islam sudah terkeluar dari landasannya,” katanya.

Mohd Puad yang juga Timbalan Menteri Pelajaran memberitahu, PAS dan barisan kepemimpinan parti sedang menghadapi gelombang dengan konflik pendekatan politik masakini di Malaysia.

“PAS tertekan sebagai sebuah parti Islam kerana idealisme ini dianggap kekuatan dan sokongan padu dari orang-orang Melayu tetapi pelbagai cabaran dan realiti politik masakini telah menyebabkan berlakunya konflik antara mereka,” katanya.

“Ini ditambah dengan realiti politik masakini yang melibatkan faktor bukan Melayu yang sedikit sebanyak menambahkan lagi gelombang konflik kepemimpinan sekarang,” katanya lagi.

Sehubungan itu, katanya lagi, Datuk Nik Aziz Nik Mat telah mendesak supaya diadakan mesyuarat khas bagi menyelesaikan konflik yang semakin serius ini.

Krisis matlamat perjuangan dan strategi parti telah menjadi masalah utama kepada parti ini selepas pilihan raya umum ke-12 lalu berikutan pelbagai kenyataan berbeza dari kepemimpinan PAS.

Keadaan semakin serius menjelang Muktamar Pemilihan PAS yang lalu apabila wujudnya pertembungan antara ulama dan kumpulan yang dikenali sebagai Erdogan sehingga menimbulkan keliru dan kecewa sesetengah ahli.

Pada satu ketika, Musryidul Am PAS, Nik Aziz dilihat secara terbuka memberi sokongan kepada individu tertentu yang turut dikaitkan antara pemimpin dari kumpulan Erdogan.

Mengulas isu ini, Mohd Puad memberitahu, krisis kepemimpinan PAS sudah berlaku sejak dari dahulu antara kumpulan ulama dan profesional Melayu yang pernah mengikuti pelbagai gerakan termasuk IRC ( kini Jim).

“Gelombang konflik ini berterusan sehingga sekarang seperti membabitkan perbalahan kenyataan antara Ahli Parlimen PAS Shah Alam dan Ahli Parlimen PAS Baling yang berkaitan nama Allah."

Sehubungan itu, Mohd Puad mengakui barisan pemimpin Umno lebih ke hadapan dalam menentukan corak kepemimpinan masa hadapan dengan mansuhkan kouta kuasa perwakilan yang disifatkan sebagai satu pengorbanan besar.

Komen: Dulu mamat ni PAS sekarang dah dacing karat tapi sekarang dok sibuk
jaga rumahtangga orang, tak pasal-pasal Anwar jugak yang dapat nama...apa
punya turrr la mamat ni sorang