Isnin, 28 September 2009

Dapat Menteri Yang Mangkuk!!!

KUALA KLAWANG, 27 Sept (Bernama) -- Tidak ada sebab untuk menghalang penyanyi terkenal dari Amerika Syarikat, Beyonce mengadakan persembahan di negara ini jika beliau mematuhi syarat dan peraturan, kata Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim.

Katanya ia juga bukan satu perkara baru apabila seorang penyanyi terkenal barat ditentang dari datang ke Malaysia.


"Sekiranya beliau menunjukkan aurat dan sengaja melanggar peraturan yang dikenakan pihak berkuasa maka beliau tidak dibenarkan," katanya kepada pemberita. - Bernama



Video klip di atas adalah konsert Beyonce yang dapat aku cari di YouTube dan yang paling menutup Aurat, jika mengikut istilah menutup "Aurat" definasi Rais Yatim.

Video klip Beyonce yang lain, aku tak sanggup nak "paste" kan kat sini sebab kebanyakkannya menunjukkan Lurah Berahi dan Celah Segitiga Bermuda dengan aksi yang mengiurkan yang boleh membuatkan Tok Peti dan Tok Ugama Islam ternganga mulut meleleh air liur. Dan ianya juga, mungkin salah satu faktor yang membuatkan Rais Yatim bersetuju konsert Beyonce diteruskan.

Di atas ini pula gambar Rais Yatim, cuba korang tenung betul-betul kat kepala otak dia tu, ada tak wayar yang terputus atau otak dia senget sebelah ke...? atau something wrong somewhere dengan pemikiran Islam dia atau Islam kah dia selama ini?

Kalau beliau bukan dilahirkan sebagai seorang Islam, maka kenyataan beliau boleh di maafkan (kerana orang bukan Islam tak faham tentang tuntutan asas kewajipan dalam Islam).

Dan jika sekiranya baru-baru ini si anak Yatim telah bersama semua umat Islam menunaikan solat Aidil Fitri, maka tak dapek den nak nolong laei..., istighfar... jer lah..., alangkah amat memalukan jika seorang yang bergelar Menteri tetapi Benggong dan Jahil dalam soal "Aurat".

Apa yang Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim faham tentang "Aurat"?

Sey... raso dio tak paham lansung pasal AURAT ni..., nengok pado bini dio pun dah tahu jawapannyo... pasal tu kenyataannyo pun gilo macam dio jugak, takdo ko.. mano-mano ustad ko.. ulamaa ko... nak togur ngajor anak Yatim ni... sian bonar den nengokkan tahap kejahilan Menteri Mangkuk Tingkat Umno sekor nih...

Ataupun, sey cadangkan elok bonar kalau si anak Yatim ni daftarkan diri sebagai salah seorang anggota NGO - Sisters In Islam, dah elok lah tu... pasal diorang satu ideologi dan satu kepala, iaitu pemusnah dan pengeliru umat Islam di Malaysia.

Ni den nak posan kek oghang Bagan Pinang, sok kalau nak pangkah undi, nengok botui-botui calon tu... perikso dulu tahap keIslaman calon, kalau boleh interbiu macam pengantin lelaki nak akad nikah, lagi baguih tanyo hukum-hukum ugama.

Jangan main pangkah yeo... nanti terpangkah undi macam kek Menteri Anak Yatim ni..., buat malu Negara Islam yeo...., den malu kek saudara Islam kito di Amerika sanun... ha..ha..ha..

(cubaan cakap loghat nogori... khas PRK N31)

Isa: Nak promosi Malaysia kepada Dunia, bawa penyanyi barat, buat F1, anjurkan perlawanan dan pesta peringkat antarabangsa, habis jutaan ringgit kononnya Malaysia negara maju dan setanding dengan negara maju yang lain.

Tetapi tahap keruntuhan moral dan akhlak remaja semakin teruk, tahap ekonomi negara semakin lingkup, paras kemiskinan semakin ketara, kadar jenayah semakin tinggi, Pengangguran semakin meningkat, tahap rasuah tertinggi... Negara Ku... Malaysia.

2 ulasan:

  1. Salam,

    Apo kato, ekau yo yang poi ajar dio pasal aurat wanita ni?

    BalasPadam
  2. Apa la ko org, Beyonce tu bila dah datang kat mesia ni nti dia tukar la tarian dia tu ke tarian inang ke..zapin. Macam la ko org tak tahu lak..hehe

    BalasPadam

PIHAK KAMI TIDAK BERTANGGUNGJAWAP DENGAN KOMEN YANG MENYALAHI UNDANG-UNDANG MALAYSIA